;
coinex

افزایش واردات رسمی تلفن همراه تا 9600 میلیارد ریال!

مدیر کل فناوری اطلاعات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از افزایش واردات رسمی تلفن همراه به کشور تا 9600 میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش تکراتو، اجرای طرح رجیستری تلفن همراه در کشور تاکنون موفقیت‌آمیز بوده است. وی ادامه داد که افزایش واردات رسمی تلفن همراه به کشور، دلیل اجرای اجرای موفقیت آمیز همین طرح بوده است. وی در مورد واردات رسمی تلفن همراه ادامه داد که تاکنون 93 درصد رشد وجود داشته است!

طرح ملی رجیستری گوشی های تلفن همراه از مهر ماه سال جاری بود که به مرحله اجرای پایلوت رسید و بعد از حدود دو ماه پایش شبکه، وارد اجرای قطعی گشت. این طرح برای مقابله با واردات غیرقانونی یا به عبارتی قاچاق این کالای ضروری به کشور وارد مرحله اجرا شد تا بتوان از حق و حقوق گمرکی دولت که سالانه بخش اعظمی از آن توسط قاچاق این بخش از دست می‌رود، صیانت کرد.


بیشتر بخوانید: رشد ۹۳ درصدی واردات رسمی تلفن همراه به کشور!


افزایش واردات رسمی تلفن همراه به کشور

اکنون مدت پنج ماه از اجرای این طرح می گذرد. حمیدرضا دهقانی‌نیا در مورد افزایش واردات رسمی تلفن همراه در این مدت اعلام نمود که مجموع ارزش واردات این کالا در فاصله بین مهر تا هشتم اسفند سال گذشته 4400 میلیارد ریال بود که امسال با اجرای رجیستری در این بازه زمانی، به 9600 میلیارد ریال رسید.

مدیر کل فناوری اطلاعات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اضافه کرد که این میزان واردات حاکی از رشد قابل توجه درآمدهای گمرکی از محل اجرای رجیستری گوشیهای تلفن همراه و به نوعی تأییدی بر اجرای موفقیت آمیز این طرح است.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: tasnimnews

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر