;
coinex

کارآفرین ترین کشور جهان ؛ کدام کشورها کارآفرین هستند؟

جدیدا گزارشی در مورد کشورهای کارآفرین جهان منتشر شده است. براساس این گزارش کشور ویتنام به عنوان کارآفرین ترین کشور جهان انتخاب شده است.

گزارش سالانه کارآفرینی که توسط موسسه  Amway، منتشر شده است نشان می دهد که کشور ویتنام توانسته در بین ۴۴ کشور برتر جهان، جایگاه نخست کارآفرینی را از آن خود کند. یعنی ویتنام کارآفرین ترین کشور جهان انتخاب شده است.

در گزارش منتشر شده در مورد کشورهای کارآفرین،  کارآفرینی در کشورهای اتحادیه اروپا، برزیل، کلمبیا و مکزیک از منطقه آمریکای لاتین و کانادا، آمریکا از منطقه آمریکای شمالی، چین، هند، ژاپن، کره جنوبی، مالزی، تایوان، تایلند و ویتنام از منطقه آسیا مورد بررسی قرار گرفته‌اند. لازم به ذکر است که کشورهای خاورمیانه از جمله ایران مورد بررسی قرار نگرفته اند.


بیشتر بخوانید: چگونه یک کسب و کار جدید را بدون هیچ هزینه ای آغاز کنیم


در انتخاب کارآفرین ترین کشور جهان چه معیارهایی در نظر گرفته شد؟

در این گزارش که با نظرسنجی، مصاحبه تلفنی و حضوری از ۴۸۹۹۸ مرد و زن بین سن ۱۴ تا ۹۹ سال انجام شد، شرکت‌کنندگان به چندین سوال در پنج بخش پاسخ دادند که برخی از آن ها عبارت اند از، آیا مسائل مالیاتی در کشور شما قابل مدیریت است؟ آیا قوانین کشور شما به آسانی قابل فهم و اجرا هستند؟ آیا نظام آموزشی به مردم مهارت های مورد نیاز آن‌ها را آموزش می‌دهد؟ آیا در کشور شما فناوریهایی که کارآفرینی را تسهیل کند وجود دارد؟ آیا شرایط اقتصادی کشور شما سودمند است؟ آیا شروع کسب و کار خودتان را فرصت می‌دانید؟ آیا خانواده و دوستان شما را از شروع کارتان منصرف می‌کنند؟ آیا امکانات لازم برای شروع کسب و کار خودتان را در اختیار دارید؟

بر اساس گزارش خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی، این شاخص سه جنبه تاثیرگذار بر تمایل فرد برای شروع کسب و کار را در نظر می‌گیرد که شامل تمایل فرد، امکان‌پذیری و ثبات فرد در برابر فشار اجتماعی است. میانگین جهان ۴۷ بوده است در حالی که میانگین کشورهای آسیایی ۶۱ بوده است.

ویتنام کارآفرین ترین کشور جهان

ویتنام با امتیاز ۸۴ در صدر این شاخص قرار گرفته است و کارآفرین ترین کشور جهان و آسیا شناخته شد. در ادامه چین با شاخص ۸۰ در رتبه سوم قرار گرفت، کشور هند در رده دوم جهان، ژاپن با شاخص ۲۵ در رده ۴۲ جهان قرار دارد. آمریکا در رده دوازدهم و کره جنوبی در رده سی و سوم قرار گرفتند.

.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    سلام – منبیشتر مطالب نشر شده توسط سرکار خانم ابوبکری را مطالعه کردم . مطالب مفید و آموزنده و جالبی هست . از ایشان و سایت تکراتو تشکر میکنم

    پاسخ

    ممنونم دوست عزیز لطف دارین

    پاسخ