;
coinex

با سخت ترین شغل های دنیا آشنا شوید؛ چگونه شغل مناسبی انتخاب کنیم؟

افراد مختلف جهان هر کدام به شغلی مشغولند؛ عده ای سخت ترین شغل های دنیا را دارند و عده ای شغلی بسیار آسان برای خود انتخاب کرده اند.

بسیاری از افراد از شغلی که دارند راضی هستند و عده ای دیگر نه. ممکن است بسیاری از افراد به واسطه داشتن شغلی سخت حتی از روبه رو شدن با محل کار خود نیز هراس داشته باشند. اما فراموش نکنید که شاید سخت از شغل شما هم در دنیا وجود داشته باشد وحتی افرادی نیز به آن مشغول باشند؛ شغلی که شاید یک لحظه هم نتوانید خود را در آن تصور کنید. البته با توجه به نیاز بسیاری از افراد حاضرند سخت ترین شغل های دنیا را نیز قبول کنند.

ارائه لیستی از سخت ترین شغل های دنیا

در اینجا قصد داریم تا به بررسی سخت ترین شغل های دنیا بپردازیم و آنها را معرفی کنیم. پس با تکراتو همراه باشید زیرا ممکن است پس از اطلاع از سخت ترین شغل های دنیا دیگر نسبت به شغل خود احساس بدی نداشته باشید.

خلبان نیروی هوایی

خلبانی نیز شغلی بسیار سخت و نیارمند دقت و توجه است. ممکن است در هر لحظه وجود یک مشکل باعث سقوط و تلفات گردد. نرخ تلفات در این شغل نیز بالاست و باعث شده تا در لیست سخت ترین شغل های دنیا قرار گیرد.

خدمه ناوبری هوایی

یکی دیگر از سخت ترین شغل های دنیا ،  خدمه ناوبرهای هوایی مخصوصا در زمان طوفان است. این شغل نیز با توجه به سختی هایی که دارد توانسته در لیست سخت ترین مشاغل دنیا برای خود جا باز کند.

نصب و تعمیر کابل های برق

نرخ تلفات شغل نصاب و تعمیرکار برق نیز بالاست. همه ساله اخبار مختلفی در مورد این اتفاقات به گوش می رسد. این شغل نرخ تلفات بالایی دارد و این دلیل باعث شده تا در لیست سخت ترین شغل های دنیا قرار گیرد.

مهماندار پرواز

مشخص‌کردن جای مسافران در سفر‌ها، چک‌کردن بلیت‌ مسافران، توضیح روش استفاده از تجهیزات ایمنی و پذیرایی از مسافران شغل این گروه از افراد است. این شغل نیز به دلیل قرار گرفتن در  معرض آلودگی، بیماری‌ها و عفونت‌ها، احتمال آسیب دیدگی جراحت و سوختگی در لیست سخت ترین شغل های دنیا قرار دارد.

تکنیسین‌های تجهیزات هسته‌ای

کنترل دستگاه‌ها و تجهیزات مورد استفاده جهت آزاد‌سازی و کنترل انرژی هسته‌ای از جمله وظایف افرادی است که در این حرفه مشغول هستند. این شغل نیز در لیست سخت ترین شغل های دنیا قرار دارد زیرا افرادی که مشغول به انجام این وظایف هستند، در معرض اشعه، شرایط خطرناک محیط کار و آلودگی قرار دارند.

مدیریت سیستم تصفیه آب و فاضلاب

کنترل و مدیریت فرآیند تصفیه آب و فاضلاب و جدا‌سازی آلودگی‌ها و زباله‌های داخل آب، از طریق پنل‌های کنترلی شغل این افراد است. این افراد نیز در معرض آلودگی با 97درصد و شرایط خطرناک محیط‌زیست با 80 درصد قرار دارند و مشکلات بسیاری می تواند آنها را تهدید کند. این حرفه نیز یکی دیگر از سخت ترین شغل های دنیا است.

اپراتور دیگ‌های بخار

وظیفه این قشر اطمینان حاصل کردن از عملکرد موتور‌ها، دیگ‌های بخار و سایر تجهیزات مکانیکی در بخش‌های صنعتی است. این افراد 99 درصد در معرض‌آلودگی و 84 درصد در معرض خطر جراحت و سوختگی و بریدگی قرار دارند. سختی انجام وظایف مربوط به این شغل باعث شده تا در شمار سخت ترین مشاغل دنیا قرار گیرد.

آتش نشان

شغل آتش نشانی یکی دیگر از مشاغلی است که توانسته در لیست سخت ترین شغل های دنیا قرار گیرد.  افراد آتش نشان نیز در معرض خطرات بسیار زیادی قرار دارند و همه ساله تلفات بسیاری زیادی در مورد این شغل  اعلام می شود.

بنا و کارگر ساختمان

انجام کارهای ساختمانی نیز با مشکلاتی همراه است. که یکی از این موارد را می توان سقوط افراد از ارتفاع و طبقات مختلف دیوار در نظر گرفت. انجام کارهای ساختمانی نیز در لیست سخت ترین شغل های دنیا قرار دارد.

تمیزکاری مربوط به کامیون های سیمان

یکی دیگر از سخت ترین شغل های دنیا تمیزکاری مربوط به کامیون های سیمان است. این شغل بسیار طاقت فرساست زیرا جداسازی سیمان از دیواره های کامیون بسیار سخت است.

جنگل زدایی و قطع درختان به منظور استفاده

شغل جنگل زدایی و قطع درختان با توجه به ماهیتی که دارد نیز یکی از سخت ترین شغل های دنیا است. براساس اطلاعات موجود این شغل هر ساله تلفات بسیاری دارد.

جمع آوری زباله های بازیافتی

جمع آوری زباله که یکی از سخت ترین شغل های دنیا است و به رعایت نکات بهداشتی زیادی نیز نیاز دارد. این شغل نیز براساس آمارهای موجود تلفاتی دارد و همین امر باعث شده تا در لیست سخت ترین مشاغل دنیا قرار گیرد.

ماهیگیری و مشاغل مربوطه

ماهیگیری در لیست سخت ترین شغل های دنیا قرار دارد. نرخ تلفات این شغل بالاست و ممکن است در مقابل درآمد مناسبی نیز نداشته باشد.

علاوه بر مشاغل مطرح شده مشاغل دیگری نیز وجود دارند که توانسته اند در لیست سخت ترین شغل های دنیا قرار گیرند. از جمله این مشاغل می توان به کار کردن در معادن مختلف ، حمل بار توسط کارگرها ، شستن شیشه های برج های بزرگ ، کارکردن در کوهستان، باز کردن فاضلاب و … اشاره نمود.

.

تهیه و گردآوری: تکراتو

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (4 نظر)

    آتش نشانی شغل خیلی حرفه ایی،سخت و فکری است و آتش نشان باید فردی قوی،باهوش و با جراتی باشد

    پاسخ

    سخت ترین کار میتونه بازیگری باشه و حتی پزشکی معلمی باشه میتونه دوبلوری باشه میتونه سازنده فیلم و کارتون باشه

    پاسخ

    وای خدای من چه مطالب جالبی شغل فقط سنگتراشی ان هم از نوع جواهرات

    پاسخ

    یکی از کار هایی که به نظر من باید جزء سخت ترین شغل ها قرار میگرفت ، جوشکاری زیر اب چون برای غواص یا جوشکار خطر شوک الکتریکی وجود خواهد داشت و خطر دیگر تولید شدن هیدروژن و اکسیژن در جوشکاری مرطوب توسط قوس است ،خطر بعدی ای که سلامت یا جان جوشکار را تهدید می کند نیتروژنی ایست که در فشار زیاد در معرض هوا قرار گرفته و می تواند به وی آسیب برساند جالب است بدانید جوشکار های زیر اب معمولا ۶۰ سال عمر میکنند.

    پاسخ