;
coinex

بررسی کامل کنسول بازی ایکس باکس وان اس مایکروسافت : باکیفیت بازی کنیم!

گیمرهای همیشه به دنبال یک خرید کنسول خوب هستند و مایکروسافت هم در چند سال گذشته همیشه محصولاتی مناسب را راهی بازارهای جهانی نموده است. در این نوشتار به بررسی ایکس باکس وان اس این سازنده پرداخته‌ایم.

سه سال بعد از عرضه کنسول ایکس باکس وان، مایکروسافت یک مدل ارتقاء یافته از این کنسول را با نام ایکس باکس وان اس در اختیار کاربران و طرفدارانش گذاشت. تعداد زیادی از طرفداران کنسول‌های بازی از بازنشسته شدن ایکس باکس وان استاندارد ناراحت شدند اما نکته‌ای که باید مد نظر قرار گیرد این است که ایکس باکس وان S کوچک‌تر و بی صداتر است و علاوه بر این رزولوشن اولترا اچ‌دی (4K) را در اختیار شما می‌گذارد.

عرضه ایکس باکس وان اس با توانایی پشتیبانی رزولوشن 4K باعث شده است که شرکت‌های بازی سازی هم محصولات خود را با رزولوشن بیشتری ارائه کنند؛ البته ایکس باکس وان ایکس مایکروسافت به واسطه قابلیت 4K حقیقی خود کارایی بهتری را ارائه می‌کند اما ارتقاء ایکس باکس One S به این رزولوشن هم باعث شده است که کاربران بتوانند فیلم‌ها را نیز با کیفیت بهتری تماشا کنند. ایکس باکس وان اس علاوه بر این ویژگی قابلیت HDR را نیز در مقایسه با کنسولی که مایکروسافت 3 سال پیش با نام ایکس باکس وان عرضه کرد، ارائه می‌کند. این کنسول علاوه بر این مانند تعداد زیادی از کنسول‌های مدرن موجود در بازار یک حافظه داخلی 2 ترابایتی را نیز در اختیار شما می‌گذارد. در این مطلب به بررسی ایکس باکس وان اس مایکروسافت پرداخته‌ایم. با تکراتو همراه باشید.

ایکس باکس وان اس

از نگاه تعداد زیادی از منتقدان، ایکس باکس وان اس برترین نوع کنسولی ایکس باکسی محسوب می‌شود که تا به حال توسط سازنده بزرگ آمریکایی عرضه شده است. این کنسول به ویژگی‌های اختصاصی جدیدتری مجهز شده است و علاوه بر این، رابط کاربری ساده‌تری را نیز در اختیار کاربرانی که به تازگی با دنیای کنسول‌های بازی پیشرفته آشنا شده‌اند، می‌گذارد؛ اگرچه که این نرم افزار به سادگی و تمیزی نرم افزار پلی استیشن 4 سونی نیست.

برای این که بتوانیم بررسی دقیقی را از ایکس باکس وان اس ارائه کنیم، همه ویژگی‌های این کنسول را مورد ارزیابی قرار داده‌ایم. نتایج این بررسی نشان داد که وان اس از هر نظر نسبت به کنسولی که مایکروسافت پیشتر ارائه کرده، بهتر و باکیفیت‌تر است. این دستگاه همچنین می‌تواند یک پورت HDMI 2.0a را نیز با قابلیت پشتیبانی HDCP 2.2 برای پخش فیلم‌های 4K و بازی‌های اچ دی آر در اختیار شما بگذارد؛ این مشخصه شاید یک بهینه سازی کوچک به نظر برسد اما فاصله بسیار زیادی را بین ایکس باکس وان اس و کنسولی که مایکروسافت قبل از این دستگاه عرضه کرده بود، ایجاد می‌کند.

با همه این تفاسیر باید به این نکته اشاره کرد که تمام این ویژگی‌ها در ازای یک قابلیت خاص ارائه شده‌اند. به این نحو که مایکروسافت در ساخت وان اس از پورت کینکت (Kinect) استفاده نکرده است. در واقع برای این که بتوانید در کنار ایکس باکس مدل وان اس از این پورت استفاده کنید باید یک آداپتور USB تهیه نمایید اگرچه که مایکروسافت گفته است که این رابط را به طور رایگان در اختیار همه کاربران ایکس باکس وان که آن را تقاضا کنند، می‌گذارد.

تعداد بسیار کمی از کاربران از قابلیت‌های کینکت استفاده می‌کنند. با این حال حذف این پورت برای آن دسته از افرادی که به کنترل کنسول بازی خود با استفاده از فرامین صوتی عادت کرده‌اند، یک فقدان بزرگ محسوب می‌شود. نکته دیگری که باید در رابطه با ایکس باکس One S مد نظر قرار گیرد این است که یوزر بیس (userbase) این کنسول چند قسمتی شده است.

این تغییر باعث شده است که کاربران استفاده کننده از ایکس باکس وان اس یا ایکس باکس وان ایکس بازی‌هایی مانند Gears of War 4 و Forza Horizon 3 را بار کیفیت HDR تجربه کنند اما کاربرانی که از کنسول‌های قدیمی‌تر استفاده می‌کنند تنها رنگ استاندارد این بازی‌ها را ببینند و در نتیجه اختلافاتی بین زیبا بودن یا نبودن یک بازی و نحوه بارگذاری و رفع کردن تاخیر بازی بین کنسول‌های مختلف وجود داشته باشد.

مایکروسافت چند وقت پیش اعلام کرده بود که تفاوت بسیار زیادی بین سخت افزارهای به کار رفته در ایکس باکس وان اس و کنسولی که 3 سال پیش با نام ایکس باکس وان عرضه کرد، وجود ندارد. با این حال تحلیل‌هایی که بعد از عرضه وان اس بر روی این کنسول انجام شد، نشان دادند که بازی‌ها در این دستگاه روان‌تر اجرا می‌شوند.

علی رغم مطرح شدن این ویژگی‌ها و انتقادها می‌توان گفت که از نظر سخت افزاری ایکس باکس وان اس از زمان عرضه ایکس باکس 360 الیت در سال 2007 میلادی تا به امروز، برترین کنسولی بوده که توسط مایکروسافت عرضه شده است. این برجستگی زمانی که قیمت این کنسول مطرح می‌شود بیشتر مشخص می‌گردد. بد نیست بدانید مایکروسافت مدل‌های 500 گیگابایتی، 1 ترابایتی و 2 ترابایتی این کنسول را در ماه اوت سال 2017 میلادی (10 مرداد تا 9 شهریور) با قیمت‌های 299، 349 و 399 دلار ﴿۱.۴، ۱.۶ و ۱.۸ میلیون تومان با احتساب دلار ۴.۶۰۰ تومانی در زمان نگارش﴾ وارد بازار کرد.

ایکس باکس وان اس همه قدرت و حافظه داخلی 2 ترابایتی خود را در یک قالب 17×11.4×4.4 اینچی در اختیار شما می‌گذارد. هنوز نمی‌توان گفت که چگونه مایکروسافت توانسته است چنین قدرتی را در این ابعاد ارائه کند اما برخی از کاربران معتقدند که استفاده از یک بدنه منفذدار در ساخت ایکس باکس وان اس باعث سهولت در جریان هوا شده و این امر را برای سازنده آمریکایی ساده‌تر کرده است. مایکروسافت در واقع در ساخت کنسول جدیدش از یک فن کوچک‌تر استفاده کرده و هارد این کنسول را به طور مستقیم در پشت درایو دیسک قرار داده است تا بتواند ابعاد این دستگاه را تا اندازه زیادی کاهش دهد. این شرکت با استفاده از این سبک طراحی همچنین پاور One S را به درون آن انتقال داده و ترکیب ساخت منظم‌تری را از این طریق ارائه کرده است.

طراحی ایکس باکس وان اس

ایکس باکس One S از یک پوسته خارجی متفاوت هم بهره می‌برد. در این کنسول شما هم اکنون باید از دو کلید فیزیکی که به جای کلیدهای لمسی در جلو دستگاه قرار گرفته‌اند، برای روشن کردن کنسول و خارج کرد درایو دیسک استفاده کنید. مایکروسافت همچنین پورت‌های USB 3.0 و همگام سازی کنسول محبوب خود را نیز به جلوی این دستگاه انتقال داده است.

این سازنده آمریکایی یک پورت ورودی HDMI، یک پورت خروجی HDMI با قابلیت پشتیبانی HDMI 2.0a و HDCP 2.2، دو پورت سوپر اسپید USB و یک پورت S/PDIF و اترنت را هم در پشت ایکس باکس وان اس نصب کرده است. وان اس همچنین به قابلیت اتصالی مادون قرمز نیز مجهز شده است. این قابلیت در جلوی این دستگاه قرار دارد و شما را قادر می‌سازد تا با استفاده از آن تلویزیون، گیرنده صوتی–تصویری و دستگاه ماهواره‌ای خود را روشن کنید.

در رابطه با محدودیت‌های ایکس باکس وان اس علاوه بر نداشتن پورت کینکت باید به این امر اشاره کرد که کاربر نمی‌تواند این کنسول را به طور استاندارد بجز در رنگ سفید در رنگ دیگری خریداری کند. برنامه آزمایشگاه طراحی ایکس باکس مایکروسافت هم اکنون این امکان را برای شما فراهم می‌کند که کنترلرهای وان اس را با رنگ مورد علاقه خود دریافت کنید. اما برای مدل استاندارد این کنسول رنگ دیگری را ارائه نکرده است مگر که کاربر بخواهد مدل‌های خاصی را که برای همراهی با بازی‌هایی خاص عرضه شده‌اند، خریداری کنید.

طراحی ایکس باکس وان اس

مایکروسافت اعلام کرده که از همان تراشه به کار رفته در ایکس باکس وان 3 سال پیش خود در ساخت وان اس هم استفاده کرده است. اما باید به این امر اشاره کرد که این سازنده در ساخت کنسول جدیدش از یک درایو دیسک 4K با توانایی پشتیبانی قابلیت HDR هم به جای یک دیسک بلوری استفاده کرده است تا کاربر بتواند دیسک‌های بلوری اولترا اچ‌دی را نیز اجرا کند. ایکس باکس وان اس می‌تواند در کنار یک تلویزیون UHD اوقات فراغت بسیار خوبی را برای شما فراهم کند؛ اگرچه که در ارائه این ویژگی به خوبی پلی استیشن 4 پرو سونی نیست.

می‌توان گفت که برجسته‌ترین تغییر اعمال شده در این کنسول مجهز شدن آن به یک کارت گرافیک 4K است. وان اس هم اکنون می‌تواند هر فایلی را با رزولوشن 3840×2160 پیکسلی برای شما اجرا کند. اگرچه که امکان تجربه کردن این کیفیت با کمک تلویزیون‌های جدید هم وجود دارد. برخی از منتقدان معتقد بودند که وان اس توانایی اجرای بازی‌ها را با این رزولوشن بالا ندارد اما بررسی‌های اخیر نشان دادند که این کنسول بازی به راحتی می‌تواند این کار را انجام دهد.

بررسی کامل کنسول بازی ایکس باکس وان اس مایکروسافت : باکیفیت بازی کنیم!

تا به امروز شرکت‌هایی از قبیل نت فلیکس، آمازون ویدیو، یوتیوب و چند شرکت آمریکایی دیگر نسخه‌های 4K نرم افزارهای خود را در داخل ایکس باکس وان استور قرار داده‌اند تا کاربران بتوانند از این طریق نیازهای خود را در زمینه پخش کردن فایل‌های چند رسانه‌ای برطرف کنند. در این میان مایکروسافت هم قول داده است که مجموعه نرم افزارهای یونیورسال ویندوز خود را در اختیار شرکت‌های سازنده نرم افزار قرار دهد تا این سازندگان هم بتوانند با کمک یک نرم افزار ویندوز 10 و ایکس باکس وان اس را پشتیبانی کنند.

البته کاربرانی که از اشتراک سرویس‌های پخش کننده فایل‌های 4K استفاده نمی‌کنند هم می‌توانند با استفاده از یک دیسک بلوری UHD 4K فایل رسانه‌ای مورد علاقه خود را به خوبی سایر کنسول‌های موجود به کمک وان اس پخش کنند. سازنده آمریکایی یک ریموت رسانه‌ای آپشنال را نیز به طور جداگانه ارائه کرده است تا کاربران بتوانند یک فیلم در حال پخش را کنترل کنند اگرچه که گیم پدهای استاندارد وان اس هم می‌توانند این امکان را برای شما فراهم کنند.

وان اس به عنوان یک پلیر اولترا اچ دی می‌تواند کارایی بسیار خوبی را ارائه کند. این کنسول تصاویر را با کیفیت بالایی پخش می‌کند و علاوه بر این یک رابط کاربری ساده را نیز در اختیار شما می‌گذارد. شما می‌توانید با استفاده از یک پلیر اختصاصی به قابلیت‌هایی نظیر یک پورت ثانویه HDMI هم برای پخش صدا به طور جدا از تصویر دست پیدا کنید اگرچه که وان اس به راحتی می‌تواند همه نیازهای رسانه‌ای شما را برطرف سازد.

