;
coinex

مخابرات و فناوری باید با دانشگاه‌ها پیوند یابند!

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که بخش عظیمی از کارها باید بر روی نوآوری، تحقیقات و فناوری‌های نوین ایرانی متمرکز گردد.

به گزارش تکراتو، علاءالدین بروجردی در مراسم اهدا جوایز مشترکین خوش‌حساب پرداخت کارکرد تلفن با سامانه ۲۰۰۰ و افتتاح برندشاپ شهرستان بروجرد، در مورد پیوند مخابرات و فناوری سخن گفته و آن را امری ضروری دانسته است.

وی اظهار نمود که دانش و فناوری هر روز در حال تحول هستند و بنابراین افراد این کشور باید به‌عنوان کشوری که هم از پیشینه علمی برخوردار هستند و هم در مقطع فعلی دارای ظرفیت‌های عظیم فنی و مهندسی در این عرصه هستند، سهم خود را در عرصه جهانی به‌عنوان جمهوری اسلامی ایران تعریف و اعمال کنند.

وی تاکید کرد که پیوند مخابرات و فناوری با دانشگاه‌ها به‌عنوان مراکز تحقیقاتی بسیار مهم است و باید بیش از همیشه مورد توجه قرار گیرد. این نماینده مجلس گفت که با توجه به اینکه هرساله دانش جدیدی می‌آید و باید دستگاه‌ها را عوض کرد، این دنباله‌رو بودن را نشان می‌دهد و تعریف ساده آن این است که دیگران تولیدکننده هستند و کشور ما دنباله‌رو.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تصریح کرد که به لحاظ اقتصادی آنها برد دارند و بنابراین کشور ناگزیر است دستگاه قدیمی را کنار گذاشته و دنباله‌رو آنها باشد. بروجردی اضافه کرد که کشور در خیلی از عرصه‌ها به این مرحله رسیده‌ است که صاحب دانش باشد ولی باید از خلاقیت و ظرفیت عظیم دانشمندان جوان خود نیز استفاده کند و خود ابتکار و نوآوری داشته باشد.

پیوند مخابرات و فناوری با داشنگاه ها!

نماینده مردم بروجرد و اشترینان با اشاره به واردکردن سیم‌کارت تلفن همراه، ادامه داد که انتظار آنها از وزیر و این مجموعه این بوده است که کشور خود به سمت تولید سیم‌کارت ایرانی برود و بنابراین دلیلی ندارد که این سیم‌کارت را وارد کند.


بیشتر بخوانید: اعلام شرایط فروش سیم کارت های خارجی در کشور


بروجردی با اشاره به تولید تلفن همراه ملی اظهار کرد که خیلی از کشورهای توسعه‌یافته تلفن معمولی در دست می‌گیرند که قابل‌نفوذ نیست و کنترل‌شده است. وی در ادامه به پرداخت غیرحضوری نیز اشاره کرد و تصریح کرد آموزش شهروندان در راستای کلیه پرداخت‌ها و خریدها از طریق تلفن مهم است، زیرا این امر در زمینهٔ صرفه‌جویی در سوخت و کاهش آلودگی هوا تأثیرگذار است.

.

منبع: isna

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر