;
coinex

افزایش درآمد کشور با کاربردهای فناوری اطلاعات تا 12 میلیون دلار!

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از افزایش درآمد کشور با کمک فناوری اطلاعات خبر داد. وی این افزایش را 12 میلیون دلار عنوان کرد!

به گزارش تکراتو و به نقل از مهر، محمد جواد آذری جهرمی اعلام نمود که با افزایش کاربردهای فناوری اطلاعات، افزایش درآمد کشور نیز اتفاق افتاده است. آذری جهرمی این افزایش را 12 میلیون دلار اعلام کرد و ادامه داد که کاهش قاچاق باعث این افزایش درآمد بوده است.

شاخص اصلی اقتصاد مقاومتی چیست؟

محمد جواد آذری جهرمی، در همایش سالانه اقتصاد مقاومتی، در مورد افزایش درآمد کشور سخن گفت و تاکید نمود که مبارزه با قاچاق، یکی از شاخص‌های اصلی اقتصاد مقاومتی است. وی ادامه داد که حلقه مفقوده این افزایش درآمد، فناوری اطلاعات است. به گفته آذری جهرمی اکنون اقتصاد مقاومتی در کشور، تفسیر و نهاد پیدا کرده است و در واقع هدف نیز همین بوده است. وی تاکید نمود که اقتصاد مقاومتی اکنون برنامه و شاخص دارد و هر شاخص نیز قابلیت پایش پیدا کرده است.

بررسی زیرساخت‌های اساسی اقتصاد مقاومتی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در ادامه صحبت‌های خود در مورد افزایش درآمد کشور و اقتصاد مقاومتی، اعلام نمود که بحث دولت الکترونیکی نیز، یکی از زیرساخت‌های اساسی اقتصاد مقاومتی در کشور است. آذری جهرمی در ادامه از افزایش درآمد کشور به میزان ۱۲ میلیون دلار خبر داد و ادامه داد که درآمد کشور به دلیل جلوگیری از ورود کالاهای قاچاق افزایش یافته و علت آن استفاده از کاربردهای فناوری اطلاعات بوده است.


بیشتر بخوانید : مبارزه با فساد اقتصادی در کشور با دولت الکترونیکی


وی تاکید نمود که اکنون نظام گمرک در عرصه انجام فعالیت‌های خود و همچنین ارائه آمارهای لازم به شفافیت رسیده و مشخص است که واردات به چه میزان و براساس کدام چهارچوب و در چه بازه زمانی انجام شده است.

محمد جواد آذری جهرمی اعلام نمود که هم اکنون حلقه مفقوده در بخش توزیع است و تاکید نمود که در کشورهای پیشرفته و حتی کشورهای منطقه، میزان مصرف در بخش‌های مختلف مشخص است و این به دلیل تطبیق نظام مالی و فاکتورهای فروش است. به گفته وی در بازار کشور ایران به دلیل وجود آمار حدودی و حدسی، اعوجاج وجود دارد، بنابراین اگر میزان مصرف مشخص باشد، می‌توان متناسب با آن تولید را در همه حوزه‌ها از جمله کشاورزی، صنعت، پتروشیمی، منسوجات و سلامت انجام و افزایش داد.

محمد جواد آذری جهرمی تاکید نمود که در واقع اصل اقتصاد مقاومتی، نگاه به داشته‌ها و در نظر گرفتن آنهاست. وزیر ارتباطات در ادامه بر تکیه بر نقاط قوت در اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و ادامه داد که تمامی مردم باید حداکثر نیاز خود را از طریق تولید داخل تامین کنند و همچنین در این شرایط و درصورت داشتن ظرفیت، به صادرات نیز فکر کرد.

 

پروژه‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حوزه اقتصاد مقاومتی

آذری جهرمی در مورد پروژه‌های زیرساختی وزارت ارتباطات در حوزه اقتصاد مقاومتی سخن گفت و ادامه که شبکه ملی اطلاعات یکی از این پروژه‌ها است. وزیر ارتباطت همچنین توسعه دسترسی مردم به ظرفیت حداقل ۲۰ مگابیتی اینترنت تا پایان برنامه ششم توسعه را، از دیگر پروژه‌های زیرساختی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد.

پروژه دیگری که در حوزه اقتصاد مقاومتی است، به گفته وزیر ارتباطات پروژه مدیریت املاک کشور است که در این پروژه قرار است تا ۲۸ دستگاه مختلف به همدیگر متصل شوند تا از این طریق امکان دنبال کردن موضوعاتی که در این حوزه وجود دارد، فراهم باشد.

محمد جواد آذری جهرمی اشاره نمود که هدف اقتصاد مقاومتی، مصرف داخلی دیتا به میزان ۸۰ درصد و بین الملل به میزان ۲۰ درصد است. به گفته وی یکی از مباحث مهمی که مقام معظم رهبری نیز در مورد آن فرمایش کرده‌اند این بوده است که، امکان پایش شاخص‌ها وجود داشته باشد و همچنین امکان ارزیابی میزان پیشرفت و توسعه عملکردی در عرصه اقتصاد مقاومتی نیز فراهم گردد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان اعلام نمود که گاهی موضوع اقتصاد مقاومتی دستمایه رقابت‌های سیاسی می‌شود و ادامه داد که اگر هدف رشد و پیشرفت اقتصاد کشور باشد، لازم است اقتصاد مقاومتی در نظر گرفته شود زیرا جز این چاره‌ای دیگر وجود ندارد.

.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر