;
coinex

آیا ایران ارزان ترین اینترنت دنیا را دارد؟

به نظر شما گران‌ترین و ارزان ترین اینترنت دنیا متعلق به چه کشورهایی است؟ آیا ایران ارزان ترین اینترنت دنیا را دارد یا گران‌ترین؟

به گزارش تکراتو و به نقل از ایسنا، اطلاعات موجود در مورد گران‌ترین و ارزان ترین اینترنت دنیا نشان می‌دهد که ایران با قیمت متوسط ۵.۳۷ دلار در ماه ارزان‌ترین و بورکینافاسو با ۹۵۴.۵۴ دلار گران‌ترین نرخ اینترنت را در جهان دارند. موسسه تحقیقاتی BDRC انگلیس، میزان هزینه لازم برای اینترنت را در بین ۱۹۶ کشور جهان مورد بررسی قرار داده است. از این تعداد 10 کشور جهان خدمات اینترنت را به صورت ارزان ارائه می‌کنند که شش کشور آن از جمهوری‌های سابق شوروی هستند.

بررسی گران‌ترین و ارزان ترین اینترنت دنیا

براساس گزارشات منتشر شده از این موسسه در مورد گران‌ترین و ارزان ترین اینترنت دنیا ، اوکراین با هزینه متوسط ۵.۵۲ دلار در ماه و روسیه با ۹.۸۲ دلار در ماه در جایگاه‌های برتر ارزان‌ترین اینترنت در جهان قرار گرفته‌اند. دسترسی به اینترنت در کشورهای غرب اروپا مانند، ایتالیا ۲۸.۸۹ دلار، آلمان ۳۴.۰۷ دلار ، دانمارک ۳۵.۹۰ دلار و فرانسه ۳۶.۳۴ دلار، جزو ارزان‌ترین کشورهای این منطقه محسوب می‌شوند.

همچنین در بخش خاورمیانه نیز، کشورهایی چون سوریه با ۱۲.۱۵ دلار، عربستان سعودی با ۸۴.۰۳ دلار و امارات متحده عربی با ۱۵۵.۱۷ دلار، ارزان‌ترین اینترنت را در میان کشورهای این منطقه دارند. در آسیا نیز، ارزان ترین اینترنت دنیا ماهانه به کشورهای نپال با ۱۸.۸۵ دلار و سریلانکا با ۲۰.۱۷ دلار اختصاص دارد.

در بین کشورهای آمریکای مرکزی و جنوبی، مکزیک با هزینه متوسط ۲۶.۶۴ دلار در ماه ارزان‌ترین اینترنت را به استفاده کنندگان ارائه می‌کند. همچنین هزینه متوسط اینترنت ماهانه در کانادا ۵۴.۹۲ دلار و در ایالات متحده آمریکا نیز ۶۶.۱۷ دلار است.

بدترین خدمات اینترنتی در چه کشورهایی ارائه می‌شود؟

بدترین نوع خدمات اینترنتی که در جهان ارائه می‌شود مربوط به کشورهای آفریقایی است که پایین‌ترین سرعت و بالاترین قیمت را دارند. متوسط هزینه دسترسی به اینترنت در نامیبیا ۴۳۲.۸۶ دلار و در زیمباوه ۱۷۰ دلار در ماه است.

بنابراین براساس بررسی‌هایی که انجام شده است مشخص است که ایران با 5.37 دلار هزینه اینترنت، رتبه اول، اوکراین با متوسط هزینه ماهانه 5.52 برای دسترسی به اینترنت رتبه دوم، روسیه با هزینه 9.82 دلاری در ماه در رتبه سوم، مولداوی با 10.71 دلار در رتبه چهارم و سوریه با 12.15 دلار در ماه در رتبه پنج قرار دارد.

 

بیشتر بخوانید :

.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر