;
coinex

استخراج ارزهای دیجیتالی با هک 500 هزار کامپیوتر!

هکرها توانستند تنها در 12 ساعت، چیزی بیش از 500 هزار کامپیوتر را با هدف استخراج ارزهای دیجیتالی مورد حمله قرار دهند.

به گزارش تکراتو، بازار ارزهای مجازی داغ است و به دلیل قیمت مناسبی که دارند بسیاری از هکرها به فکر استخراج ارزهای دیجیتالی افتاده اند البته به صورت غیرقانونی و از راه هک! چند روز پیش مایکروسافت اعلام کرد که تنها در مدت ۱۲ ساعت، ۵۰۰ هزار دستگاه رایانه در جهان مورد حمله هکرها قرار گرفته اند. هدف از این حمله استخراج ارزهای دیجیتالی بوده است.

استخراج ارزهای دیجیتالی با سوءاستفاده از سیستم های سایر کاربران

برخی از هکرها و مجرمان سایبری با حمله و انتشار بدافزارهایی، سعی داشته اند از رایانه ها، گوشی های هوشمند و حساب‌های کاربری افراد و کاربران قربانی سوءاستفاده کنند و از این طریق به استخراج غیرقانونی و غیرمجاز ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده بپردازند. البته این استخراج ارزهای دیجیتالی باعث می شود تا کاربران قربانی و دستگاه‌های الکترونیکی آنها متحمل آسیب‌های بسیاری شوند.


بیشتر بخوانید: استخراج انواع پول الکترونیکی با سیستم عامل اندروید؛ پول مجازی داشته باشید!


استخراج ارزهای دیجیتالی از راه غیرقانونی

شرکت مایکروسافت، اعلام کرده است که به وسیله نرم‌افزار امنیتی و قدرتمند ویندوز دیفندر توانسته دریابد که تنها در مدت زمان ۱۲ ساعت، ۵۰۰ هزار رایانه مجهز به سیستم عامل ویندوز، هدف هکرهای ارزهای دیجیتالی قرار گرفته‌اند. مایکروسافت در این مورد به شدت ابراز نگرانی کرد. به گفته مایکروسافت نام بدافزارهایی که از آنها برای استخراج ارزهای دیجیتالی استفاده می‌شود، aka Smoke Loader و  Dubbed Dofoil است که در بسیاری از پلت‌فرم‌های مربوط به ماینینگ ارزهای مجازی وجود دارند.

در روز ششم مارس سال جاری میلادی بود که ویندوز دیفندر بیش از ۸۰ هزار حمله بدافزار Dofoil را ثبت کرد و چند ساعت بعد نیز رکورد بی‌سابقه‌ای، یعنی حمله به بیش از ۵۰۰ هزار کاربر رایانه تنها در ۱۲ ساعت، ثبت شد.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: thehackernews

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر