;
coinex

مقایسه دوربین بهترین گوشی های 2017 : ال جی وی 30، آیفون 8 پلاس، گلکسی نوت 8 و اچ تی سی یو 11

اگر به عکاسی با دوربین گوشی‌های هوشمند علاقه دارید، پس مقایسه دوربین بهترین گوشی های 2017 به شما کمک می‌کند بهترین گزینه را انتخاب کرده و عکس‌های زیبایی بگیرید. ما در تصمیم گیری به شما کمک می‌کنیم.

یک نکته جالب: اولین دوربین دیجیتالی در سال 1975 اختراع شد. این دوربین 3.6 کیلوگرم وزن داشت و برای اینکه بتواند یک عکس 0.01 مگاپیکسلی را در یک کاست فشرده ذخیره کند، به 32 ثانیه زمان نیاز داشت. خوشبختانه این صنعت پیشرفت کرده و حالا می‌توانیم بهترین دوربین‌ها را تنها در قالب یک دستگاه کوچک، در جیب‌هایمان قرار داده و به سرعت و سادگی، بهترین لحظه‌ها را شکار کنیم. بله، منظور همان گوشی‌های هوشمندی است که هر روزه از آن استفاده می‌کنیم. فرقی نمی‌کند چه برند موبایلی را ترجیح می‌دهیم؛ فارق از اینکه از گوشی‌های سامسونگ استفاده می‌کنیم یا اپل، باید بدانیم این دستگاه‌ها معجزه‌های کوچک دستی هستند.

البته دوربین تمام گوشی‌های هوشمند با یکدیگر برابر نیستند. تقریبا تمامی گوشی‌های پرچمدار می‌توانند عکس‌های با کیفیتی را در هر شرایط محیطی به ثبت برسانند، با اینحال برخی از آنها در بعضی جزئیات، عملکرد بهتری دارند که گوشی‌ها را از یکدیگر متمایز می‌کند. در مقایسه دوربین بهترین گوشی های 2017 قصد داریم گوشی ال جی وی 30 را در برابر سایر گوشی‌های پرچمدار 2017 قرار داده و عملکرد آن را در مقابل سامسونگ گلکسی نوت 8، آیفون 8 پلاس و اچ تی سی یو 11 بسنجیم. کدام موبایل در مقایسه دوربین بهترین گوشی های 2017 سربلند خواهد بود؟ برای بررسی بیشتر تکراتو را همراهی کنید:

مقایسه دوربین بهترین گوشی های 2017

چشم انداز اول

کارمان را با یک بعدازظهر آفتابی شروع می‌کنیم؛ شرایطی که در آن، خورشید مستقیما در زاویه دوربین قرار دارد. با توجه به این شرایط نوری، تمامی دوربین‌ها، مود یا حالت HDR خود را به صورت اتوماتیک فعال کردند. در نتیجه، عکس قابل قبولی توسط هر چهار دوربین به ثبت رسیده است. تمامی عکس‌ها به خوبی ظاهر شده و جزئیات در تمامی بخش‌های عکس به خوبی دیده می‌شود.

در مقایسه دوربین بهترین گوشی های 2017 از چهار برند مختلف متوجه می‌شویم که دقت رنگ‌ها در دو گوشی ال جی وی 30 و گلکسی نوت 8 چندان خوشایند نیست. این دوربین‌ها، تم رنگی سردی را ثبت کرده و رنگ آبی، بیشتر از چیزی که باید، به تصویر کشیده شده است. در چند زاویه دیگر با همین شرایط نوری نیز چنین مساله‌ای تکرار شده، پس نمی‌توان این موضوع را یک خطای تکرار نشدنی دانست. اچ تی سی یو 11 نیز در ثبت رنگ‌ها عملکرد چندان خوبی نداشته و تم رنگی سبزی را ایجاد کرده است. از این چهار گوشی، آیفون 8 پلاس، نزدیک‌ترین رنگ به واقعیت را به تصویر کشیده است.

 

بیشتر بخوانید:

مقایسه دوربین بهترین گوشی های هوشمند : آیفون ۸ پلاس، گلکسی نوت ۸، ال جی جی ۶، اکسپریا ایکس زد ۱

مقایسه دوربین آیفون ۸ پلاس با گلکسی نوت ۸ ؛ کدام پرچمدار پیروز میدان خواهد بود؟

چشم انداز دوم

پرچمدار اپل در چشم انداز دوم، عملکرد چندان خوبی نداشته و رنگ‌ها را تقریبا غیرواقعی ثبت کرده است. رز به رنگ صورتی متمایل بود، اما آیفون 8 پلاس، آن را کاملا با رنگ قرمز نشان می‌دهد. به این دلیل که احتمالا، گوشی‌های آیفون در مجموع تم رنگی گرمی را به تصاویر اضافه می‌کنند. برای اطمینان بیشتر، عکسبرداری از این زاویه چندین بار تکرار شده، اما نتایج یکسان بوده‌اند.

گوشی‌های ال جی وی 30 و اچ تی سی یو 11 در ثبت رنگ‌ها، واقعی‌تر عمل کرده‌اند. البته ال جی کمی زیاده روی کرده و سایه‌های میان گلبرگ‌ها را تا حد زیادی از بین برده است. این زاویه از مقایسه دوربین بهترین گوشی های 2017 نشان می‌دهد که گلکسی نوت 8 سامسونگ، بهترین عکس را از تمامی جهات به ثبت رسانده که در نتیجه، بالاترین امتیاز را به دست می‌آورد.

چشم انداز سوم

قرمز مخملی، آبی جین و زرد پاییزی یک ترکیب خوب برای مقایسه دوربین بهترین گوشی های 2017 را فراهم می‌کند. این تصویر در یک بعدازظهر پاییزی به ثبت رسیده که نزدیک به غروب آفتاب بوده است. بنابراین، گرمای نور خورشید در تصویر احساس می‌شود.

انتخاب بهترین عملکرد در این زاویه کار دشواری نبود. تمامی دوربین‌ها عکس‌های زیبایی گرفته‌اند، اما با مشاهده عکس نوت 8 به سادگی متوجه می‌شوید که چرا برنده بوده است؛ دقیق‌ترین رنگ‌ها، ثبت خوب جزئیات و ظهور متعادل از ویژگی‌های بارز این تصویر است. آیفون 8 در ثبت رنگ قرمز زیاده روی کرده و باید تصویر روشن‌تری می‌گرفت. از طرف دیگر، ال جی وی 30 و اچ تی سی یو 11، بیش از اندازه روشن هستند که از شرایط نوری واقعی فاصله دارد.

چشم انداز چهارم

در این زاویه، بهترین عملکرد را دوربین‌های ال جی وی 30 و نوت 8 سامسونگ داشته‌اند. ال جی وی 30 در ثبت این پرتره به خوبی عمل کرده، اما نوت 8 می‌توانست سایه کمتری را روی چهره ایجاد کند. با اینحال، تصویر پس زمینه با کیفیت بالایی ثبت شده است. اچ تی سی یو 11 با اختلاف اندک، پایین‌تر از این دو موبایل قرار می‌گیرد؛ شاید با ایجاد تم گرم‌تر، عملکرد بهتری را به اجرا می‌گذاشت. انتظار داشتیم آیفون در این زاویه، بهتر عمل می‌کرد؛ کنتراست این زاویه باید بهتر باشد. سایر قسمت‌های تصویر نیز کمی غیرمعمول هستند.

چشم انداز پنجم

در این زاویه، اچ تی سی یو 11 در ثبت جزئیات زیاده روی کرده و تصویر را کمی غم انگیزتر از حد واقعی ثبت کرده است. اما سایر دوربین‌ها عملکرد تقریبا مشابهی داشته و تفاوت اندکی در تم رنگی گرم آنها وجود دارد. آیفون 8 پلاس در رتبه بالاتر و سپس گوشی‌های ال جی وی 30 و نوت 8 قرار دارند؛ البته این اختلاف به اندازه‌ای نیست که امتیاز بیشتری برای این گوشی در نظر گرفته شود.

 

بیشتر بخوانید:

مقایسه دوربین گلکسی نوت ۸ با آیفون ۷ پلاس در عکاسی پرتره

مقایسه دوربین گلکسی اس ۸ پلاس و اچ تی سی یو ۱۱

 

چشم انداز ششم

این چشم انداز آنقدر زیبا بود که باید تصویری از آن به ثبت می‌رسید. نور آفتاب روی موج‌های آب حقیقتا خیره کننده است. در این زاویه، گوشی‌های آیفون 8 پلاس و نوت 8 بهترین عملکرد را داشته‌اند. نوت 8 و ال جی وی 30، کنتراست تیره‌تری را ثبت کرده‌اند که با نور واقعی فاصله زیادی دارد.

چشم انداز هفتم

مقایسه دوربین بهترین گوشی های 2017 از جمله ال جی وی 30 در این زاویه، ما را کمی از این دستگاه ناامید می‌کند. این عکس، تاریک‌تر از عملکرد سایر دوربین‌هاست و ظهور خوبی ندارد. از طرف دیگر، آیفون 8 پلاس اجرای خوبی داشته و در ثبت رنگ‌های قرمز چراغ‌ها بهتر از نوت 8 عمل کرده است. اچ تی سی یو 11 نیز در ثبت جزئیات و روشنایی، موفق بوده است.

چشم انداز هشتم

ال جی وی 30 در این زاویه تصویر خوبی را گرفته؛ ظهور، رنگ‌ها، جزئیات و تمام خصوصیات دیگر، به خوبی در این تصویر دیده می‌شوند. آیفون 8 پلاس نیز عکس خوبی گرفته، اما باید در هایلات نزدیک لامپ، بهتر عمل می‌کرد. نوت 8 نیز در این تصویر، تم رنگی سبز ایجاد کرده است. و اما اچ تی سی یو 11 نتوانست گرمای روشنایی تصویر را با واقعیت نزدیک کند.

نتیجه گیری

دوربین ال جی وی 30 ویژگی‌های مثبت بسیاری دارد که از جمله آنها می‌توان به اپلیکیشن دوربین با ویژگی‌های متعدد و انعطاف بالای دوربین ثانویه زاویه گسترده آن اشاره کرد. اما زمانی که حرف از عکاسی معمولی به میان می آید، ال جی وی 30 یک گام عقب‌تر از سایر رقیبان خود حرکت می‌کند. این مساله را نمی‌توان اشکال سخت افزاری به شمار آورد. دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی ال جی وی 30، سرعت بالایی داشته که جزئیات خوبی را به لطف دیافراگم f/1.6 خود به ثبت می‌رساند. می‌توان این اشکال را به نرم افزار دوربین نسبت داد که نمی‌تواند دامنه‌های متنوع و دشوار را به خوبی کنترل کند. با اینحال، علیرغم تمامی این موارد، ال جی وی 30 یک دوربین واقعا قدرتمند دارد. شاید یک آپدیت نرم افزاری بتواند عملکرد دوربین را بهینه کند.

در این مقایسه دوربین بهترین گوشی های 2017 نیز شاهد هستیم که گوشی‌های نوت 8 سامسونگ و آیفون 8 پلاس، بار دیگر بالاترین رتبه‌ها را به خود اختصاص داده‌اند؛ هرچند که امتیاز نوت 8 بیشتر بوده و بالاتر قرار می‌گیرد. اچ تی سی یو 11 نیز با تمام اشکال‌ها، بازهم به دوربین قدرتمندی مجهز شده که تنها جزئیاتی از آن در مقایسه با سایر دوربین‌ها، جلب توجه می‌کند. این دستگاه با قیمت کمتری به فروش می‌رسد، بنابراین اگر عملکرد بالای دوربین را می‌خواهید، اما نمی‌خواهید هزینه زیادی پرداخت کنید، اچ تی سی یو 11 انتخاب شماست.

امتیازهای نهایی

  • گلکسی نوت 8: 7.7
  • آیفون 8 پلاس: 7.6
  • اچ تی سی یو 11: 7.3
  • ال جی وی 30: 7.1

 

بیشتر بخوانید:

با بهترین گوشی‌ های ۲۰۱۷ سامسونگ آشنا شوید: گوشی‌های اقتصادی، میان رده و پیشرفته!

بهترین گوشی های میان رده ۲۰۱۷ ؛ در رنج قیمت بین ۲۷۰ تا ۵۵۰ دلار چه گوشی هوشمندی بخریم؟

آموزش جیلبریک آیفون ، آیپد و آیپاد در آی او اس ۱۰

.

منبع: phonearena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر