;
coinex

دادگاه به پرونده های مالی کسب و کارهای مجازی رسیدگی نمی‌کند!

پرونده های مالی کسب و کارهای مجازی به دادگاه نمی‌رود. رسیدگی به این پرونده‌ها از این پس از طریق یک اپلیکیشن انجام خواهد شد.

دبیر انجمن صنفی کسب ‌و کارهای مجازی در مورد فرایند رسیدگی به پرونده های مالی کسب و کارهای مجازی اعلام نمود که از سوی این اتحادیه پیگیری‌هایی انجام شده است و قرار است تا از این پس پرونده‌های مالی این کسب‌ و کارها به دادگاه نرود و فرآیندهای لازم از طریق یک اپلیکیشن انجام شود.

بررسی تعداد واحدهای صنفی موجود در کشور

رضا الفت ‌نسب در ادامه صحبت‌های خود در مورد پرونده های مالی کسب و کارهای مجازی ، آماری درباره تعداد واحدهای صنفی موجود در کشور ارائه کرد و اعلام نمود که  در ایران تقریباً به ازای هر 30 شهروند، یک واحد صنفی تشکیل شده است. به گفته‌ی وی این میزان هفت برابر میانگین جهانی است و امروزه هر فردی حتی در پارکینگ شهر یا روستا، اقدام به ایجاد یک واحد صنفی نموده است.


بیشتر بخوانید : دغدغه و مشکلات کسب و کارهای فضای مجازی در نظر گرفته شود!


بررسی دلایل تعارض بین کسب ‌و کارهای سنتی و اینترنتی

دبیر انجمن صنفی کسب ‌و کارهای مجازی همچنین در ادامه توضیحات خود در مورد پرونده های مالی کسب و کارهای مجازی ، به بررسی دلایل تعارض بین کسب ‌و کارهای سنتی و اینترنتی پرداخت. وی تاکید نمود که بسیاری از افراد معتقد هستند که کسب‌ و کارهای سنتی دیگر در جامعه نقشی ندارند و این دیدگاه باعث بروز اختلافاتی بین کسب و کارهای سنتی و اینترنتی شده است.

اتحادیه‌های موجود براساس آئین‌نامه ماده 87 قانون نظام صنفی شکل گرفته‌اند و بر اساس این آئین‌نامه کسب ‌و کارهای مجازی ملزم به دریافت مجوز از اتحادیه مربوطه هستند. اما در اینجا لازم به ذکر است که فرآیند دریافت مجوز از این اتحادیه بسیار پیچیده و سخت است.

دبیر انجمن صنفی کسب ‌و کارهای مجازی اعلام نمود که دریافت مجوز از این اتحادیه‌ها به شکل بومی انجام می‌شود. یعنی براساس گفته‌های وی، با توجه به هشت هزار و 300 اتحادیه‌ای که در سراسر کشور وجود دارد، کسب‌ و کارها باید از اتحادیه هر شهری که در آن فعال هستند مجوز دریافت کنند.

همچنین این اتحادیه‌هایی که در استان‌ها هستند، کسب‌ و کارها را مجبور می‌کنند تا از اتحادیه مجوز دریافت نمایند. و در اینجا باید گفت که متأسفانه یا خوشبختانه پروانه کسب تنها مجوز مورد تأیید سازمانهای نظارتی در کشور است.

دبیر انجمن صنفی کسب ‌و کارهای مجازی همچنین خاطر نشان کرد که  لازم بود انجمن صنفی شکل بگیرد و برای حل مشکلات این زمینه ورود کند، زیرا به گفته‌ی وی اگر آنها در این مسئله ورود نمی‌کردند و برای حل مشکلات این زمینه تصمیم گیری نمی‌کردند، بخش سنتی ورود می‌کرد و این بخش را نیز در اختیار خود می‌گرفت. وی در ادامه اعلام نمود که این اتحادیه تنها تشکلی است که نیازی به ارائه سند مالکیت یا اجاره برای دریافت مجوز ندارد.

بررسی وضعیت دریافت مجوز استارتاپ‌ها

الفت نسب همچنین علاوه بر پرداختن به موضوع پرونده های مالی کسب و کارهای مجازی و استارتاپ‌ها، در مورد وضعیت دریافت مجوز برای استارتاپ‌ها سخن گفت. وی اعلام نمود که در حال حاضر اجباری برای دریافت مجوز استارتاپ‌ها وجود ندارد و لازم نیست در این مورد مراجعه کنند. به گفته‌ی وی آنها در حال تدوین ضوابط برای گروه‌های مختلف شغلی هستند و این فرآیند را با گروه تاکسی‌های اینترنتی شروع کرده‌اند. وی تاکید نمود که این رویکرد به آنها کمک کرده است تا بتوانند تاکنون تعداد بسیار زیادی از کسب ‌ وکارها را رفع پلمب کنند.


بیشتر بخوانید : بررسی موانع پیش روی توسعه کسب و کارهای نوپا


برنامه‌های آینده و فعالیت‌های در دست اقدام انجمن صنفی

دبیر انجمن صنفی کسب ‌و کارهای مجازی، به برنامه‌های آینده و فعالیت‌های در دست اقدام این انجمن اشاره نمود و اعلام کرد که با پیگیری‌های انجام شده توسط این اتحادیه، از این پس دیگر پرونده‌های مالی کسب و کارهای مجازی به دادگاه نخواهد رفت و تمامی فرایندهای لازم در صورت نیاز، از طریق یک اپلیکیشن انجام خواهد شد.

وی همچنین تاکید نمود که فریلنسرها و فعالان کسب و کارهای مجازی در آینده می‌توانند از بیمه تأمین اجتماعی آن هم بدون اعمال بار مالی زیاد روی شرکت‌ها استفاده کنند. دبیر انجمن صنفی کسب‌وکارهای مجازی در پایان تاکید نمود که برای حل مشکل مالیاتی کسب ‌و کارها در تلاشند تا بتوانند شعبه تخصصی مالیاتی کسب‌ وکارهای مجازی را ایجاد کنند، زیرا به گفته وی در این شرایط درک بهتری نسبت به وضعیت کسب ‌و کارهای اینترنتی خواهند داشت.

از دیگر برنامه‌های آینده و فعالیت‌های در دست اقدام این اتحادیه می‌توان به حمایت از استارتاپ‌ها و طرح حمایت حقوقی از کسب‌ و کارها اشاره نمود.

.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر