;
coinex

اعلام شکایت از نصب آنتن‌های موبایل ؛ بررسی تشعشعات آنتن‌ها

افرادی که در مورد امواج موبایل نگران هستند می‌توانند شکایت از نصب آنتن‌های موبایل را اعلام کرده تا بررسی‌های لازم در این زمینه انجام شود.

بسیاری از افراد نسبت به تاثیرات امواج موبایل نگران هستند. در سال‌های اخیر تعداد مشترکین تلفن همراه افزایش یافته است و این امر باعث شده تا تعداد آنتن‌های لازم نیز در نقاط مسکونی افزایش یابد. البته برای اینکه نگرانی مردم در این زمینه کمتر شود، بارها اعلام شده است، که تشعشعات پرتوهای رادیویی کمتر از میزان استاندارد هستند.

به گزارش تکراتو و به نقل از ایسنا، چون امواج موبایل می‌توانند تاثیرات مخربی داشته باشند، نگرانی مردم بی دلیل نیست. البته به صورت دوره‌ای میزان این تشعشات نیز بررسی می‌شود تا از میزان تاثیرات آنها مطمئن بود. اما با این وجود شهروندان می‌توانند درصورت نگرانی از نصب دکل‌های اپراتورهای تلفن همراه و وایمکس، شکایت از نصب آنتن‌های موبایل را ثبت نمایند تا اندازه‌گیری‌های لازم انجام شود و نتایج آن اعلام گردد.


بیشتر بخوانید : تاثیرات امواج موبایل ؛ قانون حفاظت در برابر اشعه چیست؟


سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، مسئول پاسخگویی به شکایات مردم در این زمینه است. با توجه به پروانه‌های واگذارشده به اپراتورهای تلفن همراه و وایمکس، این سازمان وظیفه دارد تا نسبت به شکایات مردم از تشعشعات آنتن‌های اپراتورهای یاد شده اقدام نماید.

برای انجام این فرآیند، در سامانه سازمان افراد حقیقی یا حقوقی، می‌توانند نسبت به ثبت شکایت اقدام نمایند. شکایتی که توسط مردم به منظور اندازه گیری تشعشعات ثبت شده باشد، توسط اپراتورها یا اداره کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، مورد بررسی قرار می‌گیرد. در ادامه نیز سازمان انرژی اتمی ایران به عنوان متولی تشعشعات در کشور درباره نتایج اندازه‌گیری اعلام نظر می‌کند.

فاصله استاندارد بین اماکن مسکونی و آنتن‌ها باید چقدر باشد؟

در استاندارد ملی ایران اعلام شده است که تشعشعات رادیویی و مایکروویو در مناطق مسکونی و اماکن عمومی باید از حدودی که با عنوان پرتوهای غیریون ‌ساز – حدود پرتوگیری، مشخص شده است، کمتر باشد. براساس اطلاعات موجود، متولی نصب و همچنین رسیدگی به شکایت از نصب آنتن‌های موبایل در شهر تهران، شرکت ارتباط مشترک شهر بوده و در شهرستان‌ها، شهرداری‌ها مسئولیت رسیدگی به این امر را برعهده دارند.

یعنی افراد می‌توانند در صورتی که هر مشکل و نگرانی در مورد برپایی، سازه، استحکام پایه و محل نصب دکل‌های اپراتورهای تلفن همراه و وایمکس داشته باشند، با این نهادها مکاتبه کنند.

تاکنون برای نصب آنتن‌های مخابراتی در اماکن مسکونی، فاصله مشخصی اعلام نشده است زیرا فقط مسئله‌ای به نام فاصله در اینجا مهم نیست بلکه، فاصله در کنار پارامترهای مهم دیگری مانند توان تشعشعی و زاویه تابش آنتن، می‌تواند استاندارد یا غیراستاندارد بودن حدود تشعشعات یک آنتن را مشخص کند.


بیشتر بخوانید : بررسی تاثیرات مخرب تشعشعات رادیویی و خطرات آن


در صورت نگرانی نسبت به امواج تشعشعات آنتنی که در مجاورت محل زندگی افراد وجود دارد، می‌توان شکایت از نصب آنتن‌های موبایل را، در سامانه شکایات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ثبت کرده و پیگیری نمود. در ادامه پیگیری‌های لازم از سوی سازمان مربوطه انجام خواهد شد تشعشعات اندازه گیری می‌شود و رای نهایی درباره مجاز یا غیرمجاز بودن حدود پرتودهی آنتن مورد نظر، از سوی سازمان انرژی اتمی ایران صادر خواهد شد.

نحوه ثبت شکایت از نصب آنتن‌های موبایل چگونه است؟

گفتیم که در صورتی که افراد نسبت به تشعشعات آنتنی که در نزدیکی محل زندگی آنها وجود دارد نگران باشند، می‌توانند شکایت خود را در این مورد ثبت کنند تا پیگیری‌های لازم در این زمینه انجام شود. مردم می‌توانند جهت ثبت شکایت از نصب آنتن‌های موبایل ابتدا به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مراجعه کنند.

در صفحه اصلی سایت و در سمت راست آن، شاخه پاسخگویی به شکایات وجود دارد. فرد شاکی لازم است به این بخش مراجعه کند و در ادامه اطلاعاتی که در هر قسمت خواسته شده است را تکمیل نماید. بعد از تکمیل اطلاعات خواسته شده، باید شکایت ثبت شود و کد رهگیری دریافت گردد. در ادامه فرد می‌تواند با کد رهگیری که دریافت کرده است، مراحل شکایت خود را دنبال کند.

بخش مخصوص شکایت از تشعشعات پرتوهای رادیویی

شکایت از تشعشعات پرتوهای رادیویی، دارای یک لینک ویژه است. با مراجعه به سامانه در نظر گرفته شده برای شکایت، می‌توانید در صورت درخواست از وضعیت آنتن‌های تلفن همراه و وایمکس از نظر میزان تشعشعات و یا بررسی استحکام ساختمان، سازه، دکل ، مهار و غیره در سراسر کشور و حل هرگونه نگرانی مردمی در این مورد، از قسمت نوع سرویس، رادیویی را انتخاب کرده و بر حسب نوع درخواست که تشعشعات است یا تداخلات ، اپراتور را نیز مشخص کنید.

نحوه پیگیری شکایت از نصب آنتن‌های موبایل

برای پیگیری درخواست خود حتما به کد پیگیری نیاز دارید. برای این منظور لازم است روی گزینه پیگیری درخواست، کلیک کنید. در ادامه کد پیگیری خود را وارد کرده تا بتوانید از آخرین وضعیت رسیدگی به درخواست خود اطلاع یابید.

در صورتی که درخواست شما توسط نهاد مربوطه، بررسی نهایی شده باشد، در قسمت نتیجه بررسی، متنی با رنگ قرمز وجود دارد که بیانگر نتیجه نهایی رسیدگی به درخواست شما است. لازم به ذکر است که، در نهایت تمامی مراحل انجام شده، اعم از ثبت درخواست و اقدامات انجام‌گرفته به صورت پیامک برای متقاضی ارسال می‌گردد.


بیشتر بخوانید : با این برنامه می توانید تمام امواج رادیویی اطراف خود را ببینید


.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    پارازیت نندازن امواج دکل ها پیشکشون

    پاسخ