;
coinex

پارو کردن برف منجر به حمله قلبی می‌شود ؛ ثبت سالانه ۱۰۰ مورد مرگ ناشی از برف روبی!

بارها شنیده‌‌ایم که ورزش کردن و فعالیت‌های نظیر آن برای سلامتی مفید است، اما در این مطلب می‌خواهیم بررسی کنیم که چگونه پارو کردن برف می‌تواند احتمال حمله قلبی را افزایش دهد.

پارو کردن برف شکل منحصر به فردی از کارهای پرفشار است. به طور کلی این فعالیت می‌تواند سیستم قلبی عروقی ما را به شدت به چالش بکشد و در مواردی منجر به آسیب شود. در مواردی که با شرایط محیطی طبیعی فصل زمستان همراه باشد، برف پارو کردن در طول یا پس از بارش برف و یا یک کولاک، بستر مناسبی برای رخ دادن حادثه‌های ناگوار قلبی است، بالاخص برای افرادی که به بیماری عروق کرونری نهان مبتلا هستند.

مطالعات حوزه پزشکی هشدار می‌دهند که پارو کردن برف سالانه منجر به مرگ حدود ۱۰۰ نفر می‌شود. بر همین اساس انجام این فعالیت برای افراد مسن‌تر از ۵۵ سال توصیه نمی‌شود. پس از آنکه در طول ۴ سال گذشته بریتانیا با کاهش شدید دمای‌ هوا، برف و یخ و طوفان‌های سنگین مواجه بوده، متخصصان به مردم هشدار دادند که برای برف‌ روبی به خارج از خانه نروند.


بیشتر بخوانید: برف کوری چیست ؟ چگونه مشکل برف کوری را درمان کرد؟


این توصیه پس از آن مطرح شد که محققان در بیمارستان سراسری کودکان ایالات متحده، میزان ۱۶۴۷ مرگ و میر مرتبط با امراض قلبی ناشی از پاروکردن برف ثبت کردند. بری فرانکلین (Barry Franklin)، متخصص قلب که بر روی تاثیرات ناشی از برف روبی بر سلامت انسان تحقیق می‌کند درمصاحبه‌ای با بی‌بی‌سی در خصوص علت مرگ این افراد بیان داشت که آنها از اثرات این فعالیت بر روی قلب آگاهی نداشتند.

در طول تحقیقی که به رهبری آقای فرانکلین انجام گرفت، از داده‌های بدست آمده در حد فاصل سال‌های ۱۹۹۰ تا ۲۰۰۶ بهره گرفته شد. در طول این تحقیق تیم آقای فرانکلین پی برد هنگامی که یک جوان سالم مشغول پارو کردن برف می‌شود، ضربان قلب و فشار خون او نسبت به زمانی که بر روی تردمیل مشغول ورزش کردن است، بیشتر افزایش پیدا می‌کند. فرانکلین می‌گوید:

این فعالیت سنگین در یک هوای بسیار سرد منجر می‌شود سرخرگ‌ها تنگ‌تر شوند و خون رسانی کاهش پیدا کند. در این حالت فرد برای یک حمله قلبی بسیار مستعد است.

پارو کردن برف
به نظر نمی‌رسد این آقا کار سختی در پیش رو داشته باشد، چون همه‌اش یک خیابان است‌ 🙂 … (اعتبار : Corey Templeton)

دکتر فرانکلین معتقد است در طول پاروکردن برف به این دلیل که فعالیت ماهیچه‌های دست بیشتر از پاهاست، فشار بیشتری بر بدن وارد می‌شود و امر نفس کشیدن را بسیار سخت می‌کند. به همین دلیل او همه‌ی افرادی را که بیش از ۵۵ سال سن دارند از پارو کردن برف منع می‌کند. همچنین اگر شما دارای اضافه وزن هستید، سیگار می‌کشید و یا سبک زندگی ساکنی دارید، احتمال چنین پیشامد ناگواری در طول پارو کردن برف بیشتر می‌شود.

دلیل آنکه پارو کردن برف می‌تواند منجر به ناراحتی‌های قلبی شود، بسیار ساده است: در حالت استراحت، فرآیند اکسیژن رسانی برای قلب کار چندان دشواری نیست. اما در طول ورزش کردن و یا سایر فعالیت‌های سنگین، نیاز ماهیچه قلب به اکسیژن به طرز قابل توجهی افزایش پیدا می‌کند. پارو کردن برف به شدت باعث افزایش چنین نیازی برای قلب می‌شود.

هنگامی که شما در سلامت کامل به سر می‌برید بدن شما برای رفع چنین نیازی، قادر به افزایش فرآیند اکسیژن رسانی است. هنگامی که قلب سریع‌تر و سخت‌تر می‌تپد، عروق کرونری باز شده و جریان خون اضافی را برای تامین نیاز قلب به خون دریافت می‌کند.

برف روبی
سوال اینجاست که این آقای عزیز زیر این همه برف، دنبال چی می‌گردند؟ (اعتبار‌ : August Allen)

در بریتانیا مطالعات مشابه‌ای در این خصوص انجام گرفته است. همچنین یک تحقیق که در مجله British Medical Journal به چاپ رسیده است نشان می‌دهد که میان میزان مرگ و میر ناشی از اختلالات قلبی و دمای هوا ارتباط وجود دارد. محققان پی بردند که هر چه دمای هوا کمتر باشد، احتمال حمله قلبی افزایش پیدا می‌کند.

در همین زمینه سرویس سلامت ملی (NHS) بریتانیا به افرادی که احتمال حمله قلبی در آنها زیاد است هشدار می‌دهد که سرمای زمستان احتمال چنین رخدادی را افزایش می‌دهد. این موضوع احتمالا به این دلیل است که آب و هوای سرد فشار خون را افزایش داده و میزان کار قلب را افزایش می‌دهد.

 

بیشتر بخوانید‌:

 

منبع :‌   PopSci , Independent

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر