;
coinex

بیشترین و کمترین استفاده کنندگان تلگرام در چه کشورهایی زندگی می‌کنند؟

آیا تلگرام فقط در ایران محبوب است یا در سایر کشورها هم از محبوبیت برخوردار است؟ بیشترین و کمترین استفاده کنندگان تلگرام در چه کشورهایی هستند؟

یک موسسه تحقیقاتی به تازگی گزارشی را منتشر کرده است که براساس آن مشخص شده است که بیشترین و کمترین استفاده کنندگان تلگرام در چه کشورهایی زندگی می‌کنند، یعنی در واقع مشخص شده است که تلگرام در چه کشورهایی از محبوبیت بیشتری برخوردار است.

بررسی محبوب‌ترین و پرطرفدارترین اپلیکیشن‌ها

از جمله محبوب‌ترین و پرطرفدارترین اپلیکیشن‌هایی که کاربران در تمام دنیا از آنها استفاده می‌کنند، واتس اپ و فیس بوک مسنجر هستند. در چند سال اخیر این دو اپلیکیشن پیام رسان، بیشتر از سایر پیام رسان‌ها مورد توجه بودند. اما در این چند وقت دو پیام رسان دیگر نیز به دلیل داشتن قابلیت‌ها و ویژگی‌های منحصر به فرد توانسته‌اند از محبوبیت بالایی در بین کاربران تمام دنیا برخوردار شوند. این دو پیام رسان تلگرام و سیگنال هستند که در این سال‌ها توانسته‌اند با استقبال بی‌نظیری از سوی کاربران بسیاری از کشورها رو به رو شوند.

گزارش‌هایی از سوی موسسه تحقیقاتی اپ توپیا منتشر شده است که براساس این گزارش مشخص شده است که تعداد کاربران اپلیکیشن پیام رسان تلگرام در سال ۲۰۱۷ میلادی ۱۱۸ درصد رشد داشته است. این میزان رشد واقعا در مقایسه با سایر پیام‌رسان‌ها بسیار قابل ملاحظه است.

بیشترین و کمترین استفاده کنندگان تلگرام در چه کشورهایی هستند؟

براساس آمار منتشر شده توسط کارشناسان این موسسه مشخص شده است که بیشترین و کمترین استفاده کنندگان تلگرام در چه کشورهایی حضور دارند. کاربران تلگرام در کشورهایی مانند ونزوئلا، نیجریه، کنیا، روسیه و اوکراین بسیار بیشتر از سایر کشورهای دیگر جهان هستند و این پیام رسان در این کشورها از استقبال بی نظیری برخوردار بوده است. براساس این آمار پیام رسان تلگرام در کشورهایی چون فنلاند، سوئیس، سوئد، دانمارک و نیوزلند کمترین استقبال را داشته و نتوانسته تا مانند سایر کشورها محبوب باشد.

برتری تلگرام بر سایر اپلیکیشن‌های پیام رسان

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های پیام رسان تلگرام که باعث شده تا در بین سایر اپلیکیشن‌های مشابه که وجود دارند از محبوبیت بیشتری برخوردار باشد، امکان ایجاد کانال آن هم با ظرفیت میلیون‌ها کاربر و عضو است. البته تلگرام قابلیت‌های دیگری نیز دارد که به واسطه‌ی آنها نیز از سایر اپلیکیشن‌های پیام رسان متمایز است.

بررسی اپلیکیشن پیام رسان سیگنال

در سال 2014 بود که اپلیکیشن پیام رسان سیگنال توانست کار خود را آغاز کند. این پیام رسان در این مدت کوتاه توانست به ضریب امنیتی بالایی دست یابد. البته محبوبیت این پیام رسان در همان ابتدا مانند سایر اپلیکیشن‌ها نبود اما بسیاری از متخصصان امنیت سایبری استفاده از آن را به عنوان یک پیام‌رسان امن به کاربران پیشنهاد می‌دهند.

این ویژگی‌ها و قابلیت‌های پیام رسان سیگنال باعث شده است تا روز به روز از محبوبیت بیشتری برخورار شود و تعداد دفعات دانلود آن نیز افزایش یابد. این پیام رسان در شیوه رمزنگاری خود از پیام‌رسان واتس‌اپ تبعیت می‌کند و هیچ اطلاعاتی در سرویس‌ها و سرورهای اپلیکیشن سیگنال ذخیره نخواهد شد.

اپلیکیشن پیام‌رسان سیگنال نیز مانند تلگرام، در این چند سال اخیر پیشرفت‌های زیادی داشته است. پیام رسان سیگنال نیز در کشورهایی که تلگرام در آنها محبوب است توانسته است تا از محبوبیت بالایی برخوردار شود. این پیام رسان نیز رشدی بی سابقه داشته است و حتی توانسته از رقیب خود یعنی تلگرام بسیار پیشی بگیرد. در کشورهایی که بیشترین و کمترین استفاده کنندگان تلگرام در آنجا قرار دارند، سیگنال نیز رشد خوبی داشته است. پیام رسان سیگنال در کشورهای محبوب چیزی حدود ۱۴۷ درصد رشد داشته ولی در سایر کشورها توانسته تنها ۱۱ درصد رشد و افزایش داشته است.

فهرست امن‌ترین پیام رسان‌های جهان

در گزارش منتشر شده توسط این موسسه، فهرست بهترین و امن‌ترین پیام‌رسان‌های جهان نیز اعلام شده‌ است. پیام رسان واتس آپ از نظر امنیت در جایگاه نخست، سیگنال در جایگاه دوم، جایگاه چهارم پیام رسان سیگنال و فیس بوک مسنجر در جایگاه‌ هفتم قرار دارد.

اما در مقابل بسیاری از تحلیلگران عقیده دارند که چون پیام رسان تلگرام در این چند سال توانسته است تا از محبوبیت و استقبال بی‌نظیری از سوی کاربران برخوردار شود، سرعت و امنیت آن نیز افزایش یافته است. این پیام رسان هم‌اکنون از پروتکل‌های رمزنگاری پیشرفته استفاده می‌کند و قابلیت مکالمه محرمانه یا همان   secret chat را نیز دارد. تلگرام همچنین برای اینکه بتواند محبوبیت خود را در بین کاربران افزایش دهد و کاربران جدیدی را نیز جلب نماید، هر چند وقت یک بار قابلیت‌ها و ویژگی‌های جدید را نیز اضافه می‌کند.

منبع : thenextweb

 

بیشتر بخوانید :

.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر