;
coinex

چگونه یک کسب و کار جدید را بدون هیچ هزینه ای آغاز کنیم

ایده بزرگی برای کسب و کارتان دارید، اما می‌خواهید بدون هیچ هزینه‌ا‌ی آن را به راه بیندازید؟ باید بگویم که شما تنها نیستید؛ برای بسیاری از کارآفرینان، سرمایه‌ اولیه معمولا بزرگترین چالش است. اگر به دنبال راه‌اندازی کسب و کار بدون هیچ پول و یا با حداقل هزینه هستید، در ادامه با تکراتو همراه باشید.

ناامید نشوید، نداشتن بودجه کافی نباید باعث شود که شما از رویاهای کارآفرینی خود دست بردارید. فقط کافی است اعتماد به نفس خود را حفظ کنید و یک دید کلی، درباره کاری که می‌خواهید آغاز کنید، داشته باشید.

9 کلید برای شروع کسب و کار بدون هیچ هزینه‌‌

وقتی اعتماد به نفس خود را حفظ کردید و پیش رفتید، خواهید دید که کسب سرمایه لازم، آنقدرها هم که فکر می‌کردید دشوار نخواهد بود. حالا بیایید آیتم‌های لازم برای شروع یک کسب و کار بدون داشتن وجه نقد را با جزئیات مرور کنیم.

1. شغل فعلی خود را رها نکنید

وقتی که ایده شروع یک کسب و کار جدید به ذهنتان می‌رسد، فعال بودن و داشتن شغل بسیار مهم است. قبل از این‌که بتوانید کسب و کار خود را راه اندازی کنید، باید یک منبع مستمر درآمد داشته باشید، بنابراین بهتر است کار فعلی خود را رها نکنید.

وقتی که شغلی داشته باشید، در هنگام ریسک کردن امنیت خاطر بیشتری خواهید داشت. مطمئنا در این راستا، شما باید ساعات اضافی را صرف کار کردن نموده و سخت‌تر تلاش کنید. اما وقتی، هزینه‌های کلانی را صرف راه اندازی کسب و کار جدیدتان نکرده باشید، تبدیل شدن از یک کارمند معمولی به یک صاحب کسب و کار، ارزش تلاش بیشتر را خواهد داشت

2. بر روی ایده کسب و کارتان تمرکز کنید

داشتن یک ایده فوق العاده برای راه اندازی یک کسب و کار عالی، تنها نقطه شروع سفر پر رمز و راز شما در راستای تبدیل شدن به یک کارآفرین است. قبل از اینکه کار خود را شروع کنید، باید تا جای ممکن بر روی ایده‌تان تمرکز کنید. تمرکز نمودن بر ایده مورد نظر و سنجیدن جوانب کار، یکی از نکات مهمی است که انجام صحیح آن، به موفقیت کسب و کار شما منجر خواهد شد. لذا باید به سوالاتی نظیر سوالات زیر پاسخ دهید.

آیا ایده کسب و کار شما واقعا منحصر به فرد است؟ تا چه حد برای شما درآمدزا خواهد بود؟ آیا واقعا مخاطبان هدف شما به این ایده نیازمندند؟ یا اینکه فقط شما فکر می‌کنید که مخاطبین به چنین چیزی احتیاج دارند؟ پاسخ دادن به این سؤالات سبب می‌شود به این نکته پی ببرید که کسب و کار جدیدتان واقعا سودمند خواهد بود یا خیر.

3. تجزیه و تحلیل بازار هدف و چالش های موجود

 تجزیه و تحلیل بازار هدف و چالش های موجود

خب در این مرحله بیایید تصور کنیم که شما یک ایده درخشان دارید که می‌دانید برایتان سود هنگفتی را به ارمغان خواهد آورد، اما آیا درباره رقبای خود نیز چیزی می‌دانید؟ آیا واقعا برای رقیبان، دشوار است که ایده شما را کپی کرده و آن را در یک پکیج بهتر به فروش برسانند؟ مطمئنا وقتی از سرمایه گذار احتمالی بخواهید که در کسب و کارتان سرمایه گذاری کند، او به سرعت این سوالات را مطرح خواهد کرد.

لذا درک بازار و رقبا، در همان ابتدای کار بسیار مهم است. ابتدا باید به روند و چالش‌های پیش روی کسب و کار خود نگاهی بیاندازید و آنها را تجزیه و تحلیل نمایید. گام بعدی این است که بدانید چطور می‌توانید از این چالش‌ها برای افزایش سود خود استفاده کنید.

4. ارزیابی نیازهای سرمایه‌ای خود

مطمئنا شما برای آغاز کسب و کارتان به پول نیاز خواهید داشت، اما باید این سوال را از خود بپرسید که به چه مقدار پول نیاز دارید؟ بدون داشتن یک ایده واضح، شما قطعا ارزیابی غیر واقعی از کسب و کارتان خواهید داشت که سبب می‌شود سرمایه گذاران را از دست بدهید و یا درخواست وام شما رد شود.

9 کلید برای شروع کسب و کار بدون هیچ هزینه‌‌

بنابراین قبل از اینکه به فکر جمع آوری پول برای ایده جدیدتان باشید، باید بر ارزیابی نیازهای مالی خود تمرکز کنید و بدانید برای شروع کار به چه مقدار سرمایه نیاز دارید؟ و اینکه دقیقا چطور می‌خواهید از این وجوه استفاده کنید؟

5. پیدا کردن بسترهایی برای سرمایه‌گذاری جمعی

پلت فرم‌های سرمایه گذاری های جمعی مانند کیک استارتر، به نحوی تکامل یافته‌اند که هم اکنون، کارآفرینان به راحتی می‌توانند در آن‌ها، به جمع آوری وجوه لازم برای سرمایه گذاری در کسب و کارهای جدید خود بپردازند. فرقی نمی‌کند که می‌خواهید یک نرم افزار جدید را بفروشید یا یک رستوران ارگانیک راه اندازی کنید، از طریق این پلتفرم‌ها، می‌توانید به آسانی از مردم در کسب و کارتان کمک بگیرید

6. ارتباط با مردم

وقتی برای شروع کسب و کار خود پول ندارید، باید افرادی را پیدا کنید که بتوانند به شما کمک کنند. بنابراین بهتر است در همایش‌ها و  نمایشگاه‌های تجاری که ممکن است در آن‌ها بتوانید سرمایه گذاران بالقوه خود را پیدا کنید، شرکت نمایید. علاوه بر این، شما می‌توانید عضو انجمن‌های آنلاین موجود در سایت‌های مختلف شبکه‌های اجتماعی شوید و نکات مفید لازم برای راه اندازی کسب و کار خود را فرا گرفته و یا حتی منابع لازم را به دست آورید.

در رسانه‌های آنلاین و شبکه‌های اجتماعی، سرمایه داران و سرمایه گذاران بیشتری وجود دارند، بنابراین اگر شما بتوانید آنها را قانع کنید، ممکن است راهی عالی برای رسیدن به رویای کسب و کارتان یافته باشید.

 

7. یک دوره آزمایشی را اجرا کنید

برای اینکه مطمئن شوید که ایده کسب و کارتان منحصربفرد است یا نه، ابتدا ایده خود را به صورت آزمایشی اجرا کنید. اینکار سبب می‌شود تا از سودمند بودن ایده خود مطمئن شوید و به مرحله بعدی رفته و ریسک خود را کاهش دهید. شما می‌توانید این کار را در یک مقیاس کوچک و در بین چند نفر از مخاطبین هدف خود انجام دهید تا ببینید که واکنش آن‌ها چگونه است.

این آزمایش کوچک می‌تواند اطلاعات جدیدی را برای رشد کسب و کارتان و البته شناسایی چالش‌هایی که ممکن است با آن‌ها مواجه شده، اما تاکنون نادیده گرفته شده بودند را فراهم آورد.

8. بازخورد

اگر واقعا قصد دارید که یک کسب و کار کاملا جدید راه اندازی کنید، کسب “بازخورد” به شما کمک می‌کند تا بتوانید از نظرات کسی که با بازار و چالش‌های آن آشناست کمک بگیرید. ممکن است یک ایده کسب و کار در حالت تئوری خیلی خوب به نظر برسد، اما وقتی شما آن را به صورت عملی ارائه نمودید چندان جذاب نباشد. لذا نظر یک متخصص ممکن است دانش بیشتری را در این زمینه در اختیار شما قرار دهد و جوانبی را که نسنجیده‌اید، برایتان آشکار نماید.

9. در صورت لزوم از یک وام کوچک استفاده نمایید

در صورت لزوم از یک وام کوچک استفاده نمایید

موسسات مختلفی وجود دارند که وام‌هایی با مبالغ پایین را در اختیار کارآفرینانی قرار می‌دهند که می‌خواهند برای اولین بار کسب و کار خود را راه اندازی کنند. قوانین مربوط به وام های کارآفرینی در کشورهای مختلف، متفاوت خواهد بود، اما در هر صورت یک موضوع کلی را در نظر داشته باشید.

شما باید وام مورد نظر را در یک زمان مشخص بازگردانید، پس در تحلیل بازار خود نهایت دقت را داشته باشید و زمان بازگشت سرمایه اولیه را تا حد امکان در نظر داشته باشید.

بیشتر بخوانید:

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    با سلام به نظر من داشتن یک مشاور خوب هم بی تاثیر نیست

    پاسخ

    با عرض سلام بله با توجه به این مقاله داشتن سرمایه اولیه برای راه اندازی یک کسب و کار مهم است ولی قبل از ان چیز های مهم تری است که باید در نظر گرفته شود مانند تمرکز بروی ایده یا پیش بینی حوادث احتمالی در ادامه کسب و کار و.. که میتوانند در راه اندازی و پیشرفت در یک کسب و کار نقش بسزایی داشته باشند

    پاسخ