;
coinex

آیا بینی تان در سلفی‌ها بزرگ است؟ راه حلی ساده برای کوچک کردن بینی!

چقدر از عکس سلفی خود راضی هستید؟ آیا در عکس های سلفی که می‌گیرید، بینی بزرگی دارید؟ قبل از آنکه برای کوچک کردن بینی خود به یک جراح پلاستیک مراجعه کنید، حتما این مطلب را بخوانید.

در یک نظرسنجی در ایالات متحده، ۵۵ درصد از جراحان پلاستیک صورت گزارش داده‌اند که بیماران‌شان دلیل انجام جراحی زیبایی پلاستیک را برای بهتر دیده‌ شدن در سلفی‌ها عنوان کرده‌اند. لازم است بدانید که مطالعات می‌گوید تصاویری که از نمای نزدیک از صورت گرفته می‌شود بخش‌هایی از ویژگی‌‌های شما از جمله بینی تان را تحریف می‌کند.

با بینی بزرگ در سلفی‌ها چه کنیم؟

اگر علاقه شدید به سلفی گرفتن دارید و این موضوع شما را درباره اندازه بینی‌تان نگران کرده است، بعد از خواندن این مطلب از تکراتو احتمالا به فکر خرید یک دستگاه مونوپاد یا سلفی استیک خواهید افتاد. محققان می‌گویند عاشقان سلفی باید آگاه باشند که ثبت تصویر با نزدیک کردن گوشی به صورت ممکن است که بخش‌هایی از ویژگی‌های شما را تغییر دهد.

بوریس پاسک هوور (Boris Paskhover)، جراح پلاستیک از مدرسه پزشکی روترگر در نیوجرسی می‌گوید:

اگر بخشی از یک سطح مانند بینی شما، که دوربین از آن عکس می‌گیرد بیشتر به دوربین نزدیک باشد، در مقایسه با سایر نقاط چهره شما بزرگ‌تر دیده می‌شود

برای نشان دادن این موضوع پاکس هوور و همکارانش یک مدل ساده ریاضی طراحی کردند. در این مدل از میانگین اندازه‌های صورت چندین سنجش که پیش از این، از اندازه‌گیری اندازه صورت مردان و زنان آمریکایی به دست آمده بود، استفاده کردند.

کوچک کردن بینی در عکس های سلفی

نتایج این تحقیق نشان می‌دهد که در تصاویری که از فاصله ۳۰ سانتی‌متری (۱۲ اینچی) از صورت ثبت می‌شوند، پهنای بینی در مقایسه با پهنای صورت حدود ۳۰ درصد بزرگتر از حالت واقعی است. در چنین تصاویری اندازه نوک بینی نسبت به سایر بخش‌های آن ۷ درصد بزرگ تر از حالت واقعی است.

در نقطه مقابل، تصاویری که از فاصله حدود ۱۵۰ سانتی‌متری گرفته شد، اندازه بخش‌های مختلف صورت شباهت بیشتری  نسبت به حالت واقعی آنها داشتند.

بینی بزرگ در سلفی
نتایج این تحقیق که توسط اتحادیه پزشکی آمریکا  (American Medical Association) به دست آمده است نشان می‌دهد که بینی افراد در تصاویری که در فاصله ۳۰ سانتی متری گرفته شده‌اند، ۳۰ درصد در اقایان و ۲۹ درصد در خانم‌ها نسبت به حالت واقعی بزرگ‌تر دیده می‌شود. در روی دیگر سکه اما، تفاوت چندانی میان تصاویری که توسط مونوپاد یا سلفی استیک و در فاصله ۱۵۰ سانتی‌متری به ثبت رسیده‌اند، با حالت واقعی دیده نمی‌شود. (اعتبار : گاردین ساینس)

دکتر پاسک هوور می‌گوید: “این اندازه استانداردی برای عکاسی است. عکاسان نیز تصاویر خود را در این فاصله ثبت می‌کنند. همینطور زمانی که من از بیماران عکس می‌گیرم، این فاصله را رعایت می‌کنم.”

بر اساس بررسی که توسط آکادمی آمریکایی جراحی پلاستیک و بازسازی صورت انجام و در ماه ژانویه منتشر شد، ۵۵ درصد از جراحان پلاستیک گزارش دادند که بیماران آنها برای داشتن ظاهری بهتر در تصاویر سلفی‌شان به سراغ آنها آمده‌اند. پاسک هوور می‌گوید:

من برای سال‌ها با این بیماران ملاقات داشته‌ام، همینطور با اعضای خانواده‌ و اطرافیانم. آنها همواره می‌گویند هی‌! ببین بینی من چقدر بزرگ است. به علاوه اینکه آنها همیشه برای اثبات این موضوع یک تصویر سلفی را در اسمارت فون خود نشان می‌دهند


بیشتر بخوانید : آموزش عکاسی با موبایل ؛ از این اشتباهات رایج خودداری کنید


دکتر پاسک هوور اشاره می‌کند که جراحی زیبایی بینی در میان جمعیت جوان‌تر و به ویژه خانم‌های جوان، بیشتر معمول شده است؛ اما لازم به ذکر است که پیام این تحقیقات تنها متوجه این افراد نیست:

کودکان نیاز دارند تا بدانند مهم نیست که چه شکل و شمایلی دارید؛ شما عالی هستید! و نباید نگرانی از این بابت داشته باشید … این سلفی‌ها چیزی شبیه به بازی با آینه منزل است و بیشتر جنبه سرگرمی دارد. بنابراین نباید بر روی آن‌ها حساسیتی به خرج داد.”

بیشتر بخوانید :

 

منبع : TheGuardian

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    واااای چه قدر جالب بود این مقاله واقعا این موضوع چالشی در بین خانوم ها محسوب میشه همین مورد رو در بین چند تن از دوستان خود مشاهده کردم ممنون از مقاله مفیدتون

    پاسخ