;
coinex

اسنپدراگون 855 اولین تراشه موبایلی 7 نانومتری جهان خواهد بود

اسنپدراگون 855 اولین تراشه موبایلی جهان خواهد بود که با فرآیند ساخت 7 نانومتری تولید می‌شود. این چیپست جانشین اسنپدراگون 845 است که در نسخه‌های آمریکایی گلکسی اس 9 قدرتنمایی می‌کند.

رولاند کوانت (Roland Quandt) به نقل از یکی از پیمانکاران کوالکام این موضوع را منتشر کرد. نقل قول واقعی توسط یکی از کارمندان شرکت Tessolve که یک شرکت هندی سازنده قطعات نیمه هادی است در پروفایل لینکدین او ارائه شده است.

اسنپدراگون 855 یک چیپست 7 نانومتری

به نظر می‌رسد که اسنپدراگون 855 توسط شرکت تایوانی TSMC ساخته شود و این در حالی است که کوالکام چندین سال در ساخت پردازنده‌های رده بالای خود با شرکت سامسونگ همکاری می‌کرده است.

اسنپدراگون 855 کوالکام یکی از سریع‌ترین چیپست‌های جهان خواهد بود که در نسخه‌های آمریکایی پرچمداران 2019 سامسونگ، همچون گلکسی اس 10 –شاید این دستگاه با نام گلکسی X عرضه شود- قدرتنمایی خواهد کرد. انتظار می‌رود که سامسونگ در سال آینده میلادی، گوشی هوشمند قابل انعطاف خود را نیز به بازار عرضه کند و به احتمال بسیار زیاد، این دستگاه نیز به پردازشگر اسنپدراگون 855 مجهز خواهد بود.

البته این احتمال وجود دارد که گوشی منعطف سامسونگ که با نام گلکسی ایکس شناخته می‌شد، جانشین سری گلکسی S شود. این نامگذاری کمی عجیب است، برای اینکه بیشتر در این باره بدانید، به لینک زیر را مطالعه کنید.


بیشتر بخوانید: سامسونگ نام پرچمداران خود را به گلکسی X تغییر می‌دهد ؛ آیا این یک کپی از نام آیفون است؟!


سامسونگ نیز احتمالا تولید انبوه تراشه‌های 7 نانومتری خود را در نیمه دوم سال 2018 آغاز خواهد کرد. این احتمالا همان تراشه‌ای خواهد بود که در جانشین پردازشگر اگزینوس 9810 این شرکت خودنمایی می‌کند؛ هرچند که هنوز نمی‌توان به این خبر اعتماد کامل داشت.

سامسونگ تاکنون از دو نسل پردازنده‌های 10 نانومتری در دو محصول مختلف خود، یعنی گلکسی اس 8 و همچنین گلکسی اس 9 استفاده کرده و باید دید که برای گوشی‌های سال آینده خود، چه برنامه‌ای را ارائه خواهد داد.

رولاند کوانت پیش بینی می‌کند که مودم X24 اسنپدراگون که به تازگی توسط این شرکت معرفی شده است نیز در چیپست اسنپدراگون 855 قرار خواهد گرفت. این مودم می‌تواند سرعت دانلود تا 2 گیگابیت بر ثانیه را پشتیبانی کند.

.

منبع: androidheadlines

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر