;
coinex

بررسی میزان پوشش خدمات نسل چهارم موبایل در کشورهای مختلف دنیا

به نظر شما میزان پوشش خدمات نسل چهارم موبایل در کشورهای مختلف دنیا چگونه است؟ آیا ایران در بین کشورهای برتر قرار دارد یا نه؟

به گزارش تکراتو و به نقل از مهر، از حدود یک سال پیش  ارائه خدمات مخابراتی نسل چهارم تلفن همراه در دنیا آغاز شده است. اما با این وجود کشور ایران در این زمینه نتوانسته است به شرایط مناسبی دست یابد. براساس اطلاعات موجود، دسترسی به خدمات نسل چهارم تلفن همراه، استفاده از اینترنت همراه را با سرعتی بیش از ۴۰ مگابیت در ثانیه ممکن می‌کند. گزارش‌های موجود در این زمینه نشان می‌دهد که استفاده از این تکنولوژی محبوب به تدریج در تمام نقاط مختلف دنیا در حال گسترش است. گزارش تازه اوپن سیگنال، وضعیت ارائه اینترنت نسل چهارم را در ۸۸ کشور جهان و از جمله ایران را نشان می‌دهد.


بیشتر بخوانید : شبکه های ارتباطی موبایل را بشناسید؛ سرعت اینترنت موبایل به چه عواملی بستگی دارد؟


بررسی پوشش خدمات نسل چهارم موبایل در ایران و سایر کشورهای جهان

گزارشات موجود در این زمینه نشان می‌دهد که در بازه زمانی اول اکتبر تا ۲۹ دسامبر، بیش از چهار میلیون و هشتصد هزار گوشی تهیه شده است و بنابراین در حال حاضر سرعت شبکه‌های نسل چهارم به طور متوسط نتوانسته است از ۴۵ مگابیت در ثانیه فراتر رود. میزان پوشش خدمات نسل چهارم موبایل ، تنها در 5 کشور جهان توانسته است از 90 درصد مساحت آن کشور فراتر رود. البته در این چند وقت این تعداد افزایش پیدا کرده است و تا سه ماه پیش فقط دو کشور بودند.

 

از نظر سرعت دسترسی به خدمات نسل چهارم موبایل، سنگاپور رتبه اول را دارد. متوسط سرعت اعلام شده مربوط به این خدمات در این کشور ۴۴.۳۱ مگابیت است. پس از این کشور، کشورهای هلند، نروژ، کره جنوبی، مجارستان، بلژیک استرالیا، نوزلند، بلغارستان، دانمارک، کانادا، صربستان، کرواسی و اسپانیا قرار دارند.

نکته مهمی که لازم است در اینجا به آن اشاره کرد این است که، در این فهرست آمریکا هم شرایط چندان مناسبی ندارد و تنها ۱۴ پله از ایران بالاتر است. از جمله کشورهایی که در این لیست بعد از کشور ایران قرار دارند، کشورهای پاناما، بحرین، پاکستان، آرژانتین، پاراگوئه، کاستاریکا، عربستان سعودی، تایلند، فیلیپین، اندونزی، الجزایر و هند هستند.

ایران از نظر میزان پوشش خدمات نسل چهارم موبایل ، نسبت به بسیاری از کشورها وضعیت بهتری دارد و اما کشورهایی چون کره جنوبی، ژاپن، نروژ، هنگ کنگ، آمریکا، هلند، مجارستان، کویت، لیتوانی، جمهوری چک، سوئد و تایوان توانسته‌اند رتبه‌ای بیش از کشور ایران داشته باشند.

همچنین در میان کشورهای همسایه غرب آسیا، از نظر میزان پوشش خدمات نسل چهارم موبایل ، بیشترین سرعت ارائه خدمات اینترنت مربوط به امارات است با متوسط سرعت ۲۷.۴۷ مگابیت در ثانیه و در ادامه لبنان قرار دارد که متوسط سرعت ۲۵.۹۶ مگابیت در ثانیه را ارائه می‌کند.  عمان، ارمنستان، ترکیه و قطر هم در رتبه‌های بعدی این لیست قرار دارند.

میزان پوشش خدمات نسل چهارم موبایل در ایران

پوشش خدمات نسل چهارم موبایل در ایران در بیش از ۶۹ درصد از مساحت کشور در دسترس است. اما با این وجود متوسط سرعت دسترسی به این خدمات ۱۳.۷۳ مگابیت در ثانیه است و این مسئله باعث شده تا کشور ایران در لیست کشورهایی که توانایی ارائه این خدمات را دارند، رتبه‌ی ۷۶ را داشته باشد.


بیشتر بخوانید : بررسی بیشترین میزان مصرف اینترنت نسل ۴ در استان های کشور


.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر