;
coinex

بررسی آیفون X اپل: پیشرفته‌ترین و برجسته‌ترین محصول کوپرتینو چه قابلیت‌هایی دارد؟  

بعد از ماه‌ها انتظار، شایعه، خبر و تاخیر در عرضه کوپرتینو بالاخره پیشرفته‌ترین محصولش را عرضه کرد. در این نوشتار به بررسی آیفون X اپل پرداخته‌ایم؛ با تکراتو همراه شوید:

 بررسی آیفون X ؛ مقدمه

مقدمه: بررسی آیفون X

اپل مدعی شده محصول جدیدش دقیقا همان چیزی است که از یک گوشی آیفون انتظار دارید؛ گوشی هوشمندی که بعد از 10 سال درخشش تنها با تکیه بر یک مهندسی پیشرفته ساخته شده است. بررسی آیفون X نشان داده که اپل در ساخت این گوشی هوشمند بعضی از ویژگی‌های انحصاری محصولات پیشین خود مثل کلید هوم و اسکنر اثر انگشت را کنار گذاشته و به جای آن‌ها از قابلیت‌های جدیدی مثل اسکنر فیس آی دی استفاده کرده است.

هر گوشی آیفون و تغییری که در این محصول اعمال می‌شود به نوعی یک اغراق به شمار می‌آید و اپل این اغراق را در آیفون X به اوج خود رسانده است. سازنده آمریکایی در طول چند سال گذشته تغییرات کوچکی را در ساخت گوشی‌هایش اعمال کرد اما بررسی آیفون X نشان می‌دهد که این سازنده می‌خواهد به کمک این گوشی پرچمدار جدید راه ده سال آینده خود را به طور کامل تغییر دهد، به نحوی که از آیفون X به عنوان پایه گوشی سازی جدیدش یاد کرده است. اپل می‌خواهد آیفون X چیزی بیشتر از یک آیفون جدید باشد و نماد نسل جدید گوشی‌های این سازنده آمریکایی محسوب شود.

بررسی آیفون X ؛ طراحی

طراحی: بررسی آیفون X

در نگاه اول آیفون 10 را به عنوان یک گوشی کاملا متمایز می‌بینید؛ محصولی زیبا، براق و محکم و مجهز به یک نمایشگر بسیار واضح و رنگارنگ که بیشتر به یک مدل 3 بعدی شبیه است تا یک گوشی واقعی! اما آیفون X یک گوشی واقعی است و نشان می‌دهد که دقیقا به همان اندازه که شایعه‌ها بیان می‌کردند، پروسه ساخت پیچیده‌ای داشته است. یک گوشی مجلل که البته چندان بی عیب و نقص هم نیست. اولین عیبی که در بررسی آیفون X با آن مواجه می‌شوید یک درز باریک و برجسته است که بین کاور شیشه‌ای پشتی و قاب کرومی این گوشی هوشمند قرار دارد و هر بار که این دستگاه را در دست می‌گیرید، آن را حس می‌کنید.

قبل از خرید این آیفون بد نیست بدانید که قاب کرومی به کار رفته در ساخت این گوشی هوشمند مانند قاب سایر گوشی‌های ساخته شده توسط برند مشهور آمریکایی کاملا خش پذیر است. مشخصه دیگری که به عنوان یک نقطه ضعف در بررسی آیفون X مطرح می‌شود برآمدگی بزرگ دوربین اصلی این گوشی هوشمند است که از نظر اندازه نسبت به برآمدگی دوربین اصلی آیفون 8 پلاس هم برجسته‌تر است و کاملا حس می‌شود.

