;
coinex

عدم تعامل با شهرداری آنتن دهی موبایل در مترو را دچار مشکل کرد!

چند روز پیش وزیر ارتباطات نسبت به مشکل آنتن دهی موبایل در مترو انتقاد کرد. به نظر می رسد علت این مشکل عدم تعامل با شهرداری باشد!

به گزارش تکراتو، رئیس سازمان تنظیم مقررات ارتباطات اعلام نمود که برغم ایجاد ظرفیت بالا برای آنتن دهی موبایل در مترو و به دلیل نبود تعامل تاثیرگذار با نهادهای حوزه شهری، این مکان از پوشش کیفی مناسب برخوردار نیست و آنتن دهی موبایل در مترو با مشکل مواجه است.

حسین فلاح جوشقانی به تجربه تعامل با نهادهای شهرداری و شرکت ارتباطات مشترک شهر برای استفاده از زیرساخت‌های شهری در حوزه ICT اشاره کرد و افزود که برغم ظرفیت ارتباطی بالایی که در مکان‌های عمومی مانند مترو وجود دارد و اپراتورها اشتیاق به سرویس‌دهی دارند، متاسفانه نداشتن تعامل خوب و تاثیرگذار با نهادهای حوزه شهری باعث شده در این مکان ها کیفیت پوشش مناسبی وجود نداشته باشد و آنتن دهی موبایل در مترو با مشکل مواجه شود.


بیشتر بخوانید: بررسی مشکل آنتن دهی موبایل در مترو توسط وزیر ارتباطات


تحقق شهر هوشمند با تعامل امکان پذیر است!

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تاکید کرد که برای تحقق شهر هوشمند در کشور، باید رگولاتوری حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات با رگولاتوری‌های سایر حوزه‌ها تعامل داشته باشد. به گفته وی زیرساخت‌های لازم برای ارائه فناوری نسل ۳ و ۴ تلفن همراه به عنوان یکی از فناوری های مورد نیاز برای تحقق شهر هوشمند در تمامی شهرهای کشور فراهم شده است. علاوه بر این توسعه و دسترسی پرسرعت DSL به عنوان یکی از عناصر شهر هوشمند، از اهداف اصلی وزارت ارتباطات است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اشاره کرد که بدون تعامل و مشارکت با نهادهای شهری نمی‌توان ظرفیت مناسب برای ایجاد شهر هوشمند را فراهم کرد و تصریح نمود که امیدوار است همگام با فرایند جهانی پیش‌رو و با توجه به رویکرد مثبت و ظرفیت همکاری‌های استراتژیکی که در حوزه وزارت ارتباطات و شهرداری ها وجود دارد تحقق شهر هوشمند با موفقیت همراه باشد.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در ادامه صحبت های خود در مورد مشکل آنتن دهی موبایل در مترو ، به اشتراک‌گذاری زیرساخت‌های موجود اپراتورها در حوزه منابع سخت‌افزاری، فرکانسی و … و ایجاد ظرفیت‌های اشتراکی را از مهمترین اقداماتی عنوان کرد که در وزارت ارتباطات در حال پیگیری هستند.

وی در ادامه از تدوین پیش‌نویس ضوابط و مقررات مرتبط با این حوزه در رگولاتوری خبر داد و گفت که یقینا باید الزامات شهری در تدوین مقررات این حوزه مورد توجه قرار گیرد و بر همین اساس در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای تعامل با سایر نهادها آمادگی دارند.

.

منبع: mehrnews

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر