;
coinex

بررسی اپلیکیشن مثقال ؛ هر آنچه که باید در مورد اپلیکیشن اعلام نرخ ارز و سکه بدانید

اپلیکیشن مثقال ابزاری کاربردی برای اهالی بازار و تجار است که در هر لحظه نیاز به آخرین اطلاعات از بازارهای مختلف داشته و بروز بودن این اطلاعات برای آنها از اهمیت فوق‌العاده ای برخوردار است. در ادامه به معرفی و بررسی اپلیکیشن مثقال می‌پردازیم.‌

آیا تابحال برایتان پیش آمده که سری به بازار سبزه میدان و افشار تهران بزنید؟ اگر این اتفاق برایتان افتاده، قطعا می‌دانید که وضعیت چگونه است، ولی اگر سر نزدید و می‌خواهید بدانید مکانی که نبض تجارت ارزی کشور و مرکز اعلام، تغییر و تعیین نرخ ارز کشور دقیقا چه حال و هوایی دارد، بد نیست که ادامه مطلب را بخوانید.

وقتی وارد منطقه بازار تهران می‌شوید، اولین چیزی که قطعا مورد توجهتان قرار خواهد گرفت، ازدحام شدید جمعیت است. اگر در اواخر سال به این بازار مراجعه کنید، این ازدحام جمعیت بسیار بالاتر و بیشتر نیز خواهد بود. به سختی خودتان را به سمت بازار خواهید برد؛ چراکه جمعیت به قدری زیاد است که گویی مردم در صف ایستاده و به سمت جلو حرکت می‌کنند.

شما نمی‌توانید به راحتی راه بروید. ازدحام جمعیت بسیار زیاد است و مغازه های جور و واجور نظرتان را جلب می‌کند، از لباس فروشی‌ها گرفته تا موبایل فروشی‌ها و هر چیزی که مردم برای خرید لازم دارند. دست فروش‌ها هم که شده‌اند غوز بالا غوز!

به هر مشقتی که هست شما به سبزه میدان می‌رسید، محوطه‌ای بزرگ که در میانه آن سکوی مربعی شکلی قرار گرفته که البته ارتفاع کم و مساحت بزرگی دارد. اگر برای اولین بار باشد که به این منطقه آمده باشید و ندانید که اینجا کجاست و چه کاری انجام می‌دهند، قطعا فکرهای بدی به سرتان خواهد زد!

به یکباره خواهید دید که 10 نفر در یکجا جمع شده‌اند، یک نفر وسط در حال اعلام نرخ چیزی است! کمی آن طرف هم همینطور و مردمی که دائما در حال رفت و آمد بوده و مات و مبهوت مثل شما، قدم زنان در حال تماشای این صحنه‌ها هستند!

پس از چند دقیقه کنجکاوی متوجه می‌شوید که افرادی که اینجا جمع شده‌اند، نه قیمت مواد را اعلام می‌کنند و نه اصولا معتاد هستند و به طور کلی اصلا آدمهای بزهکار جامعه نیستند، آنها دلالان محترم ارز هستند که همگی یک گوشی و تبلت به دست گرفته‌اند و اقتصاد کشور را می‌تکانند! یک نفر بالای صندلی رفته و فریاد می‌زند که ” 500 تا فردایی 2 می‌فروشم” و یک نفر از حضار و افراد دلال در پاسخ می‌گوید: “برای من”

بازهم تکرار می‌کنم اگر اولین بارتان باشد که به اینجا می‌آیید قطعا از شرایط موجود شوکه خواهید شد! حال اینکه این جملات چه معنی دارد هم داستان جالبی است. باید عرض کنم که 500 تا یعنی 500 هزار دلار ناقابل! فردایی هم یعنی امروز دلاری در کار نیست و پیشاپیش برای فردا در حال پیش‌فروش با نرخ قطعی هستند! از گفتن عدد 2 هم منظورشان این است که یعنی اگر نرخ دلار امروز 4752 تومان هست و ثبات در بازار وجود دارد و قیمتها ریالی تغییر می‌کنند، دیگر این عزیزان زحمت گفتن 4752 را نمی‌کشند و مثلا برای اعلام نرخ دلار، فقط آن عدد آخر را می‌گویند!

اپلیکیشن مثقالاگر فقط نیم ساعت در این بازار ایستاده باشید، مطمئن باشید که چند میلیون دلار در همین نیم ساعت بین این عزیزان جابجا شده، بدون آنکه شما یک دلار اسکناس دیده باشید یا چک و سفته‌ای رد و بدل شده باشد. صرفا روی یک کاغذ ساده می‌نویسند و ثبت می‌شود!

خلاصه کلام: از نظر ما و بررسی‌هایی که انجام دادیم، اپلیکیشن مثقال همه مواردی را که در بالا خواندید، به صورت اندرویدی به کاربرانش ارائه می‌دهد! به معنای دیگر، شما اگر بخواهید با اپلیکیشن مثقال هر کار تجاری و معامله‌ای در زمینه‌های مختلف ارز و سکه انجام دهید، این برنامه به شما امکان می‌دهد تا از حضورهای فیزیکی معاف شوید و در خانه و هر جایی که هستید، به معاملات خاص بازار ارز و سکه دسترسی داشته باشید.

بررسی اپلیکیشن مثقال و ویژگی‌های آن

در ادامه ویژگی‌های مهم اپلیکیشن مثقال را توضیح خواهیم داد که بعضا امکانات فوق‌العاده‌ای هستند. برخی از این امکانات در اپلیکیشن‌های مشابه وجود نداشته که در این برنامه به صورت اختصاصی قرار دارد.

رابط کاربری فوق‌العاده عالی

اگر فکر می‌کنید ما در تیتر این ویژگی اغراق کردیم، باید بگوییم اینطور نیست و ما دقیقا توصیف خود را از رابط کاربری این اپلیکیشن ارائه کردیم. نکته‌ای که در استفاده از برنامه مثقال باید توجه کنید، این است که محیط آن به طرز فوق العاده‌ای کاربردی طراحی شده و برای افراد و فعالان حاضر در بازارهای مختلف ارز، طلا، خودرو، ارزهای دیجیتالی، موبایل و تبلت قابل استفاده است.

عملکرد بخش‌های مختلف و سرعت تغییرات و اعمال خواسته کاربر در این اپلیکیشن بسیار مطوب بوده و ترکیب‌بندی اولیه صفحات آن نیز به‌گونه‌ای است که کاربر می‌تواند به مهم‌ترین اتفاقات و مواردی که در این اپلیکیشن لازم دارد، دسترسی داشته باشد. همچنین شما می‌توانید موارد دلخواه را به صفحه اول این برنامه بکشانید و یا ایتکه از طریق ویجت اختصاصی آن، موارد ضروری را در صفحه اول موبایلتان ببینید.

تجربه کاربری ما در اپلیکیشن مثقال نشان می‌دهد هر کاربری با هر سطح از سواد آی تی می‌تواند از خدمات این اپلیکیشن استفاده کند. همچنین افراد حرفه‌ای نیز قطعا رضایت کافی از آن را خواهند داشت و مشکلی در بحث رابط کاربری این برنامه وجود ندارد.

قیمت های روز ارز، سکه و … را ببینید

یکی از قابلیت‌های فوق‌العاده و البته اصلی اپلیکیشن مثقال در همین بخش است که توانسته یک مرجع بسیار کامل از قیمت موارد مختلفی که معمولا کاربران با آن سروکار دارند را ایجاد کرده و اطلاعات بسیار کامل و جامعی را در اختیار آنها بگذارد. به طور مثال در بخش ارز، شما می‌توانید به قیمت لحظه‌ای و به‌روز شده دهها ارز بین‌المللی دسترسی داشته باشید. طبیعتا قیمت دلار، یورو، پوند، دینار و ریال از جمله مواردی هستند که اهمیت بیشتری برای کاربران دارند.

در بخش ارز شما می‌توانید دو قیمت خرید و فروش مربوط به هر واحد پولی را مشاهده کنید. این کار کمک می‌کند که اگر به بازار ارز برای خرید یا فروش مراجعه کردید، از حدود قیمتی مطلع باشید و از ضررهای احتمالی جلوگیری کنید. معمولا در بحث خرید ارز، بسیار مهم است که بدانید ارز مورد نظر شما چه قیمتی دارد. تفاوت قیمت صرافی‌های مختلف و دلالان بازار در بحث خرید ارز بسیار زیاد بوده و باید با دقت کافی ارزهای خود را بفروشید.

پس از کلیک بر روی هر ارز می‌توانید نموداری از قیمت ارز مدنظرتان را ببینید که یک امکان فوق‌العاده برای فعالان بازارهای مختلف است. این اپلیکیشن در بازه‌های زمانی مختلف 7 تا 365 روزه، نمودار برای شما دارد و می‌توانید روند کلی فعالیت هر چیزی که می‌خواهید خریداری کنید یا آن را بفروشید را مشاهده کرده و تصمیم گیری‌های لازم را انجام دهید.

همچنین در این بخش تغییرات قیمتی به نسبت روز گذشته نیز نمایش داده می‌شود و کاربر می‌تواند به جدیدترین قیمت بازار دسترسی داشته باشد. در حال حاضر که در حال نوشتن این مطالب هستیم قیمت دلار در این اپلیکیشن برای ساعت 10:24 صبح جمعه، 19 بهمن، است که از طریق مسئولین این اپلیکیشن بروز شده است.

در دیگر بخش‌های این اپلیکیشن، قیمت انواع سکه از جمله سکه طرح قدیم، سکه امامی، نیم سکه و ربع سکه و سکه یک گرمی قابل مشاهده است. همچنین اگر از طرفداران یا فعالین بازار خودرو هستید، می‌توانید از بخش خودروهای داخلی و خارجی این اپلیکیشن استفاده کنید که با توجه به توضیحاتی که ارائه کردیم، یک امکان و ابزار ویژه برای فعالین این بازار خواهد بود.

تجارت یار ؛ امکانی حرفه‌ای برای حرفه‌ای ها

یکی دیگر از امکانات فوق‌العاده اپلیکیشن مثقال بخش تجارت یار است که قابلیت‌های فوق‌العاده‌ای در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در این بخش کاربران می‌توانند از امکان هشدار لحظه‌ای نوسا‌ن‌ها برای در اختیار داشتن بسیاری از اطلاعات دقیق استفاده کنند. در این امکان ویژه کاربر می‌تواند با تنظیم آپشن‌هایی معین کند به طور مثال اگر قیمت دلار از یک عددی بالا رفت و یا قیمت سکه از یک عددی پایین‌تر آمد به شما هشدار دهد تا تصمیمات لازم را اتخاذ کنید.

این امکان برای صرافی‌ها و دلالان و فعالان بازار ارز و سکه بسیار اهمیت دارد که اگر به هر دلیلی نتوانستند نوسانات بازار را دنبال کنند، با این ابزار احاطه کامل بر بازار داشته باشند و از روند بازار عقب نمانند.

به طور مثال فردی 100 هزار دلار خریداری کرده است که به عنوان سرمایه‌گذاری از آن استفاده می‌کند. قیمت دلاری که این فرد خریده حوالی 4000 تومان بوده است و در این بخش یک هشدار خاص تنظیم می‌کند تا اگر قیمت دلار به عدد 5000 تومان رسید، ارزهایش را بفروشد و یا اینکه اگر کاهش قیمت تا 4500 تومان رخ داد نیز اقدام به فروش کند تا حاشیه سودش را حفظ کند. طبیعتا اگر همین فرد بخواهد روزانه و هر دقیقه قیمتهای ارز و سکه را چک کند، قطعا زمان زیادی را اتلاف خواهد کرد.

از دیگر بخش‌های تجارت یار امکان ثبت معاملات ارزی کاربران است. یعنی شما می‌توانید با ثبت معامله خرید یا فروش خودتان در این بخش، به طور کلی سود و زیان خود را مشاهده کنید. مثلا اگر 100 دلار با قیمت 4000 تومان خریداری کرده باشید و 100 دلار را چند روز بعد با قیمت 4500 تومان فروخته باشید، اپلیکیشن سود 50 هزار تومان را در این معامله برای شما ثبت خواهد کرد.

البته سود و زیان شما زمانی محاسبه می‌شود که برای خرید و فروش‌ها مورد متناظر وجود داشته باشد. یعنی شما اگر 100 دلار بخرید و 50 دلار بفروشید، سود شما از آن 50 دلار محاسبه خواهد شد.

چک های بانکی شما دیگر برگشت نمی‌خورند!

یکی دیگر از قابلیت‌های بسیار کاربردی برنامه مثقال امکان مدیریت چک‌های بانکی است. فرقی ندارد که از فرد دیگری چکی برای طلبتان گرفته‌اید و یا برای خریدی چک داده‌اید. در این اپلیکیشن می‌توانید سررسید چک‌های دریافتی و پرداختی را وارد کرده و جزئیات آن را وارد کنید، تا در زمان موردنیاز هشدارهای لازم به شما داده شود.

یکی از مشکلاتی که معمولا بازاری‌ها و کسبه‌ها با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، برگشت خوردن چک‌هایی است که نه به دلیل عدم توانایی، بلکه به دلیل فراموشی اتفاق می‌افتند و باعث می‌شوند که اعتبار افراد نیز زیر سوال برود. با قابلیتی که اپلیکیشن مثقال در اختیار کاربرانش قرارداده، می‌توانید هشدارهای تا 10 روز قبل را برای چک فعال کنید تا قبل از اینکه کار از کار بگذرد، برای پر کردن حساب خود اقدام کنید.

در این بخش کاربران می‌توانند مشخصات مختلفی از جمله مبلغ و تاریح چک و فرد صادر کننده و بسیاری از مشخصات دیگر را وارد کنند و به طور کامل یک مکان اختصاصی برای ثبت چک هایشان داشته باشند که برای حسابرسی و حسابداری‌های دوره‌ای بسیار کاربرد دارد. در این بخش کاربر می‌تواند به 2 عنوان مختلف چک را ثبت کند. اگر از کسی چکی دریافت کرده‌اید و به عنوان طلب شما باید محاسبه شود، می‌توانید از بخش مربوطه استفاده کنید و اگر به کسی برای بدهیتان چکی داده‌اید، در بخش مربوطه چک و مشخصاتش را ثبت می‌نمایید.

اگر قصد خرید و فروش طلا دارید ، ابزار طلافروشان در دستان شماست!

بسیاری از افراد وقتی به طلا فروشی مراجعه می‌کنند تا طلا خریداری کنند، نمی‌دانند که قیمت یک قطعه طلا چگونه محاسبه می‌شود و با انواع محاسبات طلافروش مواجه می‌شوند که از ریز آنها مطلع نیستند. این اتفاق بعضا باعث می‌شود فروشنده حتی بتواند گرانفروشی کرده و به دلیل عدم آگاهی درست خریدار، طلا را به هر قیمتی که دوست دارد بفروشد که قطعا برای مشتری این اتفاق خوشایند نیست.

امکان محاسبه قیمت طلا در اپلیکیشن مثقال به کاربر این امکان را می‌دهد تا بتواند با وارد کردن وزن و اجرت ساخت طلا، قیمت دقیق طلا را با اضافاتی همچون مالیات بر ارزش افزوده و سود طلافروشی که معمولا 7 درصد است، محاسبه کرده و با دست پر و اطلاعاتی کامل اقدام به خرید طلا نماید.

یکی دیگر از مشکلات در زمینه محاسبات قیمت طلا، وجود جواهرات اضافه‌ای است که برای تزیین طلا به کار رفته و در قیمت طلای خریداری شده تاثیر مستقیم دارند. اگر حتی شما بتوانید فرمول محاسبه قیمت طلا را بدون جواهرات اضافی از اینترنت پیدا کرده و به صورت دستی محاسبه کنید، قطعا با اضافه شدن جواهرات مختلف و هزینه‌های گوناگون مانند مخارج آبکاری، ساخت و وزن جواهر و همچنین قیمت جواهر، نخواهید توانست قیمت دقیقی از طلایی که قصد خرید آن را دارید، داشته باشید.

محاسبه سود وام و سپرده‌های سرمایه‌گذاری

در بررسی اپلیکیشن مثقال یکی از امکانات بسیار جذاب آن، امکان محاسبه سود وام و تسهیلات و سپرده‌های سرمایه‌گذاری است. شما اگر می‌خواهید بدانید با سپرده‌گذاری مثلا 100 میلیون تومان با نرخ سود 18 درصد سالانه چقدر سود نصیبتان خواهد شد، می‌توانید از طریق اپلیکیشن مثقال این کار را انجام دهید. آپشن‌های موجود در اپلیکیشن مثقال بسیار جامع و کامل بوده و از هر نظر می‌توانید نیازهای کاربران در زمینه اطلاعات بانکی را پاسخگو باشد.

در بخش سود سپرده بانکی شما می‌توانید مبلغ سپرده را وارد کنید، سپس نرخ سود سالانه‌ای که بانک به شما پیشنهاد داده را ثبت نمایید و مدت سپرده را مشخص کنید که به دو حالت ماه و سال وجود دارد. در آخر با اعلام نوع سررسید پرداخت سپرده و سود آن، محاسبه را مشاهده کنید. در بخش محاسبه، سرمایه نهایی و سود دوره‌ای به شما نمایش داده می‌شود.

دیگر بخش موجود در این قسمت از برنامه مثقال، امکان محاسبه سود مرکب سپرده‌های سرمایه‌گذاری است. همانطور که احتمالا می‌دانید بانکها هنگام سپرده‌گذاری، اصل و سود سپرده را جدا می‌کنند. بدین شکل که سود سپرده اصلی، ماهانه به یک سپرده دیگری منتقل می‌شود. این کار معمولا برای دور زدن مصوبه‌های بانک مرکزی صورت می‌گیرد تا بانکها به مشتریان سود بیشتر بتوانند پرداخت کنند.

شما می‌توانید با مشخص کردن نرخ سود سپرده اصلی و نرخ سود سپرده سود واریزی، رقم دقیق نهایی سود دریافتی از بانک را مشاهده کنید. به طور مثال اگر بانک به سپرده صد میلیون تومانی شما 20 درصد سود پرداخت کند و سود این پول را به حساب دیگری که 18 درصد سود می‌گیرد منتقل کند، ماهانه یک و نیم درصد به یک میلیون و 660 هزار تومانی که سود سپرده اصلی است، سود تعلق خواهد گرفت که جمعا به چیزی در حدود 22 میلیون تومان سود می‌رسد. در حالت عادی مشتری فقط 20 میلیون تومان سود می‌توانست دریافت کند.

در بخش دیگر این قسمت از اپلیکیشن مثقال، کاربر می‌تواند اقساط تسهیلاتی که قصد اخذ آن را دارد، از روی نرخ وام محاسبه کند. یعنی شما مبلغ وام را به این اپلیکیشن می‌دهید و نرخ بهره سالانه وام را نیز مشخص می‌کنید و سپس تعداد قسط را نیز وارد کرده و در نهایت می‌توانید مبلغ اقساط ماهانه را مشاهده کنید.

این کاربری اپ مثقال به افرادی که از محاسبات تسهیلات سر در نمی ‌آورند و به دنبال مشاهده رقم دقیق اقساط تسهیلات هستند، کاربرد زیادی دارد؛ چرا که بعضا عدم اطلاع از اقساط تسهلات باعث می‌شود، مشتری نتواند از پس آنها بربیاید و مشکلات و عواقب سخت بانکی در انتظار او خواهد بود

بخش آخر محاسبه سود سپرده و وام در اپلیکیشن مثقال نیز محاسبه نرخ از روی اقساط است. شاید جالب‌ترین بخش از این قسمت اپلیکیشن مثقال همین قسمت باشد که سوال بسیاری از مردم است. بسیار از افراد وقتی تسهیلاتی از بانک دریافت می‌کنند، طبق درصد اعلام بانک اقساط را پرداخت می‌کنند، ولی وقتی مبلغ اقساط را در تعداد اقساط ضرب می‌کنند و محاسبات ساده خود را پیرامون درصد سود تسهیلات انجام می‌دهند و متوجه می‌شوند عدد آنها با عدد نهایی اقساطی که باید پرداخت شود، کاملا متفاوت است. معمولا عدد اقساط بسیار بالاتر از عدد محاسبه شده افراد است.

این بخش از اپلیکیشن مثقال به کاربر امکان می‌دهد تا اطلاعاتی که از اقساط و مبلغ تسهیلاتش دارد، وارد کند تا رقم دقیق سود تسهیلاتش را مشاهده کند. معمولا عددی که از محاسبات این اپلیکیشن حاصل می‌شود، بسیار بالاتر از عددیی است که کاربر تصور آن را دارد.

شخصی سازی همه چیز در اپلیکیشن مثقال

بدیهی است که همه افراد در همه بازارها حضور ندارند و دانستن بسیاری از موارد قیمتی و اطلاعات در مورد بازارهای مختلف برای آنها ضروری نیست. به همین خاطر در اپلیکیشن مثقال این امکان وجود دارد که صفحات اپلیکیشن، علی‌الخصوص صفحه اول را به صورت کاملا دلخواه شخصی‌سازی کنید. شما می‌توانید قیمت موارد دلخواه را به صفحه اول بیاورید و مواردی که به آنها نیاز ندارید را حذف کنید.

همچنین می‌توانید در بین نرخ‌هایی که به آنها نیاز دارید نیز اولویت‌بندی کرده و مواردی که از اهمیت بیشتری برخودار هستند، بالاتر قرار دهید و موارد کم اهمیت‌تر را در قسمت پایینی اپلیکیشن بگذارید

مبدل ارز

آخرین امکان از ویژگی‌ها و امکانات اپلیکیشن مثقال که قابل ذکر است، امکان تبدیل ارز در این اپلیکیشن است. کاربر می‌تواند با استفاده از این بخش، محاسبات تبدیل ارزهای مختلف را انجام دهد. به طور مثلا شما می‌توانید با وارد کردن تعداد دلاری که در دست دارید، قیمت ریالی یا یورویی آن را بدانید. همچنین در بخش ارزهای موجود، نرخ تبدیل هر ارز نیز مشخص شده است که کاربران می‌توانند با مشاهده آنها از پروسه‌ای که برای تبدیل ارزها استفاده می‌شود، مطلع شود.

گستردگی و پوشش‌دهی فوق‌العاده مثقال در تعداد ارزهای پشتیبانی است. طبق مشاهدات ما اغلب ارزهایی که کمترین معامله در ایران را دارند، در این بخش حضور داشته و تقریبا ارزی نیست که نتوان از محاسبات تبدیل برای آن استفاده کرد.

 

اپلیکیشن مثقال چه ضعف هایی دارد؟

شاید بگویید با تعاریفی که ما از اپلیکیشن مثقال کردیم اصولا نباید اشکالی به این نرم افزار وارد باشد، ولی طبیعتا اشکال در همه اپلیکیشن‌ها وجود دارد و بعضا این ضعف‌ها فنی نبوده و صرفا امکاناتی است که می‌تواند در اپلیکیشن وجود داشته باشد و اکنون در دسترس نیست! در ادامه نیز به همین موارد اشاره می‌کنیم که امیدواریم مورد استفاده مسئولین این اپلیکیشن واقع شود.

پولی بودن بخش‌های جذاب اپلیکیشن

یکی از ایراداتی که شاید خیلی نتوان عنوان ایراد روی آن گذشت، پولی بودن کامل بعضی از بخش‌های اپلیکیشن است. به طور مثال شما در بخش خودرو، قیمت هیچ خودرویی را نمی‌توانید بدون پرداخت اشتراک ببینید. در دیگر بخش‌ها مانند موبایل و .. نیز وضعیت به همین منوال است. بهتر بود مسئولین این برنامه برای مشاهده نمونه نیز حداقل چند مورد را در این بخش آزاد می‌گذاشتند.

تبلیغات !

اینکه در وسط یک اپلیکیشن مالی تبلیغات وجود داشته باشد، زیبنده این اپلیکیش نیست؛ چرا که تبلیغات یکی از بهترین بخش‌های صفحه اول اپلیکیشن را به خودش اختصاص داده است. البته با خرید اشتراک کاربر ویژه این تبلیغات قابلیت حذف داشته و دیگر ظاهر نمی‌شود، ولی به هر حال بهتر است این بخش برای کاربران رایگان نیز حذف شود.

مشکل خاص دیگری در اپلیکیشن مشاهده نکردیم و امیدواریم خدمات این اپلیکیشن مالی بیش از پیش شده و رشد روزافزونی داشته باشد.

جمع بندی:

یکی از دلایل انتخاب این اپلیکیشن برای بررسی در تکراتو، امکانات فوق‌العاده‌ای بود که در نگاه اول با آن روبرو شدیم. ما به خوبی مطلع هستیم که اهالی بازار و کسبه و تجار نیاز مبرمی به اطلاعات لحظه‌ای و دقیق از بازار دارند و معرفی ابزارهایی که بتواند این نیاز آنها را پاسخگو باشد، وظیفه‌ای است که امیدواریم توانسته باشیم در تکراتو به آن جامه عمل بپوشانیم.

دانلود اپلیکیشن قرآن حبل المتین

در ادامه با کلیک روی دکمه زیر می‌توانید اپلیکیشن قرآن حبل المتین را دانلود کنید.

دانلود اپلیکیشن از کافه بازار

بیشتر بخوانید:

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر