;
coinex

اقدامات وزارت ارتباطات برای مقابله با پیامک های تبلیغاتی مزاحم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد مقابله با پیامک های تبلیغاتی مزاحم سخن گفت و اعلام نمود، که این پیامک‌ها برای وی بسیار آزار دهنده هستند.

به گزارش تکراتو و به نقل از ایسنا، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد مقابله با پیامک های تبلیغاتی مزاحم سخن گفته است. وی در این زمینه اعلام نمود که این پیامک‌ها برای وی بسیار آزاردهنده هستند و در ادامه صحبت‌های خود اعلام نمود که اگر زمانی مشخص شود که  اپراتورها شماره مشترکین را جهت تبلیغات در اختیار کسب و کارها قرار داده‌اند، حتما با آنها برخورد خواهد شد.

اقدام وزارت ارتباطات برای مقابله با پیامک های تبلیغاتی مزاحم

محمد جواد آذری جهرمی در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره‌ی اقدام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای مقابله با پیامک های تبلیغاتی مزاحم سخن گفت و بر آزاردهنده بودن آنها تاکید نمود. به گفته وی این پیامک‌ها مطمئنا برای همه آزار دهنده هستند.

وی در این مورد ادامه داد که در بین پیامک‌های تبیلغاتی مزاحم، پیامک‌هایی هستند که هدف آنها تبلیغ کسب و کارهایی است که به صورت منطقه‌ای در حال شکل گیری هستند. وی در ادامه به تبلیغات در صدا و سیما اشاره کرد و اعلام نمود که به دلیل هزینه‌های بالای تبلیغات در صدا و سیما این امکان برای بسیاری از کسب و کارها وجود ندارد. وی همچنین ادامه داد که صدا و سیما هم در بسیاری از اوقات فرصتی برای تبلیغ همه آنها ندارد و بنابراین همه آنها قادر به استفاده از این روش تبلیغات نیستند.


بیشتر بخوانید : آموزش قطع پیامک های تبلیغاتی در سه اپراتور همراه اول، ایرانسل و رایتل


محمد جواد آذری جهرمی در ادامه در مورد استفاده از بیلبوردهای شهری برای تبلیغات سخن گفت و اعلام نمود که هزینه استفاده از آنها نیز بالاست و البته تعداد آنها نیز کم است. وی در ادامه اعلام نمود که تبلیغات در فضای مجازی نیز قابل انجام است. به گفته وی کسب و کارها می‌توانند در فضای مجازی نیز به تبلیغات بپردازند و فالوور جذب کنند که البته بسیاری از آنها در این راه از ابزارهای غیرشرعی و غیراخلاقی هم استفاده می‌کنند. براساس برآورد آنها، گاها سه هزار میلیارد تومان، هزینه تبلیغ در فضای مجازی می‌شود.

شیوه قانونی تبلیغات کسب و کارها مشخص شد!

محمد جواد آذری جهرمی در ادامه صحبت‌های خود در مورد مقابله با پیامک های تبلیغاتی مزاحم ، اعلام نمود که براساس مصوبه اخیر کمیسیون تنظیم مقررات، شیوه قانونی تبلیغات کسب و کارها مشخص شده است. وی تاکید نمود که  هدف از ابلاغ این مصوبه این است که اپراتورها براساس آن کار خود را پیش ببرند. وی ادامه داد که آنها با کسانی که خارج از این چارچوب تبلیغ می‌کنند، برخورد خواهند کرد.


بیشتر بخوانید : راه اندازی سامانه انتخاب پیامک های تبلیغاتی تا ۲ ماه دیگر!


آذری جهرمی همچنین در مورد سامانه 195 سخن گفت و اعلام نمود که از این طریق مردم مزاحمت‌های تبلیغاتی را گزارش می‌دهند. وی در مورد مقابله با پیامک های تبلیغاتی مزاحمی که تاکنون توسط مردم معرفی شده‌اند، سخن گفت و اعلام نمود که این شماره‌های مزاحم همگی مسدود شده‌اند. وی به موضوع انتشار دیتابیس مشترکین توسط اپراتورها نیز اشاره کرد و بیان نمود که زمانی که اخباری در این مورد منتشر شد، آنها نظارت‌ها در این زمینه را افزایش داده‌اند ولی در ادامه براساس بررسی‌های انجام شده فعلا صحت این امر مشخص نشده است و تاکید نمود که در صورتی که این امر صحت داشته باشد، حتما با اپراتورها برخورد خواهد شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه اعلام نمود که وقتی افراد برای انجام خدمات مختلفی مانند دریافت پروانه به مجموعه خدماتی در شهر مراجعه می‌کنند، این دفاتر نیز اقدام به دریافت شماره افراد می‌نمایند و سپس بانک اطلاعاتی را رسما به مرکز تبلیغاتی می‌فروشد که لازم است در این زمینه نیز مقررات گذاری انجام گیرد. وی بر لزوم توجه به نحوه تبلیغات توسط کسب وکارها تاکید نمود.


بیشتر بخوانید : آیا فروش دیتا بیس اپراتورها برای تبلیغات صحت دارد؟


آیا تعرفه‌های اینترنت خانگی و موبایل افزایش یافته است؟

محمد جواد آذری جهرمی در ادامه صحبت‌های خود در مورد مقابله با پیامک های تبلیغاتی مزاحم ، در پاسخ به سوالی در مورد افزایش تعرفه‌های اینترنت خانگی و موبایل اعلام نمود که تاکنون در این زمینه هیچ مصوبه‌ و گزارشی اعلام نشده است. وی ادامه داد که مصوبه‌ای در مورد اینترنت خانگی وجود داشته که براساس آن مودم عوض شده و این امر باعث کاهش درآمد شرکت‌های حوزه ارائه دهنده خدمات ثابت شده است و به معنای کاهش تعرفه و پرداختی مصرف کننده‌ها نیز بوده است.

وی تاکید نمود که خبر گرانی تعرفه اینترنت و موبایل تحت هیچ شرایطی صحت ندارد و ادامه داد که اگر شخصی در این زمینه گزارشی دارد ارائه کند تا بررسی گردد. وی همچنین در مورد ارسال دوباره‌ی قبض موبایل برای افراد سخن گفت و اعلام نمود که این امر نیز به معنای گران شدن تعرفه موبایل نیست و هیچ گزارشی در این زمینه وجود ندارد.

پیش نویس طرح حمایت از کسب و کارهای نوپا

محمد جواد آذری جهرمی در مورد پیش‌نویس طرح اعتبار 500 میلیارد تومانی برای حمایت از کسب و کارهای نوپا سخن گفت و ادامه داد که آنها در حال نهایی کردن لیست‌ها هستند و در تلاشند تا بتوانند تا پایان هفته آینده در مورد نحوه حمایت از این کسب و کارها اطلاعات لازم را ارائه نمایند.


بیشتر بخوانید : کمک ۵۰۰ میلیارد تومانی به کسب و کارهای نوپا و توسعه اقتصاد دیجیتال!


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد اقدامات این وزارتخانه برای حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی سخن گفت و ادامه داد که آنها در زمینه مسئولیت‌های این وزارتخانه مرتبا در حال برگزاری جلسات هستند و تاکید نمود که اقدامات آنها به نحو قابل قبولی در حال انجام هستند.

به گفته وی مرکز ملی فضای مجازی نیز جلساتی را جداگانه برگزار کرده‌اند و به موضوع حمایت از پیام رسان‎‌های داخلی پرداخته‌اند. به گفته آذری جهرمی وزارت ارتباطات همچنین با دستگاه‌های مسئول در این زمینه مثل وزارت ارشاد، آموزش و پرورش، صدا و سیما و دادستانی کل کشور مکاتبه کرده است و تاکید نمود که از بعد مسائل فنی و سخت افزاری و نرم‌ افزاری، این دستگاه‌ها اقدامات خوبی انجام داده‌اند و ظرفیت‌های خود را افزایش داده و به صورت جدی مشغول هستند.

محمد جواد آذری جهرمی در پایان تاکید نمود که وضعیت این دستگاه‌ها نسبت به یکی دو ماه گذشته بهبود یافته‌ است و در ادامه از اینکه هرچه سریعتر زیرساخت‌های لازم در این زمینه فراهم شود، ابراز خوشحالی نمود.

.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر