;
coinex

خودروهای کم مصرف بازار ایران را بشناسیم!

یکی از گزینه‌های مهمی که خریداران در هنگام خرید خودرو به آن توجه دارند میزان مصرف سوخت خودرو است. پس بهتر است با خودروهای کم مصرف بازار ایران آشنا شوید.

به گزارش تکراتو و به نقل از ایران جیب، یکی از معیارهای مهم برای انتخاب خودرو و خرید آن توسط خریداران خودرو، میزان مصرف سوخت یک خودرو است. افراد معمولا دوست دارند تا خودرویی بخرند که میزان مصرف سوخت آن پایین باشد. بنابراین میزان مصرف سوخت تاثیر بالایی در نظر خریداران دارد.

موضوع میزان مصرف سوخت یک خودرو مستقیما به تکنولوژی موتور خودرو، استفاده از مواد مناسب در ساخت پیشرانه خودرو، وزن خودرو، آیرودینامیک و همچنین میزان  هماهنگی موتور و جعبه دنده خودرو مرتبط است. البته موضوع دیگری که باید به آن اشاره نمود این است که قیمت بنزین در ایران در پایین‌ترین سطح خود نسبت به بازار جهانی و منطقه‌ای قرار دارد.

اهمیت میزان مصرف سوخت خودرو در بازارهای جهانی

موضوع کم مصرف بودن خودرو فقط در بازار ایران مهم نیست بلکه در سایر کشورها نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. در بازار اروپا به دلیل بالا بودن قیمت بنزین و نیز اهمیت میزان تکنولوژی خودرو در پرداخت عوارض سالانه و مالیات‌های شهری که می‌تواند مستقیما روی مصرف سوخت و انتشار آلاینده‌ها تاثیر داشته باشد، یکی از معیارهای مهمی است که خریداران با دقت خاصی در هنگام خرید اتومبیل آن را مد نظر قرار می‌دهند.

معرفی خودروهای کم مصرف بازار ایران

با توجه به اینکه میزان مصرف سوخت خودروها در ایران از اهمیت بالایی برخوردار است، در اینجا سعی شده تا تعدادی از خودروهای کم مصرف بازار ایران ، تولیدی و یا وارداتی که بسیار نیز پرطرفدار هستند معرفی شوند.

1. خودروی کم مصرف تویوتا پریوس

1. خودروی کم مصرف تویوتا پریوس

یکی از انواع خودروهای کم مصرف بازار ایران ، خودروی تویوتا پریوس است. آگاهی از میزان مصرف سوخت این خودرو جالب است، مخصوصا زمانی که متوجه شوید که این خودرو هندلینگ و شتابی مشابه تویوتا کورولا دارد. تویوتا پریوس یکی از خودروهای کم مصرف بازار ایران است زیرا در هر 100 کیلومتر کمتر از 3.5 لیتر سوخت مصرف می‌کند. این خودرو در لیست پاک‌ترین اتومبیل‌های بازار جهانی قرار دارد زیرا در هر 100 کیلومتر نیز فقط 99 گرم دی اکسید کربن تولید می‌کند و عنوان یک سدان سبز و دوستدار محیط زیست را دارد.

2. خودروی کم مصرف میتسوبیشی میراژ

2. خودروی کم مصرف میتسوبیشی میراژ

میتسوبیشی میراژ کم مصرف‌ترین خودروی هاچ بک بازار ایران است. این خودرو در هر 100 کیلومتر فقط چهار لیتر سوخت مصرف می کند و بنابراین در لیست خودروهای کم مصرف بازار ایران قرار دارد و در زمینه انتشار آلاینده‌ها موفق و سبز است. میتسوبیشی میراژ از یک موتور 1200 سی سی مجهز به تکنولوژی می وک میتسوبیشی بهره می‌برد و مواد آلاینده‌ای که تولید می‌کند و در هر 100 کیلومتر کمتر از 110 گرم است. البته قدرت موتور این خودرو به میزان 80 اسب بخار است و برای هاچ بکی در این رده واقعا کافی است. این امر باعث شده تا این خودرو از جمله خودروهای کم مصرف بازار ایران باشد.

3. خودروی کم مصرف هیوندای سوناتا هیبرید

3. خودروی کم مصرف هیوندای سوناتا هیبرید

سوناتا یک خودروی هیبرید لوکس، بزرگ و جادار است که از نظر میزان مصرف سوخت نیز در سطح قابل قبولی قرار دارد. این خودرو از جمله خودروهای کم مصرف بازار ایران است و مدل 2017 آن چیزی بین 200 تا 210 میلیون تومان قیمت دارد.

این خودرو یک موتور 56 کیلو واتی در کنار موتور بنزینی دارد و مصرف سوخت آن کمتر از پنج لیتر است. این خودرو با وجود اینکه قیمت بالا و تکنولوژی ناشناخته‌ای در بازار ایران دارد اما طرفداران زیادی پیدا کرده است. نسل جدید این خودرو با قیمت 260 میلیون تومان خرید و فروش می شود.

4. خودروی کم مصرف رنو ساندرو

4. خودروی کم مصرف رنو ساندرو

این خودرو در بین محصولات داخلی از همه بهتر است و مصرف سوختی کمتر از هفت لیتر دارد. خودروی رنو ساندرو در دو نمونه‌ی استپ وی و هاچ بک توانسته در بازار ایران حضور یابد و فروش موفقیت آمیزی را تجربه کند. این خودرو که از جمله خودروهای کم مصرف بازار ایران است دارای یک موتور نسبتا مدرن چهار سیلندر با کد کا4ام است که 1598 سی سی حجم دارد و اسب بخار آن نیز 107 است.

این خودرو سواری نرمی دارد و مصرف سوخت آن نیز پایین است. ساندرو در هر کیلومتر 164 گرم آلاینده تولید می‌کند و علاوه بر اینکه یکی از خودروهای کم مصرف بازار ایران است از خودروهای پاک بازار نیز محسوب می‌شود.

5. خودروی کم مصرف رنو کپچر

5. خودروی کم مصرف رنو کپچر

این خودرو نیز یکی از خودروهای کم مصرف بازار ایران است و علاوه بر آن عنوان کم مصرف‌ترین کراس اوور بازار را نیز دارد. این خودرو دارای موتور تی سی ای 120 رنو است که یکی از شاهکارهای گروه رنو- نیسان است. حجم آن 1200 سی سی، 120 اسب بخار قدرت دارد و 160 نیوتن متر نیز گشتاور آن است. میزان مصرف سوخت این خودرو در هر 100 کیلومتر، کم‌تر از پنج لیتر است. کپچر همچنین در هر 100 کیلومتر 150 گرم دی اکسید کربن تولید می‌کند و از این نظر نیز هم محصولی سبز است.

 

بیشتر بخوانید :

.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر