;
coinex

بهترین تلویزیون های 2018 ؛ با برترین تلویزیون های جهان در سال 96-97 آشنا شوید

تلویزیون ها محبوب‌ترین وسایل رسانه‌ای هستند و همه کاربران هم این امر را تایید می‌کنند. در این نوشتار به معرفی بهترین تلویزیون های 2018 پرداخته‌ایم.

زمانی که می‌خواهیم یک وسیله الکترونیکی بخریم، می‌دانیم که آن کالا را در عرض چند سال آینده تعویض خواهیم کرد، اما خرید تلویزیون معمولا بازه استفاده طولانی مدت‌تری دارد. گوشی‌های همراه از جمله وسایلی هستند که هر چند سال یک بار تعویض می‌شوند، اما تلویزیون جز آن دسته از تجهیزاتی هستند که کاربران برای مدت زمان بیشتری آن‌ها را بدون تغییر دادن نگه می‌دارند؛ به همین دلیل مهم است که قبل از خرید تلویزیون تحقیقات کافی را در رابطه با محصول مورد نظر خود انجام داده باشیم.

خرید یک تلویزیون مناسب در گفتار ساده‌تر است، زیرا تلویزیون های مدرن امروزی رنج وسیعی از فناوری‌ها و ویژگی‌ها را ارائه می‌کنند و به همین دلیل انتخاب کردن یک محصول گاهی سخت می‌شود. شما می‌توانید تلویزیونی را بخرید که همه ویژگی‌ها و تکنولوژی‌های موجود در جهان را در خود داشته باشد؛ اما گاهی همه این ویژگی‌ها ضروری نیستند.

برای مثال یک سیستم اسکای کیو (Sky Q) ممکن است که توانایی پشتیبانی فناوری HDR 10 را داشته باشد، اما می‌تواند در کنار فناوری دالبی ویژن (Dolby Vision) یا یک ایکس باکس وان ایکس 4K کارایی بهتری را ارائه کند. اگر که از یک اسکای کیو یا ایکس باکس وان ایکس استفاده می‌کنید، نیازی به خریدن یک تلویزیون که بتواند فناوری دالبی ویژن را ارائه کند، ندارید؛ در غیر این صورت می‌توانید با خریدن یک تلویزیون جدید کیفیت بهتری را تجربه کنید.

گاهی این سوال مطرح می‌شود که آیا باید یک تلویزیون جدید بخریم؟ مسلما جواب این پرسش مثبت است. این وسایل الکترونیکی هم با گذشت زمان بهتر می‌شوند و به همین دلیل اگر که مدت زمانی مانند یک سال را صبر کنید، ممکن است که بتوانید یک تلویزیون بزرگ‌تر و بهتر از آنچه را که هم اکنون در بازار هست، با قیمت ارزان‌تری خریداری کنید.


بیشتر بخوانید: برای خرید تلویزیون چه نکاتی را باید در نظر بگیریم؟


در این بین برخی از سازندگان هم روز به روز پنل‌های خود را با رزولوشن‌ها و قابلیت‌های بهتری مثل اولترا اچ دی، اچ دی آر و Wide Colour Gamut ارائه می‌کنند. اگر که تلویزیون شما این فناوری‌ها را پشتیبانی می‌کند، نیازی نیست که یک مدل جدید بخرید، اما اگر می‌خواهید بدانید که برای مثال ویژگی HDMI 2.1 در تلویزیون‌ های بعدی چه کارایی را ارائه می‌کند، بهتر است که در خرید دستگاه تلویزیون جدید شک نکنید. با کمک این مشخصه لذت استفاده از رزولوشن 8K در نرخ 60 فریم بر ثانیه، 4K در نرخ 120 فریم بر ثانیه و ویژگی‌های گیمینگ HDMI را تجربه خواهید کنید.

بهترین تلویزیون های 2018

در این نوشتار به معرفی بهترین تلویزیون های 2018 پرداخته‌ایم تا پروسه خرید یک تلویزیون مدرن را برای شما ساده‌تر کنیم. ال جی OLED سی 7، سونی XBR-ZD9، ال جی سری سیگنچر OLED دبلیو 7، سامسونگ Q9F QLED، سونی براویا A1 OLED، ال جی OLED ای 7، سونی براویا سری XE90، ال جی OLED بی 7، فیلیپس 9002 OLED تی وی و سونی براویا سری XE93 تلویزیون هایی هستند که در این مطلب معرفی شده‌اند. با تکراتو همراه باشید.

ال جی OLED سی 7

ال جی OLED سی 7

یک تلویزیون اقتصادی با نمایشگر OLED و توانایی نمایش دادن تصاویر با کیفیت فوق العاده!

  • مدل 55 اینچی: LG OLED55C7
  • مدل 65 اینچی: LG OLED65C7
  • قیمت در آمازون مارکت پلیس: 1697 دلار
  • ویژگی‌های مثبت: تصاویر فوق العاده با کنتراست عالی، طراحی فوق باریک زیبا، سیستم عامل منحصر بفرد
  • ویژگی‌های منفی: روشنایی کمتر در مقایسه با تلویزیون های LCD، ضعیف بودن اسپیکرها در مقایسه با اسپیکرهای تلویزیون های پیشرفته‌تر OLED ال جی

ال جی OLED سی 7 یکی از بهترین تلویزیون های 2018 است و در دو مدل 55 و 65 اینچی عرضه می‌شود. این محصول میزان روشنایی و قابلیت تنظیم نور بهتری را در مقایسه با مدل C6 که در سال گذشته عرضه شد، ارائه می‌کند. تلویزیون جدید ال‌جی یک نمایشگر عالی دارد که قابلیت‌های محدوده داینامیکی استاندارد تلویزیون های OLED را زیر پا نمی‌گذارد.

C7 اولد همچنین در قبال یک برچسب قیمتی مناسب، تصاویر را با کیفیت بسیار خوبی نمایش می‌دهد و به همین دلیل یک تلویزیون اولد جایگزین قابل قبول برای تلویزیون های پیشرفته LCD محسوب می‌شود.

ال جی اولد C7 در دسته بندی تلویزیون های مقرون به صرفه سازنده کره‌ای قرار دارد. این محصول فاقد اسپیکرهای قدرتمند مدل‌های ای 7، جی 7 و دبلیو 7 است، اما می‌تواند تعادل بسیار خوبی را بین قیمت و کارایی در اختیار شما بگذارد. در واقع می‌توان گفت که سی 7 در مقایسه با سایر تلویزیون های OLED بهترین تناسب را بین قیمت و کارایی دارد.

سونی XBR-ZD9

سونی XBR-ZD9

تلویزیون پرچمدار 2016 سونی با کیفیت تصاویر منحصر بفرد!

  • مدل 65 اینچی: Sony XBR-65ZD9
  • مدل 75 اینچی: Sony XBR-75ZD9
  • مدل 100 اینچی: Sony XBR-100ZD9
  • قیمت در آمازون: 3498 دلار
  • ویژگی‌های مثبت: کیفیت تصویر HDR عالی، روشنایی پشتی منحصر بفرد
  • ویژگی‌های منفی: سرعت آهسته در قالب یک تلویزیون اندروید، قدرت صدای متوسط

سونی XBR-65Z9D یک تلویزیون منحصر بفرد است. نمایشگر آن می‌تواند حداکثر روشنایی با محدوده دینامیکی بالای یک تلویزیون LCD را در ترکیب با یک سیستم نور پشتی توانمند در اختیار شما بگذارد. سیستم نور پشتی این تلویزیون، فناوری LCD را قادر می‌سازد تا قابلیت تنظیم نور فناوری OLED را در اختیار شما بگذارد.

این سیستم روشنایی از 600 لامپ LED با قابلیت انتشار نور مستقل تشکیل شده است که در پشت نمایشگر 65Z9D قرار گرفته‌اند. این ترکیب XBR-ZD9 را قادر می‌سازد تا نور و سایه اچ دی آر بهتری را تولید کند و در مقایسه با سایر تلویزیون های LCD به میزان کمتری از نظر مواجه شدن با نورهای خارجی با مشکل روبرو شود.

تلویزیون 65Z9D سونی به سیستم پردازش فیلم X1 Extreme و فناوری وسعت رنگ تریلومینوس (Triluminos) سازنده ژاپنی هم مجهز شده است و از این رو می‌تواند حتی در هنگام پخش فایل‌های SDR، طیف‌های نوری وسیع منابع HDR را پشتیبانی کند. این تلویزیون از نظر قدرت نمایش رنگ مشکی به خوبی نمایشگر ال جی سی 7 نیست، اما یکی از بهترین تلویزیون های 2018 ال سی دی به شمار می‌آید.

ال جی سری سیگنچر OLED دبلیو 7

ال جی سری سیگنیچر OLED دبلیو 7

یک تلویزیون عالی و برجسته

  • مدل 65 اینچی: LG 65W7OLED
  • مدل 77 اینچی: LG 77W7OLED
  • قیمت در آمازون مارکت پلیس: 4997 دلار
  • ویژگی‌های مثبت: طراحی فوق باریک، کنتراست و کیفیت رنگ عالی، شفافیت بالا، دارای فناوری HDR
  • ویژگی منفی: عدم هماهنگی قابلیت Motion با قابلیت TruMotion

تلویزیون اولد ال جی W7 یک تلویزیون خاص است. این محصول طراحی بسیار زیبایی دارد و علاوه بر این باریک‌ترین تلویزیون موجود در بازار (ضخامت 2.75 میلی‌متر) نیز محسوب می‌شود. کارایی برتر این نمایشگر زمانی مشخص می‌شود که یک فیلم 4K HDR10 یا دالبی ویژن را با آن پخش می‌کنید.

مدل ال جی دبلیو 7 همچنین به یک نوار صوتی دالبی آتموس (Dolby Atmos)، سیستم نصب مغناطیسی و سیستم عامل webOS 3.5 مجهز است و قابلیت پشتیبانی HDR را نیز دارد. قیمت بالا، مشکلات نوار صوتی و توانایی نه چندان خوب در ارائه قابلیت Motion از جمله محدودیت‌های این تلویزیون است، اما در صورتی که فقط کیفیت نمایش تصویر را مد نظر قرار دهید، نمی‌توانید هیچ پنلی را بهتر از دبلیو 7 پیدا کنید.

سامسونگ Q9F QLED

سامسونگ Q9F QLED

فناوری کوانتوم داتس (Quantum Dots) را به بهترین نحو در اختیار بگیرید

  • مدل 75 اینچی: Samsung QE75Q9F
  • مدل 65 اینچی: Samsung QE65Q9F
  • قیمت در آمازون مارکت پلیس: 3498 دلار
  • ویژگی‌های مثبت: کیفیت رنگ عالی، روشنایی بسیار خوب
  • ویژگی‌های منفی: تیره شدن موقتی نور پشتی، زاویه دید محدود

اگر که به تلویزیون سامسونگ Q9F QLED نگاه کنید، فکر می‌کنید که سازنده مشهور کره‌ای این محصول را با الهام گیری از فیلم‌های علمی تخیلی ساخته است. Q9F از یک پنل جلویی و پشتی کاملا تخت و بسیار مقاوم بهره می‌برد.


بیشتر بخوانید: یکه تازی سامسونگ در بازار تلویزیون‌های بزرگ جهان!


این تلویزیون برای پخش کردن فایل‌های Ultra HD HDR ساخته شده است و کارایی بسیار خوبی را هم در این زمینه ارائه می‌کند. Q9F سامسونگ علاوه بر این که در زمینه ارائه قابلیت 4K HDR بهینه سازی شده است، رنج دینامیکی منحصر بفردی را نیز ارائه می‌کند.

سونی براویا A1 اولد

سونی براویا A1 OLED

تلویزیون جدید 2017 سونی با فناوری OLED

  • مدل 65 اینچی: Sony Bravia 65A1E
  • مدل 55 اینچی: Sony Bravia 55A1E
  • قیمت در آمازون مارکت پلیس: 3498 دلار
  • ویژگی‌های خوب: کیفیت تصویر عالی، طراحی یکپارچه زیبا، صدای عالی و مبتکرانه
  • ویژگی منفی: نور محدود

اگر که تلویزیون OLED ال جی نمی‌تواند نیاز شما را برآورده کند، براویا A1 اولد سونی جایگزین خوبی برای آن محسوب می‌شود. این تلویزیون و دیگر محصولات سری A1 این شرکت ژاپنی از همه نظر کارآمد هستند و می‌توانند تصاویر را با کیفیت بسیار خوبی نمایش دهند.

نمایشگر تلویزیون ‌های براویا A1 OLED سونی کارایی و قدرت صوتی بسیار خوبی را نیز ارائه می‌کنند. توانایی بسیار عالی در نشان دادن جزییات، کنتراست منحصر بفرد و رنگ‌های باکیفیت از دیگر ویژگی‌هایی هستند که تلویزیون A1 براویا را به یکی از بهترین تلویزیون های 2018 تبدیل کرده‌اند. در واقع می‌توان گفت که قیمت بالای این نمایشگر تنها نقطه ضعف اصلی آن است.

ال جی E7 اولد

ال جی OLED ای 7

OLED را با کیفیت بالا در اختیار بگیرید!

  • مدل 55 اینچی: LG OLED55E7
  • مدل 65 اینچی: LG OLED65E7
  • قیمت در آمازون: 3997 دلار
  • ویژگی‌های مثبت: تصاویر زیبا و دارای کنتراست عالی، طراحی بسیار باریک
  • ویژگی‌های منفی: نویزدار بودن روشنایی، نور کم در مقایسه با تلویزیون های ال سی دی

ال جی بعد از عرضه تلویزیون های عالی و گران قیمت سری W7 خود در سال 2017 تصمیم گرفت که محصولات ارزان‌تری را ارائه کند. انتخاب یک تلویزیون ارزان از برند ال جی به این معنا است که شما باید از داشتن تلویزیون های سری دبلیو 7 و طراحی باریک، نمایشگر انعطاف پذیر، جعبه کنترل خارجی و سیستم صوتی این نمایشگرها چشم پوشی کنید.

با این حال اگر که تلویزیون اولد E7 سازنده کره‌ای را انتخاب کنید، می‌توانید از نوار صوتی یکپارچه این محصول که قابلیت پشتیبانی فناوری دالبی آتموس را هم دارد، در کنار یک سیستم عامل هوشمند webOS بهره ببرید. تلویزیون اولد E7 ال جی، کیفیت تصاویر بسیار خوبی نیز دارد و می‌تواند از این نظر با تلویزیون های گران‌تر هم رقابت کند.

سونی براویا سری XE90

سونی براویا سری XE90

یک نمایشگر تخت HDR منحصر بفرد!

  • ویژگی‌های مثبت: لامپ‌های LED مستقیم با قابلیت تضعیف نور، قابلیت Motion عالی، طراحی ساده و زیبا
  • ویژگی منفی: تار بودن HDR

اگر که به تلویزیون های سری A1 OLED یا ZD9 سونی علاقمند نیستید، نمایشگر براویا سری XE90 سازنده مشهور ژاپنی گزینه خوبی برای شما محسوب می‌شود. این تلویزیون از ویژگی‌هایی مانند شفافیت عالی تصاویر 4K، قابلیت تبدیل SDR به HDR منحصر بفرد و یک سیستم روشنایی پشتی LED کارآمد بهره می‌برد.

ثبات تصاویر، وسعت رنگ بسیار خوب و قابلیت HDR منحصر بفرد از جمله ویژگی‌هایی هستند که سونی براویا سری XE90 را به عنوان یکی از بهترین تلویزیون های سال 2018 معرفی می‌کنند. XE90 قیمت بالایی دارد، اما این قیمت را به واسطه قابلیت‌های عالی خود توجیه می‌کند.

ال جی اولد B7

ال جی OLED بی 7

یک تلویزیون OLED رده پایه اما منحصر بفرد از طرف ال جی

  • مدل 55 اینچی: LG OLED55B7V
  • مدل 65 اینچی: LG OLED65B7V
  • قیمت در آمازون: 3512 دلار
  • ویژگی‌های مثبت: کیفیت تصویر عالی، توانایی کامل در پشتیبانی قابلیت HDR، پلت فرم کارآمد و هوشمند
  • ویژگی‌های منفی: محدود بودن قابلیت دالبی آتموس، قدرت صوتی متوسط

تا به حال با چند تلویزیون OLED در این لیست آشنا شده‌اید؛ در این جمع مدل B7، ارزان‌ترین تلویزیون OLED است. این تلویزیون نمایشگر بسیار خوبی دارد> اما سازنده مشهور کره‌ای قابلیت‌های صوتی آن را محدود کرده است تا بتواند قیمت ارزان‌تری را برای آن تعریف کند.

ال جی بی 7 از نظر فنی قابلیت صوتی دالبی آتموس را پشتیبانی می‌کند، اما به دلیل داشتن اسپیکرهای ضعیف نمی‌تواند این قابلیت را به خوبی ارائه کند؛ البته ال جی این امکان را فراهم ساخته است که کاربران بتوانند یک سیستم صوتی خارجی را به این تلویزیون متصل کنند و از این رو می‌توان گفت که محدود بودن قابلیت دالبی آتموس این تلویزیون یک مشکل قابل حل محسوب می‌شود.

فیلیپس 9002 OLED تی وی

فیلیپس 9002 OLED تی وی

یک تلویزیون عالی مجهز به فناوری نور مجاور (Ambilight)

  • مدل 55 اینچی: Philips 55POS9002
  • مدل 65 اینچی: Philips 65POS9002
  • ویژگی‌های مثبت: کارایی منحصر بفرد ویژگی Ambilight، کیفیت تصویر فوق العاده، طراحی زیبا
  • ویژگی‌های منفی: آزار دهنده بودن اندروید تی وی، کاربرد پیچیده، صدای نسبتا ضعیف

همه تلویزیون های OLED موجود در بازار به پنل‌های ساخته شده توسط شرکت ال جی دیسپلی (LG Display) مجهز هستند و از این رو می‌توان گفت که هر تلویزیونی را که بخرید، در واقع از پنل ال جی دیسپلی استفاده می‌کنید. با همه تفاسیر، فیلیپس سعی کرده است که این روال را با استفاده از فناوری Ambilight خود تغییر دهد.

این فناوری رنگ‌ها را بر روی دیواره پشتی خود که وظیفه نشان دادن آن‌ها را در تلویزیون دارد، منعکس می‌کند. نتیجه استفاده از این فناوری باعث شده است که تلویزیون های پرچمدار 9002 OLED تی وی فیلیپس کارایی بسیار خوبی پیدا کنند و بتوانند به کمک موتور پردازشگر تصویر P5 خود بیشترین میزان راندمان یک پنل OLED را ارائه کنند.

با خرید فیلیپس 9002 OLED تی وی، شاید شما مبلغ نسبتا بالاتری از یک تلویزیون ارزان ال جی بپردازید، اما فناوری Ambilight این قیمت را توجیه می‌کند.

سونی براویا سری XE93

سونی براویا سری XE93

یک نمایشگر منحصر بفرد از طرف سونی با فناوری Slim Backlight Drive

  • مدل 65 اینچی: Sony XBR-65X930E
  • مدل 55 اینچی: Sony XBR-55X930E
  • قیمت در آمازون مارکت پلیس: 1498 دلار
  • ویژگی‌های مثبت: تصاویر HDR بسیار باکیفیت، رنگ‌های بسیار خوب
  • ویژگی‌های منفی: آزار دهنده بودن Android TV، عملکرد مقطعی کند

سونی، تلویزیون های سری XE93 را به عنوان جانشین مدل‌های XD93 که سال گذشته عرضه شده‌اند، با به کار گیری چند بهینه سازی خاص ارائه کرد. این تلویزیون ها تراشه جدید X1 Extreme سازنده مشهور ژاپنی را بر روی خود دارند و از این رو نسبت به تلویزیون های دارای تراشه X1 به میزان 40 درصد قوی‌تر هستند.

سونی در ساخت براویا سری XE93 علاوه بر این از پایگاه‌های داده‌ها جداگانه‌ای نیز استفاده کرده است تا از این طریق توانایی این نمایشگر را در ارتقاء رزولوشن منابع دارای کیفیت تصویر کمتر از 4K برای نشان دادن محتویات بر روی یک پنل 4K بهبود بخشد و قابلیت این تلویزیون را نیز در زمینه تحلیل نویز ارتقاء دهد.

XE93 سونی از یک سیستم صوتی ارتقاء یافته و فناوری تریلومینوس هم بهره می‌برد. البته باید به این نکته اشاره کرد که متاسفانه حتی فناوری Slim Backlight Drive هم نتوانسته است به طور کامل این معضل را حل کند و به کار گیری فناوری LED موجود باعث شده است که ارائه روشنایی مناسب برای قابلیت HDR کمی برای کاربر گران تمام می‌شود.

بیشتر بخوانید:

بهترین نمایشگرهای ۲۰۱۷ : ترکیب‌هایی متمایز از کیفیت تصویر و طراحی منحصر بفرد!

.

منبع: techradar

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    سلام فناوری یوال ای دی هایسنس چه فرقی داره با ه ال ای دی

    پاسخ

    لطفا اسنپ نسخه جدید

    پاسخ