;
coinex

پتنت جدید هواوی ؛ ساعت هوشمند با قابلیت پشتیبانی از فرامین هوایی

هواوی از برترین شرکت‌های تکنولوژی در جهان است. این کمپانی اخیرا پتنت یک ساعت هوشمند جدید را ثبت کرده است. این ساعت توانایی پشتیبانی از فرامین هوایی را دارد.

اطلاعات منتشر شده از پتنت جدید هواوی یک ساعت هوشمند را نشان می‌دهند که توانایی پشتیبانی از فرامین هوایی را دارد، به این معنی که کاربر می‌تواند بدون لمس کردن نمایشگر این ساعت، فرامین مورد نظر خود را به این گجت بدهد. سازنده مشهور چینی این پتنت را با نام عبارتی “Gesture Input Method For Wearable Device” به معنی روش داده‌های فرمانی برای گجت‌های پوشیدنی ثبت کرده است. تصاویری که در این خبر مشاهده می‌کنید این عبارت را توصیف می‌کنند و در واقع بیانگر یک روش جدید فرمان دهی به گجت‌های هوشمند هستند.

همان طور که مشاهده می‌کنید یکی از این تصاویر این ساعت را در نمای جانبی نشان می‌دهد. این تصویر یک رابط کاربری سیگنالی ظاهر شده را به تصویر می‌کشد که ظاهرا فرامین انگشتان کاربر را برای انجام یک عاملیت خاص شناسایی می‌کند. چندی پیش پتنت دیگری از هواوی، ساعت هوشمندی را به نمایش گذاشت که دارای حاشیه‌های لمسی است. لینک زیر چگونگی کارایی ان را توضیح می‌دهد.


بیشتر بخوانید: ساعت هوشمند جدید هواوی با حاشیه لمسی کنترل می‌شود


طبق اطلاعات موجود این رابط کاربری بر روی پشت دست ظاهر می‌شود و کاربر را قادر می‌سازد تا فرامین مختلفی را وارد کند؛ برای مثال شما می‌توانید یک حرف خاص را با انگشت خود بر روی این رابط کاربری ترسیم کنید تا ساعت هوشمند هواوی آن را انجام دهد. طبیعتا در این پروسه کاربر باید ابتدا فرامین هوایی و عاملیت‌های آن فرامین را برای ساعت تعریف کند.

این روش وارد سازی داده‌ها چندان هم جدید نیست. هواوی و تعداد زیادی از برندهای گوشی ساز چینی دیگر هم از فرامین دستی با کشیدن یک حرف خاص به کمک انگشت برای روشن کردن نمایشگر یا فعال سازی یک نرم افزار خاص استفاده می‌کنند. در این موارد، کاربر نمایشگر دستگاه مورد نظر را لمس می‌کند، اما در پتنت جدید هواوی هیچگونه فرمان لمسی به نمایشگر دستگاه داده نمی‌شود.

جزییات ثبت شده توسط هواوی نشان می‌دهند که کاربر باید برای فعال کردن رابط کاربری این ساعت هوشمند، مچ دست خود را به سمت بالا  پایین حرکت دهد و سپس فرامین هوایی را در رابط کاربری ترسیم نماید. در یکی از این تصاویر نشان داده شده که رابط کاربری ساعت جدید هواوی، تقسیم پذیر هم است. درواقع کاربر می‌تواند آن را به چهار قسمت تقسیم کند تا از این طریق، 4 فرمان را به ساعت بدهد.

از آنجایی که این طرح در قالب یک پتنت ثبت شده است، هنوز مشخص نیست که آیا هواوی می‌خواهد از آن برای فرمان دادن به ساعت‌های هوشمند خود استفاده کند یا خیر. هواوی در سال 2016 میلادی این پتنت را ارائه کرد، اما لیست انتشارات سازمان جهانی دارایی‌های فکری (WIPO) تاریخ ثبت این طرح را 2 ژانویه 2018 اعلام کرده است.

با توجه به جدید بودن این طرح و پذیرفته شدن آن در ماه گذشته، این احتمال وجود دارد که سازنده مشهور چینی ساعت هوشمند بعدی خود را به آن مجهز سازد.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: androidheadlines

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر