;
coinex

استخراج انواع پول الکترونیکی با سیستم عامل اندروید؛ پول مجازی داشته باشید!

بازار پول‌های الکترونیکی داغ است و این روزها همه در مورد آنها صحبت می‌کنند. بنابراین بهتر است شما هم با استخراج انواع پول الکترونیکی آشنا شوید.

به گزارش تکراتو و به نقل از ایسنا، در این مدت ارزهای رمزنگاری شده رشد بسیار مناسبی داشته‌اند و توانسته‌اند نظر بسیاری از افراد را به خود جلب نمایند. اخیرا استفاده از ارزهای رمزنگاری شده مبتنی بر سیستم زنجیره بلاک‌چین‌ها، باعث شده تا استخراج این ارزهای دیجیتالی برای همه سودآور باشد. در اینجا به نظر می‌رسد که امکان استخراج انواع پول الکترونیکی از طریق دستگاه‌های اندرویدی نیز امکان پذیر باشد و بتوان از این دستگاه‌ها در این جهت استفاده کرد.


بیشتر بخوانید : راهنمای تهیه و استخراج بیت کوین ؛ چگونه بیت کوین داشته باشیم؟


بررسی نحوه استخراج انواع پول الکترونیکی

در چند روز گذشته یک بات استخراج ارز دیجیتال مونرو (Monero)  منتشر شده است و باعث شده تا در همین مدت چند روزه یک شبکه بات نت که شامل بیش از ۷۰۰۰ دستگاه اندرویدی است، ساخته شود. البته براساس اطلاعات موجود بیشتر این دستگاه‌های اندرویدی در چین و کره جنوبی قرار دارند. ۳۹ درصد آنها در چین و 39 درصد دیگر نیز در کره جنوبی موجود هستند.

این بات نت به وسیله محققان آزمایشگاه شبکه کیهوو ۳۶۰ کشف شد. این آزمایشگاه خود در زمینه تحلیل برنامه‌های مخرب استخراج انواع پول الکترونیکی فعالیت دارد. به گفته‌ی محققان این آزمایشگاه، این بات از رفتار کرم‌گونه برای گسترش خود استفاده می‌کند.

در مدت زمانی که بات در حال جست ‌و جو کردن پورت ۵۵۵۵ است، برنامه مخرب، همزمان به دنبال پیدا کردن یک رابط کاربری ADB  فعال است. محققان این شرکت احتمال اینکه بتوان از راه دور نرم‌افزارهای مخرب آن را فعال کرد، رد کرده‌اند، اما هنوز هیچ اطلاعاتی در مورد اینکه چگونه این پورت از راه دور باز می‌شود، وجود ندارد و نکته قابل توجه در اینجا این است که، این راه ارتباطی به صورت پیش فرض غیرفعال است.

سایت پلیس فتا نیز در این مورد هشدار داده است که زمانی که کرم ADB.miner در حال آلوده کردن یک دستگاه است، شبکه محلی را نیز برای یافتن دستگاهی که پورت ۵۵۵۵ آن باز است جست ‌و جو می‌کند. در ادامه بعد از پیدا کردن موقعیت مناسب، خود را بر روی آن دستگاه کپی کرده و آن را آلوده می‌کند. اما اینکه در واقع دستگاه اول خود در ابتدا چگونه آلوده می‌شود، هنوز مشخص نیست و اطلاعات دقیقی در مورد آن وجود ندارد.


بیشتر بخوانید : معرفی با ارزش ترین و معروفترین ارزهای دیجیتالی در دنیا


تمام دستگاه‌ها با سیستم عامل اندرویدی در خطر هستند!

محققان شرکت کیهوو ۳۶۰ اعلام کرده‌اند که در این فعالیت مخرب که با هدف استخراج انواع پول الکترونیکی انجام می‌شود، بیشتر دستگاه‌هایی چون تلفن‌ها و تلویزیون‌های هوشمند که سیستم‌عامل آن‌ها اندروید است، آلوده می‌شوند. آنها همچنین در ادامه اشاره کردند کهTV boxes   نیز از جمله دستگاه‌هایی بوده است که در معرض این آلودگی قرار گرفته است.

درنهایت، مشخص شده است که ساختار کد این برنامه مخرب مشابه کد برنامه مخرب Mirai است و از ماژول اسکن SMAR Mirai  برای سرعت دادن به اسکن خود و در ادامه استخراج انواع پول الکترونیکی استفاده می‌کند.

کرم ADB.miner خود به طریقی از پایداری ارتباط در دستگاه‌های آلوده اطمینان حاصل می‌کند و از طریق یک فایل APK به استخراج انواع پول الکترونیکی و از جمله ارز مونرو اقدام می‌کند. یعنی این کرم از  قابلیت نمایش صفحات وب برای آلوده کردن یک صفحه HTML که حاوی اسکریپت استخراج است، استفاده می‌کند.

قسمتی از این برنامه مخرب که کار استخراج کردن را انجام می‌دهد، از طریق تنظیم کردن دو استخر استخراج مجزا، کار خود را انجام می‌دهد. در نهایت مشخص می‌شود که این بات نت مقدار ۰.۰۶۵ ارز مونرو را برای صاحب خود استخراج کرده است. پس اگر بات نت از نظر تعداد بزرگ‌تر شود یا مدت زمان بیشتری را به استخراج کردن اقدام کند، می‌تواند پول بیشتری را نیز به صاحب خود برساند. در این لحظه، تعداد دستگاه‌های آلوده بر روی عدد ۷۰۰۰ ثابت است.


بیشتر بخوانید : اولین ارز دیجیتالی بومی به صورت آزمایشگاهی پیاده سازی می‌شود!


.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر