;
coinex

بهترین دوربین های سلفی ؛ کدام گوشی‌ عکس‌های سلفی بهتری می‌گیرد؟

در دنیای امروز دوربین سلفی یک گوشی اهمیت زیادی برای یک کاربر دارد. در این خبر به معرفی گوشی‌هایی پرداخته‌ایم که به بهترین دوربین های سلفی مجهز شده‌اند.

برخی از ما روبروی آینه می‌ایستیم تا با دوربین اصلی گوشی از خودمان عکس بگیریم، اما همیشه یک آینه در کنار ما وجود ندارد و ممکن است که در چنین لحظه‌ای هم بخواهیم از خودمان عکس بگیریم. این روزها عکس‌های سلفی محبوبیت خوبی در بین کاربران پیدا کرده است و همین امر باعث شده تا سازندگان گوشی‌های همراه توجه بیشتری به دوربین سلفی گوشی‌های خود داشته باشند.


بیشتر بخوانید: بهترین سلفی ها را با دوربین هواوی میت ۱۰ لایت بگیرید


برای این که بتوانید عکس‌های سلفی زیبایی بگیرید باید از گوشی هوشمندی استفاده کنید که توانایی لازم را برای انجام این کار داشته باشد. در این نوشتار به معرفی 10 دستگاه از گوشی‌هایی پرداخته‌ایم که به بهترین دوربین های سلفی مجهز شده‌اند. با تکراتو همراه باشید.

لیست بهترین دوربین های سلفی

گوگل پیکسل 2 ایکس ال / پیکسل 2

گوگل پیکسل 2 (ایکس ال): سلفی با خاصیت شبکه عصبی!

قرار گرفتن گوشی‌های جدید گوگل در صدر این لیست یک پدیده کاملا طبیعی است. هر یک از دو گوشی جدید این سازنده را که بخرید، فرقی ندارد؛ زیرا در هر حال محصولی را در دست می‌گیرید که به یک دوربین سلفی عالی مجهز شده است. این دو دستگاه بهترین دوربین های سلفی موبایل را در اختیار دارند.

دوربین سلفی گوگل پیکسل 2 قابلیت گرفتن عکس‌های پرتره را در اختیار شما داردمی‌گذارد. این دوربین مانند دوربین اصلی قابلیت تشخیص عمق تصویر را ندارد، اما می‌تواند با بررسی پایگاه داده‌های گوگل، سوژه عکاسی را از محیط اطراف و پیش زمینه تصویر تمایز دهد.

این قابلیت شاید چندان برجسته نباشد، اما می‌تواند کیفیت خوبی را ارائه کند. حتی اگر که علاقه زیادی هم به اثر بوکه نداشته باشید، باز هم دوربین‌ سلفی گوشی‌های جدید گوگل می‌توانند توجه شما را به خود جلب کنند. این دوربین علاوه بر این که می‌تواند رنگ‌ها و جزییات را به خوبی نشان دهد، در شرایط کم نور هم عملکرد خوبی دارد.

اپل آیفون X

اپل آیفون X: عکس‌های سلفی بهتر با کمک قابلیت فیس آی دی!

فیس آی دی یکی از ویژگی‌های برجسته گوشی پرچمدار آیفون X اپل است. این ویژگی وظیفه دارد که به جای اسکنر اثر انگشت تاچ آی دی، قفل گوشی آیفون X را به کمک یک فناوری تشخیص چهره 3 بعدی باز کند. فیس آی دی همچنین اثر بوکه را در عکس‌های سلفی کاربر ایجاد می‌کند و از این طریق هدف عکاسی را برجسته و پیش زمینه عکس را محو می‌سازد.

در واقع این مشخصه تنها وجه تفاوت موجود در بین دوربین سلفی آیفون جدید با دوربین سلفی آیفون‌های قبلی اپل است. دوربین سلفی آیفون X همچنین می‌تواند مانند دوربین اصلی این گوشی هوشمند، مرز بین قسمت محو و برجسته شده تصویر را ناپدید کند.

کوپرتینو دوربین سلفی دهمین گوشی خود را نیز مانند دوربین اصلی این گوشی هوشمند و دوربین اصلی آیفون 8 پلاس به قابلیت استیج لایت (Stage Light) مجهز کرده است. این مشخصه می‌تواند شرایط مختلف نوری را برای اعمال بر روی تصاویر سلفی شبیه سازی کند.

گلکسی اس 8، اس 8 پلاس و نوت 8 سامسونگ

گلکسی اس 8، اس 8 پلاس و نوت 8 سامسونگ: بیشتر از یک دوربین سلفی کارآمد!

گلکسی اس 7 و گلکسی اس 6 دوربین‌های سلفی خوبی ندارند و تنها می‌توانند 5 مگاپیکسل را در اختیار شما بگذارند، اما سامسونگ در ساخت گلکسی اس 8 این محدودیت را رفع کرد و این گوشی پرچمدار را به یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی مجهز ساخت تا بتواند کیفیت تصاویر سلفی کاربرانش را بهبود بخشد.

این دوربین کیفیت خوبی دارد و علاوه بر این می‌تواند قابلیت فوکوس خودکار را نیز در اختیار شما بگذارد. دوربین‌های سلفی گوشی‌های پرچمدار 2017 سامسونگ علاوه بر این می‌توانند در شرایط نوری مختلف نیز کارایی خوبی را ارائه کنند. این سخت افزار یک اثر بوکه مصنوعی را نیز به کمک قابلیت فوکوس انتخابی خود در اختیار شما می‌گذارد.

دوربین سلفی گلکسی اس 8 فاقد سنسور ثانویه و قابلیت نرم افزاری تحلیل تصویر به واسطه شبکه عصبی است، اما می‌تواند کارآیی خوبی را در اختیار شما بگذارد و بدون شک یکی از بهترین دوربین های سلفی در گوشی‌های هوشمند است.

ویوو 7 پلاس

ویوو 7 پلاس: سلفی‌های 24 مگاپیکسلی!

وقتی که صحبت از رزولوشن تصویر به میان می‌آید، باید به سراغ گوشی‌های سازندگان چینی رفت؛ زیرا این شرکت‌ها تعاریف و معیارهای خاص خود را در این زمینه دنبال می‌کنند. در این میان برترین دوربین سلفی متعلق به گوشی ویوو 7 پلاس است. این دوربین می‌تواند یک سنسور 24 مگاپیکسلی را در اختیار شما بگذارد و جزییات زیادی را در داخل تصاویر سلفی شما بگنجاند.

سازنده مشهور چینی در ساخت این گوشی هوشمند مانند مدل ویوو 5 پلاس از دوربین سلفی دوگانه استفاده نکرده، اما باز هم توانسته است راندمان عکاسی سلفی خوبی را ارائه کند. دوربین سلفی ویوو 7 پلاس همچنین می‌تواند پس زمینه عکس‌های سلفی شما را تا حدی محو کند.

اوپو آر 11

اوپو آر 11: دود از کنده بلند می‌شود!

ویوو 7 پلاس و ویوو 5 پلاس هر دو دوربین‌های سلفی خوبی دارند، اما باید به این نکته اشاره کرد که وقتی که بحث از دوربین‌های سلفی به میان می‌آید، اوپو آر 11 هم باید مد نظر قرار گیرد. این گوشی هوشمند به یک دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی مجهز شده است و می‌تواند جزییات زیادی را در عکس‌های سلفی شما اعمال کند. این دوربین یک حالت عکسبرداری پرتره را نیز با کارایی خوب در اختیار شما می‌گذارد.

وان پلاس 5 تی

وان پلاس 5 تی

وان پلاس 5 تی به یک دوربین سلفی متفاوت، اما قدرتمند مجهز است. نکته جالب در مورد دوربین سلفی 5 تی این است که کاربر باید برای کسب بیشترین راندمان دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی این گوشی هوشمند، در فاصله خاصی از این سنسور قرار گیرد. در مجموع می‌توان گفت که این دوربین عملکرد خوبی دارد اما در صورتی که آن را در فاصله حدودا 70 سانتی‌متری از خود بگیرید، عکس‌های شما را کمی محو خواهد کرد.

اچ تی سی یو 11 پلاس

اچ تی سی یو 11 پلاس

اچ تی سی در ساخت گوشی یو 11 خود از یک دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی و در ساخت مدل یو 11 پلاس از یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی استفاده کرده است. دوربین یو 11 پلاس عملکرد بهتری را ارائه می‌کند به این نحو که جزییات بهتر و بیشتری را در عکس‌ها نشان می‌دهد و علاوه بر این قابلیت تولید رنگ بهتری نیز دارد. دوربین سلفی گوشی یو 11 پلاس اچ تی سی فاقد قابلیت عکاسی پرتره است، اما در کل عملکرد بسیار خوبی دارد. این دوربین را نیز می‌توان در بین بهترین دوربین سلفی گوشی‌های هوشمند جای داد.

موتورولا موتو ایکس 4

موتورولا موتو ایکس 4

دوربین سلفی موتو ایکس 4 در میان گوشی‌های موتورولا بیشترین تعداد مگاپیکسل را دارد. این گوشی هوشمند به یک دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی مجهز شده است. دوربین سلفی ایکس 4 مانند دوربین سلفی موتو زد 2 یک فلش LED را نیز در کنار خود دارد با این تفاوت که این فلش دوگانه نیست.

تصاویر دوربین سلفی موتو ایکس 4 در شرایط نوری ایده آل، کمی نویزدار هستند، اما جزییات خوبی را ارائه می‌کنند. اگر که می‌خواهید در شرایط کم نور از این دوربین استفاده کنید، توصیه می‌کنیم که از فلش این سیستم یا قابلیت عکاسی 4 مگاپیکسلی آن استفاده نمایید.

شیائومی می 6

شیائومی می 6

سامسونگ برای مدت زمان زیادی در ساخت گوشی‌های پرچمدار خود از دوربین‌های سلفی 5 مگاپیکسلی استفاده می‌کرد به همین دلیل مورد انتقادات زیادی قرار گرفت. این سازنده مشهور این عادت بد خود را کنار گذاشته، اما ظاهرا هم اکنون شیائومی به آن مبتلا شده است.

شیائومی در ساخت گوشی می 6 خود از یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی استفاده کرده است؛ اما این دوربین عکس‌های بهتر خود را در یک قالب 5 مگاپیکسلی ثبت می‌کند تا بتواند نسبت تصویر طبیعی 16 به 9 را در آن‌ها اعمال سازد. دوربین سلفی می 6 این محدودیت را دارد، اما می‌تواند رنگ‌های بسیار خوبی را تولید کند و جزییات زیادی را در تصاویر سلفی شما قرار دهد.

میزو پرو 7 پلاس

میزو پرو 7 پلاس

میزو پرو 7 پلاس به عنوان جایگزین، یک دوربین سلفی خاص در اختیار شما می‌گذارد. شما می‌توانید با کمک نمایشگر ثانویه‌ای که در پنل پشت و کنار دوربین اصلی این گوشی هوشمند قرار گرفته، عکس‌های سلفی خود نیز را بگیرید. در واقع دوربین اصلی، به عنوان یک دوربین سلفی خوب عمل کرده و از این حیث می‌تواند یکی از بهترین دوربین های سلفی موبایل به حساب آید.

دوربین اصلی پرو 7 پلاس تصاویر چندان منحصر بفردی ندارد و علاوه بر این نمی‌تواند زمانی که شما برای گرفتن عکس از چهره خود از آن استفاده می‌کنید، عملکرد خوبی را ارائه کند. با این حال اگر که می‌خواهید با دوربین اصلی یک گوشی از خودتان عکس سلفی بگیرید، این گوشی هوشمند بهترین عملکرد را در اختیار شما می‌گذارد.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: gsmarena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر