;
coinex

ارائه راه کارهایی برای جلوگیری از سرقت لپ تاپ

دارندگان لپ تاپ بهتر است همیشه راه کارهایی را برای جلوگیری از سرقت لپ تاپ خود در نظر داشته باشند. زیرا لپ تاپ‌ها به دلیل ماهیتی که دارند بیشتر در معرض سرقت هستند.

جلوگیری از سرقت لپ تاپ یک مسئله‌ی بسیار مهم است زیرا لپ‌تاپ‌ها از نظر ابعاد کوچک هستند و به دلیل قابل حمل بودن و وزن سبکی که دارند بیشتر در معرض سرقت توسط افراد قرار دارند. نکته مهم دیگر اینکه در صورتی که لپ تاپی دزدیده شود پیدا کردن آن مانند گوشی‌های هوشمند نیست زیرا در گوشی‌ها امکانات مخابراتی وجود دارد که این فرایند را راحت‌تر می‌کند. بنابراین در چنین شرایطی اهمیت محافظت از لپ تاپ بیشتر می‌شود.

به گزارش تکراتو و به نقل از ایسنا، غفلت کردن می‌تواند از دست دادن لپ‌تاپ یا هر وسیله‌ دیگری را به همراه داشته باشد. وسیله‌ای مانند لپ تاپ می‌تواند حاوی اطلاعات بسیار مهمی باشد از اطلاعات کاری گرفته تا فیلم و عکس و اطلاعات شخصی که اگر گم شوند، تمامی این اطلاعات مهم به دست سارقین خواهند افتاد. در مورد لپ تاب‌ها باید گفت که چون آنها ظرفیت حافظه‌ای بشتری دارند اطلاعات بیشتری نیز می‌توان در داخل آنها ذخیره نمود. همچنین قابل حمل بودن آنها نیز دلیل دیگری برای سرقت است.

جلوگیری از سرقت لپ تاپ با این راه کارها

بسیاری از کاربران همیشه به دنبال یافتن راهی برای جلوگیری از سرقت لپ تاپ خود هستند. کاربران معمولا اطلاعات مهمی را در لپ تاپ‌های خود ذخیره می‌کنند که سرقت آنها مطمئنا مشکل ساز خواهد بود. در ادامه به بررسی راه کارهایی برای جلوگیری از سرقت لپ تاپ می‌پردازیم.

1.قفل کردن لپ تاپ با استفاده از کابل امنیتی

بهتر است برای جلوگیری از سرقت لپ تاپ در هر مکانی مانند محل کار، هتل یا دیگر مکان‌های عمومی از کابل امنیتی لپ‌تاپ استفاده شود. در این حالت با استفاده از کابل، لپ تاب به یک وسیله ثابت و یا یک تکه اثاثیه بزرگ مانند میز متصل می‌گردد.

2.مراقبت و جلوگیری از سرقت لپ تاپ در فرودگاه‌ها و هتل‌ها

در بسیاری از اوقات سرقت لپ تاپ در هتل‌ها و فرودگاه‌ها اتفاق می‌افتد. یعنی زمانی که افراد در حال عبور از گیت بازرسی فرودگاه‌ها هستند. در چنین مواقعی بهتر است چشم از لپ‌تاپ خود برندارید و کاملا مواظب لپ تاپ خود باشید. شلوغی‌ها و سردرگمی‌های بازرسی‌های امنیتی فرصت مناسبی است که دزدان بتوانند وسایل و از جمله لپ تاپ شما را بدزدند.

اگر قصد اقامت در هتل را دارید فقط استفاده از کابل امنیتی کافی نیست بلکه بهتر است برای جلوگیری از سرقت لپ تاپ خود آن را در محل امنی از اتاق قرار دهید. اگر لپ‌تاپ خود را در اتاق فقط به کابل امنیتی متصل کرده‌اید بهتر است هنگام ترک اتاق از آویز لطفاً مزاحم نشوید نیز در ورودی استفاده کنید.

3.فعال کردن مکانیزم هشداردهی برای جلوگیری از سرقت لپ تاپ

برای جلوگیری از سرقت لپ تاپ استفاده از مکانیزم‌های هشداردهی در لپ تاپ نیز بسیار مهم است و یکی از روش‌های مهم برای محافظت از لپ تاپ در مقابل سارقین است. از جمله مکانیزم‌های امنیتی و هشداردهی که برای جلوگیری از سرقت لپ تاپ می‌توان از آنها استفاده کرد این است که از برنامه‌هایی استفاده شود که زمانی که حرکت غیرمنتظره‌ای برای لپ تاپ اتفاق افتد یا رایانه به محدوده‌ای خارج از مکان تعریف شده برده شد، صدا بدهد. همچنین برنامه‌هایی نیز هستند که هنگام اتصال لپ‌تاپ به اینترنت مکان لپ‌تاپ دزیده شده را گزارش می‌دهند که این برنامه‌ها نیز می‌توانند مفید باشند.

4.قرار دادن لپ‌تاپ در کیفی که کمتر قابل تشخیص باشد!

براساس گزارشی که سایت مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه‌ای منتشر کرده است زمانی که لپ تاپ‌ها در کیف مخصوص خود حمل می‌شوند، بیشتر جلب توجه می‌کنند. یعنی زمانی که فردی با چنین کیفی در خیابان است مشخص است که در کیف وی لپ تاپ وجود دارد. برای امنیت بیشتر می‌توان به جای استفاده از کیف کامپیوتر از کیف دیگری مانند کوله پشتی استفاده کرد.

5.جلوگیری از سرقت لپ تاپ با قرار ندادن آن روی زمین

در هر مکانی که قرار دارید مراقبت از لپ تاپ خود را فراموش نکنید. در هیچ شرایطی مخصوصا در مکان‌های عمومی مانند اتاق کنفرانس، کافی شاپ و یا … لپ تاپ خود را روی زمین قرار ندهید. حتی اگر در شرایطی هستید که مجبورید لپ تاپ خود را روی زمین قرار دهید بهتر است آن را بین دو پای خود یا روی پاهای خود قرار دهید.

6.لپ تاپ خود را در ماشین رها نکنید!

همیشه گزارش‌های زیادی در مورد سرقت از خودروهای پارک شده منتشر می‌شود.ماشین‌های پارک شده، هدف مناسبی برای دزدان لپ‌تاپ و یا هر وسیله‌ی دیگری هستند. اگر در شرایطی هستید که مجبورید لپ تاپ خود را در ماشین خود رها کنید بهتر است آن را در خارج از دید افراد قرار دهید.

7.از نوشتن کلمات عبور کنار لپ‌تاپ خودداری کنید!

به خاطر سپردن رمزهای عبور معمولا برای افراد دشوار است مخوصا اگر تعداد آنها زیاد باشد. بسیاری از افراد کلمات عبور را در کنار لپ تاپ خود می‌نویسند که کار اشتباهی است. عده‌ای دیگر نیز آن را در کیف لپ تاپ نگه می‌دارند و یا اینکه رمزها را در داخل لپ تاپ ذخیره می‌کنند که این کار نیز اشتباه است و دسترسی به اطلاعات ذخیره شده در لپ تاپ را را حتمی‌کند.

 

بیشتر بخوانید :

.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر