;
coinex

نکات و ترفندهای آیفون 10 ؛ ویژگی‌های آیفون X را بهتر بشناسیم

نکات و ترفندهای آیفون 10 روش‌ها و میان‌برهایی را به شما معرفی می‌کند که با استفاده از آنها به یک کاربر حرفه‌ای برای این دستگاه تبدیل می‌شوید. در ادامه با بهترین ویژگی‌های آیفون X آشنا خواهید شد. 

کمپانی اپل در شهریور ماه گذشته از جدیدترین پرچمداران خود رونمایی کرد؛ آیفون 8، آیفون 8 پلاس و آیفون 10 (iphone X). از آنجایی که آیفون 10 پیشرفته‌تر از دو گوشی دیگر است، تقاضا برای خرید این گوشی بالاتر بوده و هواداران بیشتری دارد. به همین دلیل در این مطلب قصد داریم نکات و ترفندهای آیفون 10 را با شما به اشتراک بگذاریم تا بتوانید از ویژگی‌های متفاوت این اسمارت فون بهره‌مند شوید.

بهترین نکات و ترفندهای آیفون 10

بسیاری از کاربران گوشی‌های اپل با اکثر ویژگی‌های آیفون 10 آشنا هستند؛‌ با اینحال برخی از قابلیت‌های این گوشی هوشمند از دید کاربران پنهان هستند. در ادامه ویژگی‌های آیفون 10 را معرفی می‌کنیم؛ با تکراتو همراه شوید.

۱. دستیار صوتی سیری را با فشار دادن دکمه‌ جانبی فعال کنید

کاربران گوشی آیفون 10 می‌توانند دستیار صوتی سیری را با فشار دادن دکمه‌ای که در سمت راست این دستگاه قرار دارد،‌ فعال کنند.

۲. اپل پی را با دوبار فشار دادن دکمه‌ جانبی باز کنید

دکمه‌ای که در لبه‌ی سمت راست قرار دارد را دوبار فشار دهید تا اپل پی باز شود. با استفاده از اپل پی می‌توانید بدون نیاز به کارت اعتباری بانکی، صورتحساب‌ها را به‌آسانی پرداخت کنید.

۳. با نشانگر هوم می‌توانید به اپ سوئیچر دسترسی داشته باشید

آیفون 10 به دکمه‌ی هوم فیزیکی مجهز نیست؛ به همین دلیل اپل در طراحی این گوشی، نشانگر هوم (Home) را در قسمت پایینی صفحه نمایش تعبیه کرده است. این نشانگر برای باز کردن قفل دستگاه و فعال کردن اپ سوئیچر استفاده می‌شود.

برای فعال کردن آن باید با روش درگ اند دراپ (کشیدن و رها کردن)، اپلیکیشن فعال را از قسمت نشانگر هوم درگ کرده (بکشید) و آن را در سمت راست صفحه نمایش دراپ کنید (رها کنید). با این کار، اپلیکیشن‌هایی که هنوز باز هستند، به صورت یک فهرست به نمایش گذاشته می‌شوند تا دسترسی آسان‌تری داشته باشید.

۴. انگشت‌تان را روی لبه‌ی پایینی بکشید تا به صفحه‌ی اصلی برگردید

زمانی که یک اپلیکیشن روی صفحه باز باشد، می‌توانید با استفاده از نشانگر هوم به صفحه‌ی اصلی گوشی بازگردید. اگر روی صفحه‌ی اصلی یا هوم هستید، با کشیدن انگشت‌تان روی نشانگر هوم به صفحه‌های دیگر گوشی بروید. این روش برای کاربرانی که اپلیکیشن‌ها را در چند صفحه‌ی مجزا قرار می‌دهند، کاربردی خواهد بود.

۵. با کشیدن انگشت به سمت راست یا چپ، به اپلیکیشن‌های پرکاربرد دسترسی خواهید داشت

یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای دسترسی به اپلیکیشن‌هایی که اخیرا استفاده کرده‌اید، این است که انگشت خود را روی نشانگر هوم قرار دهید و آن را به سمت راست یا چپ بکشید.

۶. باز کردن Cover Sheet با کشیدن گوشه‌‌ی سمت چپ

اگر انگشت‌تان را روی گوشه‌ی سمت چپ گوشی قرار دهید و آن را به سمت پایین بکشید، صفحه‌ی Cover Sheet باز می‌شود. کاور شیت درواقع همان مرکز نوتیفیکیشن (Notification Center) در آیفون‌های قبلی است.

۷. باز کردن کنترل سنتر با کشیدن گوشه‌ی سمت راست

اگر انگشت‌تان را روی گوشه‌ی سمت راست نمایشگر قرار دهید و آن را به سمت پایین بکشید، می‌توانید کنترل سنتر (Control Center) را باز کنید. همچنین می‌توانید کنترل سنتر را با روش زیر شخصی‌سازی کنید: Settings> Control Center> Customize Controls.

۸. دسترسی به تماس‌های اضطراری، Medical ID و خاموش کردن گوشی در آیفون 10

برای خاموش کردن دستگاه، فعال کردن Medical ID و برقراری تماس اضطراری باید دکمه‌ی سمت راست و یکی از دکمه‌های تنظیم صدا را به صورت همزمان فشار دهید. سپس می‌توانید از روی صفحه نمایش، عملکرد مورد نظر خود را انتخاب کنید.


بیشتر بخوانید: بررسی آیفون X اپل


۹. تنظیم انیموجی

می‌توانید پیام‌های انیمیشنی شخصی‌سازی شده ارسال کنید. یکی از بهترین ترفندهای آیفون 10 همین بخش است. این قابلیت که با نام انیموجی شناخته می‌شود، به لطف سیستم تشخیص چهره‌ فیس آیدی امکان‌پذیر است.

برای درست کردن انیموجی مورد نظر باید وارد گفتگوی مورد نظر شوید و روی آیکون App Store کلیک کنید. سپس آیکون تصویر میمون با دهان باز را انتخاب کنید. می‌توانید با اسکرول کردن، انیموجی مورد نظر را انتخاب کنید. سپس باید آیکون ضبط قرمز رنگ را لمس کرده و آن را نگه دارید، یا اینکه روی انیموجی ضربه بزنید تا تصویر انیمیشنی شما ارسال شود. ویدیوهای انیموجی حداکثر تا ۱۱۰ ثانیه ضبط می‌شوند که می‌توانید آنها را از طریق iMessage ارسال کنید.

۱۰. بستن اپلیکیشن‌های فعال

برای بستن اپلیکیشن‌های فعال باید مطابق با ترفند شماره ۳، آنها را از نشانگر هوم به سمت راست صفحه نمایش منتقل کنید. سپس انگشت‌تان را روی یکی از اپلیکیشن‌ها قرار دهید و چند ثانیه نگه دارید تا دکمه‌ قرمز رنگی روی تمامی اپلیکیشن‌ها ظاهر شود.

سپس می‌توانید مثل مدل‌های قبلی آیفون،‌ اپلیکیشن‌ها را بکشید یا اینکه روی دکمه‌ قرمز رنگ ضربه بزنید تا اپلیکیشن مورد نظر بسته شود. این روش برای بستن اپلیکیشن‌هایی که در پس‌زمینه فعال هستند بسیار مناسب است.

۱۱. اسکرین شات گرفتن با آیفون 10

برای اسکرین شات گرفتن در آیفون X باید دکمه‌ی سمت راست و دکمه‌ی بالایی تنظیم صدا را به صورت همزمان فشار دهید.

۱۲. ری استارت کردن آیفون 10

زمانی که دستگاه هنگ کرده و هیچ عملکردی روی گوشی اجرا نمی‌شود، به‌ناچار باید آن را ری‌استارت کنید. این کار در سه مرحله انجام می‌شود:

  1. دکمه‌ی بالایی تنظیم صدا را فشار دهید و رها کنید.
  2. دکمه‌ی پایینی تنظیم صدا را فشار دهید و رها کنید.
  3. دکمه‌ی جانبی سمت راست را فشار دهید و چند ثانیه نگه دارید تا حالت ری‌استارت دستگاه فعال شود و لوگوی اپل پس از روشن شدن دستگاه روی صفحه نمایش ظاهر شود.

۱۳. ضبط ویدیوی 4K با سرعت 60 فریم بر ثانیه

ضبط ویدیوی 4K در آیفون 10 به صورت پیشفرض روی سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه تنظیم شده است. بااینحال می‌توانید آن را روی ۶۰ فریم بر ثانیه تنظیم کنید تا ویدیو را با رزولوشن بالاتری ضبط کنید. برای این کار از دستور زیر پیروی کنید: Settings app> Camera> Record Video.

۱۴. روشن و خاموش کردن قابلیت Tap To wake

این قابلیت به صورت پیشفرض در گوشی آیفون 10 فعال است. بدین ترتیب با ضربه روی صفحه نمایش، صفحه‌ی قفل (لاک اسکرین) ظاهر می‌شود. برای خاموش کردن این حالت می‌توانید از این مسیر استفاده کنید: Settings app> General> Accessibility> Tap To Wake.

۱۵. پس از حرکت اپلیکیشن‌ها یا حذف آنها روی Done ضربه بزنید

برای جابه‌جا کردن یا حذف اپلیکیشن‌ها در آیفون 10، ‌باید همانند آیفون‌های قبلی، آیکون اپلیکیشن مورد نظر را فشار دهید. اپل در آیفون 10 گزینه‌ Done را برای حالت ویرایش (edit Mode) در سمت راست و بالای صفحه نمایش اضافه کرده است. بنابراین پس از جابه‌جا کردن یا حذف اپلیکیشن‌ها می‌توانید گزینه‌ی Done را انتخاب کنید تا از اتمام کار مطمئن شوید.

۱۶. فعال کردن قابلیت Zoom To Fill در اپلیکیشن یوتیوب

برای اینکه از تمام صفحه نمایش ۵.۸ اینچی آیفون 10 استفاده کنید،‌ می‌توانید ویدیوهای یوتیوب را زوم کنید تا تمام صفحه نمایش را بپوشاند. برای زوم کردن باید دو انگشت را روی صفحه قرار دهید و آنها را باز کنید تا روی تمام صفحه اجرا شود. پس از این کار، پیام Zoomed to fill در قسمت بالای ویدیوی یوتیوب ظاهر می‌شود؛ و بعد از خارج شدن از حالت زوم، پیام Original را روی صفحه مشاهده خواهید کرد.


بیشتر بخوانید: 5 راه برای کسب درآمد از یوتیوب


۱۷. ویژگی‌های بیشتر قابلیت فیس‌آیدی

برای دسترسی به تنظیمات بیشتر فیس‌آیدی می‌توانید به قسمت Settings app> Face ID & Passcode مراجعه کنید. برای مثال قسمت “Require Attention for Face ID” از شما می‌خواهد که مستقیما به دوربین سلفی دستگاه نگاه کنید تا قفل دستگاه باز شود. بدین ترتیب، زمانی که می‌خوابید، ‌اطرافیان نمی‌توانند گوشی را مقابل صورت شما بگیرند تا قفل دستگاه را باز کنند.

علاوه بر این می‌توانید حالت Attention Aware Feature را روشن و خاموش کنید. با استفاده از این ویژگی می‌توانید آیفون X خود را به گونه‌ای تنظیم کنید که پس از شنیدن صدای آلارم و نگاه کردن به دستگاه، تنظیمات هشدار را خاموش کند یا اینکه آن را در حالت اسنوز قرار دهد.

۱۸. کنترل اپلیکیشن‌هایی که با قابلیت تشخیص هویت فیس آیدی فعال می‌شوند

برای تامین امنیت اطلاعات خود در اپلیکیشن‌ها می‌توانید قابلیت تشخیص هویت فیس‌آیدی را روی آنها فعال کنید. برای فعال کردن فیس‌آیدی روی اپلیکیشن‌های مورد نظر، باید به قسمت Settings app بروید و گزینه‌ی Face ID & Passcode را انتخاب کنید. سپس رمز عبور را وارد کنید و به قسمت Other Apps بروید.

این لیست بهترین نکات و ترفندهای آیفون 10 را پیش روی شما قرار می‌دهد. آیا شما ویژگی دیگری از آیفون X اپل سراغ دارید؟

.

منبع: forbes

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر