;
coinex

بهترین گوشی های سونی در سال 2018؛ کدام موبایل سونی را انتخاب می‌کنید؟

سونی یکی از سازندگان کهنه کار در دنیای گوشی سازی است. در این مطلب به معرفی بهترین گوشی های سونی که قرار است در سال 2018 عرضه شوند، پرداخته‌ایم.

سونی در اکوسیستم اندروید جایگاه خوبی دارد. این سازنده در سال 2017 میلادی گوشی های خوبی را مانند اکسپریا ایکس زد پریمیوم و اکسپریا ایکس زد 1 را وارد بازار کرد. با این وجود، محصولات این سازنده ویژگی‌های خاص گوشی های برجسته‌ای مانند گلکسی اس 8 سامسونگ، گوگل پیکسل 2 و وان پلاس 5 تی را ندارند و این امر باعث شده است که برند سامورایی دنیای صنعت موبایل، کمی کمرنگ شود.

مدت زمان زیادی از سال 2018 نگذشته است، با این حال تقریبا می‌دانیم که سونی می‌خواهد در این سال چه محصولاتی را وارد بازار کند. تا به حال جزییات مشابه زیادی در رابطه با گوشی‌های جدید این سازنده منتشر شده است؛ اما مشخصاتی وجود دارند که این گوشی ها را نسبت به سایر محصولات سونی متمایز می‌کنند.

بهترین گوشی های سونی برای سال 2018

در این نوشتار به معرفی بهترین گوشی های سونی که قرار است در سال 2018 وارد بازار شوند، پرداخته‌ایم. با تکراتو همراه باشید.

اکسپریا ایکس زد 2 پریمیوم (Xperia XZ2 Premium)

اکسپریا ایکس زد 2 پریمیوم (Xperia XZ2 Premium)

اکسپریا ایکس زد پریمیوم یکی از بهترین گوشی های سونی است، اما کاربرانی که امروزه با گوشی‌های هوشمند سر و کار دارند، انتظار دارند که یک موبایل 799 دلاری، ویژگی‌های برجسته‌تری را در خود داشته باشد. انتظار می‌رود که سونی امسال جانشین این گوشی هوشمند را نیز وارد بازار کند.

هنوز اطلاعات دقیقی در مورد مشخصات این محصول در دسترس نیست، اما فیلم‌های منتشر شده از این گوشی همراه نشان داده‌اند که سونی می‌خواهد ترکیب جالبی را در قالب اکسپریا ایکس زد 2 پریمیوم ارائه کند. در یکی از این کلیپ‌ها نشان داده شده که سونی حاشیه‌های نمایشگر اکسپریا ایکس زد 2 پریمیوم را تا حد ممکن باریک و در ساخت آن از یک دوربین دوگانه، کاور پشتی شیشه‌ای و اسپیکرهای جلویی استفاده کرده است.

این که سونی می‌خواهد در ساخت اکسپریا ایکس زد 2 پریمیوم از یک دوربین دوگانه استفاده کند، چندان تعجب برانگیز نیست، اما از آنجایی که این گوشی هوشمند قرار است که به عنوان یک محصول پرچمدار با حاشیه‌های بسیار باریک نمایشگر عرضه شود، این احتمال وجود دارد که سونی آن را امسال هم وارد بازار نکند.

اکسپریا ایکس ای 2 / ایکس ای 2 اولترا (Xperia XA2/XA2 Ultra)

اکسپریا ایکس ای 2 / ایکس ای 2 اولترا (Xperia XA2/XA2 Ultra)

اگر امسال می‌خواهید یک گوشی میان رده را خریداری کنید، اکسپریا ایکس ای 2 سونی می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد. این گوشی هوشمند احتمالا مانند اکسپریا ایکس ای 1 به یک نمایشگر 5 اینچی مجهز می‌شود؛ اگرچه منابع خبری گفته‌اند که سازنده مشهور ژاپنی می‌خواهد آن را با ارتفاع کمتر و عرض بیشتری در اختیار کاربران بگذارد. گفته شده است که این گوشی هوشمند 141.6 میلی‌متر طول، 70.4 میلی‌متر عرض و 9.6 میلی‌متر ضخامت دارد.

اکسپریا ایکس ای 2 اولترا برادر بزرگ‌تر اکسپریا ایکس ای 2 است. این گوشی هوشمند هم ظاهرا مانند اکسپریا ایکس ای 1 اولترا با یک نمایشگر 6 اینچی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. منابع خبری می‌گویند اکسپریا ایکس ای 2 اولترا با ابعادی معادل 162.5 در 80.0 در 9.5 میلی‌متر و ارتفاعی کمتر از اکسپریا ایکس ای 1 اولترا ارائه می‌شود؛ اما همچنان یک نمایشگر 1920 در 1080 پیکسل را بر روی خود دارد. طبق اطلاعات موجود این گوشی هوشمند از یک پردازشگر کوالکام اسنپدراگون 630، رم 4 گیگابایتی و حافظه داخلی 64 گیگابایتی بهره می‌برد.

اکسپریا ایکس ای 2 / ایکس ای 2 اولترا (Xperia XA2/XA2 Ultra)

گوشی های اکسپریا ایکس ای 2 و ایکس ای 2 اولترا سونی مانند اعضای قبلی این خانواده دارای نمایشگری با نسبت تصویر 16 به 9 و حاشیه‌های ضخیم بالایی و پایینی هستند؛ اما ظاهرا سونی می‌خواهد اسکنر اثر انگشت این دو گوشی هوشمند را به پشت آن‌ها انتقال دهد.

سازنده مشهور ژاپنی تا به امروز اسکنرهای اثر انگشت گوشی‌هایش را در دیواره جانبی آن‌ها نصب می‌کرد و این اولین باری است که این کمپانی می‌خواهد این سخت افزار امنیتی را در پشت گوشی‌ های خود نصب کند. اسکنر اثر انگشت نصب شده در دیواره جانبی گوشی های سونی دسترسی و حس استفاده بسیار خوبی داشتند اما با این حال نصب این اسکنرها در پشت گوشی نیز حال و هواوی خاص خود را خواهد داشت.

اکسپریا ال 2 (Xperia L2)

 اکسپریا ال 2 (Xperia L2)

اکسپریا ال 2 نسخه بزرگ‌تر اکسپریا ایکس ای 2 و برادر کوچک‌تر اکسپریا ایکس ای 2 اولترا است و از یک نمایشگر 5.5 اینچی بهره می‌برد. این گوشی هوشمند قرار است که با پردازشگر کوالکام اسنپدراگون 630 و رم 4 گیگابایتی عرضه شود. هنوز مطلبی در مورد رزولوشن تصویر نمایشگر این محصول منتشر نشده است، اما انتظار می‌رود که سونی این گوشی همراه را نیز مانند مدل اکسپریا ال 1 با یک نمایشگر 1280 در 720 پیکسل در اختیار کاربرانش بگذارد.

سونی اکسپریا ال 2 به احتمال زیاد با سیستم عامل اندروید 7 نوقا ارائه می‌شود، اما با توجه به سابقه خوب سونی در انتشار سریع بروزرسانی‌های جدید می‌توان انتظار داشت که این گوشی هوشمند هم در فاصله کوتاهی بعد از زمان عرضه خود بروزرسانی سیستم عامل اندروید 8 اوریو را دریافت کند.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: androidcentral

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر