;
coinex

هر آنچه از آپدیت جدید ویندوز ۱۰ باید بدانید ؛ با آپدیت اسپرینگ کریترز بیشتر آشنا شوید!

آپدیت جدید ویندوز ۱۰ مایکروسافت اسپرینگ کریترز نام دارد که حدود یک ماه دیگر و در اواسط فروردین عرضه خواهد شد. ظاهرا پشتیبانی از سایر دستگاه‌ها نظیر اندروید و آی‌ او اس و نیز قابلیت تایم‌لاین از جمله تغییرات نسخه جدید ویندوز ۱۰ خواهد بود.

به نظر می‌رسد آپدیت جدید ویندوز ۱۰ تغییراتی در ارتباط میان دستگاه‌ها به شمار آید. مطابق گزارش‌های رسیده این نسخه عنوان “آپدیت بهاری کریترز” (Spring Creators Update) را یدک خواهد کشید.

از آپدیت جدید ویندوز ۱۰ (اسپرینگ کریترز) چه می‌دانیم؟

همانطور که می‌دانید ویندوز ۱۰ پایانی بر عصر ویندوز‌ها خواهد بود و باید دید مایکروسافت در ادامه چه خط مشی را در پیش خواهد گرفت. اساسا هر آنجه به عنوان آپدیت جدید ویندوز ۱۰ عرضه می‌شود، به خودی خود نوعی ورژن جدید از ویندوز به شمار می‌روند. همانطور که در “آپدیت پاییزی کریترز” (Fall Creators Update) و نیز این آپدیت بهاری دیدیم، ویژگی‌ها و اصلاح‌های بزرگی در هر یک از آنها وجود داشت. در ادامه این نوشتار از تکراتو بررسی خواهیم که آپدیت بهاری ویندوز ۱۰ چه چیزی در چنته خواهد داشت؟

آپدیت بهاری کرترز ویندوز
در آپدیت جدید ویندوز ۱۰ که احتمالا ماه آینده عرضه می‌شود، مجموعه‌ای از ویژگی‌های کوچک و بزرگ این سیستم عامل به روزرسانی خواهد شد. (اعتبار : مایکروسافت)

نام جدید ؛ از ردستون ۴ تا آپدیت بهاری کریترز

این نسخه در بیلد‌ ۲۰۱۷ به صورت آزمایشی تحت عنوان “رداستون ۴” (Redstone 4) شناخته می‌شد، اما احتمالا نسخه جدید ویندوز ۱۰ تحت عنوان ” آپدیت بهاری کریترز” عرضه خواهد شد. نامی که در پست‌های وبلاگی و ابزار‌های مایکروسافت از آن رونمایی شد. همچنین در آپدیت پاییز ۲۰۱۷ نیز از عنوانی مشابه استفاده شده بود.

چه زمان در دسترس ما خواهد بود؟

همان طور که از نام آن پیداست، فصل بهار، بازه زمانی هدف آپدیت جدید ویندوز ۱۰ خواهد بود. نسخه‌ای که برای مدتی تا به امروز در حال آزمایش بود. احتمالا بازه زمانی مراحل عرضه این نسخه مشابه ورژن‌های پیشین خواهد بود. بر همین اساس در میان حدس و گمان‌ها اواسط ماه آینده به احتمال زیاد بتوانیم از آپدیت جدید ویندوز ۱۰ را مرور کنیم.

آیا نصب آپدیت جدید اجباری خواهد بود؟

احتمالا جواب این سوال مثبت باشد؛ از آنجا که مایکروسافت از این آپدیت‌ها نه تنها برای ارائه ویژگی‌های جدید بهره می‌برد،‌ بلکه تغییرات امنیتی و ثبات سیستم عامل نیز در آپدیت‌ها لحاظ خواهد شد. ویندوز ۱۰ در میان سایر سرویس‌ها، بروز‌رسانی بسیار زیادی داشته است. نکته‌ای که باعث شده است این محصول نسبت به ویندوز‌ XP و ویندوز 7 در میان کاربران، آشناتر باشد. در دوره‌های گذشته عمدتا محصولات خریداری شده با حداقل تغییرات همراه بودند.

هزینه بروز‌رسانی جدید ویندوز ۱۰ چقدر خواهد بود؟

برای کاربرانی که در حاضر از ویندوز ۱۰ استفاده می‌کنند، بروزرسانی جدید رایگان و بدون هرگونه هزینه‌ای خواهد بود.

قابلیت جدید تایم‌لاین

تایم‌لاین ویندوز ۱۰
در این تصویر تایم‌لاین، ویژگی جدیدی که قرار است در آپدیت بعدی مایکروسافت اضافه شود، به چشم می‌خورد. (اعتبار : مایکروسافت)

بزرگترین تغییری که در این بروزرسانی به چشم می‌خورد، تغییر روشی است که ویندوز بوسیله آن مدریت برنامه‌های درحال اجرای فعلی و قبلی را به انجام می‌رساند. این قابلیت جدید ویندوز ۱۰ در قسمت Task View به کار رفته و عنصر history نیز در آن تعبیه شده است.

با استفاده از تایم‌لاین کاربران قادر خواهند بود برنامه‌هایی را که در حال حاضر یا  قبلا از آن استفاده می‌کردند را ببیند و کار خود را با آن ادامه دهند. این ویژگی نه تنها مربوط به برنامه‌های موجود در کامپیوتری است که در حال کار با آن هستید، بلکه سایر دستگاه‌های اندرویدی و یا آی او اس متصل به سیستم شما را نیز پشتیبانی می‌کند.

قابلیت تایم‌لاین به طور بالقوه تغییری بنیادی برای ویندوز به شمار می‌رود و از زندگی‌های امروزی که چند دستگاه هوشمند در آنها دخیل هستند، استقبال می‌کند و همه‌ی آنها را زیر یک چتر گرد هم می‌آورد.

این ایده از این پس، این نگرانی که مبادا چیزی را ذخیره نکرده باشید را از شما دور می‌کند، به سادگی می‌توانید تمام آنجه بر روی آنها کار می‌کنید را در برنامه‌ها و زمان‌های مختلف ببینید.

زبان طراحی فلوئنت (Fluent)

زبان طراحی فلئنت
طراحی فلوئنت، قابلیت جدیدی است که در ویندوز ۱۰ به چشم می‌خورد. در این تصویر افکت‌های شفافیت اکریل مانندی وجود دارد که انتظارات حاکی از آن است که در منو‌ها و برنامه‌های آپدیت بهاری کریترز، از این افکت بیشتر استفاده شود. (اعتبار : مایکروسافت)

زبان طراحی جدید مایکروسافت که فلوئنت (Fluent) نام دارد، قابلیتی است که در آینده بیشتر از آن خواهیم شنید. فلوئنت تمرکز بیشتری بر روی روشنایی، عمق و حرکت در ویندوز ۱۰ دارد.

طراحی فلوئنت به طور موثری جایگزین “مترو” شده است، زبان طراحی که جریان کلاسیک سبک ویندوز ۷ را به ویندوز ۸ پیوند زد و امروز خود جایش را به فلوئنت داده است. فلوئنت مدرن‌تر و روان‌تر است، لایه‌ها، افکت‌های هایلایتینگ و  شفافیت پنجره را افزایش می‌دهد.

مرورگر اج (Edge)

مرور گر اج
مرورگر اج، که در آپدیت پیشین ویندوز ۱۰ از آن رونمایی شد، در آپدیت بهاری جدید ویندوز ۱۰ ظاهری بهتر خواهد داشت و نیز چندین قابلیت جدید به آن اضافه خواهند شد. (اعتبار : مایکروسافت)

اج، مرورگر پیشفرض مایکروسافت با امکاناتی همچون بی‌صدا کردن تب‌هایی مشخص هم‌اکنون در دسترس است و رقیبی جدی برای سافاری اپل به شما خواهد رفت.

اج حرکات بیشتری از تاچ پد را ثبت می‌کند، طراحی آن بهبود یافته و پشتیبانی بیشتری از ای‌بوک (eBook) ها را پشتیبانی می‌کند.

کورتانا (Cortana)

کورتانا
کورتانا، دستیار صوتی مایکروسافت، در آپدیت بهاری کریتر ویندوز ۱۰ از بخشی از تسکبار استفاده می‌کند و با نمایش پاپ‌آپ‌هایی وضعیت برنامه‌ها را در سایر دستگاه‌های متصل نشان می‌دهد. (اعتبار : مایکروسافت)

دستیار هوش مصنوعی مایکروسافت، مجموعه‌ای از امکانات بهبود یافته است که به کاربران اجازه می‌دهد لیست‌هایی را بسازند که برنامه‌های نه فقط کامپیوتر‌های شخصی، بلکه دستگاه‌های مختلف دارای برنامه کورتانا را با هم همگام کنند.

کورتانا همچنین این توانایی را دارد که برنامه‌هایی که کارتان با آنها تموم نشده را شناسایی و هایلایت کند و بدین وسیله به شما اجازه می‌دهد کار خود را ازهر کجا که رها کرده‌اید، حتی در سایر دستگاه‌ها، ادامه دهید.

مایکروسافت همچنین در برنامه‌های شخص سوم، کنترل صوتی پلی‌بک‌های موسیقی بوسیله زبان طبیعی، چیزی شبیه به اسپاتی‌فای را برای کورتانا تعریف کرده و با چنین قابلیتی کورتانا را در رقابت با الکسای آمازون و دستیار هوشمند گوگل باقی نگه داشته است.

منوی افراد (People)

مایکروسافت کماکان به افزدون امکانات به “منوی افراد” که در تسک‌بار قرار دارد، ادامه می‌دهد. با استفاده از این منوی پاپ‌آپ، شما قادر خواهید بود به طور همزمان ۱۰ نفر از افراد آشنا را فهرست و ارتباطتان با آنها را کنترل کنید. همچنین ایموجی‌های آنها را نیز می‌توانید مشاهده کنید.

بیشتر بخوانید :

.

منبع : TheGuardian

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر