;
coinex

امیدی به حمایت دولت از پیام رسان های داخلی نیست!

امیدی به حمایت دولت از پیام رسان های داخلی وجود ندارد. براساس مصوبه‌ای قرار بود پیام‌رسان‌های داخلی وام بدون بهره دریافت کنند که هنوز خبری از آن نیست!

بعد از به وجود آمدن اغتشاشات و فیلتر شدن تلگرام، مسئولین اعلام نمودند که با وجود پیام رسان‌های بومی در کشور دلیلی برای استفاده از پیام رسان‌های خارجی وجود ندارد. البته پیام رسان‌های بومی تاکنون نتوانسته‌اند پیشرفت‌های زیادی داشته باشند زیرا انجام یکسری اقدامات و تهیه زیرساخت و … هزینه بر است و نیاز به حمایت دولت دارد.

بنابراین با توجه به این موارد پیام رسان‌های داخلی قابیلت پاسخگویی به چند میلیون کاربر را ندارند. در ادامه برای اینکه مشکلات این پیام رسان‌ها حل شود و بتوانند پیشرفت‌هایی در این زمینه داشته باشند قرار بود تا دولت از آنها حمایت کند. البته به نظر می‌رسد که وعده‌ها فراموش شده باشند زیرا هنوز خبری از حمایت دولت از پیام رسان های داخلی نیست!

به گزارش تکراتو و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، چند روز بعد از فیلتر شدن تلگرام بود که دبیر شورای عالی فضای مجازی از تصویب مصوبه‌ای خبر داد که در راستای حمایت از پیام رسان‌های داخلی بود. براساس این مصوبه قرار بود تا دولت با اعطای وام 5 میلیاردی از پیام رسان‌های داخلی حمایت کند، اما فعلا هیچ خبری از حمایت دولت از پیام رسان های داخلی نیست.

بررسی جزئیات حمایت دولت از پیام رسان های داخلی

ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای‌عالی فضای مجازی مصوبه‌ای را در مورد حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی ابلاغ کرده است که بر طبق آن قرار است تا به تمام پیام‌رسان‌های داخلی وام بدون بهره تا سقف 5 میلیارد تومان تعلق گیرد. البته برای ارائه این وام نیازی به ضمانت نامه نیست و وام با سفته اعطا می‌گردد.

براساس اطلاعات موجود قرار بر این بوده است که طرح مذکور توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اجرا شود اما اکنون که مدت زمان یک ماه از تصویب طرح حمایت از پیام رسان‌های داخلی می‌گذرد هیچ خبری از حمایت دولت از پیام رسان های داخلی نیست.

هنوز هیچ حمایتی از پیام رسان‌های بومی صورت نگرفته است!

یک منبع آگاه در مورد حمایت دولت از پیام رسان های داخلی اعلام نمود که تاکنون هیچ کدام از پیام رسان‌های داخلی نتوانتسنه‌اند وام 5 میلیاردی دریافت کنند و ادامه داد که بسیاری از آنها فعلا درگیر کاغذ بازی‌های اداری هستند. وی همچنین ادامه داد که در ابتدا اعلام شده است که برای دریافت وامی که قرار بوده است تا در راستای حمایت دولت از پیام رسان های داخلی در اختیار آنها قرار گیرد، نیازی به ضمانت نامه وجود نداشته است در حالی که اکنون چنین نیست.

در برگه‌ای که توسط پست بانک در اختیار پیام رسان‌های داخلی قرار داده شده است، نوشته شده که تسهیلات 5 میلیاردی با نرخ 8 درصد و بازپرداخت 36 ماهه آن هم در قبال اخذ ضمانت نامه بانکی معتبر در اختیار قرار می‌گیرد. در حالی که قرار بود تا وام مذکور بدون نیاز به ضمانت نامه بانکی در اختیار آنها قرار گیرد.

البته بعد از فیلتر تلگرام مسئولین اعلام کردند که از پیام رسان‌های بومی حمایت خواهد شد و به نظر نمی‌رسید که کار به اینجا بکشد. انتظار می‌رفت که حمایت دولت از پیام رسان های داخلی جدی باشد و به این طریق راه برای رشد و پیشرفت پیام رسان‌های بومی باز شود. بنابراین بهتر است دستگاه‌های مسئول در راستای حل مشکلات این پیام رسان‌ها بکوشند نه اینکه در مسیر آنها سنگ اندازی کنند.

 

بیشتر بخوانید :

.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    به نام خدا
    سلام ، خدا رو شکر خبر های خوبی درباره اختصاص دادن مبلغ هایی برای این پیام رسان ها شنیده شده

    پاسخ