عملکرد ایکس باکس One S مایکروسافت در هنگام اجرای بازی‌ها

بازی‌ها با رزولوشن 4K ظاهر زیباتری پیدا می‌کنند حتی در صورتی که دستگاه مورد استفاده شما به طور واقعی رزولوشن 4K را نداشته باشد و این ویژگی را از طریق افزایش رزولوشن یک بازی (upconversion) ارائه کند. در پروسه این بررسی برای نشان دادن کیفیت رزولوشن وان اس از بازی هایی مانند Fallout 4 و Rise of the Tomb Raider هم استفاده شد. این بازی‌ها بعد از گذشتن مدت زمانی بین 15 تا 20 ثانیه توسط وان اس اجرا شدند اما نتایج بررسی‌ها نشان دادند که این کنسول علی رغم داشتن این تاخیر در اجرا، بازی‌های فوق را با کیفیت بسیار خوبی ارائه می‌کند.

برای مثال می‌توان گفت که در بازی Fallout 4 پروژکتورهای استادیوم Diamond City و انعکاس نور این پروژکتورها هم با کیفیت کاراکتر بازی نشان داده می‌شود. در بازی Rise of the Tomb Raider هم فیلم‌ها با جزییات بسیار خوبی پخش می‌شوند تا این حد که شما فکر می‌کنید که در حال تماشای یک فیلم با رزولوشن 4K هستید و نه اجرای یک بازی با رزولوشن 1080 پیکسلی!

عملکرد ایکس باکس وان اس مایکروسافت در هنگام اجرای بازی‌ها

توانایی بالای ایکس باکس وان اس در اجرای این دو بازی شاید برای ارائه یک نتیجه گیری همه جانبه کافی نباشد اما می‌توان گفت که وان اس از زمان عرضه ایکس باکس وان اصلی تا به امروز بازی‌ها را در مقایسه با سایر کنسول‌ها روان‌تر، بهتر و سریع‌تر اجرا می‌کند. باید به این نکته اشاره کرد که مایکروسافت بازی‌ها را به طور اختصاصی برای ایکس باکس وان اس نمی‌سازد اما بعضی از بازی‌ها قابلیت‌های HDR بهتری بر روی جدیدترین کنسول این سازنده آمریکایی دارند.

دسته‌های بازی ﴿گیم پد﴾

برای اجرای بازی‌ها شما به یک گیم پد نیاز دارید و در این زمینه باید گفت که مایکروسافت کنترلرهای جدیدی را به همراه وان اس در اختیار شما می‌گذارد. دسته‌های بازی وان اس شباهت زیادی به دسته‌های بازی ایکس باکس وان دارند با این تفاوت که شاهد بهینه سازی‌های کوچک اما موثر بوده‌اند.

دسته‌های بازی وان اس

اولین تغییری که در این رابطه باید مد نظر قرار گیرد این است که دسته‌های وان اس اولین کنترلرهای مایکروسافت هستند که به قابلیت بلوتوث مجهز شده‌اند. از این رو در صورتی که کاربر بخواهد از این گیم پدها برای اجرای یک بازی به کمک رایانه شخصی خود استفاده کند، نیازی به یک گیرنده USB ایکس باکس وان ندارد. البته این گفته بیشتر به طور تئوری موثر است به این نحو که کاربر تنها می‌تواند یک دسته را به رایانه خود متصل کند، جک 3.5 میلی متری موجود به کمک قابلیت بلوتوث صدا را پخش نمی‌کند و علاوه بر این ممکن است که دسته نتواند عملکرد خوبی داشته باشد.

دو تغییر دیگری که مایکروسافت در کنترلر ایکس باکس وان اعمال کرده است به گریپ‌ها و قابلیت آنتن دهی بی سیم این دسته مربوط می‌شوند. به این نحو که در ساخت این دسته‌ها از گریپ‌هایی بافته شده استفاده کرده است تا کاربر بتواند برای یک مدت زمان طولانی راحت‌تر کنترلر را در دست بگیرد و علاوه بر این قابلیت آنتن دهی این دسته را نیز بهبود بخشیده است تا شما بتوانید در فاصله دورتری از دستگاه به بازی بپردازید.

مایکروسافت می‌توانست در فاصله زمانی 3 ساله بین عرضه ایکس باکس وان و ایکس باکس وان اس دسته‌های کنسول بازی جدیدش را به باتری‌های قابل شارژ لیتیوم یونی هم مجهز سازد. اما متاسفانه این کار را نکرده است؛ البته خبر خوب این است که در صورتی که چند دسته از ایکس باکس وان استاندارد در اختیار دارید، می‌توانید از آن‌ها برای اجرای بازی‌های مورد علاقه خود بر روی وان اس هم استفاده کنید زیرا کنسول جدید این گیم پدها را هم پشتیبانی می‌کند.

ایکس باکس از ا پلت فرم (Xbox as a platform)

مایکروسافت سرویس ایکس باکس از ا پلت فرم را نیز به میزان زیادی ارتقاء داده است. این اپ استور در مقایسه با فروشگاه‌های دستگاه‌های ویندوز 10 هنوز هم ساده است. اما از جهات زیادی نسبت به آنچه که مایکروسافت 3 سال پیش برای اولین بار ارائه کرد، بهتر شده است. سازنده آمریکایی سبک طراحی این سرویس را نیز تغییر داده است. این سازنده برای مثال قسمت My Apps and Games را به گوشه فوقانی سمت راست نمایشگر منتقل کرده است تا کاربر بتواند راحت‌تر از این ویژگی استفاده کرده یا آن را جا به جا سازد.

ایکس باکس لایو (Xbox Live) هنوز هم بین کاربران مایکروسافت به عنوان یکی از سرویس‌های برجسته خدمات دهنده شناخته می‌شود. این سرویس برخلاف سرویس پلی استیشن پلاس (PS Plus) سونی به کمک برنامه Games with Gold شما را قادر می‌سازد تا حتی بعد از تمام شدن اشتراک لایو هم بازی‌های خود را نگه دارید. با این حال برای آن دسته از کاربرانی که علاقه زیادی به اجرای بازی‌های آنلاین در کنار دوستان خود ندارند، پرداخت بهای 60 دلاری سالانه این سرویس کمی آزار دهنده است.

ایکس باکس وان اس

دستیار مجازی کورتانا

آخرین ویژگی نرم افزاری که باید در رابطه با بررسی ایکس باکس وان مد نظر قرار گیرد، دستیار مجازی کورتانا (Cortana) محسوب می‌شود که اخیرا به این کنسول اضافه شده است. این ویژگی عملکردی شبیه به Siri در آی او اس، tvOS در OSX و و اوکی گوگل در اندروید دارد. این دستیار مجازی شما را قادر می‌سازد تا دوست خود را به بازی دعوت کنید یا آمار دستاوردهای خود را در یک بازی تعیین سازید. استفاده از کورتانا یک راه مبتکرانه‌تر برای کنترل و استفاده از ایکس باکس وان است.

این سرویس همچنین بهینه سازی بسیار خوبی نسبت به سرویس کینکت که فرامین صوتی را اجرا می‌کرد، به شمار می‌آید. در ایکس باکس وان اس شما همچنین می‌توانید از سرویس‌هایی نظیر GameDVR، live streaming، SmartGlass، EA Access، Xbox OneGuide، Snap، Game Streaming on Windows 10، پخش Xbox 360 و فروشگاه آنلاین موسیقی و فیلم‌های مایکروسافت هم استفاده کنید.

ایکس باکس وان اس یک بهینه سازی قابل تعمل نسبت به سیستم قبلی مایکروسافت است اگرچه که تصمیم گیری در مورد این که آیا این ارتقاء برای شما لازم است یا خیر به خودتان بستگی دارد. اگر که تا به حال می‌خواستید یک ایکس باکس وان بخرید، تصمیم گرفتن در مورد این که وان اس بخرید یا خیر ساده است اما در صورتی که هم اکنون از یک ایکس باکس وان استفاده می‌کنید، عاملی که تاثیر بیشتری بر روی تصمیم شما می‌گذارد این است که آیا یک تلویزیون 4K دارید که قابلیت HDR را پشتیبانی کند یا خیر؟

آنچه که می‌پسنیدیم

در مجموع می‌توان گفت که تیم مهندسی مایکروسافت در ساخت وان اس تلاش زیادی کرده؛ چراکه توانسته است همه قطعات به کار رفته در ایکس باکس وان اصلی را به همراه پاور بزرگ به کار رفته در این کنسول، در یک مجموعه با اندازه‌ای در حدود 40 درصد اندازه این دستگاه قرار دهد. در این میان شاید همه کاربران نتوانند از رزولوشن 4K اولترا اچ‌دی و رنج دینامیکی منحصر بفرد وان اس استفاده کنند اما گیمرهایی که به این پارامترها هم دسترسی دارند از سرعت منحصر بفرد این کنسول در بارگذاری بازی‌ها و محتویات و همچنین کیفیت اجرای بازی‌ها با رزولوشن 3,840×2,160 توسط این دستگاه شگفت زده می‌شوند.

آنچه که نمی‌پسنیدیم

اگر که اخیرا یک کنسول ایکس باکس وان خریده‌اید، عرضه شدن ایکس باکس One S با قدرت بیشتر و ابعاد کوچک‌تر چندان برای شما خوشحال کننده نیست. در این میان برداشتن پورت کینکت هم نشان می‌دهد که دوران زندگی کنترلر حرکتی مایکروسافت که برخی از کاربران مجبور شدند که آن را در حدود دو سال و نیم پیش خریداری کنند، سرآمده است. کنسول جدید مایکروسافت همچنین کاربران ایکس باکس وان را به دو دسته تقسیم می‌کند. به این نحو که در اجرای یک بازی برخی از کاربران رنگ‌های بهتر و نسبت کنتراست بالاتری را دریافت می‌کنند و برخی دیگر تنها می‌توانند از قابلیت‌های ایکس باکس وان بهره ببرد.

نمی‌توان با توجه به این نکته گفت که خریدن ایکس باکس وان اس یک اقدام غیرمنطقی محسوب می‌شود اما در صورتی که می‌خواهید این دستگاه را بخرید قبل از پرداخت پول خود باید در نظر داشته باشید که بازی مورد نظرتان بر روی یک کنسول خاص با چه کیفیتی اجرا می‌گردد و نمایش داده می‌شود.

حرف آخر

علی رغم همه مشخصات فوق به سختی می‌توان گفت که دلیلی موثر برای نخریدن ایکس باکس وان اس وجود دارد. چراکه این دستگاه در هر حال نسبت به ایکس باکس وان که در حدود دو سال و نیم پیش عرضه شد، از هر نظر زیباتر و کوچک‌تر است. اگرچه که نمی‌توان به سادگی گفت که مایکروسافت چگونه می‌خواهد این دستگاه را با قیمت تعیین شده‌اش عرضه کند. در این میان کسانی که ایکس باکس وان را اخیرا خریده‌اند با این تصمیم سخت روبرو می‌شوند که آیا کارایی ارتقاء یافته، رزولوشن 4K HDR و حافظه 2 ترابایتی وان اس ارزش پرداخت بهای مجدد را برای خریدن این دستگاه دارند یا خیر؟

بررسی کامل کنسول بازی ایکس باکس وان اس مایکروسافت : باکیفیت بازی کنیم!

اگر که یک تلویزیون 4K HDR دارید یا حافظه 500 گیگابایتی کنسول خود را پر کرده‌اید، جواب این سوال مثبت است. اما در صورتی که عجله‌ای ندارید توصیه می‌کنیم که یک سال دیگر هم صبر کنید. زیرا مایکروسافت می‌خواهد یک کنسول قوی‌تر از وان اس را هم عرضه کند. ایکس باکس وان اس گل سرسبد خانواده ایکس باکس وان مایکروسافت است. این کنسول در حقیقت همان چیزی است که از یک دستگاه بازی انتظار دارید؛ یک ماشین گیمینگ زیبا، قدرتمند و کارآمد! وان اس از نظر کارایی در رتبه‌ای پایین‌تر از وان ایکس قرار می‌گیرد اما یک تعادل خوب بین راندمان و قیمت محسوب می‌شود.

ویژگی‌های مثبت:

  • اندازه فیزیکی بسیار کوچک
  • توانایی ارائه کردن قابلیت‌های HDR و 4K
  • دارای پلت فرم ارتقاء یافته در حال پیشرفت

ویژگی‌های منفی:

  • نیازمند بودن به آداپتور کینکت
  • اجرای بازی‌های 4K از طریق افزایش رزولوشن بازی

.

منبع: techradar

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر