;
coinex

سقوط هواپیمای تهران به یاسوج ؛ علت سقوط هواپیما چه بود؟

سقوط هواپیمای تهران به یاسوج صبح امروز بعد از خروج آن از رادار اتفاق افتاد. هواپیمای ATR متعلق به شرکت آسمان بود و در منطقه دناکوه سمیرم از رادار خارج شد و سقوط کرد.

به گزارش تکراتو و به نقل از تسنیم، خبر سقوط هواپیمای تهران به یاسوج که مربوط به شرکت هواپیمایی آسمان بود، بعد از خارج شدن آن از رادار منتشر گردید. در این سانحه 66 مسافر و خدمه پروازی جان باختند. به نظر می‌رسد که هواپیما با کوه دنا برخورد کرده است.

مدل هواپیمای سقوط کرده ATR  است و این پرواز همه روزه از تهران به یاسوج و بالعکس در حال انجام است. در پی انتشار اخبار سقوط هواپیمای تهران به یاسوج ، ابتدا مدیرکل روابط‌ عمومی هواپیمایی آسمان اظهار نمود که فعلاً خبری در این زمینه در دسترس نیست و آخرین اخباری که در این زمینه وجود دارد این است که این هواپیما از رادار خارج شده و ادامه داد که آنها نیز در حال پیگیری موضوع هستند.

جزئیات خروج از رادار هواپیمای تهران یاسوج

براساس اخبار تکمیلی در مورد سقوط هواپیمای تهران به یاسوج ، این هواپیمای ATR، پنجاه دقیقه بعد از پرواز از صفحه رادار محو شده و هیچ اثری از هواپیما وجود نداشته است. این هواپیما حامل 60 مسافر، 2 مهماندار، 2 نفر امنیت پرواز و 2 نفر خلبان و کمک خلبان بوده است. در این راستا ستاد بحران در فرودگاه یاسوج تشکیل شده و همگی در حال بررسی سقوط هواپیمای تهران به یاسوج هستند.

سقوط هواپیمای تهران به یاسوج امروز

براساس گزارش‌های موجود در این زمینه، کاپیتان حجت‌الله فولاد، خلبان باتجربه پرواز آسمان، پیش از این نیز توانسته بود یک بار دیگر در پرواز یاسوج به تهران در سال 92، حتی با از کار افتادن موتور شماره 2 هواپیمای ATR72، هواپیما را به سلامت در فرودگاه یاسوج به زمین بنشاند.

بررسی سایر اخبار مربوط به سقوط هواپیمای تهران به یاسوج تاکنون

سقوط هواپیمای تهران به یاسوج

سخنگوی اورژانس کشور در خبری در مورد سقوط هواپیمای تهران به یاسوج اعلام نمود که در حال حاضر یک فروند بالگرد اورژانس به منطقه مربوط به حادثه اعزام شده است. اما با توجه به اینکه این منطقه کوهستانی است، امکان اعزام آمبولانس وجود ندارد.

غفور راستین، مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان نیز در مورد خبر سقوط هواپیمای تهران به یاسوج اعلام نمود که این هواپیما در کوه‌های اطراف سمیرم سقوط کرده است و هنوز در مورد جزییات این اتفاق خبری در دست نیست.

براساس سایر اخبار و گزارشاتی که در مورد سقوط هواپیمای تهران به یاسوج وجود دارد، معاون امداد و نجات هلال‌احمر اصفهان نیز اعلام کرده است که تیم‌هایی از پادنا، شهرضا و دهاقان به محل حادثه سقوط هواپیمای تهران به یاسوج اعزام شده‌اند و آنها نیز در حال پیگیری حادثه هستند.

فرماندار بویراحمد در خبری سقوط هواپیمای تهران به یاسوج را تایید کرد و اعلام کرد که این سقوط در کوه‌های پادنا اتفاق افتاده است. به گفته وی به‌دلیل مه‌آلود بودن هوا، اورژانس هوایی استان قادر به فرود در این منطقه نشده است ولی هم اکنون نیروهایی به صورت زمینی در حال اعزام به منطقه مورد نظر هستند.

اصغر سلیمی نماینده سمیرم نیز  در مجلس اعلام نمود که در حال حاضر تیم‌های ویژه و نیروها در حال بررسی دقیق محل سقوط هواپیمای تهران به یاسوج هستند. وی تاکید نمود که براساس اطلاعات اولیه موجود، تیم‌ها در حال اعزام به منطقه هستند تا شرایط از نزدیک بررسی شود و امدادرسانی انجام گیرد.

امروز سقوط هواپیمای تهران به یاسوجمحل سقوط هواپیما

انصاری مدیر روابط‌عمومی جمعیت هلال احمر استان اصفهان نیز در مورد سقوط هواپیمای تهران به یاسوج اعلام کرد که این هواپیما در منطقه بیده سمیرم سقوط کرده است و حدود 15 دقیقه قبل از اینکه این اتفاق بیافتد به آنها خبر داده شده است. وی ادامه داد که آنها نیز بلافاصله نیروهای خود را در حال آماده باش قرار داده‌اند.

وی در ادامه اعلام نمود که اخبار تکمیلی در این مورد در دسترس نیست و ادامه داد که نزدیک‌ترین پایگاه به محل سقوط هواپیمای تهران به یاسوج ، پایگاه پادنای سمیرم است که بعد از اتفاق بلافاصله نیروهای این پایگاه به منطقه اعزام شدند. وی تاکید نمود که تیم امداد هوایی جمعیت هلال احمر نیز به سمت منطقه پرواز کرده و هم اکنون منتظر اطلاعات تکمیلی در این مورد هستند.

تمامی مسافران و خدمه در سقوط هواپیمای تهران به یاسوج جان باختند!

مدیر روابط عمومی هواپیمایی آسمان همچنین در ادامه اعلام کرد که متاسفانه تمام مسافران و خدمه این پرواز کشته شده‌اند. به گفته وی هواپیمای ATR ساعت 8 صبح امروز از فرودگاه مهرآباد تیک‌اف کرد و حدود 50 دقیقه بعد به‌ دلیل وجود شرایط جوی نامناسب، به کوه دنا برخورد کرده است.

سخنگوی اورژانس کشور در خبری اعلام کرد که 5 بالگرد اورژانس در حال جستجوی لاشه هواپیمای تهران به یاسوج هستند و تاکید نمود که سقوط هواپیمای تهران به یاسوج در محلی صعب‌العبور و کوهستانی اتفاق افتاده است که امکان رفتن به این محل دشوار است. البته براساس اخبار موجود هنوز چیزی رؤیت نشده است.

.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (6 نظر)

    خدا رو شکر که لاشه هواپیما پیدا شد ولی اینکه نتونستن سریع موقعیت محل حادثه رو تشخیص بدن بخاطر اینه که آسمان حق اشتراک سیستم ای ال تی رو پرداخت نکرده سیستم ELT که مخفف emergency locator transmitter توی اکثر هواپیماهای مدرن هست و توی هواپیمای ATR دیروز هم بوده.

    ای ال تی فرستنده‌ای که نقطه وقوع سانحه رو مشخص می‌کنه تا ماهواره‌های تجسس و نجات بتونن محل سقوط هواپیما رو تشخیص بدن اما جالبه که هیچ سیگنالی از سیستم ELT این هواپیمای آسمان ارسال نشده بوده
    سیستم ای ال تی هواپیما نه تنها موقعیت و محل سقوط و به ماهواره ها اعلام می کنه حتی هواپیماهای در حال عبور از روی اون منطقه هم میتونن این سیگنالا رو دریافت کنن
    حالا اینکه چرا سیستم ELT هواپیمای آسمان فعال نشده جای بحث داره که احتمالا موضوع پرداخت نکردن آبونمان آسمان به شرکت اصلی که این سرویس و ارائه میده میتونه دلیلش باشه،
    این موضع رو سایتی مثل شما باید پیگیریش کنن خدا کنه که دیگه از این اتفاقات عجیب و غریب و غیرعادی برای کشورمون پیش نیاد خیلی همه چیز داره مسخره میشه

    پاسخ

    جستجو برای پیدا کردن لاشه هواپیما افتاد برای فردا صبح چون هوا بده ولی منکه نفهمیدم توی قرن 21 چطور نمیشه منطقه سقوط یک هواپیما رو فهمید؟ میگفتن از روی جی پی اس گوشیه چند تا از مسافرا حدود منطقه سقوط و نزدیک روستای بیده توی سمیرم پیدا کردن ولی بازم خبری نشده

    پاسخ

    هواپیما خودش رادارهایی داره که می تونه موانع جلو و حتی بروز طوفان های هوایی رو تشخیص بده. چجوری نتونسته کوه رو تشخیص بده!!!

    پاسخ

    بیاین برای یه بار هم که شده جوسازی نکنیم این اتفاقیه که هر جای دنیا میتونه بیفته تا زمانی که جعبه سیاه هواپیما پیدا نشه هیچ نظری نمیشه داد. فقط برای اینکه بدونین هواپیمای تهران یاسوج از مدل ای تی آر 72 بوده که ظرفیت 70 نفره داره و یه شرکت فرانسوی اونو ساخته نسبتا هواپیمای ایمنی هم هست حالا اینکه برج مراقبت چکار میکرده یا چه اتفاقی افتاده بجای حاشیه سازی صبر کنین تا لاشه هواپیما و جعبه سیاهش پیدا شه به همه بازمانده ها هم باید تسلیت گفت

    پاسخ

    یعنی فقط دیگه سقوط هواپیما رو کم داشتیم اون از زلزله و آواره شدن مردم تو کرمانشاه اینم از سقوط هواپیما توی سمیرم. مدیر روابط عمومی آسمان هم میگه هوا خرابه و نمیتونن برن دنبال لاشه هواپیما بگردن بابا بیخیال مردم محلی شنیدن و دیدن که هواپیما کجا سقوط کرده برین سریع سروقتش دیگه این مسخره بازی ها رو نداره که!!!!!!!!!!!!

    پاسخ

    هواپیمای تهران یاسوج به کوه برخورد کرده؟؟؟ میشه یکی به من توضیح بده برج مراقبت دقیقا چه نقشی داره پس؟!! باشه من میگم خود خلبان ندیده و یهو برگشته دیده عهههه، کوه دنااااا، خوب اون برج مراقبتی که باید از ثانیه اول تا آخر همه چیز رو ببینه و با هواپیماها و خلبان ها در ارتباط باشه چه نقشی داشته دقیقا؟؟؟ واقعا به کجا داریم میریم آخه 🙁

    پاسخ