;
coinex

رشد کسب و کارهای حوزه فناوری اطلاعات افزایش یافت!

آذری جهرمی از رشد کسب و کارهای حوزه فناوری اطلاعات در سال جاری خبر داد و تاکید نمود که این رشد قابل توجه بوده است.

به گزارش تکراتو، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام نمود که در سال جاری کسب و کارهای حوزه فاوا رشد قابل توجهی داشته اند. وی اظهار کرد که مهمترین پروژه اقتصادی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، کریدور فاوا است که این پروژه در حال اجرا است.

رشد کسب و کارهای حوزه فناوری اطلاعات

آذری جهرمی در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره اقدامات وزارت ارتباطات در حوزه اقتصاد مقاومتی سخن گفت و بر رشد کسب و کارهای حوزه فناوری اطلاعات تاکید نمود. وی در ادامه اعلام کرد که اقتصاد مقاومتی در لایه های مختلف در این وزارتخانه تعریف شده است که یک لایه مهم آن ، توسعه فناوری اطلاعات به عنوان زیرساخت توسعه سایر بخش ها است.


بیشتر بخوانید: ارزیابی کسب و کارهای نوآورانه در ۶ شاخص


به گفته وی این سازمان زیرساخت‌های لازم برای تامین ارتباطات مناسب در کشور را فراهم خواهد کرد و ادامه داد که در حال حاضر همه شهرهای کشور از خدمات نسل سوم و چهارم برخوردار شده‌اند. وی افزود تکلیفی هم در حوزه پهنای باند ثابت منازل وجود دارد که در حال برنامه ریزی برای رفع موانع سرمایه‌گذاری در این بخش هستند و تنظیم مقررات این بخش نیز انجام شده است.

افزایش محتوای داخلی جزئی از برنامه‌های وزارت ارتباطات است!

آذری جهرمی با اشاره به اینکه افزایش محتوای داخلی جزئی از برنامه‌های وزارت ارتباطات است، خاطر نشان کرد که با تغییر تعرفه‌ها در مصوبه 266، ظرفیت محتوای داخلی 40 درصد رشد کرده است که عدد قابل توجهی است اما باید تلاش کرد تا این عدد افزایش یابد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه با بیان اینکه مهمترین پروژه اقتصادی آنها کریدور فاوا است، که در مجموعه فرودگاه پیام در حال پیگیری است بیان کرد که فاز اول این پروژه تمام شده و فاز دوم آن نیز آغاز شده است و فاز سوم که فاز نهایی است، در سال آینده انجام خواهد شد. هشت شرکت برنامه‌های خود را آغاز کرده اند و دو شرکت بین‌المللی نیز در این پروژه فعال هستند. آذری جهرمی با اشاره به اینکه رشد کسب و کار حوزه فاوا امسال قابل توجه بود، تصریح کرد که در سال آینده برای رفع موانع این کسب و کارها برنامه ریزی خواهند کرد و بستر مناسب برای زیست بوم این کسب و کارها را فراهم می نمایند.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: isna

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر