;
coinex

طول عمر محصولات اپل چقدر است؟ رابطه کیفیت و طول عمر

به نظر شما طول عمر محصولات اپل چقدر است؟ یا بهتر است بگوییم چه رابطه ای بین کیفیت یک محصول و طول عمر آن وجود دارد؟

به گزارش تکراتو، در سال های اخیر و با توجه افزایش قیمت گجت های اپل، معمولا کاربران با فاصله های زمانی بیشتر اقدام به خرید مدل های جدید می نمایند. از سوی دیگر مسائلی از قبیل کند شدن آیفون بعد از به روزرسانی باعث شده است که اپل به کهنگی عمدی محصولات خود و مجبور کردن کاربران به خرید مدل های جدید متهم شود.

بررسی طول عمر محصولات اپل

یک تحلیلگر آمریکایی به نام Horace Dediu با استفاده از آمارهای موجود به بررسی این موضوع پرداخته و طول عمر متوسط محصولات اپل را برآورد کرده است. تحلیل او بر اساس مقایسه تعداد محصولات فروخته شده اپل با تعداد دستگاه های فعال این کمپانی صورت گرفته است.

بر اساس جدیدترین گزارش کمپانی کوپرتینویی تعداد دستگاه های فعال آنها به 1.3 میلیارد رسیده است. با توجه به اینکه اپل تا کنون 2.05 میلیارد گجت تولید کرده به سادگی می توان نتیجه گرفت که 750 میلیون عدد از آنها از رده خارج شده اند. Dediu با بررسی آمارهای موجود متوجه شده است که تعداد گجت های فروخته شده در سه ماهه سوم سال 2013 برابر 750 میلیون بوده است. بنابراین مشخص می شود که طول عمر متوسط محصولات اپل 4.3 سال است.

چون اپل در زمینه اعلام تعداد دستگاه های فعال بسیار محتاط است و آنها را با تفکیک گجت های مختلف اعلام نمی کند، نمی توان در مورد آیفون یا آیپد طول عمر خاصی را اعلام کرد. هرچند با توجه به میزان استفاده از آیفون و گجت نه چندان پرکاربرد دیگری مثل آیپد می توان به این نتیجه رسید که دومی به مراتب از زندگی طولانی تر و با آرامش بیشتری برخوردار خواهد بود.


بیشتر بخوانید: حدود دو سوم از آمریکایی‌ها حداقل از یکی از محصولات اپل استفاده می‌کنند!


طول عمر محصولات اپل افزایش یافته است!

نمودار دیگری که در تحقیق این تحلیل مورد استفاده قرار گرفته است، نشان می‌دهد که طول عمر محصولات اپل از سال 2012 افزایش یافته است. از دلایل این مساله علاوه بر افزایش احتمالی کیفیت محصولات، می توان به افزایش آگاهی عمومی نسبت به دیوایس های الکترونیکی نیزاشاره کرد؛ چرا که در سال گذشته میزان فروش موبایل های هوشمند برای نخستین بار از زمان عرضه آنها با کاهش مواجه شد.

.

منبع: digiato

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر