;
coinex

گزارش روز دوم و اختتامیه جشنواره وب و موبایل ایران؛ 27 بهمن 96

امروز دومین روز و آخرین روز برگزاری جشنواره وب و موبایل ایران بود. دهمین جشنواره وب و موبایل با اهدای جوایز به برگزیدگان و بهترین‌های وب و موبایل، به کار خود پایان داد.

امروز نیز همانند روز اول، مراسم با سخنرانی فعالین عرصه وب و موبایل آغاز شد. سخنرانی، پنل بیت کوین و ارزهای مجازی و همچنین اهدای جوایز به برگزیدگان جشنواره از جمله برنامه‌های امروز بودند. همچنین به برندگان مسابقه طراحی پوستر در زمینه زندگی دیجیتالی نیز هدایایی تعلق گرفت.

گزارش روز دوم و اختتامیه جشنواره وب و موبایل

بررسی سخنرانی‌های روز دوم اختتامیه جشنواره وب

مراسم روز دوم اختتامیه جشنواره وب و موبایل با سخنرانی علیرضا مجیدی مدیر وبسایت یک پزشک آغاز شد. سخنرانی وی در مورد رویاپردازی و انسان گرایی در عصر الگوریتم‌های هوش مصنوعی بود. وی اعلام نمود که در دنیای امروز به دلیل نبود وقت و همچنین علاقه، مردم بیشتر تمایل به خواندن مطالب کوتاه دارند. مجیدی همچنین در مورد تولید محتوا اعلام نمود که هوش مصنوعی و جلوه‌های فناوری می‌توانند در آینده تولید محتوا را به چالش بکشند.

وی امر نوشتن را یک موضوع مهم دانست و اعلام کرد که نویسندگان بزرگ کل زندگی خود را صرف نوشتن کرده‌اند. وی همچنین به یکی از مقالات یک نویسنده مشهور اشاره کرد و اعلام نمود که براساس این مقاله، 4 دلیل می‌تواند برای نوشتن وجود داشته باشد:

  • خودابرازی
  • حس زیبایی شناسی و تلاش برای بیان آن
  • علاقه به کشف دنیای طبیعت و آفرینش
  • ایجاد آرمان شهرها

سخنرانی بعدی در روز دوم اختتامیه جشنواره وب مربوط به محی سنیسل مدیرعامل دونیت بود. وی در مورد داشتن اقتصادی بهتر در آینده سخن گفت. سنیسل در مورد تامین مالی کسب و کارها مطالبی را بیان نمود و نحوه این تامین را در گذشته و کنون مورد مقایسه و بررسی قرار داد.

در ادامه نیز ژوبین علاقه بند، نائب رئیس هیات مدیره اسنپ، در مورد رشد و توسعه با تکیه بر منابع داخلی سخن گفت. وی به ارائه توضیحاتی در مورد کسب و کار اسنپ پرداخت و آمارهایی را در مورد این کسب و کار اعلام کرد.

فرید اسدی مشاور دیجیتال مارکتینگ نیز، در مورد ترافیک بیشتر یا وب سایت بهینه‌تر سخن گفت. وی در مورد اهداف یک شرکت و نحوه دستیابی به آنها مطالبی ارائه کرد و در ادامه اعلام نمود که فرایندهایی باید بهینه شوند، که در راستای اهداف شرکت باشند.

سخنرانی‌های روز دوم اختتامیه جشنواره وب با سخنان پشوتن پورپزشک، مدیرعامل بامیلو ادامه یافت. سخنان پور پزشک در مورد کسب و کار بود. وی صفر تا 30 توسعه یک کسب و کار را مورد بررسی قرار داد.

سخنرانی بعدی مربوط به سینا جناب، مدیر پروژه جشنواره  بود. جناب در مورد روند اجرای جشنواره و کارها و فعالیت‌های انجام شده سخن گفت. وی در مورد تغییرات ایجاد شده در جشنوره امسال در مقایسه با سال قبل مطالبی را ارائه کرد. وی اعلام نمود که برای دهیمن سال برگزاری جشنواره وب و موبایل، وب سایت دوباره طراحی و از نظر ظاهری تغییراتی در آن ایجاد شده بود، در گروه‌های جشنواره بازبینی‌هایی صورت گرفته بود، فرایند داوری بهبود یافته و اطلاع رسانی در مورد جشنواره نیز به شیوه‌ای بهتر در دهمین سال انجام گرفته است. جناب در پایان ادامه داد که امسال گروه‌های ویژه‌ای اضافه شده بودند، مسابقه طراحی پوستر در نظر گرفته شده و تعدادی از استارتاپ‌های نوپا نیز توانسته‌اند در اختتامیه جشنواره حضور یابند.

سخنرانی بعدی مربوط به مجید دودهکی، بنیان‌گذار ای‌سی‌ام بود که در مورد اکوسیستم کسب و کارهای آنلاین سخن گفت.


بیشتر بخوانید :


سخنرانی شایان شلیله، بنیانگذار جشنواره وب و موبایل

شایان شلیله

آخرین سخنرانی روز دوم اختتامیه جشنواره وب و موبایل مربوط به شایان شلیله، بنیانگذار جشنواره وب و موبایل بود. وی در مورد مشکلات قانونی کسب و کارهای آنلاین سخن گفت. وی در مورد کارآفرینی و کارآفرینان مطالبی ارائه کرد و اعلام نمود که یک کارآفرین نباید هیچ وقت ناامید شود؛ به گفته وی کارآفرین می‌تواند خسته شود ولی ناامید نه!

وی در مورد مشکلاتی که می‌تواند برای کسب و کارهای مختلف کشور وجود داشته باشد، سخن گفت. به گفته وی برای پیشرفت، مشکلات موجود باید حل شوند زیرا تا وقتی مشکلات وجود داشته باشند، پیشرفتی حاصل نمی‌شود. وی تاکید نمود که کارآفرینان همان زنان و مردانی هستند که سعی در حل مشکلات دارند و در تلاشند تا شغلی ایجاد کنند. وی مشکلات اکوسیستم کسب و کارهای اینترنتی و کارآفرینی در کشور را مورد توجه قرار داد و ادامه داد که این مشکلات در دو بخش دولت و شخصی وجود دارند.

وی مشکلات دولتی را مشکلاتی چون مالیات دانست و اعلام نمود که تمامی مشکلات این دسته قابل حل هستند و مشکلاتی که در اصل نیاز به توجه دارند، مشکلات شخصی هستند و تاکید نمود که تا وقتی مشکلات شخصی کسب و کارها حل نشوند، مشکلات دولتی قابل حل نیستند. وی تاکید نمود که مشکلات اکوسیستم کسب و کارهای اینترنتی و کارآفرینی پول نیست و پول نمی‌تواند راهی برای حل مشکلات باشد.

وی مشکل اصلی این اکوسیستم را اخلاق دانست و ادامه داد که مشکل اخلاق می‌تواند بزرگترین خطر برای کسب و کارهای اینترنتی باشد. وی مشکل این کسب و کارها را نبود احترام و نبود باور بین افراد دانست و تاکید نمود که احترام و باور امری بسیار مهم هستند. وی مسئله‌ی نقد کردن طرف مقابل را نیز یک مشکل بزرگ اعلام کرد و تاکید نمود که تمام مشکلات کسب و کارهای اینترنتی و کارآفرینی منتهی به بی اخلاقی می‌شوند که برای اکوسیستم بسیار خطرناک هستند.

اهدای جوایز به پوستر‌های برگزیده جشنواره

یکی از تغییرات جشنواره دهم نسبت به سال‌های گذشته، وجود مسابقه‌ی طراحی پوستر با موضوع زندگی دیجیتال بود. برای این مسابقه 240 پوستر ارسال شده بود که 30 پوستر برای نمایش در جشنواره انتخاب شده بودند. از بین این 30 پوستر، 3 پوستر به عنوان برندگان نهایی اعلام شدند و هدایای نفیسی به آنها تعلق گرفت.

برگزاری پنل بیت کوین و پول مجازی

بیت کوین و ارز مجازی

در روز دوم اختتامیه جشنواره وب و موبایل ایران، پنل بیت کوین و ارزهای دیجیتالی، با حضور آقای رضا قربانی سردبیر راه پرداخت، سعید حسینی، مدیرعامل لیون کامپیوتر و آقای سهیل شهیدی، مدیرعامل پیمنت ۲۴ برگزار شد. در این پنل ابتدا مزایا و معایب پول دیجیتالی مورد بررسی قرار گرفت. در ادامه مقایسه‌ای بین پول مجازی و پول الکترونیکی انجام گرفت و همچنین کلاهبرداری‌هایی که از طریق بیت کوین قابل انجام است مورد بررسی قرار گرفتند.

البته در ادامه اعلام شد که درست است بیت کوین ظرفیت بالایی برای کلاهبرداری دارد اما کلاهبرداری با پول فیزیکی نیز قابل انجام است و این مورد را نمی‌توان از معایب بیت کوین در نظر گرفت. در ادامه مزایای بیت کوین مورد بررسی قرار گرفت و اعلام شد که بیت کوین در ایران می‌تواند باعث رونق صنعت گردشگری و فرصت‌های جدید کسب و کار شود.

پایان جشنواره و اهدای جوایز

جشنواره وب و موبایل 96

در پایان روز دوم و آخرین روز از اختتامیه جشنواره وب و موبایل، از خانواده شهید امیر کریمی نیز تقدیر گردید. در ادامه اسامی وب سایت‌ها و اپلیکیشن‌های برتر جشنواره معرفی شدند و بالاخره دهمین جشنواره وب و موبایل ایران نیز به کار خود پایان داد.

.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر