;
coinex

برتری سونی اکسپریا XZ2 نسبت به سامسونگ گلکسی اس 9 [ویدیو]

سونی پس از مدت‌ها سقوط بالاخره تصمیم به تغییر طراحی کهنه‌ی محصولات خود گرفت و حالا پرچم‌داران اکسپریا دوست داشتنی‌تر از قبل هستند. با ما همراه باشید تا ببینید سونی اکسپریا XZ2 چه برتری‌هایی نسبت به سامسونگ گلکسی اس 9 دارد.

در عصر گوشی‌های هوشمندی که نسبت ابعاد صفحه نمایش به بدنه در آنها بیش از 80 درصد است، بالاخره نسبت تصویر اکسپریا XZ2 و نسخه کامپکت این محصول به 18:9 تغییر کرده است. البته حاشیه‌های بالایی و پایینی این محصولات همچنان زیاد است؛ اما به لحاظ ظاهری بسیار چشم نوازتر از پرچم‌داران نسبتا بدشکل سال گذشته این تولید کننده‌ی ژاپنی هستند.

محصولات جدید سونی به تمام ویژگی‌های بارز پرچم‌داران 2018 مجهز شده‌اند. ویژگی‌هایی از جمله: پردازنده اسنپدراگون 845، ضد آب بودن، نمایشگر HDR و دوربین‌های بسیار توانمند که قابلیت ضبط ویدیوهای فوق آهسته را دارند. جالب اینجاست که در برخی بخش‌ها، دستگاه‌های جدید سونی حتی از جدیدترین پرچمداران غول دنیای اندروید امروز یعنی گلکسی اس 9 سامسونگ نیز عملکرد بهتری دارند.


بیشتر بخوانید: ویژگی‌های گلکسی S9


برتری‌های سونی اکسپریا XZ2 از گلکسی اس 9 سامسونگ

فیلمبرداری HDR 10 بیتی واقعی

زمانی که روز یکشنبه گلکسی اس 9 در نمایشگاه MWC 2018 معرفی شد، بلافاصله کوالکام اعلام کرد که سامسونگ گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس همراه با چیپست اسنپدارگون 845 این شرکت به قابلیت‌ فیلمبرداری اولترا اچ‌دی با کیفیت سینمایی و پشتیبانی از شبکه‌ی Gigabit LTE نیز مجهز است، اما به سرعت این اعلامیه تغییر کرد و قابلیت فیلمبرداری اولترا اچ‌دی با کیفیت سینمایی از این تبلیغ حذف شد.


بیشتر بخوانید: بهترین گوشی‌ها برای فیلمبرداری


با وجود اینکه چیپست قدرتمند اسنپدراگون 845 توانایی ضبط ویدئوهای HDR را دارد؛ اما ظاهرا بنابر برخی دلایل سامسونگ تصمیم گرفته این ویژگی را از قابلیت‌های دوربین بسیار خوب گلکسی اس 9 کنار بگذارد. یکی از مواردی که حدس می‌زنیم دلیل این اقدام سامسونگ باشد، این است که این کمپانی کره‌ای می‌خواهد توانایی‌های نسخه اگزینوس و اسنپدارگون گلکسی اس 9 با یکدیگر برابر باشند. بهرحال با این تصمیم سامسونگ اکنون اکسپریا XZ2 تبدیل به اولین گوشی هوشمندی شده که توانایی فیلمبرداری با کیفیت HDR 10 بیتی واقعی را دارد.

فیلمبرداری فوق آهسته 960 فریم بر ثانیه با رزولوشن 1080p

تلفن‌های همراه امروزی به دوربین‌های قدرتمند و حافظه‌هایی با سرعت و حجم بالا مجهز شده‌اند که تنها در عرض چند ثانیه می‌توانند تعداد بسیار زیادی از فریم‌ها را در قالب یک ویدیوی فوق آهسته ضبط کنند.

با وجود اینکه گلکسی اس 9 نیز می‌تواند ویدیوهای سوپر اسلوموشن 960 فریم بر ثانیه را با رزولوشن 720p ضبط کند؛ اما اکسپریا XZ2 می‌تواند فیلم‌ها را با رزولوشن 1080p ضبط کرده که موجب می‌شود خروجی نهایی جذاب‌تری داشته باشد. فراموش نکنیم که سونی در این زمینه پیشتاز بوده و اولین بار این شرکت سال گذشته گوشی اکسپریا XZ پریمیوم خود را به سنسور دوربین با قابلیت ضبط 1000 فریم بر ثانیه مجهز کرد.

عمر باتری بهتر، حافظه رم بیشتر، قیمت پایین‌تر

اکسپریا XZ2 از یک باتری 3180 میلی‌آمپری بهره می‌برد که حجم این باتری تنها کمی بیشتر از باتری 3000 میلی‌آمپری گلکسی اس 9 است، اما در نظر داشته باشید که نمایشگر XZ2 رزولوشن +FHD دارد در حالی که رزولوشن نمایشگر پرچمدار سامسونگ +QHD بوده و همین موضوع ساده حدود 20 تا 30 درصد به عمر باتری دستگاه اضافه می‌کند.

نتایج آزمون انجام شده بر روی اکسپریا XA2 که به یک باتری 3300 میلی آمپری مجهز است، نشان می‌دهد که باتری این دستگاه می‌تواند 10 ساعت صفحه نمایش آن را روشن نگه دارد. چنین عملکردی یک رکورد در میان محصولات مشابه به شمار می‌رود و تقریبا باید گفت که شکی نیست نتیجه‌ی آزمون‌های آینده بر روی اکسپریا ایکس زد 2 نیز تفاوت چندانی با این دستگاه سونی نخواهد داشت.

ضمنا فراموش نکنید که در کنار تمام این موارد سونی اکسپریا XZ2 به 6 گیگابایت حافظه‌ی رم مجهز شده و در مقابل گلکسی اس 9 همچنان 4 گیگابایت حافظه رم دارد. جالبتر خواهد بود اگر بدانید قیمت پرچمدار جدید سونی با وجود تمامی برتری‌های مذکور همچنان ارزان‌تر  از گلکسی اس 9 خواهد بود.


بیشتر بخوانید: قیمت گلکسی S9 و گلکسی S9+ در بازار ایران


جدیدترین نظرسنجی انجام گرفته توسط وب‌سایت فون‌آرنا نیز نشان می‌دهد که از میان بیش از 4500 شرکت‌کننده بیش از 40 درصد آن‌ها اکسپریا XZ2 را به گلکسی اس 9 ترجیح می‌دهند.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: phonearena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر