;
coinex

راه اندازی سامانه انتخاب پیامک های تبلیغاتی تا 2 ماه دیگر!

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، از راه اندازی سامانه انتخاب پیامک های تبلیغاتی انبوه تا 2 ماه دیگر خبر داد.

به گزارش تکراتو و به نقل از مهر، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام نموده است که سامانه انتخاب پیامک های تبلیغاتی انبوه و همچنین ارزش افزوده تا دو ماه دیگر راه اندازی می‌شود. به گفته وی هدف از راهاندازی این سامانه، حل مشکل پیامک‌های تبلیغاتی مزاحم است.

نارضایتی مشترکین تلفن همراه نسبت به دریافت پیامک‌های تبلیغاتی مزاحم

حسین فلاح جوشقانی علاوه بر اینکه در مورد راه اندازی سامانه انتخاب پیامک های تبلیغاتی سخن گفت به موضوع نارضایتی مشترکین تلفن همراه از دریافت پیامک‌های تبلیغاتی و همچنین ارزش افزوده ناخواسته آنها نیز اشاره کرد. وی در ادامه اعلام نمود که کمیسیون تنظیم مقررات با تصویب این مصوبه در راستای ساماندهی این موضوع، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی را موظف کرnه است که در چارچوب راه اندازی سامانه‌ای یکپارچه، ارائه این خدمات را تعیین نماید.

وی همچنین در ادامه تاکید نمود، که چارچوب و ضوابط یکسان سازی خدمات پیامک‌های انبوه تبلیغاتی به اپراتورهای موبایل ابلاغ شده است. به گفته جوشقانی، اپراتورهای تلفن همراه باید به صورت یکسان و از طریق سامانه انتخاب پیامک های تبلیغاتی ، خدمات پیامکی خود را به مشترکان تلفن همراه اعلام کنند. وی در ادامه تاکید نمود که مشترک در صورت تمایل می‌تواند این دسته از خدمات را انتخاب کند.


بیشتر بخوانید :


سامانه انتخاب پیامک های تبلیغاتی انبوه راه اندازی شد!

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید نمود که با راه اندازی سامانه انتخاب پیامک های تبلیغاتی انبوه و همچنین ارزش افزوده، ابتدا لازم است تا از مشترک اجازه گرفته شود و در ادامه در صورتی که مشترک تمایلی به دریافت این پیامک‌ها داشت، پیامک تبلیغاتی برای وی ارسال شود. وی ادامه داد که در صورتی که مشترکی تمایل به دریافت پیامک تبلیغاتی داشت لازم است تا در ادامه مشخص کند که پیامک تبلیغاتی و ارزش افزوده وی در چه دسته و موضوعی قرار داشته باشد.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام نمود که تکالیف رگولاتوری در این مصوبه نهایی شده است و قرار است تا ابلاغیه آن تا سه روز دیگر به اپراتورها اعلام گردد. وی در ادامه تاکید نمود که سامانه انتخاب پیامک های تبلیغاتی انبوه و ارزش افزوده، تا پایان فروردین ماه راه اندازی خواهد شد و مردم می‌توانند از آن استفاده کنند.

نحوه استفاده از سامانه انتخاب پیامک های تبلیغاتی

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در ادامه در مورد نحوه استفاده از سامانه انتخاب پیامک های تبلیغاتی و همچنین در اختیار قرار گرفتن این سامانه سخن گفت و اعلام نمود که این سامانه از طریق اپلیکیشن، پرتال و کدهای دستوری در دسترس خواهد بود که البته اپراتورهای موبایل خود در این زمینه به مشترکان اطلاع رسانی خواهند کرد.

شکایت مشترکین از دریافت پیامک‌های تبلیغاتی ناخواسته

فلاح جوشقانی در پایان صحبت‌های خود در مورد راه اندازی سامانه انتخاب پیامک های تبلیغاتی انبوه، به موضوع رسیدگی به شکایات مشترکان از دریافت پیامک‌های ناخواسته و مزاحم تبلیغاتی اشاره کرد و اعلام نمود که مشترکان می‌توانند از طریق شماره ۸۰۰ نسبت به قطع پیامک‌های تبلیغاتی اقدام کنند. به گفته وی مشترکین می‌توانند از طریق سامانه ۱۹۵ پیامک‌های ناخواسته و مزاحم خود را به صورت موردی به سامانه رگولاتوری گزارش دهند.

 

بیشتر بخوانید :

.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر