;
coinex

آیا بازنگری در اجرای استانداردهای خودرویی واقعیت دارد؟

معاون وزیر صنعت اعلام کرد که این وزارتخانه قرار است تا با سازمان استاندارد بر سر بازنگری در اجرای استانداردهای خودرویی توافق کنند.

به گزارش تکراتو، با وجود اینکه اخباری در مورد بازنگری در اجرای استانداردهای خودرویی منتشر شده است، اما رییس سازمان ملی استاندارد بر پابرجا ماندن روند استاندارد ۸۵ گانه خودرویی تاکید کرد و اعلام نمود که روند اعمال استانداردها همان است، فقط برخی معیارها تغییر می‌کند.

با تصمیم سازمان ملی استاندارد، قرار بود تا استانداردهای ساخت خودرو از ۵۲ به ۸۵ آیتم تغییر کنند که البته استانداردهای جدید بر اساس استانداردهای تولید خودروی اتحادیه اروپا هستند. پس از قطعی شدن این مصوبه، خودروسازان آن را سختگیرانه دانستند و اعتراضاتی به آن وارد کردند.

پس از اعلام استانداردهای خودرویی ۸۵ گانه و اعتراض خودروسازان نسبت به الزامی شدن آنها، نهایتا هفته گذشته محسن صالحی‌نیا معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشستی خبری اعلام کرد که برخی از این استانداردها در اروپا نیز استانداردهای تشویقی هستند لذا با سازمان ملی استاندارد هماهنگ شده که استانداردهای مربوط به ایمنی معادل آخرین استانداردهای روز باشد، ولی در ارتباط با استانداردهای اختیاری، تعادل لازم ایجاد شود و به نوعی بازنگری صورت گیرد.


بیشتر بخوانید: آیا تجدید نظر در تولید خودروهای فاقد استاندارد خودرویی واقعیت دارد؟


بازنگری در استانداردهای خودرویی

نیره پیروزبخت، رییس سازمان ملی استاندارد در مورد خبر بازنگری در اجرای استانداردهای خودرویی اعلام کرد که اعمال استانداردهای ۸۵ گانه خودرویی قطعی است و ادامه داد که بارها اعلام شده که این ماجرا تغییر نخواهد کرد و بازنگری در اجرای استانداردهای خودرویی حتی اگر طوری که برخی می‌گویند اتفاق بیفتد، در روند تغییری ایجاد نخواهد شد. وی ادامه داد که ممکن است در معیارها تغییر ایجاد شود که آن هم بر اساس معیارهای اتحادیه اروپا هستند و نمی توان آنها را سخت دانست.

وی با اشاره به مقاومت خودروسازان برای پذیرش این استانداردها اظهار کرد که بالاخره آنها هم شرایط سختی را می‌گذرانند، چراکه برای جایگزینی خودروها مشکل دارند و استقبال مردم برایشان مهم است؛ لذا باید بتوانند روی قیمت ها تعادل ایجاد کنند و مجموع عواملی از این دست باعث شده که مقاومت‌هایی داشته باشند.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: iranjib

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر