;
coinex

انتشار تیراژ خودروهای سواری در کشور؛ روند صعودی تولید خودرو

تیراژ خودروهای سواری در 10 ماه سال جاری مشخص شد. آمار منتشر شده در این زمینه، نشان از افزایش روند صعودی تولید خودرو در کشور دارد.

به گزارش تکراتو و به نقل از دنیای اقتصاد، جدیدترین آمار مربوط به تیراژ خودروهای سواری داخلی در کشور اعلام شده است. براساس این آمار، سه خودروساز بزرگ کشور، در مجموع یک میلیون و ۷۰ هزار دستگاه محصول سواری را تولید کرده‌اند. براساس این آمار که مربوط به 10 ماه سال جاری است، تیراژ خودروهای سواری (در سه شرکت) افزایشی ۱۵ درصدی نسبت به همین مدت مشابه در سال گذشته داشته است.

علاوه بر این، این آمار نشان می‌دهد که تولید خودروهای سواری در دی ‌ماه و نسبت به آذر ماه، حدود ۴ درصد افزایش یافته است. این سه شرکت در مجموع توانسته‌اند ۱۲۹ هزار و ۳۳۲ محصول در ماه گذشته به تولید برسانند.


بیشتر بخوانید : افزایش تولید خودروسازان داخلی در مردادماه ۱۳۹۶


بررسی آمار تولید خودرو در شرکت‌های بزرگ خودروسازی

وزارت صنعت اعلام کرده است که، ایران‌خودرو همچنان بزرگ‌ترین خودروساز داخلی کشور است. تیراژ خودروهای سواری شرکت ایران خودرو، در ۱۰ ماه سال جاری، ۵۷۷ هزار و ۳۹۹ دستگاه خودرو بوده است. این میزان تولید نسبت به سال گذشته ۴/ ۱۲ درصد افزایش را تجربه کرده است. بعد از ایران خودرو شرکت سایپا دومین خودروساز بزرگ کشور اعلام شده است. تیراژ خودروهای سواری این شرکت نیز به تنهایی در 10 ماه سال جاری، ۲۹۷ هزار و ۹۶۰ دستگاه محصول بوده است.

این تیراژ نشان از افزایش تولید ۴/ ۲۲ درصدی در این شرکت دارد. پارس خودرو سومین شرکت خودروساز بزرگ کشور است. تیراژ خودروهای سواری در این شرکت نیز در طی ۱۰ ماه امسال و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۸/ ۱۵ درصد افزایش داشته، یعنی این شرکت توانسته است تا پایان دی‌ ماه، ۱۹۴ هزار و ۵۸۸ دستگاه محصول سواری تولید کند. نکات مهمی که باید در مورد تیراژ خودروهای سواری در 10 ماه سال جاری به آنها اشاره کرد این است که پژو ۲۰۰۸ از لیست خودروهای تولیدی حذف شده است و همچنین افت تیراژ دوگانه‌سوزها همچنان پابرجا بوده است.


بیشتر بخوانید : افزایش ۲۴ درصدی تولید خودرو


بررسی جزئیات تیراژ خودروهای سواری تا پایان دی ماه

با بررسی جزئیات تیراژ خودروهای سواری ، مشخص می‌شود که تا پایان دی ماه، انواع محصولات تولید و مونتاژ داخل چه افت‌و‌خیزی را در این بازه زمانی تجربه کرده‌اند.

جزئیات تولید پژو 206

براساس آمار منتشر شده، در این 10 ماه در مجموع ۱۴۵ هزار و ۳۱۳ دستگاه پژو ۲۰۶ در ایران‌خودرو تولید شده که با مقایسه آن با مدت مشابه سال گذشته مشخص می‌شود که ۸/ ۱۲ درصد افزایش وجود داشته است.

جزئیات تولید پژو 405

مدل ۴۰۵ ایران خودرو با افزایش تیراژ جزئی مواجه بوده است. طبق آمار منتشرشده، تعداد تولید پژو ۴۰۵ تا پایان دی‌ماه امسال ۱۲۳ هزار و ۶۸۷ دستگاه بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، افزایش یک درصدی را نشان می‌دهد.

جزئیات تولید پژو پارس

آماری که از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت منتشر شده است، نشان از افزایش جزئی تیراژ پژو پارس در مدت ۱۰ ماه سال جاری دارد. این محصول، تیراژی ۹۹ هزار و ۸۳۰ دستگاهی داشته که این میزان در مقایسه با ۱۰ ماه سال گذشته، حدود یک درصد افزایش تولید را نشان می‌دهد.

جزئیات تولید سمند

آمار نشان می‌دهد که شرکت ایران‌ خودرو در تولید سمند افزایش تیراژ داشته‌است. این شرکت در مدت ۱۰ ماه سال ‌جاری در مجموع ۸۹ هزار و ۸۵۴ دستگاه سمند تولید کرده است. این میزان تولید در مقایسه با میزان تولید سمند در سال گذشته، نشان از افزایش ۹درصدی دارد.

جزئیات تولید دنا

خودروی دنا نیز با افزایش تولید مواجه بوده است. آبی‌های جاده‌ مخصوص توانسته‌اند ۳۲ هزار و ۵۴ دستگاه دنا تولید کنند. تیراژ این محصول نسبت به ۱۰ ماه سال گذشته ۴۵ درصد افزایش داشته است.

جزئیات تولید رانا

رانا همچنان کاهش تولید را تجربه می‌کند. براساس آماری که در مورد تیراژ خودروهای سواری منتشر شده است، رانا تیراژ ۶ هزار و ۳۸ دستگاهی داشته و نسبت به سال گذشت خود، ۴/ ۴۴ درصد کاهش تولید را برای خود ثبت کرده است.

جزئیات تولید سوزوکی گرندویتارا

سوزوکی گرندویتارا که در ایران‌خودرو خراسان مونتاژ می‌شود، در پایان دی ‌ماه مشخص شده است که تولید ۴ هزار و ۱۲۸ دستگاهی داشته است. با مقایسه این رقم نسبت به بازه زمانی مشابه سال گذشته مشخص است که تولید این خودرو ۱۵۰ ‌درصد رشد داشته است.

جزئیات تولید هایما

محصول مونتاژی دیگر ایران‌خودرو هایما نام دارد. هایما یک شاسی‌بلند چینی است که در سایت خراسان مونتاژ می‌شود. طبق آمار منتشر شده، ایران‌خودرو توانسته ۹ هزار و ۷۹۰ دستگاه ‌هایما را در مدت ۱۰ ماه سال جاری مونتاژ کند. میزان تولید این خودرو در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، نشان از افزایش ۲۸۲ درصدی دارد.

جزئیات تولید دانگ فنگ

در آمار مربوط به تیراژ خودروهای سواری ، میزان تولید دانگ فنگ نیز مشخص است. این خودرو که از محصولات شرکت ایران خودرو است و در سایت مرکزی به تولید می‌رسد، در 10 ماه سال جاری توانسته است تیراژ ۲۵ هزار و ۶۷ دستگاهی داشته باشد. این آمار نشان از رشد ۳۰۳ درصدی دانگ فنگ نسبت به همین مدت زمان در سال گذشته دارد.

جزئیات تولید سراتو

سایپا تا پایان دی‌ ماه سال جاری ۲۳ هزار و ۱۶۰ دستگاه سراتو تولید کرده است. میزان تولید این خودرو در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۱۲ درصد رشد داشته است.

جزئیات تولید برلیانس

پارس‌خودرو به‌عنوان زیرمجموعه سایپا توانسته در ۱۰ ماه سال جاری، چیزی حدود ۳۶‌هزار و ۱۵۱ دستگاه برلیانس را مونتاژ کند. این میزان در مقایسه با تولید این محصول در مدت مشابه سال گذشته، ۳/ ۳۳ درصد رشد داشته است.

جزئیات تولید چانگان

محصول چینی دیگری که توسط سایپایی‌ها مونتاژ می‌شود، چانگان نام دارد. این خودرو توانسته است تا پایان دی ماه سال جاری تیراژی ۹ هزار و ۱۵۹ دستگاهی را برای خود ثبت کند. براساس آمار منتشر شده این خودرو رشدی ۲۲۷ درصدی را تجربه کرده است.

جزئیات تولید آریو

دیگر محصول چینی شرکت سایپا آریو نام دارد. براساس آمار مربوط به تیراژ خودروهای سواری شرکت‌های خودروسازی کشور، سایپا توانسته است تا پایان دی ماه سال جاری، ۷ هزار و ۳۷۶ دستگاه از این خودرو تولید کند. این خودرو در سال جاری رشد ۱۹۸ درصدی داشته است.

جزئیات تولید تندر 90

بررسی آمار تیراژ خودروهای سواری در کشور، نشان از سیر صعودی تولید تندر۹۰ دارد. در مدت 10 ماه سال جاری یعنی تا پایان دی ماه، در مجموع ۱۳۲ هزار و ۹۲ دستگاه انواع تندر۹۰ در ایران‌خودرو و پارس‌خودرو به تولید رسیده است. مقایسه آمار تولید سال جاری با سال گذشته نشان می‌دهد که تولید این خودرو ۵/ ۳۲ درصد افزایش یافته است. براساس آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت، ایران ‌خودرویی‌ها تواسنته‌اند با تیراژ ۴۱ هزار و ۲۲۶ دستگاهی، در مقایسه با ۱۰ ماه سال گذشته ۲/ ۲۰ درصد به رقم تولید تندر۹۰ اضافه کنند. میزان تولید تندر 90 در شرکت پارس ‌خودرو نیز در ۱۰ ماه سال جاری، ۹۰ هزار و ۸۶۶ دستگاه بوده است. بنابراین تولید این خودرو در این خانواده حدود ۴۰‌‌ درصد بالا رفته است.

جزئیات تولید پراید

پراید که پرتیراژترین خودروی داخلی است، احتمال به زودی با توقف خط تولید روبه رو شود. براساس آمار تیراژ خودروهای سواری، در مجموع ۱۷۹ هزار و ۱۵۸ دستگاه پراید در سایپا و پارس‌خودرو در مدت این ۱۰ ماه به تولید رسیده است. این آمار در مقایسه با سال گذشته نشان از کاهش ۸/ ۱۵ درصدی تیراژ این محصول دارد.

جزئیات تولید تیبا

طبق آمار اعلامی، در مدت 10 ماه سال جاری، یعنی تا پایان دی ماه، تیبا ۱۴۶ هزار و ۶۷۸ دستگاه تیراژ داشته است. در مقایسه این رقم با مدت مشابه سال گذشته، مشخص است که تولید تیبا ۶۲ درصد جهش داشته است.

کارنامه تولید 10 ماه خودروهای سواری در کشور

نام خودرو

درصد افت و خیز

پژو 206

12.8

پژو 405

1

پژو پارس

1

سمند

9

هایما

282

ویتارا

150

دنا

45

رانا

44.5-

برلیانس

33.3

آریو

198

دانگ فنگ

303

چانگان

227

سراتو

112

پراید

15.8-

تیبا

62

تندر 90

32.5

ساندرو

63.1

 

بیشتر بخوانید :

.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر