;
coinex

افزایش 20 درصدی کلاهبرداری های اینترنتی در سال جاری؛ مشکلات خرید اینترنتی

جرایم و کلاهبرداری های اینترنتی در سال جاری، افزایش یافته‌اند. پرونده‌های حوزه کلاهبرداری های اینترنتی ۱۹ درصد از مجموع پرونده‌ها را تشکیل می‌دهند.

به گزارش تکراتو و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان کرمان در مورد کلاهبرداری های اینترنتی سخن گفته و اعلام کرده است که  در ده ماهه سپری شده از سال ۹۶، پرونده‌های تشکیل شده در حوزه کلاهبرداری های اینترنتی ۱۹ درصد از مجموع پرونده‌های موجود را تشکیل می‌دهند.

سرهنگ ستاد امین یادگار نژاد در ادامه بیان نمود که مدتی است که افراد زیادی با ارائه مرجوعه قضایی به این پلیس مراجعه می‌کنند و ادعا دارند که فروشندگانی در این فضا، کالایی را جهت فروش قرار داده و آنها نیز به قصد خرید مبلغی را برای فروشنده واریز کرده‌اند اما بعد از واریز مبلغ دیگر فروشنده پاسخگو نبوده است. خریداران نیز به دلیل عدم وصول اقلام مورد نظر و پاسخگو نبودن فروشنده، با عنوان کلاهبرداری های اینترنتی در مورد فروش اجناس شکایت کرده‌اند.

وی ادامه داد که با مراجعه این افراد، پرونده‌هایی برای آنها تشکیل شده است و در حال بررسی هستند. وی تاکید نمود که کلیه اقدامات لازم برای پیدا کردن افراد در دستور کار قرار گرفته است.


بیشتر بخوانید : چگونه خرید آنلاین موفق داشته باشیم؟ امنیت مهم‌تر است یا راحتی خرید؟


افزایش 20 درصی کلاهبرداری های اینترنتی

به گفته سرهنگ ستاد امین یادگار نژاد، در ده ماهه سپری شده از سال ۹۶ پرونده‌های تشکیل شده در حوزه کلاهبرداری های اینترنتی ۱۹ درصد از مجموع پرونده‌ها را تشکیل می‌دهند. وی ادامه داد که این میزان وقوع جرایم در سال جاری نسبت به مدت زمان مشابه در سال قبل، ۲۰ درصد افزایش یافته است. وی دلیل این اتفاقات را افزایش میل جامعه به خرید‌های اینترنتی اعلام نمود.

رئیس پلیس فتا استان کرمان اظهار نمود که بسیاری از سایت‌ها و کانال‌های فعال در امر خرید و فروش، فاقد مجوز‌های لازم هستند و بسیاری از مالباختگان نیز بدون روئیت جنس و محصول مورد نظر اقدام به سفارش می‌کنند. سرهنگ یادگار نژاد در ادامه صحبت‌های خود در مورد کلاهبرداری های اینترنتی اعلام نمود که عدم روئیت جنس قبل از خرید، باعث به وجود آمدن دو مشکل می‌شود، یکی اینکه ممکن است محصول ارسالی با محصول سفارش داده شده مطابقت نداشته باشد و اینکه اصلا هیچ محصولی برای سفارش دهنده ارسال نشود.


بیشتر بخوانید : بازی با احساسات و کلاهبرداری ۱۴۰ میلیون تومانی در فضای مجازی


قیمت‌های اغواگرانه در خریدهای اینترنتی مشکل ساز می‌شود!

این مقام ارشد انتظامی در مورد خریدهای اینترنتی اضافه کرد که بسیاری از فروشندگان در این روش از قیمت‌های اغواگرانه استفاده می‌کنند و به این روش‌ها سعی دارند تا قربانیان را ترغیب به انجام خرید نمایند. قیمتی که این فروشندگان کلاهبردار اعلام می‌کنند خیلی کمتر از قیمت واقعی محصول است و همین باعث فریب خریداران می‌شود.

به گفته وی بسیاری از مردم هم همیشه به دنبال خرید اجناس با قیمت‌هایی پایین هستند و همین مسئله می‌تواند آنها را وسوسه کند تا اقدام به خرید چنین کالاهایی نمایند. کلاهبرداران نیز از این امر خبر دارند و آن را راهی برای کسب درآمد خود انتخاب کرده‌اند.

سرهنگ یادگار نژاد در پایان در مورد خریدهای اینترنتی اعلام نمود که بهتر است افراد همیشه از سایت‌های معتبر خریدهای خود را انجام دهند زیرا سایت‌های هستند که در این زمینه فعالیت دارند و معتبر نیز هستند. وی همچین تاکید کرد که بهتر است قبل از خرید از سایت‌های پر طرفدار، ملاک خرید و واریز وجه، دیدن و روئیت کردن محصول باشد و پیش از دیدن کالا نباید هیچ وجهی واریز گردد.

.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر