;
coinex

بررسی اپلیکیشن حبل المتین ؛ هر آنچه که باید در مورد قرآن صوتی حبل المتین بدانید

اپلیکیشن قرآن صوتی حبل المتین یکی از اپلیکیشن‌های مذهبی پرطرفدار در مارکت‎های اندرویدی است که یک بسته بسیار جامع و کامل از هر آنچیزی است که کاربران مسلمان ایرانی در حوزه قرآن و تفسیر قرآن نیاز دارند. در ادامه به بررسی و معرفی این اپ ایرانی خواهیم پرداخت.

استفاده از تکنولوژی‌ها و فناوری‌های روز در حوزه سنت‌ها و عقاید هر کشور و مردمی، موجب می‌شود که آشنایی و آشتی بخشی از مردم که شاید به فناوری به دید یک امکان بیهوده نگاه می‌کردند، صورت گرفته و زمینه‌ای برای استفاده هر چه بیشتر آنها در دیگر بخش‌های مربوط به فناوری‌های جدید و تکنولوژی‌های روز صورت گیرد. هنوز یادمان نرفته است زمانی که برای دسترسی به هرچیزی جز متن و ترجمه ساده قرآن، باید به کتابهای گوناگون یا افراد مختلف مراجعه می‌ںمودیم. ولی با پیشرفت‌هایی که صورت گرفت موجب شد نیازی به در اختیار داشتن امکانات مختلف از قرآن و چندین کتاب تفسیر و ترجمه و همچنین دستگاه‌های متعدد برای گوش سپردن به صورت قاریان برجسته نباشد.

قرآن صوتی حبل المتین

حتما بسیاری از شما یادتان هست زمانی را که برای شنیدن یک فایل صوتی در هر موضوعی چه مرارت‌هایی می‌کشیدیم و در زمینه قرآنی نیز وضع به همین منوال بود ولی شاید اپلیکیشن قرآن صوتی حبل المتین نقطه عطفی در زمینه خدمات قرآنی به صورت مجازی باشد که کاربران می‌توانند به راحتی به خدمات مختلف محتوایی قرآن دسترسی داشته باشند و بدون نیاز به هیچ چیز دیگری، هر آنچیزی که دوست دارند از قرآن بدانند و بشنوند و ببیند، به صورت یکجا در این اپلیکیشن داشته باشند.

اپلیکیشن قرآن صوتی حبل المتین که یکی از محصولات شرکت موج همراه است که همانند دیگر محصولات این شرکت از توفیق بسیار خوبی برخوردار شده و توانسته چیزی در حدود 3 میلیون کاربر را ببه خود جذب نماید که یک عدد بسیار فوق‌العاده برای اپلیکیشنی در این موضوع است چرا که اپلیکیشن‌های مختلفی در حوزه قرآنی وجود دارد و هر کدام نیز امکانات خاص خودشان را دارند که مورد توجه کاربران قرار گرفته است.

ویژگی‌ها و قابلیت‌های اپلیکیشن قرآن صوتی حبل المتین

اگر فکر می‌کنید توضیحات و تعاریف ما از این اپلیکیشن اغراق بوده و در مورد این اپلیکیشن حقیقت ندارد باید بگوییم که سخت در اشتباهید و در ادامه می‌توانید به ویژگی‌هایی که از این اپلیکیشن قرآنی می‌گوییم پی‌ببرید. امکانات این قرآن صوتی عبارتند از:

متن قرآن با ترجمه و زیرنویس فارسی و انگلیسی و …

یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های اپلیکیشن حبل المتین وجود متن قرآن با رسم‌الخط زیبا و ترجمه روان فارسی است که کاربر می‌تواند با توجه به سلیقه خود، نوع ترجمه و مترجم دلخواهش را نیز انتخاب کند. امکان مشاهده ترجمه قرآن در زبان‌هایی غیر از زبان فارسی، یکی دیگر از امکانات موجود در این نرم‌افزار بوده که در حال حاضر زبان‌های انگلیسی، اسپانیایی، آلمانی، ایتالیایی، روسی و فرانسوی وجود داشته و کاربر می‌تواند با انتخاب این موارد به راحتی به ترجمه قرآن در این زبان‌ها نیز دسترسی داشته باشد. همچنین در بخش ترجمه فارسی نیز 25 ترجمه متفاوت از مترجمین مختلف وجود دارند.

در مورد متن قرآن نیز کاربر می‌تواند دو نوع قلم موجود را مشاهده و انتخاب نماید. “رز” و “القلم” دو قلم موجود در اپلیکیشن قرآن صوتی حبل المتین هستند که با آپشن‌های اندازه و رنگ و … امکان شخصی‌سازی دارند. همچنین کاربر در بخش تنظیمات مربوط به قلم می‌تواند تغییرات اعمال شده را مشاهده کند و در صورت نیاز تغییرات لازم را  اعمال نماید.
همچنین در این اپلیکیشن کاربر می‌تواند همانند قرآن کاغذی، صفحات را ورق زده که این امکان، حس تلاوت قرآن کاغذی را در کاربر ایجاد می‌کند که قطعا برای قاریان قرآن بسیار مفید و قابل توجه خواهد بود.

قرآن را با قاری و مفسر محبوبتان بشنوید!

یکی از ویژگی‌های فوق العاده اپلیکیشن قرآن صوتی حبل المتین امکان انتخاب صوت ترتیل قرآن به صورت دلخواه است که در بسیاری از اپلیکیشن‌های مشابه وجود ندارد. در اپلیکیشن‌هایی که امکان انتخاب قاری وجود دارد، این قابلیت با محدودیت‌های فراوانی از جمله تعداد قاریان موجود روبرو است که باعث می‌شود قدرت انتخاب کاربران نیز کاهش یابد. اما در اپلیکیشن حبل المتین این امکان وجود دارد که از بین 27 قاری مشهور و مطرح داخلی و خارجی، قاری مورد نظرش را انتخاب کرده و آیات قرآن را با صدای قاری محبوب شنید. این امکان در نسخه نمایشی نیز وجود داشته و لزوما نیاز به خرید نسخه اصلی نیست.

یکی دیگر از بخش‌های جذاب، امکان شنیدن ترجمه به صورت صوتی است که در نسخه جدید نرم افزار با 4 ترجمه گویا وجود دارد. کاربر می‌تواند از هر صوتی که دوست دارد برای شنیدن ترجمه آیات قرآن استفاده کند. البته این امکان در نسخه نمایشی وجود ندارد و کاربر می‌بایست نسخه اصلی را با پرداخت هزینه اندکی فعال نماید. نکته جالب توجه در اپلیکیشن قرآن صوتی حبل المتین وجود بیش از 25 ترجمه فارسی از قرآن کریم است که در بالا نیز به آن اشاره کردیم که مسئولین اپلیکیشن در حال اضافه کردن ترجمه گویای بیشتر از بین ترجمه‌های باقیمانده به 4 ترجمه گویای موجود هستند.

امکان استفاده از تفسیرهای متفاوت برای آیات قرآن از علما مختلف نیز در این قرآن صوتی وجود دارد. کاربر می‌تواند از بین 7 تفسیر مختلف از مفسران بزرگ اسلامی، یکی را انتخاب کرده و پس از مشاهده متن و ترجمه قرآن، تفسیر آیات مد نظر را نیز مشاهده نماید.

سوره‌ها، ترتیل‌ها و ترجمه‌ها را شخصی‌سازی کنید

اگر جزو کاربرانی هستید که دوست دارید برخی از آیات و یا سوره‌های قرآن را که مورد توجه‌تان قرار گرفته را ذخیره کرده و بعدها نیز به آن مراجعه کنید، این اپلیکیشن گزینه خوبی برای این کار است. در بخش ذخیره سوره‌های دلخواه کاربر، می‌توانید با انتخاب سوره‌های مدنظر، آنها را به بخش فهرست دلخواه انتقال داده و بعدها نیز به آن مراجعه نمایید. همچنین اگر در تفسیری خای، موردی نظر شما را جلب کرد، می توانید با ذخیره سازی آن در فهرست دلخواه، بعدا نیز به مطالعه و مشاهده آن بپردازید.

مشاهده ویدئوهای قرآنی

بخش ویدئوهای قرآنی نیز یکی دیگر از امکانات موجود بوده که به استفاده کنندگان اجازه می‌دهد به تماشای فیلم‌ها و کلیپ‌های قرآنی نشسته و از سخنان و سخنرانی‌ها و علی‌الخصوص تلاوت‌های بی‌نظیر قاریان مختلف استفاده کند. در حال حاضر در این بخش 4 قسمت وجود دارد که کاربر می‌تواند با انتخاب بخش قرآن، تلاوت‌های بی‌نظیری از قاریان داخلی و خارجی قرآن را مشاهده کرده و یا از سه عالم بزرگ دینی کلیپ‌ها و سخنرانی‌های مختلفی را بشنود.
درحال‌حاضر کاربران می‌توانند سخنرانی‌های آقایان محسن قرائتی، جوادی آملی و حسین انصاریان را مشاهده کرده ولی طبق گفته‌های مسئولین این اپلیکیشن، به زودی ویدئوهایی با موضوعات جدید به این بخش افزوده خواهد شد.

دانلود صوت‌های قرآن، ترجمه ، تفسیر، ترجمه گویا و تفسیر

یکی دیگر از قابلیت‌های اپلیکیشن قرآن صوتی حبل المتین دانلود جداگانه و مستقیم صوت‌ها، ترجمه و تفاسیر است. بدین ترتیب دیگر نیازی به انجام این‌کار در هنگام مشاهده آیات نیست. این ویژگی موجب سهولت در استفاده در محیط‌ها مختلف و قابلیت به اشتراک گذاری مطالب خواهد شد.

استخاره

یکی از اعمال اسلامی مورد توجه مسلمانان، استخاره است که معمولا برای تصمیم گیری‌های دشوار از آن استفاده می‌شود. این کار که با استفاده از قرآن صورت می‌گیرد، به مسلمانان کمک می‌کند تا بتوانند انتخاب‌های درستی داشته باشند و در مواجهه با دوراهی‌ها، راه درست را با کمک و توجه به قرآن انتخاب کنند. این کار تابحال با مراجعه به یک عالم دینی صورت می‌گرفت ولی بسیاری از مردم به عالمان دینی دسترسی ندارند و یا مراجعه به آنها برای استخاره برایشان سخت است و یا به دلیل محدودیت در زمان امکان مراجعه به عالمان دینی ندارند که با امکان فوق‌العاده اپلیکیشن قرآن صوتی حبل المتین، کاربران می‌توانند در هر لحظه از شبانه روز که بخواهند استخاره بگیرند و با توجه به آن تصمیم‌گیری کنند.

با توجه به تستی که ما در تکراتو انجام دادیم، این عمل با انتخاب تصادفی یک آیه از قرآن در هر بار کلیک بر روی صفحه اول این بخش صورت می‌گیرد. البته توضیحی مبنی بر خوب یا بد بودن استخاره ارائه نمی‌شود که برای افرادی که سواد کافی در این زمینه ندارند، طبیعتا سخت است که بتوانند از ظاهر آیات پاسخ استخاره خود را دریافت کنند. به طور مثال تست‌هایی که ما انجام دادیم متوجه خوب یا بد بودن استخاره البته تستی خود نشدیم.

جستجوی بسیار پیشرفته در کلمات و آیات قرآن

یکی دیگر از ویژگی‌های خوب اپلیکیشن قرآن صوتی حبل المتین امکان جستجوی کامل و پیشرفته در آیان قرآن است که باعث می‌شود کاربرانی که به دنبال یک کلمه یا آیه در قرآن هستند به راحتی به آن دسترسی داشته باشند. به طور مثال اگر به دنبال کلمه “آبا” در آیات قرآن باشید، این نرم افزار همه آیاتی که این کلمه در آنها وحود دارد را به شما نشان خواهد داد . این امکان باعث می‌شود که برای تحقیق‌ها و مقالاتی که به دنبال محتوای این چنینی هستند بسیار مفید باشد.

یکی دیگر از آپشن‌های جستجو در اپلیکیشن قرآن صوتی حبل المتین امکان جستجوی یک ریشه کلمه است که نرم افزار می‌تواند همه مشتقات آن ریشه را در قرآن نمایش دهد. به طور مثال اگر کلمه سجده را جستجو کنید همه آیاتی که از ریشه “سجد” هستند به شما نمایش داده می‌شوند که برای افراد محقق دینی یک امکان فوق‌العاده به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: بررسی اپلیکیشن تقویم اذان گو بادصبا ؛ هر آنچه که باید در مورد بادصبا بدانید

ختم قرآن انفرادی و گروهی در اپلیکیشن قرآن صوتی حبل المتین

یکی دیگر از قابلیت‌های خوب این اپلیکیشن قرآنی امکان ختم قرآن به صورت انفرادی و گروهی است. در ختم قرآن به صورت انفرادی کاربر می‌تواند یک ختم قرآن را آغاز کند و طبق برنامه شخصی خود آن را به پایان برساند. این ویژگی و قابلیت حبل المتین به برنامه‌ریزی و انگیزه کاربران کمک می‌کند تا ضمن مشاهده پیشرفت در تلاوت، بتوانند ختم قرآن را به صورت کامل انجام دهند.

اما در بخش ختم قرآن گروهی که از امکانات خاص این اپلیکیشن است، کاربر می‌تواند یک ختم قرآن تعریف کند که پس از تایید مسئولین اپلیکیشن عمومی شده و سایر کاربرن نیز می‌توانند با شرکت در این ختم قرآن، در مدت زمان کمتری آن را انجام دهند. همچنین کاربر می‌تواند ختم‌های قرآن که در موضوعات و بهانه‌های مختلف صورت می‌گیرد شرکت کرده و به صورت گروهی در این کار دسته جمعی شریک شود.

آموزش تجوید

یکی از بخش‌های خوب اپلیکیشن قرآن صوتی حبل المتین امکان فراگیری قواعد تجویدی قرآن کریم است که به کاربر امکان می‌دهد بدون نیاز به حضور در کلاس‌های قرآن، قواعد و قوانین خواندن را یاد گرفته و بتواند آیات قرآن را به صورت صحیح تلاوت کند. این امکان فوق العاده حبل المتین باعث می‌شود بسیاری از افراد که صرفا می‌خواهند تلاوت صحیحی از قرآن داشته باشند، نیازی به شرکت در کلاس‌های حضوری قرآن نداشته باشند. بسیاری از افراد به دلیل مشغله‌های فراوان امکان حضور در این کلاسها را ندارند و یا اینکه قصدشان از فراگیری تحوید، خوانش درست حداقلی از قرآن است که با بخش آموزش تجوید اپلیکیشن قرآن صوتی حبل المتین این امکان میسر می‌شود.

اطلاعات کامل در مورد سوره‌های قرآن

یکی از امکانات خوب اپلیکیشن قرآن صوتی حبل المتین که در تجربه کاربریمان متوجه آن شدیم، اطلاعاتی که است مسئولین این اپلیکیشن در سرتاسر آن به کاربران ارائه می‌دهند. به طور مثال وقتی وارد بحث سوره‌های قرآن می‌شویم، اطلاعاتی مختلفی از سوره‌های مختلف در اختیارمان می‌گذارد.

 

بیشتر بخوانید: بررسی پیام رسان سروش؛ هر آنچه که باید در مورد اپلیکیشن ایرانی سروش بدانید

رابط کاربری خوب و گرافیک زیبا و امکانات دیگر

یکی از ویژگی‌های متمایز این نرم افزار، رابط کاربری بسیار خوب و جذاب اپلیکیشن قرآن صوتی حبل المتین است که به وضوح در استفاده از آن قابل مشاهده و ملموس است. در بررسی اختصاص تکراتو از این اپ ایرانی، مشکل خاصی در استفاده مشاهده نشد و عملکرد همه بخش‌های این اپلیکیشن به خوبی صورت می‌گرفت. گرافیک این نرم‌افزار نیز همانند بسیاری از محصولات شرکت نور که یکی از شرکتهای فعال در زمینه تولید نرم افزارهای اسلامی است بوده و از این حیث برای بسیاری از کاربران مخاطب این برنامه آشناست، حالت سنتی داشته که با روح کاربردی این اپلیکیشن نیز سازگاری دارد.

کاربر توانایی ایجاد میان‌بر برای کاربردهای مختلف را داشته و بدون نیاز به وارد شدن به منوهای مختلف، به سوره یا تفسیر یا ترجمه دلخواه دسترسی پیدا کند. همچنین در بخش رابط کاربری باید گفت که بسیاری از موارد مربوط به نمایش متن و ترجمه و تفسیر و پخش فایل صوتی با تنظیمات اختصاصی و دلخواه کاربران قابل تغییر است.

همچنین از دیگر قابلیت‌های جالبی که مسئولین این اپلیکیشن تدارک دیده‌اند، امکان هماهنگسازی این اپلیکیشن با دیگر محصول پرطرفدارشان است. تقویم بادصبا که قبلا نیز در مورد آن سخن گفتیم یکی از اپلیکیشن‌های پرطرفدار است که توسط موج همراه تولید شده و کاربر می‌تواند برنامه‌های مختلف ختم قرآن و یا مطالعه تفسیر را روی تقویم بادصبا تنظیم نماید. همچنین در بخش اطلاعیه این نرم افزار، روزنه مقالات و نکات خوبی برای کاربران ارسال می‌شود که خواندشان خالی از لطف نیست. همچنین کاربران می‌توانند با استفاده از امکان آخرین مشاهده، آخرین آیات، تفسیرها و ترجمه‌های خوانده شده مراجعه کنند و در صورت نیاز به ادامه مطالعه بپردازند.

نقاط ضعف

به طور کلی همانطور که در متن نیز اشاره کردیم ضعف خاصی در اپلیکیشن مشاهده نمی‌شود. تنها چیزی که باید مسئولین این اپلیکیشن فکری برای آن بکنند، هزینه‌بر بودن بسیاری از بخش‌هاست که البته مبلغ ۵۰۰۰ تومانی درخواستی در مقابل امکاناتی که حبل المتین در اختیار کاربران قرار می‌دهد، رقمی بسیار ناچیز به حساب می‌آید!

جمع بندی

به طور کلی اپلیکیشن قرآن صوتی حبل المتین یک اپلیکیشن مذهبی و قرآنی بسیار جامع و کامل است که توانسته رضایت بیش از ۲ میلیون کاربر را جلب نموده و به جرات به یکی از اپلیکیشن‌های فوق‌العاده و با کیفیت بالا در زمینه قرآنی تبدیل شود. شاید اپلیکیشن‌های مشابه حبل المتین قبل از این نیز وجود داشت ولی کیفیت نامناسب بسیاری از آنها باعث میشد کاربران مسلمان صرفا برای رفع نیازشان از آن استفاده کنند ولی حبل المتین نمونه بسیار موفقی است که علاوه بر محتوای دینی، کیفیت فوق‌العاده فنی بالایی را نیز به کاربران ارائه می‌دهد.

 

دانلود اپلیکیشن قرآن حبل المتین

در ادامه با کلیک روی دکمه زیر می‌توانید اپلیکیشن قرآن حبل المتین را دانلود کنید.

دانلود اپلیکیشن از کافه بازار

دانلود اپلیکیشن

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    یک برنامه عالی و کارساز در تمام زمینه های دینی . یعنی تمام نیازهات رو برطرف میکنه . تنها ضعفش . البته نمیشه گفت ضعف ، به موضوع خرید اشتراک برای صوت قاری هستش ک برای یک ساله ۱۴۵ هزار تومانه . به نظرم برای ترویج قرآن کاش میشد این مبلغ رو حذف یا کمترش کرد . بازم سپاس فراوان از طراحی و سازنده عوامل این نرم افزار زیبا و کارآمد

    پاسخ