;
coinex

ارائه تعرفه مناسب به مشترکین کم مصرف اینترنت

براساس اطلاعات موجود قرار است تا فروردین ماه تعرفه‌ای مناسب برای مشترکین کم مصرف اینترنت ارائه شود. وزیر ارتباطات به سوالاتی در این مورد پاسخ داد.

به گزارش تکراتو و به نقل از ایسنا، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مود ارائه تعرفه مناسب برای مشترکین کم مصرف اینترنت سخن گفته است. وی همچنین به سوالاتی که در مورد تعرفه اینترنت ثابت برای مشترکان کم‌ مصرف، مسئله انحصار شرکت مخابرات ایران در واگذاری اینترنت خانگی به مشترکین، اطمینان از سرعت سرویس مورد نظر پیش از ارائه و همچنین شرایط تفکیک اینترنت داخل از اینترنت بین‌الملل پاسخ داد.

ارائه تعرفه‌ای مناسب به مشترکین کم مصرف اینترنت

محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در شبکه اجتماعی خود درباره شرایط ارائه تعرفه‌ای مناسب به مشترکین کم مصرف اینترنت ، توضیحاتی را ارائه نمود. به گفته آذری جهرمی در تعرفه جدیدی که قرار است در اختیار مشترکین کم مصرف اینترنت قرار گیرد، انتخاب مناسبی برای مشترکین کم ‌مصرفی که به پهنای باند بالا نیاز دارند، وجود ندارد. وی تاکید نمود که در این مورد و برای اینکه رضایت مشترکین کم مصرف اینترنت جلب گردد، پیشنهادهایی ارائه شده است که در حال بررسی است که تلاش خواهد شد تا فروردین ماه نتیجه‌ای در این زمینه به دست آید.

انحصار شرکت مخابرات ایران در واگذاری اینترنتی خانگی

محمد جواد آذری جهرمی در ادامه صحبت‌های خود در مورد ارائه تعرفه‌ای مناسب به مشترکین کم مصرف اینترنت ، به موضوع انحصار شرکت مخابرات ایران در واگذاری اینترنت خانگی اشاره نمود و اعلام کرد که براساس مصوبه ۲۶۶ کمیسیون تنظیم مقررات و همچنین لزوم اصلاح این رفتار، تاکنون شرکت مخابرات ایران با دو شرکت دیگر از نظر قراردادی به تفاهم رسیده‌اند و آن را به استان‌های خود ابلاغ کرده‌اند که اکنون شرایط لازم برای خرید سرویس از این شرکت‌ها فراهم شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه تاکید نمود که سازمان تنظیم مقررات موظف شده است تا بر نحوه اجرای این مصوبه نظارت نماید و در صورت وجود هر گونه مشکلی، گزارش لازم را به سامانه ۱۹۵ ارائه دهد تا پیگیری موثر در این زمینه انجام گیرد.

تضمین کیفیت و سرعت در تعرفه‌های جدید اینترنت

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین در ادامه علاوه بر پرداختن به موضوع ارائه تعرفه مناسب برای مشترکین کم مصرف اینترنت ، در مورد تضمین کیفیت و سرعت در تعرفه‌های جدید اینترنت نیز سخن گفت و تاکید نمود که در تعرفه جدید، شرکت‌ها باید ابتدا در مورد اینکه آیا سرعت مورد تقاضای مشترک قابل واگذاری است اطمینان لازم را به دست آورند و در ادامه نسبت به برقراری آن اقدام کنند.

آذری جهرمی تاکید نمود که برقراری سرویس آن هم بدون حصول اطمینان از سرعت آن تخلف محسوب می‌شود و سازمان تنظیم مقررات در این زمینه موظف است تا بر حسن اجرای این مصوبه نظارت نماید که مشکلی وجود نداشته باشد.

بهبود کیفیت بازی‌های آنلاین

بهبود کیفیت بازی‎‌های آنلاین مورد بعدی بود که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد آن سخن گفت. آذری جهرمی اعلام نمود که کیفیت بازی‌های آنلاین مورد پایش دائمی قرار گرفته است زیرا هدف این است که شرایط نسبی فعلی تثبیت گردد. به گفته وی تیمی در حال مذاکره و پیگیری‌های لازم هستند تا بهبود مناسبی در این زمینه حاصل شود.

بررسی تفکیک اینترنت داخلی از اینترنت بین المللی

آذری جهرمی همچنین در مورد تفکیک اینترنت داخل از اینترنت بین‌الملل و همچنین لیست سایت‌های داخلی که نیم‌بها محاسبه می‌شوند اعلام نمود که براساس مصوبه‌ای مشخص شده است که کلیه سایت‌هایی که در درون کشور میزبانی می‌شوند بایستی نیم‌بها محاسبه شوند. وی تاکید نمود که لیست ۵۰۰ سایت سابق برای محاسبه فاقد اعتبار است و شرکت‌های ارائه‌دهنده سرویس وظیفه دارند مصوبه را اجرا کنند.

 

بیشتر بخوانید :

.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر