;
coinex

تکنیک هایی ساده برای افزایش امنیت اینترنت خانگی

شما از چه روش‌ها و تکنیک‌هایی برای جلوگیری از دسترسی افراد غیرمجاز و افزایش امنیت اینترنت خانگی خود استفاده می‌کنید؟

برای افزایش امنیت اینترنت خانگی تکنیک‌های مختلفی می‌تواند وجود داشته باشد. بسیاری از افرادی که از شبکه‌های اینترنت خانگی مانند  ADSLاستفاده می‌کنند، تصور می‌کنند که اگر فقط یک رمز برای فای وای خود در نظر بگیرند، اینترنت آنها امن است و دیگر کسی قادر نخواهد بود تا از اینترنت آنها استفاده کند. در حالی که چنین تصوری درست نیست، زیرا امروزه شیوه‌های مختلف برای هک این شبکه‌ها افزایش یافته است و بهتر است افراد نیز از تکنیک‌های دیگری برای افزایش امنیت اینترنت خانگی خود استفاده کنند به صورتی که دیگر هیچ فردی قادر به دسترسی به آن نباشد.

رعایت نکردن اصول اولیه در استفاده از شبکه‌های بی سیم، مهمترین نکته در استفاده غیر مجاز از اینترنت‌های شخصی است. اگر این نکات در نظر گرفته شود و افراد آن را رعایت کنند حتما دسترسی‌های بی جا به اینترنت کاهش خواهد یافت.

راه‌هایی برای افزایش امنیت اینترنت خانگی

در ادامه قصد داریم تا به بررسی تکنیک‌هایی ساده برای جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی از شبکه‌های وای‌فای بپردازیم. در صورت جدی گرفتن این روش‌ها و به کار گیری آنها، تا حدود زیادی از هک ADSL جلوگیری می‌شود.با تکراتو همراه باشید!

1.غیرفعال نمودن WPS  وای فای

در ابتدا WPS وای فای خود را غیر فعال نمایید. فراموش نکنید که روشن بودن این قابلیت، می‌تواند باعث هک شدن بسیاری از مودم‌های بی‌سیم گردد. پس WPS خاموش و از شیوه رمزگذاری استفاده شود.

2.استفاده از MAC Filtering در مودم

مک فیلترینگ (MAC Filtering) را فعال کنید. حتما در نظر داشته باشید که زمانی که مک فیلترینگ فعال باشد، فقط دستگاه‌هایی قادر هستند که از اینترنت شما استفاده کنند، که خود شما آنها را در داخل مودم تعریف کرده باشید. در این شرایط حتی اگر هکر بتواند به پسوورد وایرلس دسترسی یابد، باز هم امکان استفاده از اینترنت را ندارد. این روش بسیار مهم است و می‌تواند تا حد بسیار بالایی افزایش امنیت اینترنت خانگی را به همراه داشته باشد.

3.استفاده از یک پسورد بسیار قدرتمند برای WIFi

پلیس فتا نیز همیشه در مورد افزایش امنیت اینترنت خانگی به کاربران هشدار می‌دهد. بر اساس اطلاعت سایت پلیس فتا بهتر است برایWi-Fi  یک پسورد بسیار قدرتمند انتخاب شود و همچنین پروتکل رمزگذاری نیز قوی باشد. در این مورد WPA 2 – Wi-Fi Protected Access II می‌تواند بهترین حالت انتخابی باشد. فراموش نکنید که دو روش WPA  و WEP از طریق شیوه‌های بروت فورس قابل هک کردن هستند.

4.ایجاد شبکه دوم WiFi

روش بعدی که می‌توانید از آن برای افزایش امنیت اینترنت خانگی خود استفاده کنید، ایجاد یک شبکه دوم WiFi برای دوستان یا اعضای خانواده است. این شبکه را نیز به همان روش WPA2 رمزگذاری کنید. در این حالت شبکه خود را به طور کامل از آنها جدا کرده‌اید.

5.تغییر آدرس آی پی ورود ابتدایی

حتما نسبت به تغییر آدرس آی پی ورود ابتدایی اقدام کنید. به عنوان مثال بسیاری از روترها هستند که آدرس مشخصی همچون ۱۹۲.۱۶۸.۱.۱ یا ۱۹۲.۱۶۸.۱.۲۵۴ دارند. در صورت امکان حتما این آدرس را به آدرسی مانند ۱۹۲.۱۶۸.۰.۶۷ تغییر دهید. این کار می‌تواند از وقوع حملات CSRF به صورت کامل جلوگیری کند.

6.پنهان کردن SSID

تکنیک جالب بعدی که می‌تواند افزایش امنیت اینترنت خانگی را به همراه داشته باشد، پنهان کردن SSID است. در این حالت فقط خودتان از وجود WI-FI باخبر هستید و سایر افراد قادر به یافتن  WI-FI شما و دسترسی به آن نیستند. در این حالت SSID  وای فای پنهان می‌شود و اتصال به آن کار راحتی نخواهد بود. زیرا اگر کسی قصد داشته باشد تا به مودم شما متصل شود و از اینترنت شما استفاده کند باید در ابتدا از SSID شما اطلاع داشته باشد.

7.تغییر پسورد پیش فرض

تکنیک آخری که می‌توان از آن برای افزایش امنیت اینترنت خانگی استفاده کرد، تغییر پسورد پیش‌فرض است. بسیاری از مودم‌ها دارای پسوردهای پیش‌فرض برای ورود به صفحه تنظیمات مودم هستند. در این حالت هکرها نیز از همان پسوردها برای ورود استفاده می‌کنند. نام کاربری و پسورد برای ورود به بسیاری از مودم‌ها،  admin – admin است که بهتر است حتما با ورود به آی پی آدرس ۱۹۲.۱۶۸.۱.۱ تغییر یابد.

 

بیشتر بخوانید :

.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر