coinex
راهنمای خرید تکراتو

آموزش حذف بدافزارهای اندرویدی ؛ اپلیکیشن های مزاحم را پاک کنید

آیا سرعت عملکرد دستگاه اندرویدی شما کاهش یافته است؟ آیا گوشی شما حجم اینترنت بیشتری استفاده کرده یا اینکه برنامه‌ها را به‌درستی اجرا نمی‌کند؟ اگر جوابتان مثبت است، احتمالا با بدافزارهای اندرویدی روبرو هستید. در ایین مطلب با چگونگی حذف بدافزارهای اندرویدی بیشتر آشنا خواهید شد.


دانلود اپلیکیشن‌های مخرب باعث می‌شود که دستگاه خود را به بدافزارهای اندرویدی و یا حتی ransomware آلوده کنید. اپلیکیشن‌های مشکوک که اغلب از نوع نرم‌افزارهای رایگان، کدهای تقلب و بازی‌های جدید هستند، ازروش‌های رایج برای آلوده کردن گوشی‌های موبایل به ویروس‌ها به شمار می‌روند. این ویروس‌ها می‌توانند اطلاعات شما را سرقت کرده و از آن سوءاستفاده کنند.

اگر دستگاه اندرویدی شما هنوز کار می‌کند، در اولین گام باید اپلیکیشن مخرب را هرچه سریع‌تر حذف کنید، چراکه می‌تواند آسیب بیشتری به گوشی شما وارد کند و یا حتی به دستگاه‌های دیگر نیز آسیب برساند. در این مقاله به شما آموزش می‌دهیم که چطور بدافزاهای اندرویدی را در گوشی خود پیدا کرده و آنها را حذف کنید. با تکراتو همراه شوید.

حذف بدافزارهای اندرویدی

گام اول: برای شناسایی دقیق اشکال باید گوشی اندرویدی را خاموش کنید

گام اول: برای شناسایی دقیق اشکال باید گوشی اندرویدی را خاموش کنید

به محض اینکه مطمئن شدید دستگاه شما مورد حمله‌ی بدافزارهای اندروید قرار گرفته، باید دکمه‌ی پاور را فشار داده و دستگاه را خاموش کنید. خاموش کردن دستگاه مانع از آسیب بدافزار نمی‌شود،‌ اما می‌تواند از پیشرفت مشکل جلوگیری کرده و مانع از دسترسی بدافزار به شبکه‌های اطراف شود.


بیشتر بخوانید: مزایا و معایب روت کردن گوشی اندروید


خاموش کردن گوشی موبایل همچنین فرصت فکر کردن و جستجو کردن را نیز فراهم می‌کند. اگر نمی‌دانید که کدام اپلیکیشن، بدافزار مورد نظر را وارد دستگاه شما کرده یا اینکه بدافزارها چه نرم‌افزارهای دیگری را بدون اطلاع شما دانلود کرده‌اند، باید درباره‌ی آن جستجو کنید. همچنین درباره‌ نوع اشکال گوشی و اپلیکیشن‌هایی که اخیرا دانلود کرده‌اید، تحقیق کنید. اگر اپلیکیشن مخرب اصلی را پیدا نکنید، نمی‌توانید بدافزار را حذف کنید.


بیشتر بخوانید: حذف ویروس اندرویدی


اگر تحقیقات شما به نتیجه‌ای نرسید، پس بهتر است که دستگاه را دوباره روشن کنید و از گام پنجم حذف کردن بدافزارهای اندرویدی کار را ادامه دهید. اپلیکیشن‌های ضد بدافزار به شما کمک می‌کنند که محل دقیق مشکل را شناسایی کنید. این اپلیکیشن‌ها در برخی مواقع می‌توانند نرم‌افزار مخرب را حذف کنند. البته این اپلیکیشن‌ها باعث می‌شوند که گوشی دوباره به اینترنت متصل شود که احتمال خطر را بیشتر می‌کند.

گام دوم: در حین انجام کار، گوشی را در حالت Safe یا emergency قرار دهید

گام دوم: در حین انجام کار، گوشی را در حالت Safe یا emergency قرار دهید

پس از اینکه اپلیکیشن مخرب را شناسایی کردید، گوشی موبایل خود را روشن کنید و آن را در حالت امن (Safe) قرار دهید. این کار باعث می‌شود که دسترسی اپلیکیشن آلوده به سایر بخش‌ها محدود شود.

برای تغییر حالت دستگاه به safe یا emergency، باید دکمه‌ی پاور را فشار دهید و چند ثانیه نگه دارید. چند گزینه روی صفحه به نمایش گذاشته می‌شود که باید روی گزینه‌ی safe mode یا emergency mode (یا هر عبارتی با مفهوم مشابه) ضربه بزنید. پس از انتخاب این گزینه باید منتظر بمانید که دستگاه ریبوت شود.


بیشتر بخوانید: آموزش روت کردن گوشی اندرویدی


نکته: اگر هنوز هم دلیل اصلی بروز اشکال بدافزار را شناسایی نکرده‌اید (حتی با وجود دانلود اپلیکیشن‌های امنیتی)، پس نباید زمان را از دست بدهید. از متخصصان حرفه‌ای کمک بگیرید یا اینکه اطلاعات را هرچه سریع‌تر از دستگاه خود حذف کنید.

گام سوم: به قسمت تنظیمات بروید و اپلیکیشن را پیدا کنید

گام سوم: به قسمت تنظیمات بروید و اپلیکیشن را پیدا کنید

به قسمت Settings بروید. قسمت تنظیمات اغلب به شکل یک چرخ‌دنده مشخص می‌شود که البته به تم گوشی شما بستگی دارد.

پس از ورود به بخش تنظیمات، گزینه‌ی Apps را پیدا کرده و آن را انتخاب کنید. به دنبال لیست تمام اپلیکیشن‌ها باشید. شاید مجبور شوید که از App Manager استفاده کنید تا بتوانید لیست کامل را پیدا کنید. پس از پیدا کردن لیست، اپلیکیشن آلوده را انتخاب کنید.

با کلیک روی اپلیکیشن، گزینه‌هایی مثل Uninstall و Force close روی صفحه ظاهر می‌شوند. فراموش نکنید که نمی‌توانید اپلیکیشن‌های اصلی را Uninstall کنید،‌ تنها می‌توانید آنها را غیرفعال کنید. البته بعید است که اپلیکیشن‌های اصلی گوشی باعث بروز اشکال باشند.

گام چهارم: اپلیکیشن آلوده و هر برنامه‌ مشکوک دیگر را حذف کنید

گام چهارم: اپلیکیشن آلوده و هر برنامه‌ی مشکوک دیگر را حذف کنید

گزینه‌ی Uninstall را فشار دهید تا اپلیکیشن مورد نظر از گوشی اندرویدی شما حذف شود. از همین فرصت استفاده کنید و سایر اپلیکیشن‌های مشکوک را حذف کنید. احتمالا از تعداد برنامه‌هایی که بدون اطلاع شما دانلود شده‌اند، شگفت‌زده خواهید شد.

نکته: در حذف بدافزارهای اندرویدی برخی مواقع نمی‌توانید اپلیکیشن مورد نظر را حذف کنید. برخی از انواع بدافزارهای هوشمند به قسمت تنظیمات مدیریت دستگاه می‌روند و امنیتی را برای خود ایجاد می‌کنند که مانع از پاک کردن آنها می‌شود. خوشبختانه به‌آسانی می‌توانید این اشکال را برطرف کنید.

برای پاک کردن بدافزار اندرویدی به قسمت Settings بروید و گزینه‌ی Lock Screen and Security (یا هر عبارت مشابه) را انتخاب کنید. در این قسمت باید گزینه‌ی Phone Administrators را انتخاب کنید (در برخی دستگاه‌ها به جای واژه‌ی Phone از Device استفاده شده است).

شاید مجبور شوید به قسمت Other security settings مراجعه کنید؛ این موارد به تنطیمات منوی گوشی بستگی دارند. در قسمت Phone Administrators می‌توانید گزینه‌ی حذف بدافزارهای اندروید را فعال کنید.

گام پنجم: اپلیکیشن ضد بدافزار دانلود کنید

گام پنجم: اپلیکیشن ضد بدافزار دانلود کنید

دستگاه اندرویدی آسیب‌پذیرتر از دیگر دستگاه هاست و به مراقبت نیاز دارد. اپلیکیشن‌های امنیتی فراوانی وجود دارند که از گوشی شما محافظت می‌کنند. اسکن گوشی برای پیدا کردن ویروس، حذف فایل‌های اضافی و نرم‌افزارهای آلوده از دیگر خدمات این اپلیکیشن‌ها به شمار می‌رود.

پس از اینکه اپلیکیشن دردسرساز را پاک کردید، باید یک برنامه‌ی امنیتی دانلود کنید تا مانع از مشکلات احتمالی آینده شوید. همچنین توصیه می‌شود که دستگاه اندرویدی خود را به‌روزرسانی کنید. در غیر اینصورت، دستگاه اندرویدی خود را در معرض خطر قرار می‌دهید.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: digitaltrends

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر