;
coinex

بهترین دوربین گوشی در سال 2018 متعلق به کدام موبایل‌ است؟

کیفیت عکاسی و فیلم برداری از مهم‌ترین فاکتورهای خرید یک گوشی هوشمند هستند. در این مطلب به معرفی موبایل‌هایی پرداخته‌ایم که بهترین دوربین گوشی را در اختیار دارند.

اجازه دهید ابتدا از دو دوربین برتر گوشی در بازار موبایل جهان، آیفون X (آیفون 10) و پیکسل 2 ایکس ال، آغاز کنیم. رقابت آیفون 10 اپل که با قیمتی معادل 999 دلار عرضه شده است با گوشی 849 دلاری پیکسل 2 ایکس ال گوگل، از نظر تصویربرداری یک رقابت تنگاتنگ است.

دوربین پیکسل 2 ایکس ال در شرایط کم نور و هنگام گرفتن عکس‌های سلفی، عملکرد بهتری دارد و علاوه بر این جزییات بیشتری را در تصاویر نشان می‌دهد؛ اما آیفون رنگ‌های طبیعی‌تری را تولید می‌کند، در هنگام اعمال بزرگنمایی جزییات واضح‌تری را در عکس نشان می‌دهد و علاوه بر این، در زمان استفاده از فلش تصاویر طبیعی‌تری را ثبت می‌کند.

هر یک از این دو گوشی را که انتخاب کنید تصاویر خوبی را به دست می‌آورید. با این حال منتقدان گفته‌اند که آیفون X اپل به دوربین بهتری مجهز شده است. علت این برتری، بزرگنمایی بصری 2X، مجهز بودن به دوربین دوگانه پشتی با قابلیت پایدارسازی تصاویر و بهینه سازی شدن قابلیت عکسبرداری پرتره به منظور ایجاد افکت‌های نوری بهتر در تصاویر دوربین سلفی و اصلی در این گوشی هوشمند است.

گوشی جدید

سامسونگ می‌خواهد رویداد رونمایی از گوشی پرچمدار گلکسی اس 9 را در تاریخ 6 اسفند (25 فوریه) برگزار کند و گفته است که در ساخت این گوشی هوشمند از دوربین بهتری استفاده کرده است. شایعات موجود از این امر حکایت می‌کنند که سازنده مشهور کره‌ای در ساخت گوشی پرچمدار جدیدش از فناوری دیافراگم متغیر استفاده کزده است و به همین دلیل گلکسی اس 9 می‌تواند دو دیافراگم f/1.5 و f/2.4 را در اختیار شما بگذارد. بدون شک دوربین گلکسی اس 9 یکی از بهترین دوربین گوشی های هوشمند در سال 2018 خواهد بود.

مدتی قبل گوشی‌های هواوی میت 10 نیز در ایران معرفی شدند. بررسی‌های اولیه نشان داد که واحد پردازش عصبی تراشه کایرین 970 به دوربین در شناسایی اهداف عکاسی کمک کرده و به تناسب مشخصات سوژه عکاسی، تنظیمات دوربین را تغییر می‌دهد تا عکس بهتری را در اختیار شما بگذارد.


بیشتر بخوانید: دوربین هواوی میت ۱۰ پرو و کسب ۹۷ امتیاز در DxOMark


در ادامه لیست موبایل‌هایی را خواهید دید که بهترین دوربین گوشی را در اختیار دارند. با تکراتو همراه باشید.

بهترین دوربین گوشی در سال 2018

دوربین آیفون X اپل

بهترین دوربین گوشی از هر نظر: دوربین آیفون X اپل

بهترین دوربین موبایل از هر نظر

گوشی جدید اپل دوربین بسیار خوبی دارد. سازنده مشهور آمریکایی تغییرات کوچکی را در دوربین آیفون 8 پلاس اعمال و سپس از آن در آیفون 10 خود استفاده کرد. لنزهای تله فوتو دوربین اصلی آیفون X به یک دیافراگم f/2.4 مجهز شده‌اند در حالی که دوربین اصلی آیفون 8 پلاس به یک دیافراگم f/2.8 مجهز است و به همین دلیل آیفون X می‌تواند جزییات بیشتری را در تصاویر ثبت شده، نشان دهد.

گوشی‌های زیادی می‌توانند عکس‌های سلفی خوب بگیرند اما هر موبایلی نمی‌تواند عمق میدان خوبی را در عکس سلفی شما ایجاد کند. این ویژگی عموما به دوربین اصلی تعلق دارد، اما اگر یک موقعیت خوب برای عکاسی پیش آمده و قصد دارید تا عکسی سلفی بگیرید، آیفون X گزینه مناسبی خواهد بود.

این گوشی هوشمند می‌تواند به کمک سیستم دوربین TrueDepth خود شما را از پیش زمینه عکس جدا کند و به طور همزمان در هنگام متمرکز جلوه دادن صورت شما، پیش زمینه عکس را نیز محو سازد. دوربین آیفون X به قابلیت پرتره لایتنینگ Portrait Lighting نیز مجهز شده است.

این قابلیت شما را قادر می‌سازد تا نور تابیده شده در پس زمینه و نور تابیده شده بر روی صورت را تنظیم کنید. سازنده مشهور آمریکایی در ساخت آیفون X از یک دوربین دوگانه اصلی استفاده کرده است.

دو لنز پشتی آیفون 10 به قابلیت پایدارسازی بصری تصاویر نیز مجهز شده‌اند. اپل در ساخت آیفون جدیدش از یک دوربین سلفی 7 مگاپیکسلی استفاده کرده است. این دوربین می‌تواند مانند دوربین سلفی گوشی گوگل پیکسل 2 ایکس ال افکت‌های عکاسی پرتره را نیز در اختیار کاربرش بگذارد.

جدیدترین گوشی‌های گوگل و اپل رقابت سختی را در زمینه عکاسی و فیلمبرداری با یکدیگر دارند، اما کارشناسان معتقدند که قابلیت بزرگنمایی دوربین آیفون X، این گوشی هوشمند را نسبت به گوگل پیکسل 2 ایکس ال در رتبه بالاتری قرار داده است.

دوربین گوگل پیکسل 2 ایکس ال

هوشمندترین دوربین گوشی: دوربین پیکسل 2 ایکس ال گوگل

هوشمندترین دوربین گوشی

برخی از سازندگان گوشی‌های همراه محصولات خود را به دوربین‌های دوگانه مجهز کرده‌اند تا بتوانند تصاویر بهتری را ارائه کنند؛ اما گوگل ترجیح داده است که با کمک ترفندهای هوشمندانه محاسباتی خود عملکرد دوربین تک سنسور 12 مگاپیکسلی تک سنسوری گوشی پیکسل 2 ایکس ال را ارتقاء بخشد.

گوشی‌های گوگل پیکسل 2 به دوربین‌های اصلی تک سنسور مجهز هستند، اما می‌توانند مثل اپل آیفون 8 پلاس و سامسونگ گلکسی نوت 8 که دارای دوربین دوگانه‌ هستند،پیش زمینه تصاویر خود را محو کرده و از این طریق حالت عکاسی پرتره را در اختیار کاربران خود بگذارند.


بیشتر بخوانید: دوربین گوگل پیکسل ۲ ، بهترین دوربین در بین گوشی‌های هوشمند


این دو گوشی هوشمند همچنین می‌توانند این قابلیت را به واسطه دوربین‌های سلفی خود نیز ارائه کنند. این اولین باری است که گوگل در ساخت گوشی‌های جدید خود از تراشه پیکسل ویژوال کور (Pixel Visual Core) استفاده می‌کند. این سخت افزار یک ریزتراشه است که به طور خاص به منظور ارتقاء فرآیند پردازش عکس‌های اچ دی آر پلاس ساخته شده است.


بیشتر بخوانید: تراشه پیکسل ویژوال کور چیست و چه کاری را در گوگل پیکسل ۲ انجام می‌دهد؟


این تراشه در زمان عرضه پیکسل 2 و برادر بزرگ‌ترش فعال نبود، اما گوگل پس از یک بازه زمانی با انتشار یک مجموعه بروزرسانی نرم افزاری آن را فعال کرد تا بتواند به واسطه گوشی‌های جدیدش عکس‌های بهتری را از لحظات کاربران و طرفدارانش ثبت کند.

دوربین گلکسی نوت 8 سامسونگ

مجهزترین دوربین گوشی: دوربین گلکسی نوت 8 سامسونگ

مجهزترین دوربین گوشی

گلکسی نوت 8 اولین گوشی سامسونگ است که از یک دوربین دوگانه اصلی بهره می‌برد. این گوشی هوشمند می‌تواند عکس‌های بهتری را در مقایسه با گوشی‌های قبلی سازنده مشهور کره‌ای بگیرد. دوربین اصلی گلکسی نوت 8 از دو لنز 12 مگاپیکسلی با دیافراگم‌های f/1.7 و f/2.4 تشکیل شده است. این دوربین می‌تواند قابلیت بزرگنمایی بصری 2 ایکس را نیز به همراه ویژگی پایدارسازی بصری تصاویر در اختیار کاربرش بگذارد.


بیشتر بخوانید: دوربین گلکسی نوت ۸ بهترین بزرگنمایی ممکن را ارائه می‌کند


سامسونگ دوربین گلکسی نوت 8 را به قابلیت لایو فوکوس (Live Focus) هم مجهز کرده است. این ویژگی امکان محو سازی پیش زمینه تصویر را بعد و قبل از ثبت شدن آن برای کاربر فراهم می‌سازد. شما با کمک گلکسی نوت 8 همچنین می‌توانید به طور همزمان عکس واید انگل و کلوزآپ بگیرید.

زنفون 3 زوم ایسوس

یک گوشی اقتصادی با دوربین عالی: زن فون 3 زوم ایسوس

یک گوشی اقتصادی با دوربین عالی

زنفون 3 زوم به یک دوربین دوگانه اصلی 12 مگاپیکسلی با قابلیت بزرگنمایی بصری 2.3 ایکس مجهز شده است. این گوشی هوشمند با قیمتی ارزان‌تر از 400 دلار در بازار عرضه شده و حالت عکسبرداری حرفه‌ای پیشرفته، سنسور اصلاح کننده رنگ اختصاصی و قابلیت پایدارسازی بصری 4 محوره تصاویر را نیز برای شما به ارمغان می‌آورد.

زن فون 3 زوم ایسوس به یک دوربین 13 مگاپیکسلی سلفی نیز مجهز شده است. این دوربین همه تنظیمات حالت زیباسازی تصویر را در اختیار شما می‌گذارد. این گوشی هوشمند همچنین می‌تواند با یک بار شارژ به مدت 16 ساعت روشن باقی بماند.

 

دوربین ال جی وی 30

بهترین دوربین گوشی برای فیلم برداری: دوربین ال جی وی 30

بهترین دوربین گوشی برای فیلم‌برداری

ال جی وی 30، جدیدترین عضو خانواده گوشی‌های سری وی ال جی، افکت ساین ویدیو (Cine Video) را هم به همراه چند افکت فیلمبرداری برجسته دیگر در اختیار شما می‌گذارد. این قابلیت فیلم‌های شما را از هر لحاظ زیباتر می‌کند. وی 30 شما را قادر می‌سازد تا فیلم‌های خود را با فرمت Cine Log ذخیره کرده و به واسطه قابلیت Point Zoom هر جایی از فیلم را که می‌خواهید بزرگ‌تر کنید.


بیشتر بخوانید: بهترین گوشی‌ها برای فیلمبرداری در سال ۲۰۱۷


این گوشی هوشمند همچنین می‌تواند به واسطه دوربین دوگانه اصلی خود مانند مدل ال جی جی 6 عکس‌های واید انگل بسیار خوبی را از مناظر مورد نظر شما ثبت کند.

ال جی وی 30 از یک دوربین دوگانه اصلی بهره می‌برد. این دوربین به یک سنسور 16 مگاپیکسلی استاندارد و یک سنسور 13 مگاپیکسلی واید انگل مجهز شده است تا عکس‌های دورنمای بسیار خوبی را از مناظر مورد علاقه شما بگیرد. وی 30 مانند مدل جی 6 حالت پرو (Pro Mode) را در اختیار داشته تا کاربر بتواند ویژگی‌هایی مانند سرعت شاتر، میزان پایدارسازی بصری تصاویر و میزان بالانس سفیدی عکس را به طور دستی تنظیم کند.

برخی از گوشی‌هایی که در بازار عرضه شده‌اند، می‌توانند عکس‌های بسیار خوبی را از لحظات شما ثبت کنند، اما هیچ یک از این گوشی‌ها در گرفتن عکس‌های دورنما به توانمندی ال جی وی 30 نخواهند بود.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: tomsguide

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (4 نظر)

    الان پی 20 پرو بهترین دوربین جهانو داره ، امتیاز 109 از دکسومارک گرفته

    پاسخ

    خدایی از samsung A9 pro تعریف کنید یه درجه از sony p 20 پایین تره

    پاسخ

    بدون برسی اینو را ننویسین

    پاسخ

    بهتره یه سری به بزرگ ترین سایت برسی گوشی جهان جی اس ام ارینا به بخش برسی دوربین که سه نمونه ازعکس مختلف گزاشته هست نگاه کنین ضمنا سه گوشی مختلف هم میشه از روی یکی از عکسا دوربین مقایسه کنین بعد بینین zx2سونی وایفن x وs9ویا نوت 8بزن ببینین با سونی zx2قابل قیاس نیستند با اینکه من طرفتار سامسونگ هستم خودم هم گوشی نوت سامسنگ دارم ولی بی انصافی هست از دوربین سونی اسمی نیاوردین…

    پاسخ