دهمین آیفون اپل جک هدفون هم ندارد و این بهایی است که شما باید در صورت علاقمند بودن به یک گوشی مجهز به صفحه نمایش بدون حاشیه بپردازید. اپل در ساخت گوشی پرچمدار جدیدش کلیدهای صدا، کلید فعال سازی حالت سکوت و کلید خاموش و روشن سازی نمایشگر را در سمت جانبی گوشی خود قرار داده است. حذف شدن کلیدهای فیزیکی در آیفون 10 نشان می‌دهد که این گوشی هوشمند ترکیب‌های کنترلی جدیدی را در اختیار کاربر می‌گذارد به این نحو که شما برای مثال می‌توانید با فشار دادن کلید افزایش صدا و کلید خاموش و روشن سازی نمایشگر به طور همزمان از یک مطلب تصویر اسکرین شات بگیرید، با فشار دادن کلید خاموش سازی نمایشگر دستیار مجازی سیری را فعال کنید یا با نگه داشتن کلیدهای صدا یا کلید خاموش سازی نمایشگر به مدت چند ثانیه، گوشی خود را خاموش کنید.

آیفون X یک فرورفتگی (محفظه سنسور) را نیز بر روی نمایشگر خود دارد. این شکاف چندان زیبا نیست اما پس از مدتی استفاده کردن از حالت پورتریت مد (portrait mode) گوشی جدید اپل ناپدید می‌شود. حاشیه‌های جانبی و پایینی آیفون X یکی دیگر از نقاط ضعف این گوشی هوشمند است. تعداد زیادی از افرادی که در بررسی آیفون X نقش داشتند، معتقد بودند که این حاشیه‌ها ظاهر چندان زیبایی ندارند اما در نشان دادن کیفیت و رنگ‌های نمایشگر به خوبی ایفای نقش می‌کنند.

برخی معتقدند که آیفون 4 زیباترین گوشی هوشمند ساخته شده توسط اپل است و آیفون X از نظر طراحی در مقام سوم قرار می‌گیرد. این گوشی هوشمند بدون شک از این نظر نسبت به آیفون 6 در وضعیت بهتری قرار دارد اما نمی‌توان نادیده گرفت که بعضی از ویژگی‌های برجسته طراحی سازنده آمریکایی را در خود ندارد.

 

بیشتر بخوانید: مقایسه آیفون ۱۰ با گلکسی نوت ۸ : بهترین سامسونگ در برابر بهترین اپل

 

طراحی: بررسی آیفون X

بررسی آیفون X ؛ نمایشگر

آیفون X اولین گوشی اپل است که از نمایشگر OLED بهره می‌برد. نمایشگرهای OLED امکان ساختن یک گوشی باریک‌تر را برای یک سازنده فراهم می‌سازد اما تنظیم کردن آن‌ها کمی دشوار است؛ برای مثال اشباع شدگی بیش از حد نور نئون نمایشگرهای به کار رفته در گوشی‌های پرچمدار جدید سامسونگ یکی از این عیب‌ها محسوب می‌شود.

اپل در ساخت آیفون X از یک نمایشگر 5.8 اینچی OLED که توسط سامسونگ به طور مخصوص برای این گوشی هوشمند ساخته شده، استفاده کرده است. نمایشگر به کار رفته در آیفون جدید از نمایشگر به کار رفته در مدل آیفون 8 پلاس کمی بزرگ‌تر است اما به دلیل داشتن نسبت تصویر بیشتر و ضخامت کمتر اختلاف اندازه خود را چندان نشان نمی‌دهد. از نظر فیزیکی می‌توان گفت که آیفون 10 از آیفون 8 پلاس کوچک‌تر و از آیفون 8 بزرگ‌تر است. در مجموع می‌توان گفت زمانی که اپل پروسه ساخت آیفون 5 را شروع کرده، ارتفاع نمایشگرهای خود را نیز کمی بیشتر کرده است. در نتیجه این امر زمانی که یک نرم افزار تطبیق داده نشده با آیفون X را بر روی این گوشی هوشمند اجرا می‌کنید، حاشیه‌های بسیار ضخیمی در دو طرف نمایشگر ظاهر می‌شوند به گونه‌ای که حس می‌کنید که در حال استفاده از یک گوشی آیفون 8 هستید.

نمایشگر آیفون X آرایش پیکسلی پنتایل (PenTile) الماسی را بر روی خود دارد، به این معنی که هر پیکسل صفحه نمایش زیرواحدهای پیکسلی آبی، سبز و قرمز رنگ خود را با پیکسل کناری خود به اشتراک می‌گذارد. بسیاری از کاربران به نمایشگرهای پنتایل علاقمند نیستند اما حتی بعد از بررسی آیفون X هم نمی‌توانید به راحتی بگوید که اپل در ساخت این گوشی هوشمند از یک پنل پنتایل استفاده کرده است. اپل گفته که پروسه‌های جدیدی را در زمینه خوشنماسازی و آرایش دهی زیرپیکسل‌های این پنل شروع کرده است تا بتواند کیفیت تصویر بهتری را در مقایسه با کیفیت تصویر نمایشگرهای پنتایل OLED سامسونگ ارائه کند. بررسی آیفون X نشان می‌دهد که این سازنده در انجام این کار موفق بوده است.

در مجموع می‌توان گفت که نمایشگر آیفون 10 عملکرد بسیار خوبی دارد زیرا می‌تواند بدون هیچ مشکلی تصاویر را به بهترین نحو نمایش دهد. این قابلیت باعث شده است که X در مقایسه با آیفون 8 عملکرد بسیار روان‌تر و بهتری داشته باشد و کاربر بتواند مدت زمان بیشتری به نمایشگر این گوشی هوشمند نگاه کند.

نمایشگر: بررسی آیفون X

بررسی آیفون X همچنین نشان داد که این گوشی هوشمند از فناوری ترو تون (True Tone) سازنده آمریکایی هم بهره می‌برد. این فناوری X را قادر می‌سازد تا به طور خودکار دمای رنگ نمایشگر خود را مطابق با میزان نور موجود در محیط تنظیم کند. اختلافی که در این زمینه بین آیفون X و آیفون 8 در هنگام فعال بودن حالت ترو تون وجود دارد این است که نمایشگر X رنگ متفاوتی را در مقایسه با نمایشگر آیفون 8 نشان می‌دهد. اپل در این زمینه گفته است که علت این اختلاف دقیق‌تر بودن عملکرد سنسور نور ده کاناله آیفون جدید در مقایسه با سنسور نور چهار کاناله آیفون 8 است. نمایشگر آیفون پرچمدار جدید سازنده آمریکایی قابلیت دالبی ویژن اچ دی آر (Dolby Vision HDR) را نیز پشتیبانی می‌کند از این رو می‌تواند فیلم‌های اچ دی آر را با کیفیت بسیار بهتری پخش کند.

با همه این تفاسیر اپل از محافظ صفحه خوبی برای مقاوم سازی نمایشگر گوشی جدیدش استفاده نکرده است. این محافظ کیفیت نمایش دادن رنگ‌ها را در هنگام حرکت دادن گوشی کاهش می‌دهد اگرچه که تاثیر آن به بدی تاثیر محافظ صفحه نمایشگر گوشی پیکسل 2 ایکس ال گوگل نیست. نکته دیگری که باید در رابطه با نمایشگرهای OLED بدانید این است که همه این گونه از نمایشگرها با مشکل سوختگی داخلی مواجه می‌شوند. اپل گفته که همه توان خود را در بهبود مقاومت نمایشگر و افزایش کارایی سیستم عامل آیفون X به کار گرفته است تا از وقوع این مشکل جلوگیری کند به همن دلیل تنها باید صبر کرد و دید که آیفون X چگونه می‌تواند در این زمینه با سایر گوشی‌های پرچمدار موجود در بازار رقابت کند.

همان طور که گفته شد بعضی از نرم افزارها برای نمایش داده شدن بر روی آیفون X بهینه سازی نشده‌اند. این نرم افزارها هنگام اجرا بر روی آیفون جدید با حاشیه بالایی و پایینی بسیار ضخیمی نمایش داده می‌شوند. وجود این حاشیه‌ها چندان آزار دهنده نیست اما از آنجایی که در هنگام ظاهر شدن آن‌ها نوار خانه که در قسمت پایین گوشی قرار دارد، با درخشش بیشتری ظاهر می‌شود، این حاشیه‌ها نیز بیشتر نمایان می‌شوند.

نمایشگر: بررسی آیفون X

در این میان نیز نرم افزارهایی وجود دارند که برای نصب بر روی آیفون X بروزرسانی نشده‌اند اما قابلیت انطباق پذیری خودکار سیستم عامل آی او اس را پشتیبانی می‌کنند. این نرم افزارها به طور کامل بر روی صفحه نمایش گوشی پرچمدار جدید سازنده آمریکایی نمایش داده می‌شوند و هیچ گونه حاشیه‌ای را ایجاد نمی‌کنند اما با این عیب که آیفون X بعضی از ویژگی‌های آن‌ها در مکان نامناسبی نمایش می‌دهد.

در بررسی آیفون X همچنین نشان داده شد که حالت Landscape هم عملکرد بسیار خوبی بر روی این گوشی هوشمند ندارد زیرا در این حالت نوار خانه در بالای نمایشگر ظاهر می‌شود و بخشی از فضای صفحه را اشغال می‌کند. بدون شک این مشکلات با گذشت زمان رفع می‌شوند اما آنچه که باید مد نظر قرار گرفته شود این است نمی‌توان با اطمینان گفت که چقدر زمان می‌برد تا اپل این مشکلات را رفع کند.

بررسی آیفون X ؛ دوربین

دوربین: بررسی آیفون X

آیفون 10 از همان دوربین به کار رفته در مدل آیفون 8 بهره می‌برد به همین دلیل عکس‌های تقریبا یکسانی می‌گیرد. سازنده آمریکایی در ساخت آیفون جدیدش از یک دوربین اصلی دوگانه با دیافراگم‌های f/1.8 واید انگل و f/2.4 تله فوتو و قابلیت پایدارسازی بصری تصاویر استفاده کرده است. در این رابطه بد نیست بدانید که آیفون 8 پلاس از یک سنسور تله فوتو با دیافراگم f/2.8 بهره می‌برد به همین دلیل عملکرد ضعیف‌تری دارد. لنزهای تله فوتو آیفون 10 کارایی بسیار خوبی دارند و بزرگ نمایی بسیار خوبی را ارائه می‌کنند. این لنزها همچنین می‌توانند از یک منظره با بزرگ نمایی 6 ایکس با کیفیت 4 کی فیلم برداری کنند.

دوربین اصلی دوگانه آیفون X توانایی پشتیبانی حالت عکس برداری پورتریت مد را دارد و از این نظر مثل آیفون 8 پلاس عمل می‌کند؛ البته باید در نظر داشت که این قابلیت حالت پورتریت لایتنینگ را نیز پشتیبانی می‌کند و توسط دوربین سلفی آیفون X نیز در اختیار شما قرار می‌گیرد.

 

آیفون پرچمدار جدید عکس‌های عادی خوبی می‌گیرد اما می‌توان گفت که عکس‌های گرفته شده با گوشی پیکسل 2 ایکس ال کنتراست، اچ دی آر و کیفیت تصویر بهتری دارند. در مقابل دوربین دوگانه آیفون عکس‌های پورتریت مد بهتری را در مقایسه با گوشی پیکسل ارائه می کند. در مجموع می‌توان گفت که کیفیت عکس برداری در این زمینه به نظر کاربر در رابطه با لنزهایی که در دوربین وظیفه بزرگ نمایی تصاویر را بر عهده دارند، وابسته است.

آیفون X به یک دوربین سلفی بسیار خوب نیز مجهز شده است. این دوربین توانایی بسیار بالایی در گرفتن تصاویر در حالت پورتریت مد دارد و می‌تواند تصاویر اموجی انیمیشنی (Animoji) را در اختیار شما بگذارد. علاوه بر این قابلیت دنبال کردن حرکات چشم کاربر و هماهنگ سازی صدای کاربر با انیمیشن را نیز دارد. تصاویر اموجی انیمیشنی با فعال کردن دوربین مادون قرمز ترو دپث (TrueDepth) و یک پروژکتور نقطه‌ای گرفته می‌شوند. این قابلیت تنها در هنگام پلک زدن کاربر به خوبی عمل نمی‌کند اما اپل گفته است که این محدودیت را نیز با گذشت زمان برطرف می‌کند.

سازنده مشهور آمریکایی در طول چند سال گذشته قابلیت‌های بسیاری را به نرم افزار آی مسیج (iMessage) خود اضافه کرده است اما می‌توان گفت که توانایی آیفون X در ارائه تصاویر اموجی انیمیشنی عملکرد بهتری دارد و بازه کاربرد وسیع‌تری را در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

بیشتر بخوانید: ساخت انیموجی در آیفون ۱۰ را اینجا یاد بگیرید

 

تصاویر اموجی انیمیشنی

بررسی آیفون X ؛ عملکرد فیس آی دی

عملکرد فیس آی دی: بررسی آیفون X

مهم‌ترین ویژگی آیفون X قابلیت فیس آی دی این گوشی هوشمند است؛ سیستمی که می‌تواند قفل گوشی را با شناسایی چهره کاربر باز کند. اپل گوشی پرچمدار جدیدش را بر مبنای قابلیت فیس آی دی طراحی کرده است. این قابلیت سازنده مشهور آمریکایی را قادر ساخت تا کلید خانه و اسکنر اثر انگشت را کنار بگذارد. فیس آی دی و سیستم مرتبط با این قابلیت در شکاف قرار گرفته در بالای نمایشگر آیفون 10 قرار دارد و در واقع می‌توان گفت که تنها علت ایجاد این شکاف قابلیت فیس آی دی است. بد نیست بدانید که تصاویر انیمیشنی اموجی آیفون X نیز به کمک سنسورهای فیس آی دی ساخته می‌شوند. فیس آی دی به طور کلی عملکرد خوبی دارد اما گاهی نمی‌تواند قفل گوشی را باز کند به همین دلیل کاربر مجبور می‌شود که گوشی را به صورت خود نزدیک سازد تا فناوری جدید اپل بتواند قفل گوشی را باز کند.

آیفون X به یک منبع نور مادون قرمز، پروژکتور نقطه‌ای و دوربین مادون قرمز مجهز شده است. زمانی که کاربر نمایشگر گوشی را روشن می‌کند، نور مادون قرمز خاموش می‌شود. در این حالت در صورتی که دوربین مادون قرمز چهره کاربر را ببیند، پروژکتور نقطه‌ای یک الگوی 30,000 نقطه‌ای را ایجاد می‌کند. بعد از این مرحله دوربین سلفی آیفون X یک تصویر دو بعدی از صورت کاربر می‌گیرد و به کمک الگوهای محاسباتی به آن عمق می‌بخشد. این تصویر سپس به تراشه تایید کننده امنیتی آیفون X فرستاده و با تصویر گرفته شده از کاربر انطباق داده می‌شود تا در صورت مطابق بودن هر دو عکس با یکدیگر، قفل گوشی باز شود.

تنظیم کردن قابلیت فیس آی دی بسیار ساده‌تر از تنظیم کردن اسکنر اثر انگشت تاچ آی دی است. در این فرآیند آیفون X یک مرز دایره‌ای شکل را در اطراف صورت کاربر ایجاد می‌کند و سپس کاربر باید صورت خود را حرکت دهد تا رنگ خطوط موجود در اطراف مرز نمایش داده شده، سبز شود. کاربر باید برای شناساندن چهره خود به فیس آی دی دو بار صورت یا بینی خود را در اطراف مرز تعیین شده حرکت دهد. فیس آی دی به مرور زمان با صورت شما بیشتر آشنا می‌شود و می‌تواند تغییرات ریز ایجاد شده در صورت شما را تشخیص دهد اما در صورتی که ریش بگذارید باید برای باز کردن قفل گوشی از رمز استفاده کنید. فیس آی دی در صورتی که عینک زده باشید، می‌تواند قفل گوشی را باز کند ولی اگر ماسک بر روی صورت خود بزنید، نمی‌تواند کار خود را درست انجام دهد. قابلیت امنیتی جدید اپل در فاصله 25 تا 50 سانتی بهترین عملکرد خود را ارائه می‌کند. برای استفاده از این قابلیت باید به دوربین سلفی گوشی نگاه کنید.

عملکرد فیس آی دی: بررسی آیفون X

سوالی که تا به حال بسیاری از کاربران آن را مطرح کرده‌اند این است که فیس آیدی در مکان‌های تاریک چگونه عمل می‌کند؟ این قابلیت در شرایط تاریک عملکرد بسیار خوبی دارد زیرا پروژکتور مادون قرمز به کار رفته در آیفون X در واقع نقش یک فلش را ایفا می‌کند و می‌تواند تصویر خوبی را از چهره کاربر بگیرد اما در شرایطی که نور به میزان کافی وجود دارد به دلیل زیاد بودن پرتوهای نور مادون قرمز گاهی با اختلال عملکرد روبرو می‌شود. فیس آیدی همچنین در بعضی از شرایط نوری نمی‌تواند به خوبی صورت کاربر را شناسایی کند. اپل در این رابطه گفته است که کاربر باید آیفون X را در فاصله کمتری از صورت خود نگه دارد تا بتواند به واسطه این قابلیت قفل گوشی را باز کند. البته باید در نظر داشت که این فناوری در هنگام پایین بودن صورت کاربر هم قادر به باز کردن قفل گوشی نیست از این رو کاربر باید برای باز کردن قفل از رمز استفاده کند. فیس آیدی همچنین آیفون X را قادر ساخته است تا در صورتی که کاربر به طور کامل به نمایشگر نگاه نکند، اعلان‌ها را به طور کامل نمایش ندهد.

 

بخشی از سوالات پرسیده شده در رابطه با آیفون X به ویژگی‌های امنیتی قابلیت فیس آیدی مرتبط می‌شوند. اپل در این رابطه گفته است که فیس آیدی هیچ وقت از صورت کاربر عکس نمی‌گیرد به این ترتیب که دوربین سلفی گوشی تنها برای اعمال تنظیمات امنیتی چهره کاربر را اسکن می‌کند و تصویر مادون قرمز گرفته شده از چهره کاربر تنها برای ایجاد عمق در تصویر گرفته شده توسط دوربین سلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این داده‌ها هرگز به اپل فرستانده نمی‌شوند بلکه به صورت 0 و 1 در یک تراشه نصب شده در آیفون X ذخیره می‌شوند. فیس آیدی سرعت بسیار بالایی دارد. سرعت فیس آیدی در شرایط مختلف نوری تغییر می‌کند اما در هنگامی که نور به میزان عادی وجود دارد، فیس آیدی می‌تواند به محض این که کاربر به نمایشگر نگاه کرد، قفل گوشی را باز کند.

شما می‌توانید از فیس آیدی برای انجام پرداخت‌های الکترونیکی خود از طریق سرویس اپل پی هم استفاده کنید. برای انجام این کار ابتدا باید دو بار کلید تایید کننده قرار گرفته در قسمت جانبی گوشی را فشار دهید و سپس دوربین سلفی گوشی را به طرف سنسور خواننده اطلاعات نگه دارید.

در کل می‌توان گفت که فیس آیدی جایگزین خوبی برای تاچ آیدی محسوب می‌شود. این قابلیت هنوز کامل نشده است اما عملکرد قابل تاییدی را ارائه می‌کند اگرچه که گاهی کاربر باید فاصله بین گوشی و صورت خود را چند بار تغییر دهد تا بتواند به کمک این قابلیت قفل گوشی خود را باز کند.

بررسی آیفون X ؛ نرم افزار

نرم افزار: بررسی آیفون X

آیفون X به سخت افزارهای جدیدی مجهز شده، اما هنوز سیستم عامل آی او اس 11 را بر روی خود دارد؛ البته این سیستم عامل به میزان کمی تغییر کرده است تا بتواند فقدان کلید هوم را جبران کند. اپل در این رابطه گفته که تغییرات زیادی را در سیستم عامل آی او اس 11 ایجاد نکرده است زیرا حذف کردن کلید هوم به اندازه کافی کاربر را مجبور به یادگیری فرامین حرکتی جدید می‌کند. در آیفون X کاربر باید صفحه گوشی را از پایین به سمت بالا حرکت دهد تا به صفحه خانه برود و با پایین آوردن صفحه از سمت راست و چپ منو کنترل مرکزی (Control Center) و اعلان‌ها را باز کند. اپل منو اعلان‌ها را به کلیدهایی مجازی نیز مجهز کرده است تا کاربر بتواند به کمک آن‌ها فلش و دوربین گوشی را فعال کند.

در این نسخه از سیستم عامل زمانی که در حال استفاده از یک نرم افزار هستید و می‌خواهید آن را با یک نرم افزار دیگر عوض کنید، باید صفحه نمایش داده شده را در طول امتداد پایین نمایشگر حرکت دهید یا این که آن را به بالا حرکت دهید و چند ثانیه صبر کنید تا منو نرم افزارها باز شود.

دسترس پذیری (Reachability) محور دیگر بسیاری از سوال‌های کاربران در مورد آیفون X بود. این قابلیت صفحه نمایش داده شده بر روی نمایشگر را پایین می‌آورد و کاربر را قادر می‌سازد تا راحت‌تر با یک دست خود با گوشی کار کند. شما می‌توانید در آیفون X با پایین آوردن صفحه تا نصف نمایشگر از این قابلیت استفاده کنید. زمانی که به قابلیت دسترس پذیری دست پیدا کردید، می‌توانید با حرکت دادن صفحه نمایشگر به سمت بالا به منو کنترل مرکزی و منو اعلان‌ها دسترسی پیدا کنید.

دسترس پذیری (Reachability)

اگر برای مدت زمان زیادی از سیستم عامل آی او اس استفاده کرده‌اید و در طول چند ماه گذشته به آی او اس 11 دسترسی داشته‌اید، کار کردن با آیفون X برای شما چندان سخت و پیچیده نیست اما در صورتی که تا حد زیادی با نرم افزارهای تنظیم نشده با آیفون جدید سر و کار دارید، همان حسی را در هنگام استفاده از آیفون X تجربه می‌کنید که در هنگام استفاده از آیفون 8 داشته‌اید. بررسی آیفون X از نظر نرم افزاری نشان می‌دهد که اپل باید به مقدار بیشتری برای ارتقاء دادن منو اعلان گوشی‌های خود زمان بگذارد و علاوه بر این تنظیم پذیری بیشتری را در سیستم عامل خود ایجاد سازد. با توجه به این ویژگی‌ها می‌توان گفت که آیفون X نمی‌تواند تجربه جدیدی را در زمینه استفاده از برنامه‌ها و قابلیت‌های نرم افزاری آی او اس به شما منتقل کند.

بررسی آیفون X ؛ عملکرد باتری

عملکردباتری: بررسی آیفون X

اپل پس از بررسی آیفون X گفته است که این گوش هوشمند می‌تواند 2 ساعت بیشتر در مقایسه با آیفون 7 روشن باقی بماند. این عملکرد هنوز تست نشده است اما استفاده از نمایشگرهای OLED در ساخت آیفون 10 این محصول را قادر می‌سازد تا در مقایسه با آیفون‌هایی که به نمایشگرهای ال سی دی مجهز هستند، مدت زمان بیشتری روشن باقی بماند زیرا نمایشگرهای OLED میزان انرژی کمتری را مصرف می‌کنند. با توجه به این موضوع می‌توان انتظار داشت که X بتواند با یک بار شارژ به مدت یک روز کامل روشن باقی بماند.

بررسی آیفون X نشان داد که این گوشی هوشمند بهترین آیفون ساخته شده توسط سازنده آمریکایی است. این محصول ضخامت باریک و سخت افزارهای قدرتمندی دارد و نشان می‌دهد که دوربین یک گوشی هوشمند چه کاربردهای منحصر بفردی می‌تواند داشته باشد. آیفون جدید علاوه بر این سبک طراحی گوشی‌های اپل را به یک مرحله پیشرفته‌تر ارتقاء می‌دهد. اگر از جمله کاربرانی هستید که این گوشی هوشمند را پیش خرید کرده‌اید، بدون شک از کار کردن با قابلیت‌های سخت افزاری پیشرفته و قدرتمند و کاربردهای نرم افزاری منحصر بفرد این گوشی هوشمند خوشحال می‌شوید اگرچه که شاید مجبور شوید که مدتی را به یادگیری نحوه کار با قابلیت فیس آی دی این محصول اختصاص دهید.

عملکردباتری: بررسی آیفون X

اپل همیشه یک سازنده خلاق بوده است، از این رو اگر آیفون X را پیش خرید نکرده‌اید جای ناراحتی نیست زیرا این گوشی هوشمند سخت افزارهای قدرتمندی را بر روی خود دارد اما همچنان با سیستم عامل آی او اس 11 کار می‌کند به همین دلیل در صورت استفاده از سایر گوشی‌های آیفون بجز ویژگی تصاویر اموجی انیمیشنی ویژگی خاصی را از دست نمی‌دهید.

بررسی آیفون X اپل؛ حرف آخر

آیفون X یک محصول گران قیمت است؛ این گوشی هوشمند از نظر تعدادی از کاربران ارزش بهای پرداختی خود را دارد و از نظر عده‌ای دیگر خیر. با همه این تفاسیر، این آیفون جدیدترین گوشی اپل است و شما بهتر از هر کس دیگری می‌دانید که آیا نیازی به خریدن آن دارید یا خیر.

اگر از طرفداران سرسخت اپل هستید و پول کافی دارید از خریدن آیفون X خوشحال می‌شوید اما در صورتی که به قابلیت‌های این گوشی هوشمند شک دارید، توصیه می‌کنیم که آیفون 8 یا آیفون 8 پلاس را خریداری کنید زیرا با خرید یکی از این دو گوشی هوشمند به بیشتر ویژگی‌های آیفون X دسترسی پیدا می‌کنید و علاوه بر این زمان پیدا می‌کنید تا نرم افزارسازان بتوانند برنامه‌های خود را برای نصب بر روی دهمین آیفون سازنده آمریکایی بروزرسانی کنند. در هر حال بد نیست بدانید که همه گوشی‌های آیفون در آینده با ظاهری شبیه به ظاهر آیفون X عرضه می‌شوند و کسانی که هم اکنون این گوشی هوشمند را دارند در مقایسه با سایر کاربران، تنها می‌توانند برای مدت زمان بیشتری از قابلیت تصاویر اموجی انیمیشنی اپل استفاده کنند.

 

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های میان رده ۲۰۱۷ ؛ در رنج قیمت بین ۲۷۰ تا ۵۵۰ دلار چه گوشی هوشمندی بخریم؟

آموزش جیلبریک آیفون ، آیپد و آیپاد در آی او اس ۱۰

چگونه آیفون خود را به عنوان یک هات اسپات وای فای موبایل ، تنظیم کنیم 

.

منبع: theverge

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر