;
coinex

تلاش برای صادرات خودرو ؛ 10 هزار دستگاه صادر می‌شود!

معاون صادرات و امور بین الملل گروه صنعتی ایران خودرو، در مورد صادرات خودرو سخن گفت و ادامه داد که در سال 97 حدود ۱۰ هزار دستگاه خودرو صادر خواهد شد.

به گزارش تکراتو و به نقل از اخبار خودرو، شرکت ایران خودرو قصد دارد تا در سال 97 چیزی حدود ۱۰ هزار دستگاه خودرو را صادر کند. معاون صادرات و امور بین الملل گروه صنعتی ایران خودرو نیز، در مورد صادرات خودرو توسط این شرکت توضیحاتی ارائه نمود. به گفته وی ۷۵ درصد از این تعداد خودرو به کشورهای منطقه خاورمیانه و آفریقا صادر می‌شوند و ۲۵ درصد نیز به کشورهای  CIS، آسیایی و آمریکای لاتین و اروپا صادر خواهد شد.


بیشتر بخوانید : بررسی موانع صادرات خودرو در کشور


صادرات خودرو با توسعه و ارتقای کیفیتی آنها

مجید کاویانی در ادامه صحبت‌ها خود در مورد صادرات خودرو ، از توسعه و ارتقای محصولات برای افزایش صادرات خبر داد و اعلام نمود که با اعمال استانداردهای جدید و ارتقای کیفیت محصولات،‌ امکان صادرات آنها به بسیاری از کشورهای جهان به راحتی امکان پذیر خواهد بود. معاون صادرات ایران خودرو تاکید کرد که افزایش کیفیت تنها یکی عوامل تاثیر گذار بر صادرات خودرو است. به گفته وی مسائل خارج از کنترل خودروسازان، نقش اصلی در صادرات خودرو را دارند.

وی در ادامه در مورد راه‌های افزایش صادرات خودرو سخن گفت و اعلام نمود که بهره گیری از مناسبات سیاسی برای ارتقای روابط تجاری، می‌تواند راهی برای افزایش صادرات محصولات نیز باشد. وی تاکید نمود که دولت نیز می‌تواند در این راه حمایت کننده خودروسازان باشد. وی ادامه داد که دولت از راه‌های زیر می‌تواند اقدام به حمایت نماید :

  • حضور در نمایشگاه‌های خارجی و معرفی محصولات
  • اعطای تسهیلات حمل به حمل کنندگان
  • اختصاص بودجه تحقیقاتی برای توسعه محصولات در کشور
  • عودت عوارض گمرکی
  • ایجاد روابط بانکی مناسب
  • حضور در پیمان‌های مختلف اقتصادی منطقه و بین‌المللی برای بهره مندی از برخی معافیت‌های صادراتی

معاون صادرات و امور بین الملل ایران خودرو در ادامه اعلام کرد که اعطای تسهیلات به خریداران در بازار بین المللی، باعث رقابت با خودروسازان جهانی خواهد شد. به گفته وی در کشورهای اروپایی خودروهایی که کاملا بدون سود هستند و تسهیلات بسیار مناسبی نیز دارند صادر می‌شوند که البته این امکان در داخل کشور وجود ندارد. وی در پایان صحبت‌های خود در مورد صادرات خودرو و کمک‌های دولت در این زمینه اعلام کرد که اعطای اعتبار از سوی دولت، باعث موفقیت خودروسازی کشور در بازارهای هدف خواهد بود.



.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر