;
coinex

برای خرید یک گوشی با دوربین قدرتمند چه نکاتی را باید مد نظر قرار دهیم

کیفیت دوربین یک گوشی هوشمند تاثیر زیادی در محبوبیت آن دارد. در این مطلب به شرح نکاتی پرداخته‌ایم که باید در هنگام خریدن یک گوشی با دوربین قدرتمند مد نظر بگیریم.

اگر که می‌خواهید لحظات خود را با بهترین کیفیت ثبت یا ضبط کنید، باید از گوشی همراهی استفاده کنید که قدرت فیلمبرداری و عکسبرداری خوبی داشته باشد. برای دستیابی به این معیار الزاما نیازی نیست که بهای زیادی را بپردازید، بلکه تنها باید نکاتی خاص را در نظر بگیرید. گاهی اوقات یک گوشی ارزان قیمت و اقتصادی هم می‌تواند این معیار را برای شما فراهم سازد.


بیشتر بخوانید:  بهترین گوشی های ارزان ۲۰۱۷


در این نوشتار به شرح نکاتی پرداخته‌ایم که باید در هنگام خریدن یک گوشی مجهز به دوربین عالی و قدرتمند در نظر داشته باشید. با تکراتو همراه باشید.

نکاتی برای خرید یک گوشی با دوربین قدرتمند

برای خریدن یک گوشی دارای دوربین قدرتمند چه نکاتی را باید مد نظر قرار دهیم!

1- تعداد مگاپیکسل‌ها به اندازه وضعیت دیافراگم مهم نیستند

گوشی‌هایی که دوربین آن‌ها دیافراگم عریض‌تری دارند (عدد نمایش داده شده در کنار حرف f دوربین آن‌ها کوچک‌تر است) نور بیشتری را دریافت می‌کنند و از این رو می‌توانند در شرایط کم نور نیز عکس‌های باکیفیتی را ثبت کنند.

2- همه دوربین‌های دوگانه مثل هم ساخته نمی‌شوند

امروزه تعداد بیشتری از سازندگان به ساخت گوشی با دوربین دوگانه روی آورده‌اند، اما باید به این نکته اشاره کرد که این دوربین‌ها مثل هم ساخته نمی‌شوند. برخی گوشی‌ها مانند آیفون X از دوربین دوگانه خود برای ایجاد عمق میدان در عکاسی استفاده می‌کنند، در حالی که دوربین برخی دیگر مانند ال جی وی 30 تنها شما را قادر می‌سازد که بین لنز واید و لنز استاندارد یک مورد را انتخاب کنید.

3- حالت تصویربرداری پرتره

این ویژگی با نام‌های مختلفی نظیر حالت پرتره (در آیفون) و لایو فوتوز (در گلکسی نوت 8) توصیف می‌شود، اما در مجموع شما را قادر می‌سازد تا اثر بوکه را بر روی عکس‌های خود اعمال کنید. اثر بوکه باعث می‌شود که تمرکز روی سوژه اصلی در عکاسی بیشتر شده و باقی اجزای تصویر محو گردند.

این ویژگی بیشتر توسط گوشی‌هایی با دوربین‌های دوگانه ارائه می‌شود، اما گوشی‌های دارای دوربین تک سنسوری هم می‌توانند آن را با استفاده از ترفندهای نرم افزاری در اختیار کاربران خود بگذارند. برخی از گوشی‌های هوشمند همچنین این امکان را برای شما فراهم می‌کنند که قبل یا بعد از عکسبرداری هم این شاخص را به میزان مورد نظر، تنظیم کنید.

4- مشخصات دوربین سلفی

در دنیای امروزی عکس‌های سلفی اهمیت بیشتری پیدا کرده‌اند و به همین دلیل نباید به مشخصات دوربین سلفی گوشی مورد نظرتان بی توجه باشید. در هنگام خریدن یک گوشی همراه علاوه بر تعداد مگاپیکسل‌های دوربین سلفی، شاخص دیافراگم این سخت افزار را نیز در نظر بگیرید تا بفهمید که این دوربین در شرایط کم نور چه عملکردی را ارائه می‌کند.

بد نیست بدانید که دوربین سلفی برخی از گوشی‌ها مانند آیفون X اپل و پیکسل 2 گوگل می‌توانند همان اثر بوکه اعمال شده توسط دوربین‌های دوگانه اصلی را نیز بر روی تصاویر ایجاد کند.

5- قدرت فیلمبرداری دوربین

دوربین گوشی علاوه بر عکاسی، قابلیت‌ دیگری هم دارد. در هنگام خرید گوشی توجه کنید که موبایل مورد نظرتان با چه رزولوشن و نرخ فریمی فیلم‌برداری می‌کند؛ برای مثال ال جی وی 30 می‌تواند در نرخ 30 فریم بر ثانیه فیلم با رزولوشن 4K ضبط کند و این در حالیست که آیفون 8 و آیفون 8 پلاس همین رزولوشن فیلمبرداری را در نرخ 60 فریم بر ثانیه در اختیار شما می‌گذارد.


بیشتر بخوانید:  بهترین گوشی‌ها برای فیلمبرداری در سال ۲۰۱۷


علاوه بر این، توجه داشته باشید که آیا دوربین سلفی گوشی به قابلیت‌هایی نظیر فیلترهای فیلمبرداری و فیلمبرداری با سرعت آهسته (اسلوموشن) هم مجهز شده است یا خیر.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: tomsguide

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر