;
coinex

7 فاکتور اساسی که می‌تواند تاثیرگذاری تبلیغات چاپی را بیشتر کند

در این مطلب فاکتورهایی به شما معرفی می‌شود که می‌تواند تاثیر تبلیغات چاپی را بیشتر کرده و اثرگذاری آن را بر روی ذهن مخاطب افزایش دهد.

امروزه تبلیغات به بخش مهمی از کسب و کارهای جهان تبدیل شده است و دلیل آن نیز تقریبا واضح است؛ شما باید بتوانید محصول و یا خدمات خود را به بهترین شکل ممکن به عموم مردم معرفی کنید و چه چیزی بهتر از تبلیغات می‌تواند این کار را انجام دهد.

تبلیغات در عصر حاضر به دو بخش آنلاین و آفلاین تبدیل شده است. بدون شک نمی‌توان برتری خاصی را برای هر کدام از این دو بخش قائل شد. برخی کارشناسان عقیده دارند، این بازاریابی آنلاین است که به زودی جای همه نوع تبلیغات را خواهد گرفت و برخی نیز بر این باورند که تبلیغات آفلاین، عملکردهای خاص خود را دارد و اگر با استراتژی صحیح انتخاب شود، در برخی کسب و کارها می‌تواند تاثیر گذارتر هم باشد.

تبلیغات چاپی در برخی از نظرسنجی‌ها و آزمایشات میدانی، تاثیر خود را نشان داده و حتی برتری‌های خود را اثبات کرده است. برای بررسی بیشتر این موضوع بد نیست که به مطلب زیر نیز نگاهی بیندازید.


بیشتر بخوانید: در عصر دیجیتال، قدرت تبلیغات چاپی را دست کم نگیرید


تبلیغات چاپی یکی از مهمترین بسترها برای توسعه کسب و کارهای مختلف است. این نوع از تبلیغات شامل بروشورها، کوپن‌های تخفیف، تراکت‌ها، آگهی نامه، بیزینس کارت، بیلبوردها و تبلیغاتی است که در مجلات و روزنامه‌ها به چاپ می‌رسد.

عناصری که می‌توانند اثرگذاری تبلیغات چاپی را افزایش دهند

برای اینکه بتوانید بهترین استفاده را از تبلیغات چاپی ببرید، لازم است که مخاطبان هدف خود را مشخص کرده و سپس بر روی پیامی که قصد دارید تا آن را انتقال دهید، تمرکز کنید. هر یک از هفت عنصر زیر می‌تواند اثرگذاری تبلیغ شما را افزایش دهد، پس اجازه دهید تا با هم آن را مرور کنیم.

1. عناصر رونوشت

متن، اصلی‌ترین بخش از یک تبلیغ را شامل می‌شود، حال آن تبلیغ چه به صورت آنلاین باشد و چه آفلاین، تفاوتی نخواهد داشت. یک متن یا یک رونوشت باید صریح و روشن باشد، مختصر بوده و بر روی موضوع اصلی تمرکز کرده تا بتواند با مخاطب هدف خود ارتباط برقرار کند.

شروع متن می‌توان با یک عنوان یا تایتل جذاب همراه باشد تا توجه خواننده را به خودش جلب کرده، علاقه او را به محصول شما افزایش داده و در نهایت پیام شما را به شکلی مختصر و مفید منتقل کند. در یک بزرگراه یا در خیابان‌های شهر، مشتریان بالقوه زیادی وجود دارند که تنها چند ثانیه برای خواندن پیام‌های تبلیغاتی زمان خواهند داشت. حتی در بروشورها و یا کاتالوگ‌ها نیز شما باید از متن‌های مختصری استفاده کنید.

این گونه متون می‌توانند با اسم یک شرکت، شعار تبلیغاتی و یا لوگوی آن تکمیل شود. در استفاده از فونت نگارشی نیز دقت کنید تا بتوانید پیام خود را به بهترین شکل ممکن به کاربر انتقال دهید.

2. عناصر گرافیکی

یکی از مواردی که می‌تواند علاقه افراد را به یک آگهی تبلیغاتی بیشتر کند، عکاسی، تصویرسازی و یا نمادها و لوگوی شرکت‌هایی همچون نایک است. ادغام این عناصر گرافیکی با برگه‌های چاپی می‌تواند اثرگذاری تا حد زیادی افزایش دهد. مطالعاتی که در دانشگاه تگزاس صورت گرفت نشان می‌دهد که مخاطبان به تصاویر و عکس‌های تبلیغاتی توجه بیشتری نسبت به کلمات چاپ شده نشان می‌دهند و مدل‌های انسانی در مجلات، بیشتر از متون بر روی مخاطب تاثیر می‌گذارند.

این موضوع نشان می‌دهد که مدل‌ها و یا تصاویری که با هدف شما مطابقت داشته باشد، ارتباط سریعی بین محصول و مشتری‌های بالقوه شما برقرار خواهد کرد. فقط به این نکته توجه داشته باشید؛ عدم تطابق بین تصویر و عنوان نوشته شده، ذهن بیننده را مختل کرده و تاثیر تبلیغ را کاهش خواهد داد.

3. رنگ

هزینه چاپ برگه‌های رنگی بیشتر از سیاه و سفید است. در تمام رنگ‌های چاپی از 4 جوهر استفاده می شود، چاپ سیاه و سفید، یک گزینه ارزان‌تر بوده و برای برخی از برنامه‌های تبلیغاتی، راهکار مناسبی است، اما تبلیغات چاپی رنگی می‌تواند تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد، به خصوص اگر رنگ‌های انتخاب شده بتواند با موضوعیت هماهنگی لازم را هم داشته باشد.

رنگ‌ها اثرات روانی از خود بر جای می‌گذارند و هر رنگی می‌تواند گویای موضوعی خاصی باشد. به عنوان مثال هنگامی که یک روبان قرمز را ببنید، ناخواسته به یاد کمپین آشنایی با بیماری ایدز خواهید افتاد و این تاثیرگذاری رنگ‌ها را نشان می‌دهد.

4. صفحه‌آرایی:

صفحه‌ آرایی یا لی‌آوت (Layout) به معنای آنست که تمام عناصر را با هم ترکیب کنیم تا یک آگهی ایجاد شود. طرح شما نیاز به یک نقطه کانونی خواهد داشت. برای آن معمولا یک سربرگ یا یک تصویر شاخص در نظر می‌گیرند، تا توجه مخاطب را جلب کند. عناصر گرافیکی را برای آن در نظر گرفته و در انتها برای چاپ آماده می‌شود.

5. اندازه و شکل:

هزینه‌های مربوط به تبلیغات چاپی در روزنامه‌ها، مجلات و یا آگهی‌نامه‌های مختلف بر اساس اندازه آن تعیین می‌شود. این هزینه بسته به اندازه و یا تیراژ آن، قیمت‌های مختلفی دارد. معمولا تبلیغاتی که در برخی نقاط ویژه، مثلا در پشت مجلات قرار می‌گیرند، قیمت بیشتری خواهند داشت.

استفاده از اندازه و شکل مناسب و همچنین موقعیت قرارگیری آن تبلیغ در صفحات مختلف، باید با اهداف تبلیغ‌دهنده مرتبط باشد. اینکه چه اندازه از تبلیغ را برای معرفی کسب و کار خود انتخاب می‌کنید به عوامل مختلفی بستگی دارد، برای این موضوع بهتر است با کارشناسان این حوزه مشورت کنید.

6. کاغذ و جوهر:

به جز مجلات و روزنامه‌ها که نوع کاغذ و یا جوهر آن به انتخاب شما بستگی ندارد، در دیگر تبلیغات چاپی به مانند بروشور و یا کاتولوگ‌ها به نوع کاغذ، وزن آن و یا جوهر مورد استفاده، دقت کنید. کیفیت خوب یک تبلیغ چاپی می‌تواند در جلب مخاطب، تاثیر بسزایی داشته باشد.

7. انتخاب مکان مناسب:

تبلیغات چاپی شما زمانی می‌تواند بیشترین تاثیر را داشته باشد که به بستر تبلیغاتی و حوزه کاری آن کاملا توجه شود. به عنوان مثال یک نمایندگی فروش خودرو برای اینکه بازخورد مناسب‌تری بگیرد، باید تبلیغ خود را در یک مجله خودرو چاپ کند تا یک مجله مد!

هزینه تبلیغات چاپی بالاست و اگر به شکلی درست و حرفه‌ای انجام نشود، نه تنها تاثیر درستی بر بازار هدف نمی‌گذارد، بلکه می‌تواند درآمدهای شما را نیز تحت تاثیر خود قرار دهد؛ بنابراین هرگز آن را هدر ندهید و حتما در این خصوص با یک کارشناس خبره مشورت کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر