;
coinex

دریافت مالیات از واردکنندگان خودرو به کشور

مجلس با دریافت مالیات از وارد کنندگان خودرو موافقت نمود. 60 درصد از سود حاصل از واردات خودرو به عنوان مالیات از واردکنندگان خودرو دریافت خواهد شد.

به گزارش تکراتو و به نقل از اخبار خودرو، نمایندگان مردم در خانه ملت، دولت را موظف به دریافت مالیات از واردکنندگان خودرو کردند. قرار است تا حدود ۶۰ درصد از سود حاصل از واردات خودرو در سال‌های ۹۵ و ۹۶ به عنوان مالیات ویژه از واردکنندگان خودرو دریافت شود.

بررسی جزئیات دریافت مالیات از واردکنندگان خودرو

نمایندگان در نشست علنی دوشنبه ۱۶ بهمن ماه در مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی بخش درآمدی گزارش کمیسیون تلفیق، در مورد لایحه بودجه سال ۹۷ با بند الحاقی به تبصره ۶ که در مورد دریافت مالیات از واردکنندگان خودرو بود، موافقت کردند. از مجموع 243 نماینده که در جلسه حضور داشتند، ۱۶۳ نفر رأی موافق ، ۵۶ نفر رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع وجود داشت.

بند الحاقی به تبصره (۶) که به پیشنهاد محمد دهقان در صحن علنی مطرح شد، به این صورت بود که دولت در دریافت مالیات از واردکنندگان خودرو موظف است. بر این اساس ۶۰ درصد سود به دست آمده از واردات خودرو در سال‌های ۹۵ و۹۶ باید به عنوان مالیات از واردکنندگان خودرو دریافت شود و پس از واریز به خزانه، صد در صد آن صرف تولید و اشتغال گردد.

در تبصره مربوط به بند الحاقی اعلام شده است که سازمان بازرسی کل کشور وظیفه دارد تا بر اجرای صحیح این بند نظارت کند تا اگر تخلف و رانتی در این زمینه ایجاد گردید، از نظر قضایی آن را پیگیری کند. عدم اجرای این بند تصرف در اموال عمومی محسوب خواهد شد.

 

بیشتر بخوانید :

.

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر