;
coinex

پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته (26 ژانویه تا 28 ژانویه)

در این نوشته به معرفی و بررسی اجمالی پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته (26 ژانویه تا 28 ژانویه) در سالن‌های سینمای آمریکای شمالی و ایالات متحده آمریکا از نگاه مجله متعبر سینمایی IMDB خواهیم پرداخت.

وب سایت IMDB، پایگاهی است موثق درباره اخبار و اطلاعات مربوط به دنیای هنر هفتم که به صورت منظم و در بازه‌های مختلف زمانی، فهرستی از پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته در آمریکای شمالی و ایالات متحده آمریکا را منتشر می‌کند. وب‌سایت IMDB در حال حاضر متعلق به شرکت آمازون است.

پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته (26 ژانویه تا 28 ژانویه)

در آخرین هفته از اولین ماه از سال 2018 میلادی، دو فیلم جدید Padmaavat و قسمت جدید فیلم Maze Runner با نام Maze Runner : The Death Cure با فروش مناسب در گیشه توانستند در اولین هفته اکران و نمایش عمومی خود جایگاهی را در فهرست پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته به خود اختصاص دهند. قسمت دوم فیلم جومانجی نیز بالاخره پس از چند هفته صدرنشینی جایگاه خود را به فیلم Maze Runner واگذار کرد.

فیلم The Shape of Water نیز که در اولین هفته‌های اکران توانسته بود رتبه دهم را به خود اختصاص دهد، با فروش مناسب دوباره در فهرست پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته حاضر شده است. فیلم Hostiles نیز در ششمین هفته اکران جایگاهی را در این فهرست به نام خود نموده است. آخرین قسمت از سری فیلم‌های Star Wars نیز پس از هفته‌ها حضور در این فهرست و کسب عنوان پرفروشترین فیلم سینمایی سال 2017 از این جدول خارج شد.

بر اساس اعلام IMDB پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته (26 ژانویه تا 28 ژانویه) عبارتند از:

  1. ‍Maze Runner: The Death Cure
  2. Jumanji: Welcome to the Jungle
  3. Hostiles
  4. The Greatest Showman
  5. The Post
  6. 12 Strong
  7. Den of Thieves
  8. The Shape of Water
  9. Paddington 2
  10. Padmaavat

10. Padmaavat

(IMDB: 7.5)

رتبه دهم در جدول پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته (26 ژانویه تا 28 ژانویه) به فیلم Padmaavat اختصاص پیدا کرد. این فیلم هندی که در ابتدا Padmavati نامگذاری شده بود، توانست با فروشی در حدود 4.3 میلیون دلار (معادل 19.8 میلیارد تومان با احتساب دلار 4.600 تومانی در زمان نگارش مطلب) در تعطیلات آخر هفته، میزان کلی فروش خود در هفته گذشته را به 4.8 میلیون دلار (معادل 22 میلیارد تومان) رساند و این جایگاه را به خود اختصاص داد.

پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته (26 ژانویه تا 28 ژانویه)

فیلم Padmaavat یک فیلم درام عاشقانه بوده و کارگردانی آن توسط سانجی لیلا بانسالی (Sanjay Leela Bhansali) صورت گرفته است. فیلمنامه و سناریو نیز توسط پراکاش کاپادیا (Prakash Kapadia) و بانسالی نوشته شده است. این فیلم مدت زمانی برابر با 2 ساعت و 44 دقیقه داشته و مناسب برای گروه سنی 12 سال به بالا ساخته شده است.

هنرپیشگان

از حاضران در فیلم Padmaavat می‌توان به هنرپیشگان فهرست زیر اشاره کرد:

  • دیپیکا پدوکون (Deepika Padukone) در نقش Padmavati
  • آنوپریا گئونکا (Anupriya Geonka) در نقش Nagmati
  • رانویر سینگ (Ranveer Singh) در نقش سلطان علاالدین
  • شهید کاپور (Shahid Kapoor) در نقش ماهاراوال راتان سینگ
  • آدیتی راو حیدری (Aditi Rao Hydari) در نقش مهرالنسا

خلاصه داستان

داستان این فیلم رمانتیک در راجستان قدیم اتفاق می‌افتد. ملکه Padmavati با یک پادشاه اصیل ازدواج کرده و به همراه وی در کاخی در یک جنگل انبوه زندگی می‌کند. در همین هنگام، یک شاهزاده جاه طلب که وصف زیبایی وی را شنیده وارد داستان شده و عشقی عجیب بین این دو شکل می‌گیرد.

9. Paddington 2

(IMDB : 8.1 – Metacritic : 89)

جایگاه نهم در فهرست پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته (26 ژانویه تا 28 ژانویه) به فیلم انیمیشن/سینمایی Paddington 2 اختصاص پیدا کرد. این فیلم دومین مجموعه بر اساس ماجراهای این خرس کوچک و جذاب خلق شده توسط مایکل باند (Michael Bond) بوده که اولین بار در سال 2014 به نمایش عمومی درآمد. فیلم Paddington 2 توانست با فروشی در حدود 5.6 میلیون دلار (معادل 26 میلیارد تومان) در تعطیلات آخر هفته به این رتبه دست پیدا نماید و با کسب نمرات بالا، نظر منتقدان و کاربران را به خود جلب نماید. به این ترتیب میزان کلی این فیلم پس از سه هفته نمایش و اکران عمومی به رقمی در حدود 32 میلیون دلار (معادل 147 میلیارد تومان) رسید و رتبه نهم را در فهرست پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته به خود اختصاص داد.

پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته

فیلم Paddington 2 یک فیلم کمدی فانتزی ماجرایی ترکیبی (انیمیشن و رئال) بوده که توسط پاول کینگ (Paul King) کارگردانی شده است. وظیفه نگارش سناریو و فیلمنامه نیز بر عهده خود کارگردان و سایمون فارنابی (Simon Farnaby) بر اساس شخصیت پدینگتون خرس ساخته مایکن باند قرار داشته است. فیلم Paddington 2 مدت زمانی برابر یا 1 ساعت و 43 دقیقه داشته و مناسب برای گروه سنی PG (مشاهده با نظارت والدین) طراحی، تهیه و اجرا شده است.

هنرپیشگان

از هنرپیشگان و صداپیشگان حاضر در فیلم سینمایی انیمیشن Paddington 2 می‌توان از نام‌های زیر یاد نمود:

  • مایکل گامبون (Michael Gambon) با صداپیشگی عمو پاستوزو (Uncle Pastuzo)
  • ایملدا استانتون (Imelda Staunton) با صداپیشگی عمه لوسی (Aunt Lucy)
  • بن ویشاو (Ben Whishaw) با صداپیشگی پدینگتون
  • سالی هاوکینز (Sally Hawkins) در نقش ماری براون (Mary Brown)
  • هیو بونویل (Hugh Bonneville) در نقش هنر براون (Henry Brown)
  • ساموئل یوسلین (Samuel Joslin) در نقش جوناتان براون
  • جولی والترز (Julie Walters) در نقش خانم برد (Mrs. Bird)
  • بن میلر (Ben Miller) در نقش کلنل لنکستر (Lancaster)
  • هیو گرنت (Hugh Grant) در نقش فونیکس بوچانان (Phoenix Buchanan)
  • ماری فرانس آلوارز (Marie France Alvarez) در نقش خانم دوبویس

خلاصه داستان

پدینگتون (با صدای بن ویشاو) زندگی خوش و خرمی را با خانواده براون داشته و به عنوان یک عضو شاد و محبوب در بین خانواده و جامعه شناخته می شود و هر جا که پا می‌گذارد، موجب سرگرمی و سرخوشی حاضرن می‌شود. وقتی که پدینگتون به دنبال یک هدیه مناسب برای تولد 100 سالگی عمه لوسی دوست داشتنی خود (با بازی ایملدا استانتون) می گردد، با یک کتاب عتیقه فروشی مواجه می‌شود. برای تهیه و خرید این کتاب پدینگتون مجبور به پشت سر گذاشتن ماجراها و کارهایی عجیب می‌شود. اما این کتاب به طور ناگهانی دزدیده شده و وظیفه پیدا کردن سارق و کتاب بر عهده او قرار می‌گیرد…

8. The Shape of Water

(IMDB: 7.9 – Metascore: 86)

رتبه هشتم در بین پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته (26 ژانویه تا 28 ژانویه) به فیلم The Shape of Water اختصاص پیدا کرد. این فیلم توانست با فروشی در حدود 5.7 میلیون دلار (معادل 26 میلیارد تومان)، این رتبه را به خود اختصاص دهد. به این ترتیب میزان کلی فروش فیلم The Shape of Water پس از 9 هفته اکران و نمایش عمومی به رقمی در حدود 37.7 میلیون دلار (معادل 173 میلیارد تومان) رسید. فیلم The Shape of Water توانسته نمرات بالایی را از بینندگان و منتقدیم کسب نماید.

پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته (22 دسامبر تا 24 دسامبر)

فیلم The Shape of Water یک فیلم در ژانر درام تخیلی و فانتزی است. کارگردانی این اثر نیز توسط گیلرمو دل تورو (Guillermo del Toro) انجام پذیرفته است. وظیفه نگارش فیلمنامه نیز بر عهده کارگردان و ونسا تیلور (Vanessa Taylor) بر اساس داستانی از گیلرمو دل تورو قرار داشته است. از هنرپیشگان حاضر در فیلم The Shape of Water می‌توان به سالی هاوکینس (Sally Hawkins) در نقش الیزا اسپوزیتو (Elisa Esposito)، مایکل شنون (Michael Shannon) در نقش ریچارد، ریچارد جنکینز (Richard Jenkins) در نقش گیلس (Giles)، اوکتاویا اسپنسر (Octavia Spencer) در نقش زلدا (Zelda)، مایکل استالبرگ (Michael Stahlberg) در نقش دکتر هافستتلر (Hoffstetler) و دو جونز (Doug Jones) در نقش مرد آبی اشاره نمود.

فیلم The Shape of Water مدت زمانی برابر با 2 ساعت و 3 دقیقه داشته و مناسب برای گروه سنی R (افراد زیر 17 سال با نظارت والدین) ساخته و کارگردانی شده است.

خلاصه داستان

داستان این فیلم در یک آزمایشگاه تحقیقاتی در دهه 1960 میلادی اتفاق می‌افتند. در این آزمایشگاه رابطه عاطفی شدیدی بین یک نظافتچی آرام با یک موجود جهش یافته دریایی رخ داده و…

7. Den of Thieves

(IMDB: 7.5 – Metascore:52)

رتبه هفتم فهرست پرفروشترین فیلمهای سینمایی در هفته گذشته در اختیار فیلم Den of Thieves قرار داشت. این فیلم توانست با فروشی در حدود 8.4 میلیون دلار (معادل 39 میلیارد تومان) این جایگاه را در بین پرفروشترین فیلمهای سینمایی آخر هفته پیش (26 ژانویه تا 28 ژانویه) در اختیار خود گیرد. به این ترتیب میزان کلی فروش این فیلم پس از دو هفته اکران به رقمی در حدود 28.5 میلیون دلار (معادل 131 میلیارد تومان) رسید.

پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته (12 ژانویه تا 14 ژانویه) | معرفی و بررسی پرفروشترین فیلمهای سینمایی در هفته ای که گذشت از نگاه IMDB

فیلم Den of Thieves یک عنوان در ژانر اکشن جنایی است. کارگردانی این فیلم نیز توسط کریستیان گودگاست (Christian Gudegast) صورت گرفته است. شخص کارگردان به همراهی پاول شورینگ (Paul Scheuring) نیز وظیفه نگارش سناریو و فیلمانه را بر عهده داشتند. این فیلم مدت زمانی برابر با 2 ساعت و 20 دقیقه داشته و مناسب برای گروه سنی R (تماشای افراد کمتر از 17 سال با نظارت والدین) طراحی و کارگردانی شده است.

هنرپیشگان

از ستارگان پرتعداد ایفای نقش پرداخته در این فیلم سینمایی اکشن می توان به اسامی زیر اشاره نمود:

  • جرارد باتلر (Gerard Butler) در نقش نیک فلاناگن (Nick Flanagan)
  • جوردن بریجز (Jordan Bridges) در نقش باب گولایتلی (Bob Golightly)
  • پابلو شریبر (‍Pablo Schreiber) در نقش مریمن (Merrimen)
  • اوان جونز (Evan Jones) در نقش باسکو (Bosco)
  • داون اولیویری (Dawn Olivieri) در نقش دبی (Debbie)
  • اوشی جکسون (O’Shea Jackson Jr.) در نقش دانی (Donnie)
  • کورتیس جیمز جکسون (50 Cent) موسیقیدان آمریکایی در نقش لوی انسون (Levi Enson)
  • کوپر اندروز (Cooper Andrews) در نقش مک (Mack)
  • سونیا بالمورز (Sonya Balmores) در نقش مالیا (Malia)

خلاصه داستان

فیلم Den of Thieves داستان مبارزه گروهی از بهترین نیروهای پلیس LA County با موفق‌ترین گروه تبهکاران و سارقان بانک را روایت می‌کند. این گروه حرفه‌ای از سارقان قصد دارند تا طی یک عملیات فوق العاده سخت و پیچیده، بانک Federal Reserve در شهر لس آنجلس را مورد سرقت قرار دهند. اما بین این گانگسترهای تبهکار و نیروی نخبه پلیس برخوردها و ارتباطاتی شخصی و خانوادگی وجود داشته که موجب بروز مشکلاتی غیرمترقبه و ناگهانی می‌شود…

6. 12 Strong

(IMDB: 7.1 – Metacritic: 55)

فیلم سینمایی 12 Strong موفق به کسب رتبه ششم در بین پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته (26 ژانویه تا 28 ژانویه) گردید. این فیلم توانست با درآمدی در حدود 8.6 میلیون دلار (معادل 40 میلیارد تومان)‌ این جایگاه را به خود اختصاص دهد. به این ترتیب میزان کلی فروش فیلم Strong 12 پس از 2 هفته اکران به رقمی در حدود 29.8 میلیون دلار (معادل 137 میلیارد تومان) رسید.

پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته (12 ژانویه تا 14 ژانویه) | معرفی و بررسی پرفروشترین فیلمهای سینمایی در هفته ای که گذشت از نگاه IMDB

فیلم سینمایی 12 Strong یک عنوان در ژانر اکشن جنگی با درونمایه ای درام است. کارگردانی این فیلم نیز توسط نیکولای فوگلسیگ (Nicolai Fuglsig) صورت گرفته و تد تالی (Ted Tally) و پیتر کریگ (Peter Craig) نیز بر اساس کتاب Horse Soldier اثر داگ استانتون (Doug Stanton) فیلمنامه و سناریو را به رشته تحریر درآورده‌اند. فیلم سینمایی 12 Strong مدت زمانی برابر با 2 ساعت و 10 دقیقه داشته و مناسب برای گروه سنی R (تماشای افراد کمتر از 17 سال با نظارت والدین) طراحی و کارگردانی شده است.

هنرپیشگان

  • کریس همسورث (Chris Hemsworth) در نقش کاپیتان میچ نلسون (Mitch Nelson)
  • مایکل شنون (Michael Shannon) در نقش هال اسپنسر (Hal Spencer)
  • مایکل پنیا (Michael PeNa) در نقش سم دیلر (Sam Diller)
  • نوید نگهبان در نقش ژنرال داستم (Dustom)
  • تروانت رودس (Trevante Rhodes) در نقش بن میلو (Ben Milo)
  • تاد لاکینبیل (Thad Luckinbill) در نقش ورن میکائلز (Vern Michaels)
  • عرشیا مندوی در نقش نجیب
  • السا پاتاکی (Elsa Pataky) در نقش جین نلسون

خلاصه داستان

فیلم 12 Strong روایتی است از اولین گروه سربازان و نیروهای ویژه آمریکایی که پس از حادثه 11 سپتامبر به کشور افغانستان اعزام شدند. این گروه به رهبری یک فرمانده جدید به نام کاپیتان میچ نلسون (با بازی کریس همسورث) وظیفه داشته که به جنگ با گروه‌های تروریستی افغان رفته و با همکاری یکی از افسران عالی رتبه این کشور، نیروهای افراطی اسلام گرای طالبان را شکست دهد.

5. The Post

(IMDB : 7.4 – Metacritics : 83)

رتبه پنجم در لیست پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته (26 ژانویه تا 28 ژانویه) به فیلم The Post اختصاص پیدا کرد. این فیلم که در سه هفته اولیه اکران خود علیرغم کسب امتیازات مناسب از کاربران و منتقدان نتوانسته بود فروشی موفق را تجربه کرده و در این جمع قرار گیرد، پس از ورود در چهارمین هفته و ادامه روند موفقیت آمیز، با فروشی برابر با 8.9 میلیون دلار (معادل 41 میلیارد تومان) توانست جایگاه پنجم را در این فهرست به خود اختصاص دهد. به این ترتیب میزان فروش فیلم The Post پس از شش هفته اکران و نمایش عمومی به رقم 58.5 میلیون دلار (معادل 269 میلیارد تومان) رسید.

پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته

فیلم The Post در ژانر درام تاریخی بوده که توسط کارگردان شهیر عالم سینما، استیون اسپیلبرگ (Steven Spielberg) ساخته شده است. فیلمنامه و سناریو نیز توسط لیز هانا (Liz Hannah) و جاش سینگر (Josh Singer) نوشته شده است. این فیلم تاریخی/بیوگرافی مدت زمانی برابر با 1 ساعت و 56 دقیقه داشته و مناسب برای گروه سنی PG-13 (تماشای افراد زیر 13 سال با نظارت والدین) طراحی و اجرا شده است.

هنرپیشگان

هنرپیشگان و ستارگان مشهوری در این فیلم جدید استیون اسپیلبرگ به ایفای نقش پرداخته‌اند. از فوق ستارگان حاضر در فیلم The Post می‌توان از اسامی فهرست زیر یاد نمود:

  • مریل استریپ (Meryl Streep) در نقش کی گراهام (Kay Graham)
  • تام هنکس (Tom Hanks) در نقش بن بردلی (Ben Bradlee)
  • سارا پاولسون (Sarah Paulson) در نقش تونی بردلی
  • باب اودنکرک (Bob Odenkirk) در نقش بن بادیکیان (Ben Bagdikian)
  • تریسی لتس (Tracy Letts) در نقش فریتز بیب (Fritz Beebe)
  • بردلی ویتفورد (Bradley Whitford) در نقش آرتور پارسونز (Arthur Parsons)

خلاصه داستان

فیلم The Post داستانی است تاریخی در خصوص ماجرای پنهان‌کاری و سرپوش گذاشتن خبری و رسانه‌ای که در زمان چهار رئیس جمهور ایالات متحده در دهه‌های 1970 میلادی. در این فیلم کی گراهام (با بازی مریل استریپ) به عنوان اولین ناشر روزنامه زن در ایالات متحده و بن بردلی (با بازی تام هنکس) به عنوان یک سردبیر درگیر یک ماحرای خطرناک شده و وارد مبارزه‌ای مابین مطبوعات و دولت ایالات متحده می‌شوند.

4. The Greatest Showman

(IMDB : 8.0 – Metacritic : 48)

فیلم The Greatest Showman توانست با فروشی مناسب در آخر هفته، رتبه چهارم را در فهرست پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته (26 ژانویه تا 28 ژانویه) به خود اختصاص دهد. این فیلم با فروشی در حدود 9.5 میلیون دلار (معادل 44 میلیارد تومان) در تعطیلات آخر هفته توانست این جایگاه را به نام خود ثبت نماید. به این ترتیب میزان کلی فروش فیلم The Greatest Showman پس از شش هفته نمایش به رقمی در حدود 126.5 میلیون دلار (معادل 582 میلیارد تومان) رسید.

پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته (22 دسامبر تا 24 دسامبر)

فیلم The Greatest Showman یک فیلم در ژانر درام تاریخی موزیکال بوده و توسط مایکل گریسی (Michael Gracey) کارگردانی شده است. وظیفه نگارش فیلمنامه و سناریو این فیلم نیز بر عهده جنی بیکز (Jenny Bicks) و بیل کاندون (Bill Condon) بر اساس داستانی از جنی بیکز قرار داشته است.

هنرپیشگان

از هنرپیشگان ایفای نقش کرده مطرح در فیلم The Greatest Showman می توان به هیو جکمن (Hugh Jackman) در نقش پی. تی بارنام (P. T. Burnam)، زک افرون (Zac Efron) در نقش فیلیپ، میشل ویلیامز (Michelle Willimas) در نقش چریتی بارنام (Charity Barnum)، زندایا (Zendaya) در نقش آنه ویلر (Anne Wheeler)، ربکا فرگوسن (Rebecca Ferguson) .در نقش جنی لیند (Jenny Lind) و یحیی عبدالمتین در نقش دبلیو. دی. ویلر (W. D. Wheeler) و الیس رابین (Ellis Rubin) در نقش کودکی بارنام و اسکایلار دان (Skylar Dunn) در نقش کودکی چریتی اشاره کرد.

این فیلم موزیکال مدت زمانی برابر با 1 ساعت و 45 دقیقه داشته و به عنوان یک فیلم جذاب و مناسب برای گروه سنی PG (نظارت با والدین) ساخته شده است. از نکات جالب توجه در خصوص فیلم سینمایی The Greatest Showman می‌توان به حضور Benj Pasek و Justin Paul از ترانه‌سارایان فیلم لا لا لند (La La Land) که موفق به کسب جایزه اسکار در سال گذشته شد اشاره نمود که ترکیب موسیقایی بسیار زیبا به این فیلم بخشیده است.

خلاصه داستان

این فیلم موزیکال بر اساس ایده‌ها و تصورات بارنام (با بازی هیو جکمن) ساخته شده و سیر تحول و تکامل نمایش‌های این گروه را از سطوح ابتدایی تا همه‌گیر شدن و شهرت در سرتاسر جهان به نمایش می‌گذارد.

3. Hostiles

(IMDB: 7.3 – Metascore: 65)

فیلم Hostiles سومین فیلم حاضر در فهرست پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته (26 ژانویه تا 28 ژانویه) بود. این فیلم که وارد ششمین هفته اکران خود شده و تاکنون موفق به کسب جایگاهی در جدول پرفروشترین فیلمهای هفته نشده بود، با فروشی فوق العاده و برابر با 10.2 میلیون دلار (معادل 47 میلیارد تومان) این رتبه را به خود اختصاص داد. بدین ترتیب میزان کلی فروش این فیلم پس از 6 هفته اکران به رقمی در حدود 12.1 میلیون دلار (معادل 56 میلیارد تومان) رسید.

پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته (26 ژانویه تا 28 ژانویه)
Hostiles

فیلم Hostiles یک عنوان در ژانر سینمایی وسترن ماجرایی به حساب می‌آید. این فیلم توسط اسکات کوپر (Scott Cooper) کارگردانی شده و نگارش فیلمنامه و سناریو نیز بر عهده خود کارگردان و بر اساس نوشته‌ای از دونالد استیوارت (Donald E. Stewart) بوده است. این فیلم وسترن مدت زمانی برابر با 2 ساعت و 14 دقیقه داشته و مناسب برای گروه سنی R (تماشای افراد کمتر از 17 سال با نظارت والدین) طراحی و کارگردانی شده است.

هنرپیشگان

از ستارگانی که در فیلم Hostiles به ایفای نقش پرداخته‌اند می‌توان به هنرپیشگان فهرست زیر اشاره کرد:

  • کریستین بیل (Christian Bale) در نقش کاپیتان جوزف بلاکر (Capt. Joseph Blocker)
  • اسکات شفرد (Scott Shepherd) در نقش وسلی کوید (Wesley Quaid)
  • روزاماند پایک (Rosamund Pike) در نقش روزالی کوید (Rosalie Quaid)
  • وس استادی (Wes Studi) در نقش شاهین زرد (Yellow Hawk)
  • آوا کوپر (Ava Cooper) در نقش لوسی کوید
  • استلا کوپر در نقش سیلوی کوید
  • دیوید میدهانتر (David Midhanter) در نقش Buffalo Man
  • روری کوچرین (Rory Cochrane) در نقش سرهنگ توماس متز (Sgt. Thomas Metz)

خلاصه داستان

در سال 1892 یک کاپیتان مشهور و با سابقه (با بازی کریستین بیل) مامور همراهی و محافظت از یکی از سران محلی و خانواده وی می‌گردد. برای رسیدن به مقصد این گروه مجبورند که از سرزمینی نا امن و خطرناک عبور کنند…

2. Jumanji : Welcome to the Jungle

(IMDB : 7.3 – Metacritic : 58)

رتبه دوم در فهرست پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته (26 ژانویه تا 28 ژانویه) در اختیار فیلم Jumanji : Welcome to the Jungle بود. این فیلم که با فروشی بسیار بالا صدر جدول را به خود اختصاص داده بود، بالاخره جایگاه خود را به فیلم جدید Maze Runner: The Death Cure واگذار کرد. این فیلم، دنباله و قسمت جدیدی از فیلم مشهور و محبوب جومانجی است. اولین قسمت این فیلم در سال 1995 میلادی و با بازی هنرمند فقید رابین ویلیامز (Robin Williams) ساخته شد که توانست موفقیت زیادی را کسب نماید.

فیلم Jumanji : Welcome to the Jungle توانست در تعطیلات آخر فروشی برابر با 16.4 میلیون دلار (معادل 75.5 میلیارد تومان) را تجربه کرده و میزان کلی فروش خود را پس از پنج هفته اکران و نمایش عمومی به رقم قابل توجه 338.1 میلیون دلار (معادل 1.555 میلیارد تومان)‌ برساند و عنوان دوم در بین پرفروشترین فیلم سینمایی هفته گذشته (26 ژانویه تا 28 ژانویه) را به خود اختصاص دهد و خود را به عنوان یکی از نامزدهای احتمالی پرفروشترین فیلمهای سینمایی سال مطرح نماید.

پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته (22 دسامبر تا 24 دسامبر)

فیلم Jumanji : Welcome to the Jungle یک فیلم کمدی ماجرایی بوده که توسط جیک کاسدان (Jake Kasdan) کارگردانی شده است. فیلمنامه این اثر نیز توسط کریس مک کنا (Chris McKenna)، اریک سومرز (Eric Sommers)، اسکات روزنبرگ (Scott Rosenberg) و جف پینکنر (Jeff Pinkner) بر اساس داستانی از کریس مک کنا و بر پایه کتابی با نام جومانجی اثر کریس ون آلسبرگ (Chris Van Allsburg) نوشته شده است.

هنرپیشگان

از هنرپیشگان حاضر در فیلم Jumanji: Welcome to the Jungle می‌توان به دواین جانسون (Dwayne Johnson) در نقش اسپنسر (Spencer)، کوین هارت (Kevin Hart) در نقش فریج (Fridge)، جک بلک (Jack Black) در نقش بتانی (Bethany)، کارن جیلان (Karen Gillan) در نقش مارتا (Martha) و نیک جوناس (Nick Jonas) اشاره کرد. الکس ولف (Alex Wolff) نیز در نقش جوانی اسپنسر، داریوس بلین (Darius Blain) در نقش جوانی فریج، مدیسون ایسمان (Madison Iseman) در نقش جوانی بتانی و مورگان ترنر (Morgan Turner) نیز در نقش جوانی مارتا به بازی و اجزا پرداخته اند.

فیلم Jumanji: Welcome to the Jungle مدت زمانی برابر با 1 ساعت و 59 دقیقه داشته و مناسب برای گروه سنی PG-13 (افراد زیر 13 سال با نظارت والدین) ساخته و کارگردانی شده است.

خلاصه داستان

داستان بر پایه بازی مشهور جومانجی موجود در قسمت اول این فیلم اتفاق می‌افتد. 4 نوجوان یک بازی تخته‌ای قدیمی را پیدا کرده و پس از به دام افتادن در بخش جنگل این بازی، به بازیکنانی بزرگسال مشابه نماد انتخاب شده آنها در بازی تبدیل می‌شوند. برای فرار از این چند این چهار نوجوان که اکنون 4 فرد بالغ هستند باید…

1. Maze Runner: The Death Cure

(IMDB : 7.1 – Metacritic : 52)

فیلم Maze Runner: The Death Cure با فروش بالای خود توانست رتبه اول را در فهرست پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته (26 ژانویه تا 28 ژانویه) به خود اختصاص دهد. این فیلم قسمت سوم سری فیلم‌های “دونده هزارتو” به حساب می‌آید. اولین فیلم با نام The Maze Runnerدر سال 2014 میلادی به نمایش درآمد و توانست به فروشی در حدود 348 میلیون دلار (معادل 1.600 میلیارد تومان) یکی از پرفروشترین فیلم‌های سال لقب گیرد. قسمت دوم نیز با نام Maze Runner: The Scorch Trial در سال 2015 راهی سالن‌های سینما گردید و توانست با فروشی در حدود 313 میلیون دلار (معادل 1.440 میلیارد تومان) موفقیت بخش اول را تکرار نماید.

Maze Runner: The Death Cure

قسمت سوم این فیلم نیز توانست با فروشی در حدود 23.5 میلیون دلار (معادل 108 میلیارد تومان) در اولین هفته اکران و نمایش عمومی، رتبه نخست را در فهرست پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته (26 ژانویه تا 28 ژانویه) از آن خود نماید.

فیلم Maze Runner: The Death Cure مانند دو بخش قبلی در دسته فیلم‌های علمی تخیلی ترسناک قرار می‌گیرد. کارگردانی این فیلم نیز مانند دو قسمت قبلی بر عهده وس بال (Wes Ball) قرار داشته است. فیلمنامه نیز بر اساس داستانی از جیمز دشنر (James Dashner) توسط تی. اس. نولین (T.S. Nowlin) نوشته شده است. فیلم Maze Runner: The Death Cure مدت زمانی برابر با 2 ساعت و 22 دقیقه داشته و مناسب برای گروه سنی PG-13 (تماشای افراد کمتر از 13 سال با نظارت والدین) طراحی و ساخته شده است.

هنرپیشگان

هنرپیشگان پرتعداد این فیلم که شامل بازیگران قسمت‌های قبلی و شخصیت‌هایی جدید بوده عبارتند از:

  • دایلان اوبرین (Dylan O’Brien) در نقش توماس
  • کایا اسکودلاریو (Kaya Scodelario) در نقش ترزا (Teresa)
  • تومانس برودی سنگستر (Thomas Brodie Sangster) در نقش نیوت (Nwet)
  • کی هونگ لی (Ki Hong Lee) در نقش Minho
  • دکستر داردن (Dexter Darden) در نقش فرای پن (Frypan)
  • ویل پولتر (Will Poulter) در نقش گالی
  • جیکوب لاف لند (Jacob Lofland) در نقش آریس
  • رزا سالازار (Rosa Salazar) در نقش برندا (Brenda)
  • جیانکارلو اسپوزیتو (Giancarlo Esposito) در نقش خورخه (Jorge)
  • پاتریشیا کلارکسون (Patricia Clarkson) در نقش آوا پیج (Ava Paige)
  • آیدان گیلن (Aidan Gillen) در نقش جانسون
  • بری پپر (Barry Pepper) در نقش وینس (Vince)
  • ناتالی امانوئل (Natalie Emmanuel) در نقش هریت (Harriet)
  • کاترین مک نامارا (Katherine McNamara) در نقش سونیا
  • والتون گاگینز (Walton Goggins) در نقش لارنس (Lawrence)

خلاصه داستان

در آخرین بخش از سری فیلم‌های دونده، گروه به رهبری توماس (با بازی دیلان اوبرین) موفق به فرار از گالدر (Galders) شدند. در این قسمت، گروه برای نجات شهر از یک بیماری خطرناک و مرگباری به نام فلیر (Flare) مجبور به یافتن یک درمان و پادزهر خواهد بود…

پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته (26 ژانویه تا 28 ژانویه) در یک نگاه

نام فیلم رتبه هفته رتبه هفته پیش میزان فروش هفتگی
(میلیارد تومان)
میزان فروش کلی
(میلیارد تومان)
IMDB Metascore ژانر هفته‌های نمایش
Maze Runner: The Death Cure 1 108 108 7.1 52 تخیلی ترسناک 1
Jumanji : Welcome to the Jungle 2 1 75.5 1.555 7.3 58 کمدی ماجرایی 6
Hostiles 3 47 56 7.3 65 وسترن 6
The Greatest Showman 4 5 44 582 8.0 48 درام تاریخی 6
The Post 5 4 41 269 7.4 83 درام تاریخی 6
12 Strong 6 2 40 137 7.1 55 اکشن تاریخی 2
Den of Thieves 7 3 39 131 7.5 52 اکشن جنایی 2
The Shape of Water 8 26 173 7.9 86 درام تخیلی 9
Paddington 2 9 6 26 147 8.1 89 کمدی 3
Padmaavat 10 19.8 22 7.5 عاشقانه 1

گالری تصاویر پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته (26 ژانویه تا 28 ژانویه)

منبع: IMDB

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر